-
Po co nam Customer Journey Mapping?
... przez marketerów, który wyprzedza content marketing, mobile, personalizację i social media. Badanie Econsultancy wskazało, że dla większości firm obsługa klienta i Customer Experience będą główną szansą na odróżnienie się od konkurentów do 2020 r., zarówno dla reprezentantów branży B2C jak i B2B. Klient, który z zakupu wyniesie ...
-
CRM dla dużych i małych
... indywidualnej koncepcji, tylko dla siebie. Inaczej będzie wyglądał CRM dla firm działających w układzie B2B, a zupełnie inaczej dla przedsiębiorstw funkcjonujących w relacji B2C. Jeszcze inaczej wygląda CRM w firmach sprzedających ... w firmie Direct Communication. e-mail: sylwia@dir.com.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
Tematy: -
Optymalny Model Sprzedaży
... bankowość, leasing), telekomunikacyjnej (stacjonarna, komórkowa), motoryzacyjnej, turystycznej, elektronicznej. Można go z powodzeniem stosować na rynku B2B i B2C, zarówno w sprzedaży produktów/ usług do bazy własnych klientów, jak również ... w firmie Arteria. e-mail: wojtek.bienkowski@arteria.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
Tematy: -
Pierwsze urodziny SARE
... program nie wymaga instalacji na komputerze użytkownika. Narzędzie wykorzystywane jest m.in. w kampaniach informacyjnych, komunikacji wewnętrznej, w relacjach inwestorskich, komunikacji B2B oraz w kampaniach reklamowych. Rynkowy debiut marki SARE miał miejsce w listopadzie 2003 roku. Wcześniej narzędzie oferowane było wyłącznie klientom agencji ...
-
Harry Potter a kreowanie marki
... o wprowadzanie nowych marek, dlatego jest to najlepsze miejsce by podpatrywać trendy marketingowe. Żadne FMCG (oparte na telewizji i promocjach sprzedaży), żadne B2B (oparte na rekomendacjach i wydłużonym procesie sprzedaży). Może ci się wydawać, że zalegające w sklepach zabawki w kształcie zamków Hogwart to przykład nietrafionych ...
-
Rynek targowy 2012
... . Trend ten obserwujemy od kilku lat – mówi prezes Expo XXI, Żaneta Berus. - Nowością jest obudowanie imprezami towarzyszącymi nie tylko targów B2B, ale także targów konsumenckich, co wynika z rosnącej świadomości konsumentów właśnie. Przykładem są targi „Zieleń to życie”, gdzie jest kilka konferencji ...
-
Macbook nie jest nietykalny
... przed cyberzagrożeniami. Ostatnie badania przeprowadzone przez ekspertów z Kaspersky Lab i B2B International pokazują, że nadszedł najwyższy czas na zweryfikowanie poglądów ... – powiedział Władimir Zapoljański, zastępca dyrektora działu odpowiedzialnego za marketing technologii i produktów, Kaspersky Lab. 10 prostych wskazówek bezpieczeństwa ...
-
E-mail ReTargeting = sukces w dotarciu do klienta
... oraz realnej mierzalności, mailingi stały się standardem w marketingu i są coraz bardziej skuteczne ze względu na nieustanny postęp technologiczny. Na rynku B2B zaczęły pojawiać się nowe narzędzia marketingowe, które pozwalają szybciej i skuteczniej dotrzeć do docelowego odbiorcy. Firmy aktywnie funkcjonujące w Internecie mają dostęp ...
-
Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
... i urządzeń powszechnego użytku. W Polsce próbę stanowi około 6500 punktów sprzedaży różnego typu, zarówno sklepów detalicznych jak i firm działających na rynku B2B. W próbie GfK są sklepy różnej wielkości, usytuowane w całym kraju, zarówno tradycyjne jak i internetowe, specjalizujące się w różnych branżach (AGD, RTV, IT ...
-
Jak będzie wyglądała reklama online w 2018?
... reklam i sprawić, aby generowały więcej zysków i reakcji. Marketing staje się coraz bardziej futurystyczny i zaawansowany technologicznie. Marketerzy idąc z duchem czasu, ... produktów i usług. Chatboty Niewątpliwie będą one miały kluczowe znaczenie dla sukcesu w marketingu B2B. Według Business Insider, 80% firm chce włączyć chatboty do swojej ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
... również doskonałe studium przypadku, odpowiadające na pytanie o zmianę postrzegania pracodawcy w obliczu kryzysu i transformacji na rynku pracy - podkreśla Iga Pazio, B2B Marketing Communications Manager w Grupie Pracuj i redaktor naczelna raportu. Benefity o mniejszym znaczeniu Wyniki raportu pokazują również jak zmieniło się podejście Polaków do ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... się narzędzia do analizy interakcji z klientami i zdarzeń – marketing attribution (47%) oraz platformy marketing automation (30%), wspomagające zarządzanie przekazem reklamowym w czasie rzeczywistym. Firmy B2B 1,4 razy częściej od firm B2C wykorzystują CRM i platformy marketing automation do pomiaru efektywności swoich wydatków reklamowych. Nowe ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... . Jak czytamy w komunikacie z badania, obecnie najczęściej wykorzystywane przez marketing platformy społecznościowe to Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat i ... przedsiębiorstwa i profesjonalistów, jest to więc interesująca przestrzeń zarówno dla marketingu B2B, jak i sprzedaży czy specjalistów zajmujących się rekrutacją. W serwisie ...
-
Program lojalnościowy dla b2b/b2c
... liczba uczestników W programie B2C liczba uczestników liczona może być w setkach tysięcy, a nawet w milionach. W przypadku B2B liczba uczestników jest dużo mniejsza (ilu partnerów biznesowych możemy mieć? Ile punktów detalicznych, hurtowni, ... Cezary Hurka, właściciel Advertiva Loyalty Solutions Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
... zewnętrznego medium. Bardziej precyzyjne docieranie do odbiorców to rzecz priorytetowa w czasach kryzysu. Strategie i narzędzia targetowania B2B, takie jak marketing oparty na koncie (Account Based Marketing) wykorzystujący segmentację oraz pozycjonowanie, umożliwia firmom dotarcie do bardzo wąskich grup odbiorców z bardzo precyzyjnym przekazem ...
-
9 trendów e-commerce na 2022
... handlowi nie są dłużej potrzebni? Otóż niekoniecznie. Okazuje się, że klienci B2B, którzy podczas swojej podróży zakupowej nie mieli żadnego kontaktu ze sprzedawcą ... całościowo i stworzyć procesy, które będą rozwiązywać wspólne problemy różnych interesariuszy. 5. Marketing konwersacyjny Klienci, gdy kontaktują się z firmą, nie chcą długo czekać na ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... kilku lat. O badaniu: Dane wykorzystane w raporcie „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods” pochodzą z badania realizowanego w ramach corocznej publikacji State of Marketing. Wzięło w nim 574 szefów marketingu (managerów lub członków zarządu w organizacji) z segmentu B2C i B2B w sektorze handlu detalicznego i dóbr konsumenckich z USA ...
-
Ekstranet dla zaufanych i wybranych
... dyskusyjne partnerów, chat z właścicielem ekstranetu, sekcja FAQ itp.; Marketing - dział ekstranetu koncentrujący się na realizacji celów marketingowych kierowanych do ... zewnętrzną. Ekstranety są postrzegane jako siła napędowa handlu elektronicznego w relacji B2B, które nadają działalności firm nowe oblicze. Jak skrupulatnie wyliczał EDS, koszt ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... on wartość 1,01 bln USD, przy czym sektor B2C co roku przeznacza na marketing w placówkach stacjonarnych aż 200 mld USD. Co jednak najważniejsze, sprzedawcom ... handel elektroniczny, e-mail marketing i inne kanały nie pomagają w utrzymaniu pełnej spójności. Ważne wnioski i dane z raportu „Consumer Goods and the Battle for B2B and B2C Relationships” ...
-
Polityka cenowa firmy
... produkty, dla wszystkich klientów i na wszystkie zamówienia o 5 proc. Celem efektywnego usprawnienia polityki cenowej na rynkach B2B i B2C jest precyzyjne określenie sytuacji, w których można żądać wyższej ceny przy minimum ryzyka. Poprawa ... i opiniom, bo to one negatywnie wpływają na zyski. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Dlaczego LinkedIn zarabia?
... na Facebooku lub w innym uniwersalnym serwisie. LinkedIn można zatem z powodzeniem nazwać serwisem „Facebook dla B2B, dla biznesu”. Fan page – to company page, a od kwietnia tego roku showcase page – strona pokazująca ... była m.in. grupa analityków internetowych, konwersja wyniosła 60 proc. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Najcenniejsze marki świata 2016
... także z bezpłatnymi aplikacjami, co daje konsumentom wrażenie dużej obecności marki w ich życiu. W kategorii B2B mamy efektywną działalnością biznesową, ale mało efektywne marki. Są one ... , a tym samym zyskują udziały na rynku lokalnym, gdzie – doskonaląc funkcjonalność i marketing – również podbijają nowe regiony. Chińska marka Huawei (nr 50, +22%) ...
-
Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby
... tradycyjnych sklepach porównuje ceny oferowane w „internetach”. Zmienia się także model sektora B2B – klienci biznesowi coraz częściej kupują w sklepach online i korzystają z zalet ... , regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby. ANGAŻUJĄCY MARKETING TREŚCI Krzysztof Jagliński, wiceprzewodniczący Rady e-Izby, zwraca uwagę na rosnące ...
-
Rynek pracy w pandemii. Gorzkie podsumowanie 2020 roku?
... z branż handlu B2C i sprzedaży detalicznej (9%), produkcji FMCG (9%), IT oraz handlu B2B i sprzedaży hurtowej (po 7%). Warto zwrócić uwagę, że choć co trzecie ogłoszenie ... IT, programowanie, internet/ecommerce, HR, łańcuch dostaw czy praca fizyczna, a także marketing, reklama i PR. Szczególne wzrosty przyniosła pierwsza fala pandemii – dwukrotnie ...
-
6 trendów na rynku pracy 2022
... zarówno na podstawie umów o pracę, jak i współpracujących w oparciu o umowy B2B. Wnioski, kto zyskał, a kto stracił będą wyciągać po pierwszym kwartale. Prognozujemy ... usług dla biznesu – dodaje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor Antal Sales & Marketing. Trend 5: Transformacja kompetencji w organizacjach będzie postępować Wobec niedoboru ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... konsumentów, jak i tych działających w obszarze B2B osiągając w 2020 roku dynamikę dochodzącą w sektorze B2B do 40%. Transgraniczny handel elektroniczny to symbol cyfrowej ... z tym potwierdzają, że ich inwestycje i aktywność w takich aspektach jak marketing internetowy, automatyzacja, zarządzanie kontaktami z klientami (systemy CRM), zarządzanie bazą i ...
-
Firmowy PR na zagranicę
... sprzedaż i dystrybucję produktów czy usług. Najczęściej takie firmy działają w sektorze B2B. W Polsce na takiej zasadzie działa np. firma informatyczna RSA ... przypadku większych firm, które w zagranicznym oddziale mają osobę odpowiedzialną za marketing i public relations. Lokalni PR-menedżerowie sami, na miejscu, najczęściej w drodze przetargu ...
Tematy: PR, Public Relations -
Dotrzeć do świata spoza bańki informacyjnej
... Marketing Reserach – Skąd Polacy czerpią informacje?) jest to ok 21 proc. To dosyć dobra wiadomość w kontekście siły oddziaływania fake newsów, które przynajmniej teoretycznie w social mediach mają/powinny mieć największą siłę rażenia. Dane Think With Google wskazują, że w segmencie B2B ... , co pokazały nasze kolejne badania „Marketing i PR w Polsce w ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
... finansowych w firmach, co przełożyło się w szczególności na spadki obrotów w transakcjach B2B oraz w usługach dla biznesu. Monika Constant, Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej ... zredukowało wydatki niezwiązane z podstawową działalnością firmy, w takich obszarach jak marketing, reklama, czy szkolenia, a blisko 40% będzie te ograniczenia kontynuować ...
-
Rotacja pracowników: branża IT liderem?
... do: branża IT (587), usługi finansowe (123 osoby), bankowość (80 osób) Pracownicy branży „Marketing i reklama” przechodzili do: branża IT (685 osób), sprzedaż detaliczna (82 osoby), usługi ... około 22 000 zł do średnio 25 000-27 000 zł netto na umowie B2B, Przewidujemy, że ta tendencja utrzyma się w 2021 roku, a inżynierowie DevOps będą mogli liczyć ...
-
Nowa wersja WebTimeSheet dla agencji reklamowych
Powstała nowa wersja oprogramowania WebTimeSheet firmy Webtel – WebTimeSheet A.R. przeznaczona dla firm świadczących usługi marketingowe na rynku B2B, przede wszystkim dla agencji reklamowych. WebTimeSheet jest systemem kontroli rentowności projektów oraz ewidencji i nadzoru czasu pracy, zawiera też bazę danych ...
Tematy: webtimesheet, agencje reklamowe -
Raport - Wdrożenia CRM w Polsce
... (EKD 16). Firmy wdrażające systemy CRM najczęściej działają na rynku przedsiębiorstw (B2B – Business-to-Business) – 90 %, rzadziej dostarczają swe towary konsumentom (B2C – Business-to-Consumer) ... Systems wydaje się pozostać niezachwianą. Drugie miejsce zajmuje system Marketing Manager, której producentem jest austriacka firma Update.com. Jej udział ...
Tematy: -
No i gdzie jest ten UMTS?
... opinii większości obserwatorów, WAP poniósł klęskę. W moim przeczuciu klęskę poniósł marketing (ogromne nakłady, znikomy przychód) natomiast technologia nie zawiodła. WAP był od ... toteż trzymając komórkę, mamy w ręku potężne narzędzie z obsługą aplikacji webowych (b2b / b2c). Trzeba przyznać, że obecnie operatorzy, nauczeni naganną lekcją WAP, ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... , elementy związane z wyglądem placówek, samochodów firmowych, jak również prezentacji firmy i produktów w mediach oraz komunikacji B2B i B2C. Posiadanie takiego narzędzia to nie tylko domena dużych organizacji jak, np.: PKO BP, PKN ... Działań Twórczych, kontakt: a.lelonkiewicz@fdt.com.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Sektor MSP: lepsze czasy na horyzoncie
... internet (25,5 proc.). Jak wynika z badań, w okresie nadchodzących 6 miesięcy najbardziej poprawi się sytuacja przedsiębiorstw z branży usług biznesowych (usługi B2B jak doradztwo i konsulting, reklama i marketing, konferencje i targi). Jej przedstawiciele liczniej przewidują poprawę sytuacji swojej firmy (36,6 proc.) niż jej pogorszenie (21,8 proc ...