-
Deloitte: dlaczego sprzęt sportowy kupujemy stacjonarnie?
Z zaprezentowanego przez Deloitte raportu "Sports Retail Study 2020. Findings from a Central European consumer survey" wynika, że aktywność fizyczna Polaków przekracza średnią europejską (76 proc. vs 65 proc.). Okazuje się również, że na odzież sportową oraz sprzęt sportowy wydajemy przeciętnie 193 euro rocznie. Kwota ta mogłaby być jeszcze wyższa ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
... epidemii i związanego z tym lockdown’u jest w pewnym stopniu skutkiem regulacji wprowadzonych ustawą zwaną potocznie Tarcza 2.0. Zgodnie z wprowadzonym tą ustawą przepisem art. 15zzra jeżeli podstawa do ogłoszenia upadłości dłużnika powstała w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 ...
-
Pieniędzy z budżetu wystarczy tylko na ochronę zdrowia?
Wdrożenie ustawy „6 proc. PKB na zdrowie” oznacza, że z państwowej kasy będą musiały popłynąć olbrzymie sumy na wsparcie opieki zdrowotnej. Będzie to konieczne ze względu na spadek wartości składek ZUS, ale też dlatego, że przekroczony został konstytucyjny próg ostrożnościowy budżetu państwa. Należy się spodziewać, że efektem tego będzie ...
-
Kobiety częściej nieobecne w pracy
Z danych Eurostatu wynika, że w I kwartale 2020 roku nieobecnych w pracy było 30 mln zatrudnionych w UE. W większości krajów unijnych to kobiety częściej są nieobecne w pracy niż mężczyźni - podaje Personnel Service. Jak wspomniano we wstępie 30 mln zatrudnionych w UE było tymczasowo nieobecnych w pracy. To o 4,3 mln więcej w porównaniu do IV ...
-
Mikrofirmy z makrosiłą w raporcie PARP
Z przygotowanego przez ekspertów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości "Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce" wynika, że firmy działające w Polsce generują blisko trzy czwarte polskiego PKB, a mikrofirmy mają w tym największy udział. 23. edycja „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2020
... ,29%). Na pozycji drugiej youtube.com (61,51%), a facebook.com (58,97%) na trzecim. google.pl dopiero na miejscu siódmym (39,4%). Na ostatnim miejscu ipko.pl. Urządzenia mobilne Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, to w czerwcu na pierwszym miejscu google.com (71,88 ...
-
Reklama display znacznie powiększyła widoczność. To efekt pandemii
Każdego dnia przeciętny internauta napotyka w sieci potężną dawkę reklam. Jednocześnie okazuje się, że część treści publikowanych przez reklamodawców umyka uwadze adresatów. W II kwartale br. widoczność reklamy displayowej w naszym kraju uległa jednak istotnej poprawie, podnosząc się o pokaźne 10 punktów procentowych i zbliżając się tym samym do ...
-
Faktoring w Polsce: GUS przedstawił najnowsze dane
Główny Urząd Statystyczny już po raz kolejny zaprezentował obszerne dane na temat działalności firm zajmujących się faktoringiem. Z najnowszych doniesień wynika, że w minionym roku przedsiębiorstwa faktoringowe wykupiły 13,6 mln faktur o wartości 315,0 mld zł, a z usług faktoringowych skorzystało 22,1 tys. klientów. Podstawowe dane o ...
-
Zachowania konsumentów: w obawie przed pandemią stawiamy na zakupy online
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wielu dziedzinach naszego życia. Zmienił również niektóre zachowania konsumenckie. W obawie przez zakażeniem Polacy zaczęli unikać zatłoczonych sklepów, efektem czego jest znaczny wzrost popularności zakupów online. Jeżeli już udajemy się do sklepów stacjonarnych, to najczęściej uzbrojeni w maseczkę, ...
-
GUS: handel zagraniczny hamuje, w maju import spadł o 25%
GUS podsumował najnowsze wyniki w handlu zagranicznym. Obroty w okresie styczeń-maj br. wyniosły 393,3 mld PLN w eksporcie oraz 384,3 mld PLN w imporcie. W pierwszym przypadku spadek sięgnął 7,4%, w drugim 9,6%. Negatywne następstwa COVID-19 są więc wyraźnie widoczne. Czołówka naszych partnerów handlowych nie ulega zmianom - eksportujemy i ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność w górę, ale kłopotów nie brak
Handel to jedna z branż, której negatywne skutki pandemii najbardziej dały się we znaki. 4 maja br.,wraz z kolejnym etapem odmrażania polskiej gospodarki, centra handlowe ponownie mogły przyjąć klientów. I wprawdzie od normalności sprzed koronawirusa dzieli nas jeszcze sporo, to jednak niewątpliwym powodem do optymizmu jest większa, niż wcześniej ...
-
Polski eksport: czy Bałkany Zachodnie to dobry kierunek?
Bałkany Zachodnie nie należą do grona najważniejszych partnerów handlowych Polski. Najwięcej handlujemy z Serbią, ale i ona zajmuje odległe, bo dopiero 34. miejsce na liście naszych kierunków eksportowych. To jednak może, a nawet powinno ulec zmianie. Sprzyjać temu ma sukcesywna poprawa konkurencyjności gospodarek Bałkanów, a także stworzenie ...
-
Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
... Jawa z oceną na poziomie 4.46. Na podium znalazły się także sieć drogerii Rossmann z oceną 4.37 i Hebe (4.33). W kategorii "Dom, ogród, art. budowlane" najlepiej oceniana była IKEA (4.50), tuż za nią plasuje się Castorama (4.23), a podium zamyka PSB Mrówka (4.20). Liderem w kategorii ...
-
Do 2025 roku Polska musi pokaźnie zwiększyć recykling plastiku
Wybuch pandemii wyraźnie pokazał nam, w jak dużym stopniu jesteśmy ciągle uzależnieni od tworzyw sztucznych. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby szacunki WHO, z których wynika, że miesięcznie na całym globie zużywamy 89 mln maseczek i 76 mln rękawiczek. Do tego należy dodać tony odpadów medycznych. Zwiększone zużycie produktów jednorazowych nie ...
-
Nowa oferta Heyah 01
... rozmowy na numery komórkowe i stacjonarne w kraju, nielimitowane SMS-y i MMS-y oraz pakiet 20 GB danych na 30 dni. A wszystko to za 39 zł raz na dwa miesiące. Heyah stawia na prostotę Ofertę możemy wykupić zdalnie, bez wychodzenia z domu. Wystarczy wejść na stronę ...
-
Znajomość języków obcych gwarancją pracy nawet w kryzysie?
Wprawdzie wraz z wybuchem pandemii sytuacja na rynku pracy uległa pogorszeniu, to jednak są pewne umiejętności, które sprawiają, że o bezrobocie nie powinniśmy się martwić. Zdaniem Manpower jest to znajomość języków obcych. Które z nich są dziś najbardziej w cenie? Jak wykorzystać ich potencjał w realiach nowej rzeczywistości? Z tego tekstu ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
Zaledwie co czwarte gospodarstwo domowe zredukowało w obliczu pandemii swoje wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez EY Polska. 43% hołduje podejściu „Stay calm, carry on/Zachowaj spokój i kontynuuj” i stara się funkcjonować jak dotychczas, nie decydując się na oszczędności. EY wskazuje na główne postawy konsumenckie w dobie koronawirusa ...
-
ZPL: leasing pod wpływem COVID-19, wartość finansowania spadła o 24%
Firmy zrzeszone w Związku Polskiego Leasingu (ZPL) dostrzegają już niestety wpływ, jaki wywiera na ich działalność wybuch pandemii COVID-19. Wartość finansowania, którego udzieliły w I połowie br. wyniosła 29,8 mld zł, co oznacza roczną dynamikę na poziomie -24% r/r. Pewnym optymizmem może napawać odnotowany na koniec czerwca nieznaczny, ale ...
-
PARP: innowacje pozwolą przezwyciężyć skutki pandemii
Wybuch pandemii i związany z tym kryzys potrzebuje innowacyjności - czytamy w najnowszej edycji „Monitoringu trendów w innowacyjności” autorstwa PARP. Podmioty, które udzielają wsparcia przedsiębiorcom uważają, że potencjał tkwi zwłaszcza w startupach, cyfryzacji oraz zrównoważonym rozwoju. 8. edycja opracowanego przez PARP „Monitoringu trendów w ...
-
Rynek pracy: pracownicy 50+ lojalni, ale niechętni zmianom
Pracownicy 50+ to grupa zawodowa, która często musi borykać się z uprzedzeniami i stereotypami. Tymczasem starzenie się społeczeństwa, niż demograficzny, a teraz również konsekwencje pandemii to czynniki, które powinny skłonić nie tylko do dyskusji na temat pracy po 50-tce, ale również do większej otwartości na zatrudnianie osób z tej grupy ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
Najświeższa odsłona cyklicznego opracowania „Global State of the Consumer Tracker” autorstwa Deloitte pokazuje, że indeks niepokoju polskich konsumentów wzrósł względem poprzednich dwóch tygodni o 2 pp., osiągając tym samym poziom -9 proc. Polacy nie są tu jednak wyjątkiem, ponieważ wzrost wskaźnika odnotowano w 2/3 badanych krajów. W zachowaniach ...
-
Przekwalifikowanie zawodowe: dobry sposób na brak ofert pracy?
Koronawirus wstrząsnął wieloma dziedzinami życia i gospodarki. Jego negatywne skutki w znacznym stopniu dotknęły m.in. branżę eventową nic więc dziwnego, że o oferty pracy w tym sektorze jest dziś co najmniej trudno. Z drugiej jednak strony mamy e-commerce, które na pandemii znacznie zyskało i znacznie wzmogło - jak dowodzi raport OTTO Work Force ...
-
Ataki DDoS w II kw. 2020. Co odpowiada za ogromny wzrost incydentów?
... dla działalności biznesowej, z kolei późną wiosną i latem liczba ataków zaczyna spadać. Na przykład, liczba ataków w II kwartale 2019 r zmniejszyła się o 39% w stosunku do I kwartału 2019 r., a w 2018 r. różnica między tymi dwoma kwartałami wynosiła 34%. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbie poleceń otrzymanych przez ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
W marcu 2018 roku zaczął obowiązywać w naszym kraju zakaz handlu w niedzielę. W kolejnych latach był on zaostrzany. Nikt jednak nie spodziewał się tego, co nastąpiło w marcu 2020 roku. Wraz z wybuchem pandemii Polacy nie mogli zrobić zakupów nie tylko w niedziele, ale również w dni powszednie. Otwarte pozostały właściwie tylko sklepy spożywcze, ...
-
Benefity pracownicze w czasie kryzysu. Trendy 2020
Niniejszy artykuł stanowi podsumowanie raportu Benefity w oczach pracowników 2020. Raport potwierdza, że sytuacja epidemiologiczna i gospodarcza w pierwszej połowie 2020 roku miała wpływ na oferowane benefity i praktyki zarządzania nimi. Epidemia pokazała również, które benefity są dla pracowników naprawdę ważne. Według raportu Benefity w oczach ...
-
Co dalej z e-commerce? O wielu sprawach zadecyduje technologia
Po pół roku walki z pandemią, warto sprawdzić co w najbliższym czasie czeka e-commerce. Na tle zmian ostatnich miesięcy trzeba jasno powiedzieć, że nikt nie wie jaka będzie przyszłość. Zwłaszcza, iż obszar ten jest zależny od rozwoju technologii, których tempo i kierunki rozwoju zwykle zaskakują. Jedną z konsekwencji COVID-19 jest kurczenie się ...
-
Polacy podzieleni co do systemu, w jakim powinny pracować szkoły
Zaledwie co dziesiąty Polak uważa, że w nowym roku szkolnym nauka powinna odbywać się wyłącznie w trybie zdalnym. Powody? Przede wszystkim fakt, że zdalne nauczanie uznawane jest za niepełnowartościowe względem tego, co szkoły oferują stacjonarnie - wynika z badania zrealizowanego przez Santander Consumer Bank. Największym minusem edukacji, bez ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... bardziej popularne niż przed pandemią. W sprzedaży o kondycji w znacznym stopniu decyduje profil i oferta firmy. Trudno porównać notowany w ostatnich tygodniach popyt na art. spożywcze, sprzęt IT, RTV, AGD czy materiały budowlane ze sprzedażą odzieży, obuwia, biżuterii czy samochodów – mówi Sławomir Grzelczak. - Z kolei w usługach ...
-
Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce wzrosło o 3,7%, w produkcji o 6,2%
Cykliczne doniesienia dotyczące zatrudnienia w firmach Nowoczesnej Gospodarki wyraźnie wskazywały, że innowacyjne firmy najczęściej oferują więcej miejsc pracy niż ogół rynku. Nie inaczej było w II kwartale br., a więc w okresie, w którym w naszym kraju szalała pandemia, a gospodarka była w znacznej części zamrożona. Jak wynika z najnowszej ...
-
Defintywnego powrotu z home office do biura chce tylko co 10. Polak
Wybuch pandemii doprowadził do nagłego upowszechnienia się pracy zdalnej, a coraz częściej pojawiają się również głosy, że stanie się ona standardem tzw. nowej rzeczywistości. Takim obrotem spraw Polacy nie są raczej zmartwieni - 9 na 10 z nas wprost mówi o potrzebie pracy w trybie home office. Kwestia może okazać się jednak nieco problematyczna, ...
-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
... poziomu 7 tys. PLN do poziomu 4 tys. PLN). W pozostałych branżach, które również istotnie i zauważalnie cierpią w okresie pandemii, czyli modowej, obuwniczej oraz art. sportowych, spadki wynikające z ograniczania konsumenckiej siły nabywczej w handlu szacowane są na około 35 proc. z każdego metra kwadratowego powierzchni sklepowej, licząc ...
-
Rekrutacja pracowników w odwrocie, spadki o 31%
W II kwartale br. liczba stałych rekrutacji pracowników skurczyła się o 30%, a praca tymczasowa zaliczyła spadki na poziomie 18% - wynika z danych przedstawionych przez należące do Konfederacji Lewiatan Polskie Forum HR. To wyraźny dowód na to, że obecne realia rynku pracy nie przypominają już tych, z którymi mieliśmy do czynienia przed pandemią. ...
-
Jak pandemia wpłynęła na rozliczenia B2B? Nie wszyscy narzekają
Wprawdzie o skutkach koronawirusa w znakomitej większości przypadków mówi się w kontekście negatywnym, to jednak okazuje się, że pandemia miewa swoje jasne strony. Potwierdzeniem tego może być badanie, które cyklicznie realizuje dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor Instytut Keralla Research. Jego najnowsza odsłona dowodzi, że w III kwartale ...
-
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
Statystyczny programista to młody, casualowo ubrany i marzący o bogactwie introwertyk, który nad herbatę przedkłada kawę, a nad leżak - aktywność nad wodą. Taki obraz koderów wyłania się z badania zrealizowanego przez No Fluff Jobs z okazji obchodzonego 12 września Międzynarodowy Dnia Programisty. Oto, co jeszcze udało się ustalić na podstawie ...
-
Wakacje 2020 inne niż wszystkie. Jak je spędziliśmy?
Wakacje 2020 dobiegły końca. Nadeszła więc pora podsumowań. Jak Polacy spędzili ten, inny niż wszystkie dotychczas, sezon urlopowy? Z badania zrealizowanego przez Prezentmarzeń wynika, że co czwarty z nas udał się nad Bałtyk, a po 17% badanych wybrało Mazury i wędrówki po rodzimych górach. Postawiliśmy przede wszystkim na kameralne urlopy, w ...