-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... mln zł, 2021 ponad 52 mln zł, 2022 ponad 67 mln zł), Słowacja (GMV w: 2019 ponad 18 mln zł, 2020 ponad 27 mln zł, prawie 53 mln zł, 2022 ponad 62 mln zł), Węgry ... się w proporcjach 21 do 61 proc. W 2021 roku udział sklepów wynosił już 66 proc. a serwisów sprzedażowych 18 proc. W analogicznym okresie 2022 roku udział marketplace to zaledwie 14 proc. a ...
-
O oszczędzaniu na emeryturę mówią tylko niektórzy. Kto i jak?
... z kimkolwiek o emeryturze. Już 24 proc. z nich gromadzi oszczędności na emeryturę od dawna, a 18 proc. dopiero zaczęło oszczędzać. W przypadku osób, które o emeryturze z nikim nie rozmawiały ... próbie liczącej N = 1000 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania ...
-
Inflacja XI 2022. Ceny wzrosły o 17,5% r/r
... Urzędu Statystycznego, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 17,5% (przy wzroście cen towarów – o 18,8% i usług – o 13,2%). W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,7% (w tym towarów – o 0,7% i usług – o 0,6%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen ...
-
Handel zagraniczny I-X 2022. Eksport wzrósł o 23,3%, a import o 31% r/r
... 27,8%, a w imporcie spadł o 0,9 p. proc. i stanowił 20,2%. Dodatnie saldo wyniosło 84,9 mld PLN (19,3 mld USD, 18,2 mld EUR) wobec 82,9 mld PLN (21,7 mld USD, 18,2 mld EUR) w analogicznym okresie 2021 roku. Import według kraju wysyłki – ogółem i grupy krajów Największy obrót towarowy ...
-
Inwestycje w ziemię: czy kupno działki jest opłacalne?
... poświęcenia czasu takiej inwestycji, a w opinii 20% ziemia nie jest narażona na spekulacje. Dla 18% badanych ziemia jest potencjalnym zastawem pod kredyt, tyle samo uważa kupno działki za ... bezobsługowa oraz inwestycja w nią jest przewidywalna. Przekonanie o wzroście wartości ziemi w przypadku konfliktu wyraża 18% badanych, a 17% jest zdania, iż ...
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
... w listopadzie 30,79% co nie odbiega znacząco od światowej średniej 33,18%. Statystyki z różnych krajów - braki w magazynach Kraje z największą liczbą rabatów to kraje o ... to Szwajcaria - 25,2% braków w kwietniu i 8,35% w listopadzie oraz Finlandia - 18,84% w kwietniu i 4,68% w listopadzie. Kraje LATAM poprawiły również swoje parametry braku ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w 2022 roku
... usług Orange (33,3%) i Play (33,1%), a mniej pomiarów przeprowadzano przy użyciu usług Plusa (18,9%) i T-Mobile (14,8%). 5G Średnia szybkość pobierania danych Najlepszym operatorem w tej kategorii ... okazał się lepszy od Orange (19,2 Mb/s). Brąz trafia z kolei do T-Mobile (18,5 Mb/s), a poza podium wylądował Plus (17,2 Mb/s). Najniższa wartość ping ...
-
Branża IT pod wpływem inflacji. Koniec roku dał się programistom we znaki?
... w obu przypadkach zanotowano wzrost (Q4 2021 - 19 743 PLN dla pracowników zdalnych i 18 665 PLN dla pracowników stacjonarnych). Seniorzy w IV kwartale roku mogli liczyć na ... (Q4 2021 - 23 358 PLN). Najniższe stawki oferowano programistom programującym w języku PHP - 18 249 PLN, JavaScript 23 000 PLN i Kotlin - 23 369 PLN. Największy wzrost ...
-
Produkcja przemysłowa w grudniu 2022 wyższa tylko o 1% r/r
... (w cenach stałych) odnotowano w 17 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w produkcji pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 18,2%, maszyn i urządzeń – o 18,1%, urządzeń elektrycznych – o 12,6%, wyrobów z metali – o 8,3%, artykułów spożywczych – o 8,0%, wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 5,1%, w naprawie, konserwacji i instalowaniu ...
-
Cross-border: jak nam idzie sprzedaż internetowa za granicę?
... Brytania, Litwa, Ukraina. Co ciekawe, największy przyrost GMV w 2022 roku (w porównaniu do 2021 r.) odnotowały sklepy, które sprzedawały do Węgier (18 proc.), Ukrainy (18 proc.), Litwy (14 proc.). Jeśli chodzi o liczbę transakcji, tu najpopularniejsze są takie kraje jak: Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, Ukraina ...
-
Handel zagraniczny I-XII 2022. Ujemne saldo na poziomie 92,5 mld PLN
... i zwierząt żywych (o 32,0%), chemii i produktów pokrewnych (o 23,9%), towarów przemysłowych sklasyfikowanych głównie według surowca (o 21,7%), maszyn i urządzeń transportowych (o 18,1%), surowców niejadalnych z wyjątkiem paliw (o 15,0%), różnych wyrobów przemysłowych (o 12,9%) oraz napojów i tytoniu (o 7,3%). W imporcie wzrost zanotowano w towarach ...
-
UE inwestuje w półprzewodniki. Będą polskie fabryki chipów?
... dla całej europejskiej gospodarki. Inwestycja w przemysł półprzewodników wymaga stworzenia dodatkowych zdolności produkcyjnych. Otworzenie fabryki to inwestycja w wysokości do 18 mld euro, a udostępnienie infrastruktury będzie wymagać kolejnych dodatkowych wkładów finansowych o wartości około 2 mld euro, w zależności od dokładnej lokalizacji ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w II 2023
... 5,56% testujących. W lutym operatorzy Play (32,1%) i Orange (32,6%) byli najczęściej wybierani przez użytkowników aplikacji mobilnej RFBENCHMARK do pomiarów. Sieć Plus (18,2%) i T-Mobile (17,1%) miały mniejszą popularność wśród badanych. Najszybszy internet mobilny w Polsce – jak wyglądała sytuacja w styczniu 2023? W styczniu byliśmy świadkami dość ...
-
Oszczędzanie pieniędzy na emeryturę, czyli nic poza minimum
... odkładają na jesień życia, znalazło się najwięcej mężczyzn (25 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet) oraz mieszkańców wsi i małych miasteczek do 50 tys. osób ( ... ds. Depozytów Detalicznych z Santander Consumer Banku. - Na przeciwległym biegunie znalazły się osoby między 18 a 29 rokiem życia. Jedynie 19 proc. ankietowanych w tym wieku odpowiedziało, ...
-
5 filarów cyberbezpieczeństwa firm. Czy Polska jest gotowa na zagrożenia?
... - 59% respondentów stwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy doświadczyło incydentu związanego z cyberbezpieczeństwem, z czego w 51% przypadków straty przekroczyły 100 tys. USD, a w 18% przypadków aż 500 tys. USD. W skali globalnej, zbliżony odsetek przedsiębiorstw (57%) deklaruje incydenty, jednak przeciętnie skala wywołanych nimi strat była ...
-
Nadgodziny i pożyczki, czyli sposoby na Wielkanoc?
... 1 000 zł. 24 proc. ankietowanych na zakupy spożywcze wyda od 301 do 500 zł, a 18 proc. od 201 do 300 zł. Co dziesiąty Polak przeznaczy na ten cel od 101 ... czyli, jak deklaruje 24 proc. badanych od 301 do 500 zł lub między 201 a 300 zł (18 proc. Polaków), to i tak na wielkanocny wikt trzeba będzie pracować od kilku do kilkudziesięciu godzin. Wydatki ...
-
Inflacja wzmaga niezadowolenie z wynagrodzenia
... To nie powinno jednak dziwić – jak wynika z danych GUS, inflacja w Polsce w lutym wyniosła 18,4 proc. rok do roku, stanowiąc tym samym najwyższy odczyt od grudnia ... podwyżki w trakcie inflacji (19%), awans lub otrzymanie dodatkowych obowiązków w pracy (18%) czy wzrost zadłużenia (10%). Dla 9% respondentów powodem rozmowy o podwyżce była ...
-
Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Czy jesteśmy gotowi?
... nie edukuje pracowników w dziedzinie zarządzania finansami. Tego rodzaju wsparcie otrzymuje 18% respondentów badania Pracuj.pl. Możliwości w tym zakresie najczęściej otrzymują osoby ... z dnia na dzień przestaną pracować, utrzymają się przez 1-2 miesiące (18%). 17% badanych oszczędności w takiej sytuacji wystarczą na 3-4 miesiące, ale niestety, ...
-
Oszustwa internetowe mają się dobrze. Cyberprzestępcy preferują phishing
... o 13% więcej niż w 2021 r. Największą aktywność hakerów zaobserwowano w podmiotach infrastruktury cyfrowej i wśród osób fizycznych (po 27 incydentów) oraz w administracji publicznej (18 incydentów). Jednak w Polsce ataki ransomware nie są najczęstsze. Przestępcy internetowi w naszym kraju wybrali sobie inny model oszustwa, dlatego eksperci rankomat ...
-
Inflacja cen żywności w Europie - jakie przyczyny?
... % (2022 w stosunku do 2021), hurtowa energia elektryczna (+145%), opakowania (+24% dla papieru, +18% dla szkła, +23% dla metalu, +16% dla tworzywa sztucznego) oraz robocizna (jednostkowy ... r. (+11,9%). Z drugiej strony Niemcy (+12,6%), Polska (+14,5%) i Słowacja (+18,6%) odnotowały ponadprzeciętną inflację cen żywności. To rozproszenie między krajami ...
-
Majówka 2023. Co planują Polacy?
... mówi Karolina Łuczak. Wielu Polaków chce spotkać się także z dalszą rodziną lub znajomymi. 18 proc. respondentów ma zamiar ich odwiedzić. Taką aktywność najchętniej wskazywali młodzi pytani ... gospodarzem majówkowego przyjęcia bądź imprezy – wśród tych respondentów przeważają ci w wieku od 18 do 24 lat. Wśród nich, aż co piąty będzie gościć znajomych w ...
-
Ograniczony dostęp do mediów społecznościowych dla młodzieży. 75% Polaków na "tak"
... ? Jak duży odsetek Polaków chciałby zakazać dostępu do social mediów osobom poniżej 18. roku życia? Z badania UCE RESEARCH i platformy ePsycholodzy.pl wynika, że aż 75 ... w rankingu znalazła się odpowiedź, że zakaz powinien obejmować młodych ludzi aż do 18. roku życia. Korzystanie z mediów społecznościowych byłoby zgodne z prawem wyłącznie za zgodą ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... .), gotujemy w domu (37%, bez zmian w porównaniu do poprzedniej edycji) czy korzystamy z rozrywki w domu (18%, bez zmian). Największy potencjalny wpływ zmian zachowań konsumentów odczuć mogą firmy ... została przeprowadzona w Polsce w marcu 2023 r. na próbie 1 tysiąca osób w wieku 18 – 65 lat. Swoim szerokim zasięgiem objęło ono obszar całego kraju ...
-
Żywiec i Kompania Piwowarska, czyli zmasowany atak przed majówką
... osiągnęła niemal 1,2 miliarda kontaktów reklamowych, docierając tym samym do 87,78% osób w wieku 18+. Oznacza to, że przeciętny pełnoletni Polak zetknął się z kreacją reklamową tej ... . Grupa Żywiec w tym samym okresie osiągnęła 847 milionów emisji, odnotowując w grupie 18+ zbliżony zasięg do swojego konkurenta (86,86%) i częstotliwość na poziomie 32 ...
-
Przemysł motoryzacyjny: rekordy za sprawą inflacji?
... 14,29 mld euro. W stosunku do 2021 r. nastąpił wzrost o 18,7 proc. Na części i akcesoria przypadło 36,0 proc. całego eksportu sektora motoryzacyjnego z Polski ... Kolejnymi rynkami zbytu były: Czechy (10,1 proc. całości, +21,5 proc.), Słowacja (7,5 proc., +18,24 proc.) i Francja (6,1 proc., +53,0 proc.). Akumulatory litowo-jonowe 2022 był kolejnym ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w kwietniu 2023 wyższe o 2,4% r/r
... pszenicę sprzedawano po 143,10 zł za dt, tj. o 7,1% taniej niż w marcu br. i o 18,4% – niż w kwietniu 2022 r. Cena żyta w skupie wyniosła 91,01 zł za dt i była niższa ... niższa w stosunku do marca br. (o 0,3%), ale wyższa w porównaniu z kwietniem 2022 r. (o 18,7%). Cena żywca wołowego w skupie (10,82 zł za kg) nieznacznie wzrosła w skali miesiąca ...
-
Jakie plany Polaków na wakacje 2023?
... skorzystać tylko 2 proc. badanych. Co ciekawe, takie rozwiązanie najczęściej wskazywały osoby bardzo młode pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, a także te, które są w grupie wiekowej 35 - 44 ... -29 maja 2023 roku na zlecenie KRUK S.A. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1038 osób powyżej 18 roku życia. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, ...
-
Podróż samochodem za granicę - czego się boimy?
... spotkało 6% spośród badanych. Tymczasem utraty bagażu obawia się tylko 18% turystów. 34% podróżujących za granicą samochodem ma obawy związane z problemami dotyczącymi ... kosztami, ale holowania. Jako pozostałe obawy respondenci wskazali również: kradzież bagażu (18%) niedogodności w razie wypadku czy awarii samochodu dla dzieci, osób starszych ...
-
Handel detaliczny w poszukiwaniu nowych źródeł przychodu
... jednak ulec radykalnym zmianom. W oparciu o analizę modeli biznesowych detalistów z 18 krajów, eksperci Bain & Company szacują, że działalność pozahandlowa będzie odpowiadać za ... . Szacowany zysk platformy e-commerce Alibaba z działalności retail media wyniósł w ubiegłym roku 18 mld dolarów i stanowił niemal trzy czwarte całego zysku firmy. Na ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w V 2023
... się tuż za nim z 31,6% wszystkich pomiarów. Plus i T-Mobile odnotowały odpowiednio 18,7% i 16,8%. Stan Internetu mobilnego w Polsce w maju 2023 Wyniki 5G Średnia szybkość pobierania ... mu zdobycie srebrnego medalu w tej kategorii. Orange, z wynikiem nieco niższym – 18,9 Mb/s, znalazło się tuż za T-Mobile. Plus w kategorii szybkości wysyłania danych ...
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
... znacząco zmniejszają ryzyko zakupu. Świadomość czym są płatności odroczone ma 67% konsumentów (+14 p.p. vs 2022 rok), a korzystanie z nich deklaruje 28% (+18 p.p). Wśród e-kupujących jest to aż 43% (+6 p.p.), a kupujących mobilnie – 52% (+7 p.p.). Szybciej, prościej, ekstra wygodnie Kręte ścieżki zakupowe i niezliczone analizy doprowadzają w końcu ...
-
Czy inflacja i wysokie ceny powstrzymują przed marnowaniem żywności?
... w maju 2023 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wzrosły o 13 proc. W przypadku produktów spożywczych i napojów bezalkoholowych inflacja wyniosła już jednak średnio o 18,9 proc., a niektóre kategorie produktowe podrożały jeszcze bardziej. Szczegółowe dane z maja br. mówią o tym, że w ciągu ostatniego roku najmocniej zdrożały: cukier ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... tej branży 17,98%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,18 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (11,3 mld kontaktów reklamowych ... 617 mld kontaktów reklamowych, 75,45% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (333,18 mln kontaktów, 72,75% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamykają Carrefour (173,17 mln ...
-
Transformacja energetyczna: Europejczycy zdecydowanie na tak
... jakimi boryka się ich kraj, 45 proc. respondentów wskazało „wzrost cen/inflacji/kosztów utrzymania” (-8 p.p.), co oceniono znacznie wyżej niż sytuację gospodarczą (18 proc., +1 p.p.), „środowisko i zmianę klimatu” (16 proc., +2 p.p.), imigrację (14 proc., +5 p.p.) i zdrowie (14 proc., bez zmian). Obawy dotyczące zaopatrzenia w energię znacznie się ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
... proc. badanych. Najchętniej wykorzystywanymi rozwiązaniami tego typu są: Pyszne.pl (korzysta z niej 48 proc. konsumentów), Glovo (33 proc.) i Uber Eats (18 proc.). Q-commerce zakłada czas dostawy nie dłuższy niż 60 minut – jeśli jest on zbyt długi, 45 proc. konsumentów nie finalizuje ...