-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2011
... Największym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest możliwość wystawiania faktur VAT w wersji elektronicznej. Jeżeli podwyżka VAT była nieunikniona ze względu na sytuację ... przedsiębiorcy mogą liczyć na dostęp do nich. Niestety standardem działania administracji, zwłaszcza regionalnej, stało się przekraczanie terminów oceny projektów wyznaczonych przez ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2012
... opłaty, np. w KRS. Poszerzono nieco możliwość stosowania dokumentów w formie elektronicznej, np. przy rejestracji działalności gospodarczej. Nie odnotowano postępu we ... minut w ciągu godziny zegarowej; zbyt wysokie kary finansowe nakładane przez organy administracji publicznej; brak w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych ustawowego ...
-
Elektroniczna obsługa celna bardziej przyjazna dla przedsiębiorców
... administracji celnej obok legislacji i organizacji - Służba Celna w sposób aktywny realizowała m.in. inicjatywę bezpapierowego środowiska dla podatników. Dąży się również do łączenia, a następnie budowy oraz rozbudowy wspólnotowych systemów informatycznych. Dzięki temu jak najwięcej osób będzie mogło składać dokumenty w formie elektronicznej ...
-
Podpis elektroniczny podstawą prowadzenia biznesu w pandemii
... profilu zaufanego w administracji publicznej w Polsce wskazuje na ogromny popyt na usługi elektronicznej identyfikacji, który może być uzupełniony innymi cyfrowymi rozwiązaniami komercyjnymi. Sama elektroniczna identyfikacja staje się kluczową usługą, która powinna mieć przejrzyste ramy funkcjonowania prawnego w administracji publicznej i świecie ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... do wszelkich informacji o urzędzie i gminie w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej czy elektronicznej. Idea tych punktów została przeniesiona z Francji. W małej gminie (np. 2500 ... w administracji publicznej do podniesienia skuteczności działań oraz społecznego zaufania znajdziesz w książce „Public relations w administracji publicznej” Z. Knechta ( ...
-
Przetargi elektroniczne: rodzaje i sposób działania
... "w górę" jak i "w dół". Procedura aukcji elektronicznej składa się z czterech etapów - w pierwszym zapraszani do udziału w aukcji elektronicznej są wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty nie ... i samorządów. Przeniesienie co najmniej połowy przetargów do systemu elektronicznego nakazuje administracji publicznej dyrektywa UE z czerwca 2006 roku. ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2007
... miały prawie wszystkie (94%) duże przedsiębiorstwa i 47% małych firm. W Polsce oferta usług administracji publicznej dostępnych przez Internet nadal nie jest zbyt bogata. ... on-line, sprawdzenia stanu załatwiania danej sprawy, wniesienia opłaty w formie elektronicznej czy otrzymania decyzji, zaświadczenia lub innego dokumentu drogą elektroniczną ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010
... przedsiębiorstwa duże. W 2009 r. aż 99% z nich kontaktowało się z organami administracji publicznej drogą on-line, rzadziej firmy małe – 87%. Z niewiele mniejszym ... Internet jest wykorzystywany w celu wysyłania i odbierania korespondencji za pomocą poczty elektronicznej. Z tej formy przesyłania informacji korzystała w 2010 r. blisko połowa ...
-
NIS2, DORA i EZD: Jak przygotować się na nowe standardy cyberbezpieczeństwa?
... obszary bezpieczeństwa IT. Od 2026 roku elektroniczna dokumentacja dla administracji publicznej Od 1 stycznia 2026 roku polskie urzędy i jednostki podległe będą musiały mieć wdrożony system Elektronicznej Zintegrowanej Dokumentacji (EZD). Ta data to przełomowy moment dla administracji publicznej a także firm, które współpracują z tym sektorem. Jak ...
-
Elektroniczna Platforma Wspomagania Handlu
... naukowych, podmiotów gospodarczych, organów administracji rządowej i samorządowej. Internet, regulacje prawne i wolne oprogramowanie szansą dla e-biznesu Rozwój infrastruktury teleinformatycznej oraz postęp w zakresie systemów informatycznych nie gwarantuje ukierunkowanego i skoordynowanego rozwoju elektronicznej gospodarki, a tylko zabezpiecza ...
-
E-faktury niedoceniane w Polsce
... cyfrowego i wprowadzić wymóg wymiany faktur elektronicznych pomiędzy podmiotami administracji” - twierdzi Przemysław Pruszyński, ekspert z departamentu prawnego Konfederacji Lewiatan ... elektronicznych, takie jak invoobill umożliwiają nie tylko dystrybucję faktur w formie elektronicznej, lecz także regulowanie ich przez odbiorcę jednym kliknięciem, za ...
-
Cyfrowa tożsamość: do czego jej potrzebujemy?
... użytkownikom wygodnie korzystać online z oferty dostawców komercyjnych i administracji publicznej, w tym również w celu uwierzytelnienia w procesie zakładania i wykorzystywania Profilu Zaufanego. Obecnie z mojeID może korzystać ponad 14 mln użytkowników bankowości elektronicznej, tj. klientów banków uczestniczących w usłudze – komentuje Piotr ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania 2008
... charakteryzującym się dużą liczbą robaków (które początkowo rozprzestrzeniały się za pośrednictwem poczty elektronicznej, a następnie ataków sieciowych), największe nasilenie epidemii miało miejsce w latach ... systemów niewielkich sieci wykorzystują go jako narzędzie zdalnej administracji. Domeny drugiego poziomu atakowane przez szkodliwe ...
-
Bezpieczeństwo w sieci: co piąty internauta zagrożony
... populacji polskich internautów powyżej 16 roku życia, liczącej ponad 1,4 tys. osób. Patronat merytoryczny nad raportem objęło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Partnerami raportu są także: Allegro.pl, Kaspersky Lab Polska, NK.pl oraz Gemius S.A. Najnowszy raport fundacji BezpieczniejwSieci ...
-
Warszawskie biurowce nie stoją puste
... danej instytucji - przyznaje. Budynki dla administracji państwowej Ze względów proceduralnych niektóre jednostki administracji państwowej poszukują do ... Ministerstwo Spraw Zagranicznych wynajęło centralnie zlokalizowany budynek Foksal City, a Urząd Komunikacji Elektronicznej wszedł do biurowca przy ul. Kasprzaka. Niedawno także Polskie Sieci ...
-
Konstytucja biznesu to propaganda, a nie prawdziwe reformy
... ograniczania obowiązków informacyjnych, umożliwienia realizacji obowiązków informacyjnych w formie elektronicznej oraz – przy wprowadzaniu prawa Unii Europejskiej i prawa ... że „zastosowało je dotychczas mniej niż 1 proc. spośród niemal 4000 organów administracji”, do których zwrócono się z zapytaniem. Po drugie, zasady ogólne, nakreślone w rozdziale ...
-
Władza on-line 2004
... br. Ad1) W jakim stopniu obywatele mogą skorzystać z poczty elektronicznej jako kanału komunikacji z urzędami W poszczególnych kategoriach instytucji otrzymano od 20 ... wykorzystania tej drogi kontaktu Generalnie badanie potwierdziło, że jednostki administracji publicznej mają już świadomość, iż poczta elektroniczna jest pełnoprawną formą kontaktu z ...
-
Przestępczość internetowa
... jest tzw oszustwo nigeryjskie. Przestępcy przesyłają za pomocą poczty elektronicznej do wybranych osób ofertę transferu pieniędzy, najczęściej w kwocie kilkudziesięciu milionów dolarów. Adresatami ofert są przeważnie przedsiębiorcy oraz osoby sprawujące funkcje kierownicze w administracji państwowej. Pomysł oraz realizacja tego oszustwa mają swoje ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2008
... (95%) duże przedsiębiorstwa i 53% małych firm. W Polsce oferta usług administracji publicznej dostępnych przez Internet nie jest zadowalająca. Znalazło to odzwierciedlenie w ... oraz Internetu w domu Główne cele korzystania z Internetu to: używanie poczty elektronicznej, poszukiwanie informacji o towarach i usługach oraz udział w czatach i forach ...
-
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego działa inaczej
... należy kierować do biura prasowego UKNF. Kilka dni później automat jego służbowej poczty elektronicznej oświadcza, że Krzysztof Owczarek będzie „poza biurem” od 30 kwietnia ... Finansowego poza korpusem służby cywilnej. „KNF jest niezależnym od rządu organem administracji” – czytamy w orzeczeniu TK. Opłakane skutki Andrzej Jakubiak w Urzędzie Komisji ...
-
Cyberbezpieczeństwo w samorządach: do zrobienia jest bardzo wiele
... . Opublikowany w czerwcu minionego roku raport NIK nie pozostawił złudzeń - jednostki administracji centralnej mają jeszcze sporo do zrobienia, jeżeli chodzi o cyberbezpieczeństwo. ... dużą wiarę w od dawna stosowane rozwiązania takie jak ochrona poczty elektronicznej. Mam wrażenie, że odpowiedzialni za IT nie dostrzegają zagrożeń związanych z atakami ...
-
Czy NSA stworzyła bitcoin?
... motyw? Nieskomplikowany – kontrola nad światem. NSA to potężne narzędzie w ręku administracji amerykańskiej, której dotychczasowym środkiem dominacji nad światem była i ... autorstwa NSA pod tytułem „Jak stworzyć mennicę: kryptografia anonimowej gotówki elektronicznej”. Agencja była pierwszą instytucją, która zaprezentowała system podobny do bitcoina i ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... administracji rządowej. Należy dokonać krytycznej analizy struktury Rady Ministrów funkcjonującej w ostatnich latach (zwiększenie liczby organów administracji ... o pobyt czasowy, stały, rezydenta długoterminowego UE i obywatela UE w formie elektronicznej. 2. Usprawnienie przetargów i waloryzacja kontraktów realizowanych w ramach Prawa zamówień ...
-
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość e-fakturowania w Polsce
... szereg korzyści zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla administracji podatkowej. Szybszy obieg dokumentów, eliminacja błędów wynikających z ręcznego przetwarzania ... rozwiązań między innymi do elektronicznej wymiany danych i e-fakturowania z ponad 30-letnim doświadczeniem rynkowym. System Comarch EDI to platforma elektronicznej wymiany dokumentów, ...
-
Burmistrz on-line
... samorządy wykorzystują Internet do kontaktów z obywatelami. Jednym z podstawowych punktów realizacji idei efektywnej i przyjaznej administracji publicznej jest możliwość kontaktu obywateli z przedstawicielami władz przy użyciu poczty elektronicznej. Oczywiste, że do kontaktów takich potrzeba dwóch rzeczy: podłączenia urzędu do Sieci oraz chęci ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
... pracowników poszukiwali również pracodawcy z mediów i reklamy , logistyki , oraz branży elektronicznej. Nie zmieniła się w stosunku do listopada liczba ofert pochodzących z branż: ... komputerowych. Dwukrotnie zwiększyła się liczba ofert dla pracowników działów administracji . Stało się tak za sprawą branży hotelarsko-gastronomicznej , która ...
Tematy: -
Nadciśnienie: twój dziennik on-line
... , a także wzmacniać świadomość zdrowotną mieszkańców. Intencją twórców projektu jest propagowanie idei społeczeństwa informacyjnego, otwartego oprogramowania oraz elektronicznej administracji przyjaznej społeczeństwu, a także promocja województwa łódzkiego jako pionierskiego w kraju świadczeniodawcy usług typu „e-Zdrowie”. Choroby układu krążenia ...
-
Niewystarczający dostęp do informacji publicznej
... dostępu do informacji. Badanie Biuletynów Informacji Publicznej oraz komunikacji telefonicznej i elektronicznej z urzędami samorządowymi wykazuje, iż im większa miejscowość, w której ... tego typu w Polsce, testujące dostęp do informacji publicznej w urzędach administracji publicznej i obejmujące w tak dużej skali administrację samorządową. Prawo do ...
-
Rynek usług zarządzania dokumentami w Polsce
... oraz podmiotów administracji publicznej. Odpowiedzi na pytania udzielali głównie przedstawiciele kadry zarządzającej i menedżerskiej (67 proc. badanych), z działów administracji (50 ... Document Management), obejmujących również dokumenty tworzone od razu w formie elektronicznej. Dzięki rozwiązaniom DMS możliwy jest dostęp w czasie rzeczywistym ...
-
Stanowisko sekretarki wciąż popularne
... wysokim wymaganiom. W zależności od charakteru pracy, do obowiązków osoby pracującej w administracji biurowej należy szerokie spektrum obowiązków, obejmujące: prowadzenie sekretariatu, umawianie spotkań, sporządzanie raportów, prowadzenie poczty elektronicznej szefa lub całej firmy, koordynacja obiegu dokumentów, rezerwacja biletów, prowadzenie baz ...
-
Telefonia mobilna przoduje w Polsce
... jak telewizja mobilna – jej rozwój wspiera Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Dynamiczne środowisko operatorów komórkowych dodatkowo wzbogaciło wejście ... administracji publicznej. Sieci nowej generacji wymagają jednak dużych inwestycji, do czego gracze rynkowi w obecnej sytuacji gospodarczej nie są skłonni. Wspólne działania administracji ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... utworzenia bazy jest rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie inwentaryzacji pokrycia istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną ... uruchomioną skrzynkę mailową: uke@uke.gov.pl. Ponadto indywidualne adresy poczty elektronicznej dedykowane do obsługi problemów konsumenckich zostały wygenerowane w każdej z 16 delegatur UKE ...
-
E-administracja w Polsce, czyli ogon Europy
... roku niespełna 1/3 z nas (31%) kontaktowała się online z jednostkami administracji poprzez inne narzędzie niż e-mail, z czego przygniatająca większość zrobiła to wyłącznie ... UE, polscy przedsiębiorcy wyraźnie częściej od unijnych korzystają z elektronicznej wysyłki deklaracji składek społecznych. Rzadziej natomiast składają drogą elektroniczną ...
-
Jak polscy przedsiębiorcy widzą lata 2016-2017?
... zł) za składanie deklaracji VAT w formie papierowej a nie wymaganej, elektronicznej projektowana kara pozbawienia wolności nawet do 25 lat dla wystawiających i ... w zamian za aport, jak jest obecnie) reforma administracji skarbowej i powstanie Krajowej Administracji Skarbowej państwowy zarząd przymusowy nad majątkiem firmy domniemanie przestępczego ...
-
Sektor publiczny w końcu w nowoczesnych biurach?
... jest zaledwie od kilku lat. Z racji lokalizacji większości jednostek administracji państwowej, najemcy instytucjonalni najwięcej umów zawierają w Warszawie. Jako ... w kompleksie Cristal Park rozlokował się na powierzchni 9,2 tys. mkw., Urząd Komunikacji Elektronicznej, który w budynku G9 zajął 8,1 tys. mkw., czy Zarząd Transportu Miejskiego, który ...