-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...
-
ManpowerGroup: rekrutację pracowników planuje 10% firm
Ostatni rok z uwagi na pandemię COVID-19 był bardzo trudny dla rynku pracy. Czy mimo wciąż trwającej epidemii sytuacja się zmienia? Czy pracownicy nie muszą się już obawiać zwolnień? Gdzie szukać zatrudnienia w II kwartale 2021 roku? Na te i inne pytania próbuje odpowiedzieć najnowszy "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia" opublikowany ...
-
W 2021 roku leasing wzrośnie o 15 proc.
2021 rok będzie okresem szybkiej odbudowy branży leasingowej w Polsce. Główny ekonomista EFL Marcin Nieplowicz prognozuje wzrost na poziomie ok. 15 proc. rok do roku oparty na trzech filarach: samochodach osobowych, pojazdach ciężkich oraz maszynach. W pandemicznym 2020 roku rynek leasingu w Polsce zrealizował wariant łagodnego wyhamowania rozwoju ...
-
Jak walczyć ze zmianą klimatu? Polacy chcą zacząć od siebie
Wprawdzie na skutek pandemii zmiana klimatu stała się tematem, który nieco usunął się w cień, to jednak niewątpliwie pozostaje ona jednym z największych, środowiskowych problemów naszych czasów. Jak jej przeciwdziałać? Kolejna już partia wyników ankiety przeprowadzonej przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) dowodzi, że szans na zmianę Polacy ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
Wybuch pandemii zaowocował wzmożonym zainteresowaniem zakupami online. Szacuje się, że w internecie kupuje już 70% Polaków, a w tym roku co 5. z nas ma zamiar wydać w e-commerce więcej niż w minionym roku. Branża ma zatem powody do zadowolenia, ale musi też zwrócić uwagę na rosnące wymagania i oczekiwania e-konsumentów – wynika z badania ...
-
Smart home: znany i lubiany, czy niszowy?
Ogrzewanie, oświetlenie, alarmy, czujniki, kamery monitoringu. To tylko niektóre z elementów, którymi możemy dziś sterować za pomocą inteligentnych systemów. W najnowszym z badań serwis Oferteo.pl postanowił sprawdzić, jak liczna jest rzesza Polaków, który sięgają po rozwiązania smart home i które z nich cieszą się największą popularnością. Oto, ...
-
Sieć 5G dostępna w T-Mobile na kartę
... z aplikacji i platform streamingowych, takich jak Netflix, YouTube, TikTok, Prime Video, Ipla czy Player, bez utraty gigabajtów. Za całość użytkownicy zapłacą 39 zł miesięcznie. Dodatkowo w taryfie GO! użytkownik zyskuje bonusowe gigabajty po doładowaniu konta – po zasileniu go kwotą 40 zł, klient otrzyma ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
W 2020 roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wyniosła 24 mld złotych. To o blisko 5% mniej niż w 2019 roku. Pandemia COVID-19 najbardziej odbiła się na segmencie luksusowych hoteli i SPA, który skurczył się o połowę. Przed negatywnymi skutkami pandemii obroniły się samochody luksusowe i premium. Jakie jeszcze wnioski płyną z raportu KPMG " ...
-
Jak praca zdalna zmienia życie zawodowe? Na gorsze czy na lepsze?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął naszą rzeczywistością, nie omijając przy tym sfery zawodowej. Wszystko zaczęło się od masowego przejścia na home office, w którym to trybie nadal pracuje wielu z nas, godząc obowiązki pracownicze z domowymi. Na przestrzeni roku nawyki polskich pracowników uległy potężnej przemianie, ale nie jest to raczej ...
-
Handel chce zatrudniać nowych pracowników
Handel to jeden z sektorów, które zostały najmocniej dotknięte przez pandemię i związane z nią obostrzenia. Tym bardziej zaskakujący jest fakt, że przedsiębiorcy reprezentujący tę branżę planują w okresie od kwietnia do czerwca zatrudniać nowych pracowników. Tak wynika z Barometru ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia dla II kwartału 2021 roku. W ...
-
Kim są solopreneurs?
Przedsiębiorczość w dobie gig economy przybiera na sile, a to wszystko za sprawą odchodzenia pracowników z ram tradycyjnego etatu. Coraz większa liczba zatrudnionych deklaruje, że w najbliższej przyszłości będzie rozkręcać własny biznes - początkowo w formule jednoosobowej działalności gospodarczej. Trend szczególnie zadomowił się za Atlantykiem, ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
Jak dowodzą dane zgromadzone przez Polską Radę Centrów Handlowych, w minionym roku oddano do użytkowania o 4 proc. więcej powierzchni handlowej niż rok wcześniej. Apetyt inwestorów na nieruchomości handlowe wyraźnie jednak zmalał - finalizacji doczekały się transakcje o wartości 658 mln euro, a więc trzy razy niższej aniżeli w 2019 r. Prognozy dla ...
-
Najszybszy internet mobilny w III 2021. Play detronizuje Orange w wysyłaniu danych
... tytułem wicelidera (32,4 ms). Od wspomnianej dwójki operatorów wyraźnie odstają pod kątem wartości ping sieci Play (36,5 ms) oraz Plus (39,9 ms).
-
Które produkty spożywcze są polskie?
Wspieranie krajowych producentów staje się ważne zwłaszcza w czasach kryzysu. Dobrą wiadomością jest fakt, że patriotyzm konsumencki Polaków sukcesywnie wzrasta. Podczas zakupów coraz częściej wybieramy właśnie te produkty, które zostały wytworzone przez rodzime firmy. Serwis iKalkulator.pl postanowił sprawdzić, za którymi z często wybieranych ...
-
Inwestycje w e-commerce to konieczność. Co warto zrobić?
Wybuch pandemii doprowadził do pokaźnego wzrostu znaczenia zakupów online, a internet stał się w przypadku wielu firm podstawowym kanałem dystrybucji. W obecnych realiach samo posiadanie sklepu internetowego to jednak zdecydowanie za mało. Nie jest zatem zaskoczeniem, że priorytetem wielu menedżerów są inwestycje w e-commerce. Jakie działania w ...
-
MŚP: czy odroczony termin płatności faktury to za mało?
Współpraca z stałymi klientami ma niewątpliwie cały szereg zalet, wśród których można wymienić przede wszystkim gwarancję stałości generowanych przez nich przychodów. Błędem jest jednak zakładać, że długoletni partnerzy w biznesie to grupa, która nie generuje żadnych problemów. Potwierdzeniem tego może być najnowsze badanie zrealizowane przez ...
-
Aon: dlaczego kuleje zarządzanie ryzykiem cybernetycznym?
Aon zaprezentował wyniki najnowszego, globalnego raportu 2021 Cyber Security Risk Report, w którym zidentyfikowano cztery kluczowe tematy powiązane z zarządzaniem ryzykiem cybernetycznym. Autorzy opracowania uważają, że najistotniejszymi dziś kwestiami są: identyfikacja nowych rodzajów ryzyk, poznanie partnerów biznesowych, koncentracja na ...
-
Handel zagraniczny I-III 2021: saldo na poziomie 10,9 mld PLN
Główny Urząd Statystyczny podsumował obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń-marzec 2021 roku. Okazało się, że w I kwartale dynamika eksportu i importu znacząco wzrosła. Obroty wyniosły 298,8 mld PLN w eksporcie oraz 287,9 mld PLN w imporcie. W porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku eksport wzrósł o 14,6%, a import o 12,3%. ...
-
ADP: duże firmy usługowe zwiększają zatrudnienie
Pandemia wciąż rzutuje na stan naszej gospodarki, wiele jej sektorów boryka się z różnego rodzaju trudnościami. Jednak okazuje się, że duże firmy usługowe poradziły sobie świetnie w tych trudnych czasach, wprowadzając rozwiązania cyfrowe i zmiany organizacyjne. Z raportu "Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce Q1 2021" przygotowanego przez ADP ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
Jak wynika z najnowszego raportu Zenith Business Intelligence - Alcohol: Beer + Spirits, w tym roku szacowany wzrost wartości rynku reklamowego ma sięgnąć 4,9%. Jeszcze większa dynamiką – 5,3% - mają charakteryzować się wydatki na reklamę alkoholi. W kolejnych dwóch latach budżety producentów alkoholi mają rosnąć równo z rynkiem – od 4 do 5% ...
-
Millenialsi i pokolenie Z generują dla firm dodatkowe zyski. Jak o nich dbać?
O potencjale, jaki drzemie w Millelniasach i pokoleniu Z mówi się nie od dziś. Nad tematyką tą pochyliła się w ostatnim czasie firma Citrix przy okazji badania „The Born Digital Effect”. Jego rezultaty potwierdziły, że młody narybek może generować dla firm znaczne korzyści finansowe - szacuje się, że mowa jest tu o dodatkowych 1,9 biliona dolarów ...
-
Laptop Acer Swift X
... eliminacji hałasu, która dzięki rozwiązaniom AI zapewnia lepszą jakość rozmów wideo. Acer Swift X ma metalową obudowę o grubości 17,9 mm i waży 1,39 kg. Jest wyposażony w kartę graficzną - NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti i procesor AMD Ryzen 7 5800U. Ma nawet 16 GB pamięci RAM ...
-
Rekrutację pracowników planuje 11% firm, redukcję etatów - 2%
Polskie firmy ostrożnie wracają do planów rekrutacyjnych sprzed pandemii. Z najnowszego Barometru ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia wynika, że w III kwartale 2021 roku 11% firm chce zwiększać liczbę pracowników, podczas gdy 2% przewiduje redukcje etatów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Gdzie szukać pracy w III kwartale 2021 roku? Które ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły ponad 10 mld zł w I kw.2021
Polska Izba Ubezpieczeń podała, że w I kwartale 2021 ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym kwotę 10,2 mld zł. Najbardziej wzrosły wypłaty świadczeń z tytułu ubezpieczeń na życie, co niewątpliwie jest efektem większej śmiertelności w wyniku pandemii COVID-19. Jak wspomniano we wstępie, ubezpieczyciele wypłacili z tytułu odszkodowań i świadczeń ...
-
Branża turystyczna z nadzieją czeka na wakacje
Branża turystyczna z nadzieją wyczekuje rozpoczynających się właśnie wakacji. Jak wynika z danych KRD, jej długi urosły w czasie pandemii o prawie 30 proc. Na szczęście z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Turystyczne plany Polaków w pandemii", 62 proc. Polaków planuje wyjazd na wakacje, a trzy czwarte chce go spędzić ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
W najnowszym rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ tradycyjnie już prym wiodą marki technologiczne. Okazuje się jednak, że w minionym roku po piętach zaczęły im deptać marki odzieżowe. To w dużej mierze zasługa ogromnie popularnej w czasie pandemii kategorii athleisure, czyli ubrań sportowych projektowanych z myślą o codziennym ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2020
Główny Urząd Statystyczny po raz kolejny przeprowadził badanie przedsiębiorstw leasingowych. Tym razem objęło ono 82 firmy, które w minionym roku prowadziły działalność leasingową. Analizowane podmioty zawarły w minionym roku 560 tys. nowych umów leasingu dotyczących 654 tys. środków (przedmiotów) o wartości ponad 50,2 mld zł. Podstawowe dane o ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2021 r.
Rynek M&A w Polsce rośnie pomimo pandemii - wynika z najnowszego raportu M&A Index Poland przygotowanego przez FORDATA i Navigator Capital. W ciągu drugiego kwartału 2021 roku przeprowadzono 30 transakcji więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego, pandemicznego roku. Ponownie dominowała branża Media/IT/Telecom oraz inwestorzy prywatni. ...
-
Najszybszy internet mobilny w VI 2021. Liderzy bez zmian
... szybkość pobierania danych . Tym razem T-Mobile utrzymał prowadzenie w tej kategorii, osiągając wynik 43,1 Mb/s. Na drugim miejscu pozostaje Orange z wynikiem 39,1 Mb/s. Trzecie miejsce w zestawieniu zajął Play z wynikiem 36,3 Mb/s, a tabelę zamknął po raz kolejny Plus (32,1 Mb/s). Średnia szybkość wysyłania ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
Co czwarty Polak przyznaje, że spotkał się z próbą wyłudzenia jego danych. Oszuści podający się za pracowników banku prosili telefonicznie o podanie numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niestety prawie 20 proc. osób mogło podać takie informacje osobom trzecim - wynika z badania serwisu ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
Pandemia COVID-19 trwa już drugi rok i wygląda na to, że Polacy już się z nią oswoili. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor wynika, że według co czwartego Polaka pandemia przyniosła tyle samo plusów, ile minusów. Co szósty rodak nie doświadczył żadnych jej negatywnych skutków. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy myślą o ...
-
Czy są chętni na biura w Katowicach?
... inwestora prywatnego, pow. 1.500 mkw.). Jest to pierwsza inwestycja dostarczona na katowicki rynek w bieżącym roku. W pierwszym półroczu 2021 r. najemcy wynajęli 39.100 mkw. biur, o 47% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym drugim kwartale wolumen transakcji wyniósł 34.800 mkw., a wśród ...
-
Po co funduszom private equity neutralność klimatyczna?
O tym, że fundusze private equity inwestujące w oparciu o czynniki ESG mają szansę na osiągnięcie lepszych wyników od tych, które skupiają się głównie na strategii biznesowej, mówi się nie od dziś. Wyniki 37. edycji badania Deloitte „Central Europe Private Equity Confidence Survey” wskazują, że inwestorzy zdają sobie z tego sprawę, choć realne ...
-
PARP: cyfryzacja winduje sprzedaż w polskich firmach
Z czwartej edycji badania zrealizowanego przez Bank Światowy we współpracy z PARP wynika, że cyfryzacja wspomogła polski sektor MŚP w łagodzeniu negatywnych skutków pandemii. Optymizmem bez wątpienia może napawać fakt, że sytuacja finansowa firm w coraz większym stopniu przypomina stan sprzed koronakryzysu. Dobitnym tego potwierdzeniem mają być ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?