-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2010
... wyniosła 571,9 mld zł (wzrost o 1,8%), z tego wartość żywności i napojów bezalkoholowych - 156,0 mld zł (wzrost o 2,5%), napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych - 53,8 mld zł (wzrost o 3,3%) i towarów nieżywnościowych - 362,1 mld zł (wzrost o 1,3%). W placówkach gastronomicznych sprzedaż detaliczna wyniosła 21,1 mld zł (wzrost o 0,4%). Sprzedaż ...
-
Reklama AGD w 2011 roku
... w wydatkach tej kategorii na poziomie przynajmniej 20%. W pierwszych 8 miesiącach tego roku można zauważyć wyraźne przesunięcie udziałów w wydatkach z telewizji (spadek do 53%) na bardziej sprofilowane medium jakim są magazyny (udział na poziomie 34%). Do 6% urósł udział stacji radiowych w ogólnych wydatkach. Wśród kluczowych ...
-
Nowe technologie a bezpieczeństwo informacji
... potencjalnym ryzykom jakie stanowią media społecznościowe, organizacje przyjmują stanowczą politykę wobec pracowników zamiast wdrażać odpowiednie zabezpieczenia. Ponad połowa menadżerów (53%) odpowiedziała, że blokuje dostęp do serwisów społecznościowych. Bezpieczeństwo informacji mało istotne dla top managementu Badanie Ernst & Young potwierdziło ...
-
Marketing mobilny: jak dogonić klienta?
... do urządzeń mobilnych zakładkami produktów. Według badania MGH aż 72 proc. osób zapamiętałoby reklamę dostarczoną za pomocą tej technologii. Dodatkowo 53 proc. ankietowanych skanuje kody, by otrzymać rabat lub kupon. Tuż za kuponami pojawiła się chęć uzyskania dodatkowych informacji (52 proc ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2011
... talentów. Jest to najwyższy wynik od 2008 roku. Skala problemu jest zróżnicowana w obrębie regionu. Niedobór talentów najbardziej odczuwają pracodawcy w Rumunii (53%). Niezmiennie najmniej problemów w obrębie regionu mają przedsiębiorstwa w Norwegii (9%) i Irlandii (5%). Po raz piąty z rzędu na szczycie listy zawodów najtrudniejszych do obsadzenia ...
-
Dzieci w sieci a cyberprzemoc
... bilety na imprezy. Natomiast odsetek rodziców, którzy twierdzą, że ich dziecko czasami używa bez zezwolenia ich konta w sklepie online, wynosi 53%. Zapobieganie wydatkom nie jest jedynym powodem, dla którego należy ustanowić jasne zasady dotyczące zakupów online i bezpiecznego zachowania w Internecie. 87% rodziców ...
-
Ile dni trwała sprzedaż mieszkania w XI 2011 r.?
... , że listopadowego wyniku nie można wiązać z czynnikami sezonowymi. W analogicznym miesiącu 2010 roku cały proces sprzedaży pochłaniał 101 dni, a więc był o 53 dni krótszy niż dziś. Pod koniec roku gotówki jest mniej Na wydłużenie się procesu sprzedaży może mieć wpływ mniejszy udział ...
-
Polacy a zakupy świąteczne
... im praw. O tym, że w przypadku wykrycia wady towaru kupionego podczas promocji świątecznej można składać reklamację, wiedziała niewiele ponad połowa respondentów - 53 proc. Martwi fakt, że badani z promocją cenową kojarzą zmniejszenie ochrony prawnej, co jest błędnym przekonaniem. Natomiast w przypadku nietrafionych zakupów, podobnie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 51/2011
... będą oni mogli studiować na bezpłatnych uczelniach publicznych. Fiaskiem zakończyło się poszukiwanie przez MSP chętnego na zakup pakietu akcji stanowiących 53,1875% kapitału Grupy Lotos. Nie jest wykluczone, że prywatyzacja spółki będzie kontynuowana za pośrednictwem GPW. VW zdecydował się przejąć od ...
-
Praca w Polsce VII-IX 2011
... w zakresie wytwarzania i zaopatrywania w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę (o 61,5%), dostaw wody; gospodarowania ściekami i odpadami, rekultywacji (o 53,3%), budownictwa (o 48,4%), zakwaterowania i gastronomi (o 45,3%), oraz obsługi rynku nieruchomości (o 41,9%). Analizując dynamikę tworzenia nowych miejsc pracy według rodzajów ...
-
Przetargi - raport XI 2011
... wobec listopada 2010) najbardziej wzrosło zapotrzebowanie na pomoce dydaktyczne (w relacji rocznej o 442,22 procent więcej ogłoszeń), energię elektryczną, cieplną (+132,53 proc.), usługi edukacyjne i szkoleniowe (+94,06 proc.), usługi ubezpieczeniowe (+65,09 proc.), różny sprzęt i artykuły biurowe (+56,88 procent), usługi ...
-
Polscy internauci a e-commerce 2011
... wiąże się rosnąca popularność takich narzędzi e-commerce, jak porównywarki cen (korzystanie z nich deklaruje 56 proc. kupujących online), serwisy z opiniami użytkowników (53 proc.) oraz serwisy zakupów grupowych (18 proc.). Opinie internautów na temat najważniejszych cech zakupów różnią się w zależności od płci. Kobiety ...
-
Branża hotelarska stawia na Internet
... noclegowych znajdujących się w bazie serwisu eholiday.pl. Niemal trzy czwarte (73 proc.) badanych uważa, że rok 2012 będzie dla nich dobry (53 proc.) lub bardzo dobry (20 proc.). Przeciwnego zdania jest zaledwie 10 proc. obiektów, a 17 proc. ankietowanych obiektów uznało, że br. be ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... przedsiębiorców, którzy uważają, że sytuacja gospodarcza kraju pogorszyła się. Ostatnie trzy miesiące ubiegłego roku negatywnie oceniła już ponad połowa badanych – 53,2 proc. To wzrost aż o 10,5 pkt. proc. kwartał do kwartału. Wciąż utrwala się więc trwający od ubiegłego roku ujemny trend ...
-
Polacy a usługi assistance 2012
... . Ankietowani w większości (78%) uznali, iż produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, gdy oferowany jest wraz z ubezpieczeniem assistance. Ponadto, ponad połowa badanych (53%) zadeklarowała, że otrzymując od banku bogaty pakiet assistance, skłonna jest skorzystać również z innych usług tegoż banku. - Badanie Assistance prowadzone przez ...
-
Praca tymczasowa wygodną formą zatrudnienia
... tymczasowych zostało przeprowadzone w okresie od 01.04 do 30.09.2011 roku na reprezentatywnej grupie 1344 respondentów. W badaniu wzięły udział 53 firmy z całej Polski. Głównym celem ankiety było zapoznanie się z opinią pracowników tymczasowych na temat ich współpracy z pracodawcą. W Polsce forma zatrudnienia ...
-
Użyteczność stron internetowych wymaga zmian
... następujące zmiany: wzrost o 117 procent ruchu na stronie, 41 procent więcej nowych rejestracji oraz skrócenie czasu potrzebnego na zarejestrowanie się o 53 procent. Wiedza nie jest nowa, jednak rodzimym sklepom internetowym, których działa już w polskiej sieci około 11 tysięcy, i w których - według szacunków ...
-
Słuchalność radia w soboty
... w większości mężczyźni (55,4 proc.), osoby dorosłe (w wieku 25-59 lat stanowią ponad dwie trzecie wszystkich odbiorców), z wykształceniem średnim (47,1 proc.). Aż 53 proc. słuchaczy włączających radio w pierwszy dzień weekendu deklaruje, że robi codzienne zakupy. Najwyższe zasięgi radio notuje w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców kategoriach ...
-
Jakość wyrobów z mięsa czerwonego w IV kw. 2011
... samej nazwie handlowej. IV. SANKCJE W związku z zaistniałymi nieprawidłowościami w zakresie jakości handlowej przetworów z mięsa czerwonego, wojewódzcy inspektorzy JHARS zastosowali następujące sankcje: 53 decyzje administracyjne, w tym: 21 decyzji nakładających kary pieniężne na łączną kwotę 34 304 złotych, 32 decyzje nakazujące poddanie zabiegowi ...
-
Trudno dogonić polski rynek e-commerce
... – 1,89 mld, a Francuzi – 1,28 mld, poza tym wydajemy w ten sposób znacznie mniej niż średnia europejska, która wynosi 117 euro, w Polsce 53 euro. To u nas jednak przybywa najwięcej sklepów internetowych, mamy ich już 11 tyś. i to one wykorzystują najwięcej nowoczesnych rozwiązań i form ...
-
Polski rynek motoryzacyjny a otoczenie gospodarcze
... przez Deloitte badania wynika, że decyzje inwestycyjne producentów, którzy w ostatnich latach lokowali produkcję w regionie, ale poza Polską, postrzegane są przez 53% polskich przedsiębiorców jako szansa na dalszy rozwój. Jednocześnie niemal 1/3 respondentów ma odmienne zdanie – według nich decyzje lokalizacyjne koncernów są ...
-
Codzienne zakupy według Polaków
... deklaruje, że kupuje z myślą o sobie owoce i warzywa. Tylko 31% Pań przyznało się do słodyczy. Za to ponad połowa badanych Panów (53%) pamięta o sobie podczas zakupów i kupuje dla siebie papierosy lub alkohol. Kobiety i mężczyźni w większości robią zakupy samodzielnie. Prawie 60% kobiet oraz ...
-
Generacja Y a BYOD
... . Polacy są znacznie bardziej przywiązani do rozmów telefonicznych, e-maili i SMS-ów. Dnia bez tej formy komunikacji nie wyobraża sobie odpowiednio 61, 53, 52 proc. naszych rodaków. W mniejszym stopniu Polacy korzystają z serwisów społecznościowych i chatu – tylko 17 i 16 proc. badanych stwierdziło, że musi codziennie ...
-
Praca w Polsce I-III 2012
... biurowych, pracowników usług i sprzedawców oraz operatorów i monterów maszyn i urządzeń. Największa liczba wolnych nowo utworzonych miejsc pracy obserwowana była w jednostkach dużych (53,7%), głównie sektora prywatnego (89,2%). Należy zauważyć, że jednostki małe mają bardzo duży udział w zmianach zachodzących na rynku pracy. Jednostki te ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 33/2012
... ). Ukraińskie rolnictwo z powodu niekorzystnej pogody poniosło straty szacowane na ok. 1,3 mld dolarów. Rząd na rekompensaty dla najbardziej poszkodowanych przeznacza ponad 53 mln USD. Komentarz do wydarzeń gospodarczych CZY SZWAJCARSKIE BANKI RAMIENIEM SŁUŻB PODATKOWYCH? Przez wiele lat w świecie finansów królowało wiele mówiące ...
-
Firmy nieprawidłowo testują aplikacje mobilne
... , ponad dwie piąte (42 procent) budżetów przeznaczonych na zapewnienie jakości wzrosła w ostatnim roku, a tylko 11 procent budżetów zmalało. Większość respondentów (53 procent) oczekuje też wzrostu ich budżetów do roku 2015, a tylko jedna piąta (18 procent) spodziewa się obniżenia. Jako, że organizacje ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy III kw. 2012
... itd.) krajów z Bliskiego Wschodu (Afganistan) oraz Afryki (Sudan, Mali, Tanzania itd.). Wysoki poziom lokalnych infekcji (41-60%): 39 państw, łącznie z Indonezją (53,5%), Egiptem (46%), Tajlandią (42,3%), Chinami (41,4%) i Filipinami (44,3%). Umiarkowany poziom infekcji lokalnych (21-40%): 56 państw, łącznie z Turcją, Meksykiem, Izraelem, Łotwą ...
-
Stres a sen oczami Polaków
... TNS Polska. Z raportu Melisany Klosterfrau „Stres a sen” wynika, że co czwarty badany sypia w tygodniu pracy mniej niż 6 godzin na dobę, a 53% powraca w nocy myślami do stresujących momentów minionego dnia. Wśród zestresowanych Polaków, co piąty odczuwa zdenerwowanie przynajmniej kilka razy w tygodniu. Najczęściej ...
-
Polacy a prezenty świąteczne
... %), ucieszymy się też odzieży i słodyczy (po 62%). Biżuterię i zegarki chciałoby otrzymać 55% respondentów (kupi je jedynie 6% Polaków). Ponad połowa rodaków (53%) chciałaby pod choinką znaleźć gotówkę, wręczy ją w prezencie jedynie 8% z nas. Elektronika zajmuje znaczące miejsce wśród wymarzonych prezentów najmłodszych respondentów w wieku ...
-
Polskie kobiety a Walentynki
... w życiu Polek. Internetowe inspiracje Prawie 70 proc. kobiet szuka inspiracji na walentynkowe prezenty w Internecie. Największym zainteresowaniem cieszą się portale internetowe (53 proc.), potem fora internetowe (12 proc.) i Facebook 5 proc. 15 proc. kobiet wymyśli prezent samodzielnie, a 7 proc. będzie szukało inspiracji w czasopismach kobiecych ...
-
Wskaźnik optymizmu II 2013
... sytuacji krajowej gospodarki, jak i sytuacji materialnej gospodarstw domowych. W styczniowym pomiarze wartość Wskaźnika wynosiła 65,77 pkt., podczas gdy w lutym - 66,53 pkt. Połowa Polaków jest zdania, że sytuacja gospodarcza w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy pogorszyła się (wyniki taki sam jak przed ...
-
Polskie kobiety a pielęgnacja urody wiosną
Wiosna to czas zmian, a zmiany są domeną kobiet. Portal badawczy Prekursorki.pl zapytał Polki o ich wiosenne preferencje zakupowe, wydatki na produkty upiększające, opinie i reklamy, którym ufają oraz ideał kobiecości. Partnerami badania zostały marki: Bell, Lirene, Medicaline, Sonko i Beer Fingers. Być jak Jennifer Aniston Dla 58% kobiet idealna ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 14/2013
... koniec 2012 r. dług publiczny wyniósł 840,5 mld zł (według szacunków stanowiło to 52,7 proc. PKB). Na koniec 2011 r. dług stanowił 53,5 proc. PKB. Te wskaźniki bazują na polskiej metodologii liczenia zadłużenia. Dług sektora instytucji rządowych i samorządowych (liczony według definicji UE) na ...
-
Ekspresy do kawy w Internecie I kw. 2013
... chciało, aby posiadał on wbudowany młynek. Kolejnymi udogodnieniami, na które potencjalni kupujący zwracali baczną uwagę były funkcje: spieniania mleka (31,53% wszystkich wyborów) oraz automatycznego czyszczenia (21,32%). Prawie 20% osób, które w poszukiwaniach ekspresu kierowało się przede wszystkim jego ceną, chciało ...
-
Prognozy dla polskiej gospodarki V 2013
... dług publiczny na koniec 2012 r. osiągnął poziom 840,5 mld zł, co stanowi 52,7% PKB. Dla porównania w 2011 r. dług publiczny wyniósł 53,5% PKB (815,3 mld zł). Projekt budżetu państwa na 2013 r. zakłada, że dochody wyniosą 299,4 mld zł, a wydatki 335,0 mld zł ...