-
Wpływ koronawirusa na MŚP: 3,5% zadowolonych firm
... Woźniak z EFL. W branży budowlanej, handlowej, produkcyjnej i transportowej najwięcej przedsiębiorców uważa, że pandemia raczej niekorzystnie wpłynie na ich firmę (odpowiednio 53 proc., 43 proc., 39 proc., 35 proc.). Wirus już nie taki straszny? W czerwcu zdecydowanie więcej respondentów niż miesiąc wcześniej (50 ...
-
ZPL: leasing pod wpływem COVID-19, wartość finansowania spadła o 24%
... są głównie mikro i małe firmy, czyli klienci o obrotach do 20 ml zł, którzy stanowią 72,4 % w strukturze klientów firm leasingowych. Największą (53,9%) i zarazem rosnącą grupą klientów są mikro firmy. Leasing: trendy w grupach Pojazdy lekkie: Po niewielkim spadku udzielonego finansowania o 2,6% r/r w pierwszym kwartale ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
... niż weekend. Zaskakujący może być również fakt, że mężczyźni bardziej niż kobiety dostrzegają mankamenty braku niedziel handlowych – odsetek wynosi odpowiednio 53% mężczyzn vs. 48% kobiet. Jeżeli chodzi o wiek badanych, młodzi są zgodni z najstarszą grupą respondentów powyżej 55 roku życia – w obu przypadkach ...
-
Defintywnego powrotu z home office do biura chce tylko co 10. Polak
... na to pracodawcy? 55% z nich planuje pozostać przy pracy zdalnej, w różnym zakresie, z czego 2% chce kontynuować home-office w pełnym wymiarze czasu pracy, a 53% planuje zastosowanie modelu rotacyjnego. Wśród organizacji, które myślą o pracy hybrydowej, 54% chce zaproponować swoim pracownikom do 10 dni pracy z domu ...
-
Cyberbezpieczeństwo chmury: zagrożenia, obawy, rozwiązania
... bezpiecznie przejść do chmury? Kluczowymi kwestiami przy wyborze dostawcy zabezpieczeń w chmurze są dla działów IT: opłacalność (63% respondentów), łatwość wdrożenia (53%), automatyzacja (52%) oraz to, czy rozwiązanie jest natywne dla chmury (52%). Ponieważ prawie 80% firm przyjęło architekturę wielochmurową, większość firm ...
-
Rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii
... . Wzrost sprzedaży zamrażarek i urządzeń do przygotowywania żywności o 24,8 proc. w pierwszej połowie 2020 roku Według badania GfK Consumer Life, ponad połowa (53 proc.) konsumentów na świecie zgadza się ze stwierdzeniem „zawsze szukam sposobów na ułatwienie sobie życia". Kiedy cały świat zamknął się ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... jego lokalizacja. Warto też podkreślić, że 63% korzystało ze sklepów stacjonarnych gdyż miało możliwość zobaczenia na żywo kupowanej żywności, zaś 53% ceniło wygodę robienia zakupów w tym kanale sprzedaży. Ceny oferowanych produktów znalazły się dopiero na 4. miejscu – wskazała na nie połowa badanych ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... zadowolony lub raczej zadowolony ze swojej pracy. To o 1 p.p. mniej niż w II kw. br. Przy czym tych pierwszych jest 22%, a drugich 53%. Najwięcej satysfakcji płynącej z wykonywanej pracy odczuwają mieszańcy wschodniej Polski, gdzie wskazuje na to 80% respondentów. W podziale na zajmowane stanowiska, najwięcej ...
-
Atradius: w transakcjach B2B króluje kredyt kupiecki
... płatności w Polsce w czasie pandemii wyniosły 38 dni, co nie zmieniło się w stosunku do poziomu sprzed pandemii. Warto jednak zaznaczyć, że 53 proc. badanych firm wydłużyło terminy płatności o 15 dni. Z tego 27 proc. przyznało, że zrobiło to, aby podtrzymać sprzedaż krajową i utrzymać ...
-
2020 rokiem zakupów internetowych i płatności elektronicznych
... 10 e-kupujących. O 4p.p. spadły wskazania na płatności gotówkowe jako wykorzystywane w sklepach stacjonarnych, a wzrosły o kilka p.p. wszystkie płatności elektroniczne, jak zbliżeniowe kartą (53%, +2p.p.), a także BLIKIEM (+7p.p.), zbliżeniowe z Google Pay (+4p.p.) czy Apple Pay (+2p.p.). Stało się tak, pomimo że na początku pierwszej ...
-
Amerykańskie inwestycje w Polsce: co zmieniła pandemia?
... KPMG w Polsce. Pesymizm amerykańskich przedsiębiorców odnośnie przyszłych obciążeń fiskalnych Na początku 2020 roku, przed wybuchem pandemii COVID-19, ponad połowa firm (53% wskazań) z kapitałem amerykańskim działających na polskim rynku wyrażała pesymizm w oczekiwaniach co do wzrostu gospodarczego w perspektywie najbliższych 3 lat. W tej grupie 48 ...
-
Czy motoryzacja odrabia już "pocovidowe" straty?
... ). Eksport do naszego zachodniego sąsiada spadł o 25,92 proc. (2,48 mld euro). Kolejnymi odbiorcami są: Czechy (9,18 proc. całości, -18,53 proc.), Słowacja (7,47 proc., -19,72 proc.) oraz Hiszpania (5,29 proc., -26,12 proc.). Eksport pojazdów osobowych i towarowo-osobowych w omawianym kwartale ...
-
Atradius: jak w obliczu pandemii radzi sobie branża rolno-spożywcza?
... poziomu przepływu środków pieniężnych (56 proc., co stanowi znacznie większy procent niż 45 proc. na poziomie regionalnym) oraz ograniczenie kosztów (53 proc. ankietowanych). Perspektywy dla branży w 2021 r. 48 proc. badanych firm sektora rolno-spożywczego spodziewa się, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy sytuacja ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... bezpieczeństwa związanego z pracą. Od listopada, kiedy utraty zatrudnienia obawiało się rekordowe 54 proc. naszych ankietowanych, ich liczba spadła zaledwie o 1 p.p., do 53 proc. To drugi wynik w Europie za Hiszpanią, gdzie takie obawy ma aż 57 proc. mieszkańców – mówi John Guziak, Partner, lider ...
-
Najszybszy internet mobilny 2020. Dominacja Orange i T-Mobile
... w tej klasyfikacji 36,59 ms. Za magentowym operatorem uplasowało się Orange (38,42 ms), Play (39,67 ms) i Plus (42,53 ms).
-
Dane osobowe w zagrożeniu. Czy Polacy wiedzą co robić?
... jesteśmy z kolei przygotowani do radzenia sobie, gdy dojdzie do wycieków danych z serwisów internetowych, w których mamy konta. Około połowy osób badanych (53,8 proc.) nie wie lub nie jest pewna, co w takim przypadku należy zrobić. Pytani o reakcję, ankietowani najczęściej wskazywali na zmianę hasła ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... , który był o połowę wyższy od zeszłorocznego. W sumie padły dwa rekordy - w I kwartale (8,55 mld euro, +13,5 proc.) i w marcu (3,92 mld euro, +53,13 proc.). Podobnie jak dotychczas naszym najważniejszym zagranicznym partnerem pozostają Niemcy (32,95 proc. całości). Eksport na ten rynek był ...
-
Polskie rolnictwo to 6% eksportu UE. Potrzebne innowacje
... wyższe niż w pozostałej działalności usługowej i 6,8 razy wyższe niż w działalności finansowej i usługowej. Po uwzględnieniu wpływu pośredniego i indukowanego, wartość dodana rolnictwa wzrasta z 53,7 mld PLN do 111,5 mld PLN, a liczba miejsc pracy uzależnionych od rolnictwa z 1,6 mln do 2 mln. Zmiana sposobu wydatkowania środków na ...
-
Technologia 5G: Polska wyprzedza Niemcy i Francję
... związku między 5G a szczepionkami na COVID-19. Spośród siedemnastu ujętych w raporcie YouGov krajów do najczęściej zmartwionych potencjalnymi zagrożeniami należą mieszkańcy Indii (53 proc.), Zjednoczonych Emiratów Arabskich (48 proc.) i Chin (41 proc.). Najbardziej entuzjastyczni okazali się Brytyjczycy (tylko 18 proc. wyrażających obawy), Duńczycy ...
-
E-commerce beneficjentem rozwoju otwartej bankowości?
... dane z rachunku w zamian za niższą cenę lub dodatkową usługę Polacy są zainteresowani możliwościami, które daje otwarta bankowość. Ponad połowa z nich (53,5 proc.) za atrakcyjne uważa np. możliwość korzystania z indywidualnych usług finansowych, np. ubezpieczeń, pożyczek, itp. W zamian za określone benefity, znaczna część ...
-
EY: konsumenci znowu boją się o finanse
... rodacy również cały czas bardzo mocno skupiają się na zachowaniu odpowiedniego stosunku jakości do ceny, co podkreśliło 57% badanych (poprzednio 53%). W dalszym ciągu niemal połowa Polaków mniej wydaje na rzeczy, które nie są im niezbędne. W tym obszarze widać jednak pewien powiew ...
-
Cyberbezpieczeństwo: w sieci czujemy się śledzeni, jak się bronić?
... są śledzeni przez cyberprzestępców Większość Polaków uważa, że są śledzeni głównie przez przestępców (58%) i gigantów mediów społecznościowych, takich jak Facebook (53%), ale obawiają się również, że marki lub agencje reklamowe (48%), rząd (47%) i agregatory informacji i reklamy, takie jak Google (43%), śledzą ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... będzie kontynuować zakupy wszystkich artykułów spożywczych online. O 27 proc. wzrosło korzystanie z kas samoobsługowych i usług zbliżeniowych w porównaniu do okresu przed pandemią. 53 proc. konsumentów zaczęło kupować produkty nowych marek w czasie pandemii, a 11 proc. z nich będzie kontynuować korzystanie usług nowych producentów w przyszłości ...
-
Ponad 37 mld zł zaległości firm w 2021 r. W których branżach było najgorzej?
... , tak jak przed rokiem, mają 57 proc. sumy przeterminowanych zobowiązań. Najwięcej przypada na handel. Obecnie jest to 8,44 mld zł o 0,53 mld zł więcej niż przed rokiem. O ile jednak poziom zaległości idzie w górę, to liczba firm niesolidnych płatników w ciągu minionego roku ...
-
Randstad: rekrutacje pracowników już hamują, widmo recesji?
... 17 punktów proc. mniej niż rok temu. Najczęściej recesji spodziewają się firmy z sektorów transportu, gospodarki magazynowej i łączności (56 proc.), przemysłu (53 proc.) i nowoczesnych usług dla biznesu SSC/BPO (50 proc.). Najmniej pesymistyczni są pracodawcy z branży finansowej i ubezpieczeniowej – 41 proc. spodziewa się recesji ...
-
Praca w IT antidotum na stres?
... okazuje najchętniej oglądamy film lub serial (57 proc.). Na drugim miejscu znalazło się słuchanie muzyki (54 proc.), a na trzecim spacerowanie (53 proc.). Kolejne aktywności, które pomagają ankietowanym w walce ze stresem to: spędzanie czasu ze znajomymi lub rodziną (43 proc.), czytanie książek ...
-
800 mld zł na realizację 960 największych inwestycji w Polsce
... inżynieryjne, głównie inwestycje energetyczne, drogowe i kolejowe. Na kolejnych pozycjach, jeśli chodzi o łączną wartość projektów, znajdują się województwa śląskie i małopolskie (odpowiednio 53 mld zł i 45 mld zł). Na Śląsku segmentami, w których należy oczekiwać najbardziej intensywnych robót są koleje i drogi, a także budowle przemysłowe ...
-
Pomoc uchodźcom z Ukrainy, czyli dobroczynność warta miliardy
... tygodniach działań zbrojnych. Najpopularniejszymi formami wsparcia były pomoc rzeczowa oraz przekazy pieniężne. 59 proc. badanych zaangażowało się w zakup potrzebnych artykułów, a 53 proc. wpłacało pieniądze na rzecz uchodźców. Rzadziej stosowanymi formami wsparcia były pomoc w załatwianiu różnego rodzaju spraw na rzecz uchodźców (20 ...
-
Pracownicy z Ukrainy oczami polskich kolegów. Jak się układają relacje?
... . Ponad połowa Polaków (58%) uważa, że nasz rynek pracy potrzebuje pracowników z Ukrainy. Twierdzi tak nieco więcej mężczyzn (63%) niż kobiet (53%). Jednocześnie tylko 27% badanych przyznaje, że korzysta z usług świadczonych przez osoby z Ukrainy. Co ważne, zdecydowana większość Polaków (88%) nie ma ...
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
... swojego regionu. Rynek osobistych dóbr luksusowych nadal pozostaje atrakcyjnym celem dla inwestorów – tak uważa ponad 80 proc. uczestników naszego badania. 53 proc. za najciekawszy biznesowo sektor uznało kosmetyki i perfumy, 41 proc. – meble, 32 proc. – produkcję odzieży i akcesoriów, a 29 proc. ich sprzedaż ...
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... mln zł, 2022 ponad 67 mln zł), Słowacja (GMV w: 2019 ponad 18 mln zł, 2020 ponad 27 mln zł, prawie 53 mln zł, 2022 ponad 62 mln zł), Węgry (GMV w: 2019 ponad 14 mln zł, 2020 ponad 22 mln zł, 2021 ...
-
Inwestycje w sektor living to bezpieczna przystań
... 22% wszystkich inwestycji w komercyjny sektor nieruchomości. Warto zaznaczyć, że od 7 lat ich udział w rynku inwestycyjnym cały czas rośnie. Ponad połowa (53%) wszystkich inwestycji w sektor living stanowiły inwestycje zagraniczne. Wraz z umacniającym się dolarem amerykańskim, europejskie rynki zyskują na trakcyjności dla kapitału zza ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w XII 2022
... . 5G Średnia szybkość pobierania danych Najlepszym operatorem w tej kategorii okazał się Plus (145,1 Mb/s). Na kolejnych miejscach uplasował się Play (53,6 Mb/s) i Orange (50,9 Mb/s). Poza podium znalazł się T-Mobile (43,9 Mb/s). Średnia szybkość wysyłania danych W grudniu zwycięstwem pochwalić się może ...
-
Wyjazd na ferie zimowe planuje co czwarty Polak
... proc.). Osoby wyjeżdżające w terminach innych niż ferie częściej decydują się na zorganizowanie wypoczynku we własnym zakresie, głównie na terenie Polski (53 proc.). Zagranica to z kolei dwukrotnie częściej cel zimowych podróży osób bez dzieci w wieku szkolnym (32 proc.) niż tych, którzy je ...
-
Branża IT pod wpływem inflacji. Koniec roku dał się programistom we znaki?
... (1 423 oferty) i Białegostoku (2 356 ofert). Doświadczenie wciąż ma największe znaczenie Niezmiennie najwięcej ofert pracy w Q4 była skierowana do midów (53%) i seniorów (40%). Juniorzy stanowili grupę docelową niespełna 7% opublikowanych ogłoszeń. W pierwszej połowie roku oferty skierowane do juniorów stanowiły 10-11% wszystkich opublikowanych ...