-
PARP: bezrobocie nie rośnie, ale co 3. pracownik boi się utraty pracy
Wprawdzie nie zmaterializowały się najczarniejsze prognozy odnośnie stopy bezrobocia w naszym kraju, a wrzesień przyniósł najwyższy od początków pandemii wysyp ofert zatrudnienia, to o powrocie do normalności na rynku pracy mówić jest jeszcze za wcześnie. Tym bardziej, że dla danych o bezrobociu kluczowe znaczenie będą mieć najbliższe miesiące - ...
-
Susza w Polsce. Problem czy nie?
Bezśnieżne zimy, deficyt wiosennych deszczy, gorące początki lata. To tylko niektóre z czynników powodujących, że susza przestaje być dla Polski tematem egzotycznym. Ten problem dostrzega już blisko połowa Polaków, choć nie brakuje i takich, którzy temu zaprzeczają. Jak jednak przekonuje BOŚ w raporcie „Barometr ekologiczny Polaków. Co robimy, aby ...
-
Zachowania konsumentów: Black Friday po polsku
Black Friday przywędrował do Polski zza oceanu i wszystko wskazuje na to, że zadomowił się u nas na dobre. Jak prezentują się związane z tą tradycją zachowania konsumentów? Które polskie miasta są liderami w korzystaniu z promocji przygotowanych przy okazji Czarnego Piątku? Jakie kategorie produktów są najbardziej pożądane przez kupujących? ...
-
Deloitte Technology Fast 50. Triumf Polaków, Packhelp na 1. miejscu
Firma Deloitte opublikowała wyniki najnowszej, 21. już odsłony Technology Fast 50 - rankingu wyróżniającego najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy technologiczne. W zestawieniu nie brakuje polskich akcentów. Zwycięzcą głównej kategorii okazał się nasz rodzimy Packhelp S.A. Wśród „Wschodzących gwiazd” pojawiło się z kolei 9 firm znad Wisły. ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
Od kilku lat w Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego z „gorączką” zakupową poprzedzającą Boże Narodzenie. Można zatem powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia handlu w większości przypadków pod tym hasłem kryją się klasyczne ...
-
Praca zdalna a zdrowie psychiczne. Nie brakuje ryzyka
W przeddzień pandemii praca zdalna traktowana była jako jeden z najbardziej pożądanych benefitów pozapłacowych. Jak jednak można się domyślić, jej błyskawiczne upowszechnienie dość szybko pokazało niedogodności, z którymi może się wiązać. Pracownicy narzekają m.in. na kłopoty z zachowaniem balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Coraz ...
-
Jakie trendy w cyberbezpieczeństwie 2021? Uważaj nawet na gadżety erotyczne
Jakie cyberzagrożenia doskwierać będą nam w najbliższych miesiącach? Z opublikowanego właśnie przez ESET raportu "Trendy w cyberbezpieczeństwie 2021" wyraźnie wynika, że cyberprzestępcy nie złożą raczej broni. Eksperci przewidują, że następny rok może zostać zdominowany m.in. przez bezplikowy malware czy kolejne ataki ransomware. Należy się ...
-
Przyszłość rynku pracy. Cyfryzacja i co jeszcze?
Rynek pracy to jeden z tych obszarów, które w istotny sposób odczuły zarówno negatywne, jak i pozytywne efekty wybuchu pandemii. Z jednej strony mieliśmy bowiem redukcje etatów, obniżki wynagrodzeń i spadek ilości rekrutacji, a z drugiej – przyspieszoną digitalizację środowiska pracy i automatyzację procesów. Jakie trendy dały o sobie znać już ...
-
1,22 mld zł nowych długów firm w pół roku. Jakie branże ucierpiały najbardziej?
34,38 mld zł - tyle wynoszą już zaległości firm zgłoszonych do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK. Tylko w ciągu II i III kwartału długi przyrosły o 1,22 mld złotych. Pandemia spowodowała, że rozłożyły się one nierównomiernie między branżami. Najbardziej ucierpiały te, które borykały się z ograniczeniami w funkcjonowaniu, czyli rekreacja, ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2020. Onet.pl, RMF FM i TVN24 na podium
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Z analizy przeprowadzonej w listopadzie 2020 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na kolejnym miejscu podium znalazło się radio RMF FM. Na trzecie miejsce wskoczyła TVN24. Listopadowy lider, portal Onet.pl, był cytowany blisko 5 tys. Cytowano najczęściej artykuł Konrada ...
-
Amerykańskie inwestycje w Polsce: co zmieniła pandemia?
Stany Zjednoczone to jeden z najważniejszych dla Polski inwestorów. Generują one 11% wszystkich zagranicznych inwestycji bezpośrednich w naszym kraju, stanowiąc przy tym równowartość 4% rodzimego PKB. Co istotne, z opracowanego przez KPMG i Amerykańską Izbę Handlową w Polsce raportu pt. „Klimat inwestycyjny w Polsce w ocenie firm amerykańskich” ...
-
Rynek pracy w obliczu zmian. Co przyniesie 2021 rok?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął światowymi gospodarkami, nie omijając przy tym rynku pracy. Koronawirus zmusił pracowników do zmiany trybu pracy, a ich przełożonych - do znacznych modyfikacji w sposobach zarządzania. I wprawdzie można wskazać branże, które od sytuacji epidemicznej odcinają kupony, to jednak zdecydowanej większości firm ...
-
Zakupy online: jakie prezenty świąteczne najpopularniejsze?
W przeddzień wigilii większość z nas przygotowała już prezenty świąteczne, którymi obdaruje najbliższych. Analiza przeprowadzona przez platformę Shoper pokazała, że w tym roku upominki kupowaliśmy przede wszystkim w sieci. Jakie kategorie zdominowały zakupy online? Co znajdziemy pod choinką? Shoper przyjrzał się ruchowi i sprzedaży w okresie od 1 ...
-
Nowe technologie: EY sprawdza, w co zainwestują firmy
EY przedstawia wyniki opracowania Digital Investment Index 2020. Okazuje się, że nowymi technologiami, które na przestrzeni ostatnich dwóch lat cieszyły się największą popularnością wśród firm, były internet rzeczy, sztuczna inteligencja oraz rozwiązania chmurowe. Zdecydowało się na nie odpowiednio 55%, 52% i 53% ankietowanych. Te same technologie ...
-
Cyberzagrożenia w 2021 roku. Prognozy od Bitdefender
Eksperci z Bitdefendera przygotowali prognozy na rok 2021 dotyczące największych cyberzagrożeń. Ich zdaniem w przyszłym roku najbardziej zagrażać nam będą ransomware i phishing w nowej odsłonie, upowszechnią się ataki na firmware oraz łańcuchy dostaw, szpiegostwo przemysłowe i ataki APT, a praca zdalna stanie się furtką dla ataków na dane firmowe. ...
-
Polskie startupy, czyli młodość, wykształcenie i duża pewność siebie
Jakie określenia najbardziej pasują do polskich startupów? Młodość, wykształcenie, duża wiara we własne możliwości. To jeden z głównych wniosków, jakie nasuwają się po lekturze opracowanego przez PARP i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach raportu „Global Entrepreneurship Monitor. Polska 2020”. Czy to oznacza także, że młode biznesy nie potrzebują ...
-
Od modelu pracy zdalnej do hybrydowej. To przyszłość rynku pracy
Wybuch pandemii doprowadził do gwałtownego upowszechnienia się pracy zdalnej i wszystko wskazuje na to, że jej popularność będzie się tylko utrwalać. Tym bardziej, że przedsiębiorcy są zadowoleni nie tylko z wydajności zdalnych pracowników, ale również z obniżonych kosztów wynajmu przestrzeni biurowych. W najbliższej przyszłości na znaczeniu zyska ...
-
Cyberbezpieczeństwo: groźny trojan atakował nawet 100 tys. ofiar dziennie
Jak prezentowało się cyberbezpieczeństwo Polski u schyłku minionego roku? Odpowiedź na to pytanie przynosi najnowszy, comiesięczny raport autorstwa Check Point (Global Threat Index). Jego lektura dowodzi, że po raz kolejny nie udało się nam awansować do czołowej 20-tki najbezpieczniejszych europejskich sieci. W grudniu Polaków dręczyły przede ...
-
Pandemia oszczędziła niewielu. Wśród "szczęśliwych wygranych" brak Polski
Niespodziewany wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wszystkich gospodarkach Europy, przy czym jego negatywne skutki w największym stopniu dały się we znaki państwom położonym na południu naszego kontynentu. Potwierdza to opracowany przez PIE Economic Forecast Index (EFI), według którego najbardziej w wymiarze gospodarczym ucierpiały m.in. ...
-
Na szczepienia na COVID-19 coraz więcej chętnych
Do tej pory zaszczepiono w naszym kraju prawie 600 tys. osób z grupy O. Od 22.01.2021 na szczepienia przeciw COVID-19 mogą się rejestrować osoby w wieku 70+. I znów zainteresowanie przerosło wydolność specjalnej infolinii i przychodni. Czy świadczy to o tym, że Polacy chcą się szczepić? Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, ...
-
Wzrost cen bardziej frustrujący niż Covid-19
Co najbardziej frustrowało Polaków w 2020 roku? Choć pandemia COVID-19 zdominowała wszystkie dziedziny życia i gospodarki, to nie koronawirus był najczęstszym powodem irytacji, ale podwyżki cen. Odpowiedziało tak 36% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Na podium najczęstszych powodów frustracji Polaków ...
-
Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food
Polacy cenią marki własne w kategorii artykułów przemysłowych i chętnie je kupują - wynika z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiry. Najbardziej cenione marki własne tej kategorii to Lidl i Biedronka. W sklepach Lidl artykuły przemysłowe pod marką własną kupuje 56% ankietowanych, a w Biedronce - 52%. Kolejne miejsca w rankingu ...
Tematy: non-food, marki własne, supermarkety, dyskonty, markety, sieci handlowe, Lidl, Biedronka, Kaufland, Tesco, Auchan, Carrefour -
Pandemia zabiera nam radość z relacji międzyludzkich
Wybuch pandemii w błyskawicznym tempie zmusił nas do zmiany dotychczasowych nawyków. Tam, gdzie to tylko było możliwe, pojawił się home office, w tryb zdalny weszło również nauczanie i zakupy, a kontakty międzyludzkie ograniczone zostały do niezbędnego minimum. I to właśnie tych ostatnich, jak wynika z badania zrealizowanego przez Santander ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
Rynek nieruchomości handlowych najbardziej ucierpiał w czasie pandemii COVID-19. Kolejne lockdowny spowodowały, że zamiast myśleć o rozwoju, sektor musiał walczyć o przetrwanie. W największym stopniu skutki obostrzeń odczuły branża modowa oraz rozrywkowo-gastronomiczna - uważają eksperci z BNP Paribas Real Estate Poland. Pandemia koronawirusa ...
-
Aon: pandemia wymusza zmiany w zarządzaniu ryzykiem
Przed COVID-19 ponad 8 na 10 organizacji nie umieszczało pandemii w TOP 10 najbardziej zagrażających jej ryzyk, a mniej niż 30% posiadało opracowany plan, gdyby miała się ona pojawić - wynika z opublikowanego przez firmę Aon raportu Reprioritizing Risk and Resilience For a Post-COVID-19 Future. To wyraźny sygnał, że jednym z największych wyzwań, ...
-
RFID - najpopularniejsze trendy i zastosowania
Czy technologia RFID sprawdzi się zarówno na produkcji, jak i w branży… lotniczej? Okazuje się, że tak. Poniżej przedstawiamy najbardziej popularne trendy i zastosowania RFID. Inwentaryzacja z wykorzystaniem rozwiązań RFID Od lat jedną z najczęściej wykorzystywanych aplikacji jest oczywiście inwentaryzacja. Zarówno jako podstawowa funkcjonalność, ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
Na przestrzeni minionych 12 miesięcy branża leasingu udzieliła finansowania wartego 70,1 mld zł, co oznacza, że dynamika rynku sięgnęła -10,1% (r/r.). Leasingodawcy nie złożyli jednak broni, współpracując ze swoimi partnerami nad metodami wsparcia tej grupy klientów, którzy w największym stopniu odczuli negatywne skutki COVID-19. Prognozy na ...
-
Największe kluby piłkarskie straciły ponad miliard euro przychodów
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na wiele sektorów gospodarki i zmieniła wiele aspektów naszego życia. Okazuje się, że doprowadziła także do spadku przychodów największych klubów piłkarskich na świecie. W sezonie 2019/2020 wyniosły one 8,2 mld euro, czyli o 12 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z 24. edycji raportu "Football Money League ...
-
Cyberbezpieczeństwo: szpitale, praca zdalna i chmura na celowniku
Opracowany przez Check Point "Security Report 2021" wskazuje, że opieka zdrowotna to jeden z sektorów, które w ostatnim czasie najbardziej dotykane były atakami ze strony cyberprzestępców. Zagrożeń dla cyberbezpieczeństwa jest oczywiście znacznie więcej. Ostatnio np. na celowniku atakujących znalazły się urządzenia mobilne tak często ...
-
Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
Ubezpieczenie assistance cieszy się wśród Polaków coraz większym zainteresowaniem. Potwierdzeniem tego jest najnowsza odsłona kolejnej, dziesiątej już edycji badania realizowanego przez Europ Assistance Polska. Okazuje się, że posiada je już 43% badanych, co oznacza, że w ciągu dekady ich popularność wzrosła o pokaźne 15 punktów procentowych. ...
-
Cyberprzestępczość żeruje na pandemii. Jakie cyberataki są zagrożeniem?
O tym, że cyberprzestępczość nie składa broni, wiadomo nie od dziś. Żadną nowością nie jest też to, że cyberprzestępcy ciągle próbują żerować na najbardziej bieżących wydarzeniach społeczno-gospodarczych. Nie jest więc w zasadzie zaskoczeniem, że w minionym roku starali się wykorzystywać wyzwania, jakie przyniósł za sobą wybuch pandemii. ...
-
Najczęściej cytowane media II 2021. Onet.pl, RMF FM i TVN24 na podium
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Z analizy przeprowadzonej w lutym 2021 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na kolejnym miejscu podium znalazło się radio RMF FM. Na trzecim miejscu TVN24. Tuz za podium uplasowała się Gazeta Wyborcza i na miejscu piątym portal Wp.pl. Onet zawdzięcza pozycję lidera aż 5,8 ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
W 2020 roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wyniosła 24 mld złotych. To o blisko 5% mniej niż w 2019 roku. Pandemia COVID-19 najbardziej odbiła się na segmencie luksusowych hoteli i SPA, który skurczył się o połowę. Przed negatywnymi skutkami pandemii obroniły się samochody luksusowe i premium. Jakie jeszcze wnioski płyną z raportu KPMG " ...
-
Droga do chmury: co jest barierą wdrażania rozwiązań chmurowych?
Wprawdzie już zdążyliśmy się przyzwyczaić, że o pandemii mówi się przeważnie w kontekście jej negatywnych następstw, to jednak nie można nie dostrzegać, że niesie ona za sobą również pozytywne zmiany. Ich dobrym przykładem jest znaczne przyspieszenie transformacji cyfrowej polskich firm. Kolejnym tego potwierdzeniem jest raport opracowany przez EY ...
-
Które polisy ubezpieczeniowe straciły w czasie pandemii?
Pandemia wpłynęła na wyniki wielu sektorów gospodarki. Mocno dała się we znaki także sektorowi ubezpieczeń. Porównywarka ubezpieczeniowa Ubea.pl sprawdziła, które polisy najbardziej straciły w czasie pandemii koronawirusa. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl sprawdzili, korzystając z danych Komisji Nadzoru Finansowego, czy formułowane ...