-
Fundusze unijne nie dla małych firm
... Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net. Deklaracje skorzystania z pomocy unijnej przez małe firmy ...
-
Mikrofirmy w dobrej kondycji
... firmy nie odczuły w zbyt dużym stopniu perturbacji wokół handlu zagranicznego, za to dostrzegły lepszą sytuację swoich klientów na lokalnych rynkach. Sytuacja najmniejszych firm ma bardzo duże znacznie dla tego, jak się rozwija cała gospodarka. Przypomnijmy, że wg badań PARP odpowiadają one za ok. 30% PKB wytwarzanego przez firmy i że ...
-
O czym marzy Roman Kluska?
... to mydło. W Polsce firmy muszą robić całą masę kosztownych i do niczego potrzebnych badań. My dostaliśmy mandat, bo nie przeprowadziliśmy w naszej mleczarni badań hałasu. Choć to ... pracodawców. Byłoby nie tylko sprawiedliwiej, ale i dużo prościej i taniej. Firmy zaoszczędziłyby dzięki temu mnóstwo czasu i pieniędzy, bo nie musiałyby prowadzić tak ...
-
Wakacje 2016: szturmu na biura podróży nie będzie?
... ogólnopolska próba N=1000 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej. W ramach rezultatów tych badań przedstawimy trzy kwestie, które mogą mieć istotny wpływ na dużo ... głównie z powodu dużo wyższych zarobków, a także nieco mniejszej liczby dzieci. Według firmy Sedlak & Sedlak mediana wynagrodzeń w Warszawie jest dla różnych grup wiekowych aż ...
-
Sektor MSP w Polsce. W porównaniu z Europą to mikroświat
... krajów Unii Europejskiej, ale również charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostowym. Z badań wynika, że przypadająca na 1000 mieszkańców liczba MŚP (z wyłączeniem mikrofirm) ... średnich firm. Wielkopolska, Małopolska i Śląsk najmocniej przyciągają małe firmy zatrudniające od 10 do 49 pracowników (1,8 firmy na 1000 mieszkańców), natomiast Mazowsze ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 47/2016
... tego ważnego, europejskiego koncernu. Francuski koncern Areva w kłopotach. Trzy firmy chińska, kazachska i japońska prowadzą rozmowy dotyczące inwestycji kapitałowej w znany w świecie ... są morfologia krwi i badanie moczu. 5 najczęściej wykonywanych przez mężczyzn badań: 1. Konsultacja internisty 2. Glukoza na czczo we krwi żylnej 3. Morfologia pełna ...
-
Działy HR i IT powinny łączyć siły w walce o talenty
... to zarówno w przypadku zagranicznych firm, jak i polskich pracodawców. Jak wynika z badań zrealizowanych przez VMware, na to, że swoboda wyboru cyfrowych narzędzi pracy decyduje o ... również, w jaki sposób poziom rozwoju biznesu wpływa na to jak firmy zapewniają więcej cyfrowych doświadczeń, w tym dostęp do urządzeń, narzędzi, aplikacji i technologii ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... obecnie zastosowania nowoczesnych i bardziej wyrafinowanych narzędzi niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie firmy muszą dokładać starań, aby łączyć wszystkie źródła danych o klientach, w ... ponad dwukrotnie (107%). Firmy na wielką skalę pracują nad integracją danych o swoich klientach i jest to proces bardzo dynamiczny. Według badań z roku na ...
-
W stronę jakości informacji
... . Według badań firmy Taylor Nelson Sofres, wśród czynników decydujących o użyteczności danej witryny w Internecie, aż 37 proc. użytkowników wskazuje na aktualność informacji. Sposobem zaradzenia niedostatkom profesjonalnej treści jest jej outsourcing. Polega on na dostarczaniu zawartości serwisów internetowych przez firmy zewnętrzne. Korzyści ...
Tematy: teluk.net, firmowe strony www -
Jak zostać mistrzem marketingu
... a nie świadomość pewnego zaimka osobowego. Oto dwa kluczowe ustalenia wynikające z badań: z badań porównawczych wynika, że reklama, w której nagłówku pojawia się nazwa marki ... Visa prezentuje sklepy, kurorty wakacyjne, restauracje i inne miejsca, w których dokonuje się zakupów. Firmy pokazywane w tych reklamach szczycą się tym, że honorują karty Visa ...
-
Reklama internetowa skierowana do dzieci
... dzieci. Tym samym zaciera się różnica pomiędzy rozrywką a reklamą - wynika z najnowszych badań. Badania przeprowadzone na 77 stronach internetowych firm spożywczych w USA przez ... może być używane na całym świecie jest przejawem bardziej bezpośredniej interakcji firmy z klientem. Testowane w Niemczech lodówki na Coca-Cole posiadają specjalny ekran na ...
-
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... badań, z których wynika, że firmy mogą zyskać istotną przewagę nad konkurencją poprzez tworzenie programów marketingowych skierowanych do pokolenia ... ogromne grono potencjalnych doradców wśród osób z tej samej grupy wiekowej. Wyniki naszych badań pokazują, że firmy mogą tworzyć podobne relacje z potencjalnymi klientami, opierające się właśnie na ...
-
Franczyza tworzy nowe miejsca pracy
... firmy doradczej PROFIT system. Od początku 2007 roku ich liczba zwiększyła się o ponad 11 tys. Dzięki franczyzie spada bezrobocie w małych i średnich miastach oraz rośnie liczba doświadczonych pracowników. Z badań ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... siódmej edycji badań PKPP Lewiatan "Monitoring kondycji sektora MSP 2007" wynika, że małe i średnie firmy korzystają z dobrej koniunktury, ale koncentrują się na planach krótkookresowych. Nie planują długookresowo, ponieważ postrzegają ramy prawne, w których działają, za nieprzewidywalne, ...
-
Sklepy dla dzieci: niska jakość obsługi klienta
... firmy widziany oczami samych klientów. Aby uzyskać wiarygodne dane na temat jakości obsługi w sklepach z artykułami dla dzieci ISC postanowił przeprowadzić cykl badań ... ul. Pawia (92,5%), Hot Oil – Wrocław, pl. Grunwaldzki (91,6%). Informacje o badaniu Cykl badań metodą Mystery Shopping został przeprowadzony przez International Service Check w ...
-
Tydzień 12/2008 (17-23.03.2008)
... ureguluje też kwestię badań naukowych. Eksperymenty z wykorzystaniem GMO będą mogły prowadzić tylko publiczne jednostki badawcze w zamkniętych laboratoriach. 2. GUS poinformował, że łączne przychody polskich przedsiębiorstw wzrosły w ubiegłym roku o 14,6% i osiągnęły wartość 1,7 biliona złotych. Zyski osiągnięte przez firmy zatrudniające ponad 50 ...
-
Polscy internauci a usługi turystyczne
... . To bowiem zachowania konsumentów są motorem zmian na rynku turystyki online, a zarazem warunkiem komercyjnego powodzenia wprowadzanych przez firmy turystyczne innowacji. Interpretując wyniki badań można zauważyć, że Polski internauta-turysta jest coraz bardziej wymagający; świadomie i aktywnie poszukuje, porównuje i wybiera oferty turystyczne ...
-
Produkty inwestycyjne niepopularne
Aż 62% Polaków nie korzysta z produktów finansowych związanych z lokowaniem pieniędzy - wynika z raportu "Wizerunek produktów inwestycyjnych" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań PBS DGA. Jednocześnie tylko 16% dorosłych Polaków uważa, że banki i instytucje finansowe promując się, rzetelnie informują o realnych warunkach ...
-
Wydatki na świadczenia pozapłacowe 2008
... wynika, że w 2008 roku firmy zwiększyły wydatki na świadczenia pozapłacowe. Łącznie budżety na dodatki pozapłacowe wzrosły o średnio 3,7%. Największy wzrost popularności zanotowały kupony usługowe - w 2007 r. ich stosowanie zadeklarowało 43% przedsiębiorstw, podczas gdy w 2008 r. było ich już 49%. Z badań wynika ponadto, że pomimo kryzysu ...
-
Systemy IT w firmach w czasie kryzysu
Firma Hewlett-Packard przedstawiła wyniki badań ilustrujące, jak przedsiębiorstwa z całego świata radzą sobie z wyzwaniami stwarzanymi przez recesję. Raport z badań przedstawia również, jak firmy wykorzystują możliwości przekształcenia swoich infrastruktur w celu przygotowania się do wyjścia z kryzysu. Z badania wynika, że 38% respondentów z całego ...
-
Kryzys finansowy korzystny dla firm?
... i metodami zarządzania oraz urealnionym planami finansowymi – podsumowuje Ireneusz Biliński. Informacje o badaniu Raport „Strategie firm w kryzysie” oparty jest o wyniki badań przeprowadzonych w czerwcu 2009 r. na zlecenie firmy 4 Results. Dane zostały zebrane od 119 polskich przedsiębiorstw, reprezentujących wyższą kadrę zarządzającą, w ramach ...
-
Najlepsze dla biznesu miasta Europy 2009
... co oznacza spadek w porównaniu do wyniku z 2008 r (44 firmy). Coroczny raport firmy Cushman & Wakefield, przedstawiający rezultaty badań 500 największych firm w Europie, pokazuje, że najlepsze wyniki ... Rossall, Szef Działu Badań i Doradztwa w zakresie Powierzchni Biznesowych firmy Cushman & Wakefield, powiedziała: „Chociaż firmy korporacyjne z uwagi ...
-
Polscy przedsiębiorcy: nastroje 2010
... przedsiębiorcy na tle Europy Jak wynika z badań European Econimic Survey, polscy przedsiębiorcy na tle Europy wyróżniają się optymizmem, widocznym szczególnie w sferze planowanych inwestycji. Tutaj polski biznes jest niekwestionowanym liderem. W gronie największych, europejskich optymistów polskie firmy znajdują się także w takich obszarach jak ...
-
Polski rynek mieszkaniowy 2009
... dostały w sumie 46 proc. wskazań. Gotowy dom kupiło dalsze 9 proc. zeszłorocznych nabywców – komentuje wyniki Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres S.A. i autorka badań. Agentom raczej dziękujemy Mniejszą niż w ubiegłych latach popularnością cieszyły się usługi agencji nieruchomości. W 2009 r. średnio tylko 15 proc. transakcji ...
-
Branża budowlana a social media
... aktywna w sieci? Na to pytanie stara się odpowiedzieć firma ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku. Firma ASM w raporcie syndykatowym „Web 2.0. w budownictwie” scharakteryzowała social media i ... przez nieliczne (2,9%) badane firmy z branży budowlanej. Z raportu ASM wynika, iż uwzględniając profil działalności firmy można zaobserwować, że wśród ...
-
Globalny ruch IP: czterokrotny wzrost do 2014r.
... indywidualnych i firmach - został opracowany na podstawie wyników dorocznych badań, których celem jest oszacowanie wzrostu ogólnoświatowego ruchu IP ... 2009 r. Ogólnoświatowy ruch IP generowany przez firmy Zgodnie z przewidywaniami, ogólnoświatowy ruch IP generowany przez firmy osiągnie w 2014 r. poziom 7.7 eksabajtów/m-c., co równoznaczne ...
-
Web 2.0 w firmach: zalety i wady
... . Pierwsze globalne badanie dotyczące użytkowania, ryzyka i sprawdzonych procedur w dziedzinie technologii Web 2.0) został wykonany na zlecenie firmy McAfee przez Centrum Edukacji i Badań nad Bezpieczeństwem i Poufnością Informacji (CERIAS) Uniwersytetu Purdue. W ramach badania przeanalizowano czynniki wpływające na podejmowanie decyzji o wdrożeniu ...
-
Najlepsze dla biznesu miasta Europy 2010
... nadal zajmują czołowe pozycje w klasyfikacji ogólnej, ponieważ ponownie uzyskały dobre wyniki w tych kategoriach”, mówi Elaine Rossall, Szef Działu Badań w zakresie Powierzchni Biznesowych firmy Cushman & Wakefield. W głównym rankingu „Najlepsze miasta Europy na lokowanie obecnie działalności biznesowej” Warszawa zajęła 24. pozycję. Jednak, jak ...
-
Zyskowne przetwarzanie w chmurze
... zgodnie z oczekiwaniami, spowodowałoby to wygenerowanie do 2015 r. 177,3 mld Euro rocznie. Z badań wynika też inny ważny wniosek ― znaczna część tych korzyści będzie efektem ... chmury, chmura prywatna kontrolowana wewnętrznie przez własny zespół informatyków firmy oraz chmura hybrydowa stanowiąca kombinację dwóch pierwszych. CEBR prognozuje, że ...
-
Rynek biurowy: najdroższe lokalizacje 2011
... na silny popyt generowany przez coraz większą liczbę przedsiębiorstw realizujących strategię ekspansji, nowe firmy i ograniczoną podaż powierzchni biurowej klasy A. Podobna sytuacja ... liczby rynków azjatyckich w ostatnich kilku latach” – skomentował wyniki badań Barrie David, z zespołu badań i analiz w firmie Cushman & Wakefield. Z raportu wynika ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 27/2011
... francuskiego rządu na Tractebel Engineering (GdF Suez) na korzyść francuskiej firmy Areva, ale też wiadomo, że GdF Suez współpracuje z amerykańskim dostawcą reaktorów ... elektrowni Koreańczycy z firmy Kepco. Trwa proces wyboru firmy na wykonanie badań tych miejsc (są trzy wytypowane miejsca) przyszłej elektrowni. Po zakończeniu tych badań PGE ...
-
Strategia w firmie
... SWOT czy BSC (Zrównoważona Karta Wyników) Opracowanie strategii dla całej firmy powinno być powierzone zespołowi mieszanemu, w którego skład wchodzą przedstawiciele różnych grup, działów ... na opracowanie strategii organizacyjnych – jak strategie HR, finansów czy badań i rozwoju. Poszczególne strategie cząstkowe powinny być opracowywane przez ludzi, ...
-
Pracownicy fizyczni i specjaliści poszukiwani
... pracowników fizycznych planują zatrudniać firmy IT i finansowe (poniżej 5%), najczęściej firmy związane z inżynierią (33%), przemysłem i FMCG (po 27%). Tylko 2,5% badanych firm planuje rekrutację kadry zarządzającej. Dotyczy to wyłącznie wśród firm powyżej 100 pracowników (7% firm z tej grupy). Informacja o badaniu Wyniki badań pochodzą z analizy ...
-
Rekrutacja pracowników głównie online
... firmy z branży finansowej (67%) oraz IT i FMCG (po 50%). Na umiejętności pracy w zespole wskazało 26% badanych, niewiele mniej, 25%, na odbyte kursy i szkolenia. Rekrutacja wewnętrzna a zewnętrzna Jak wynika z analizy przeprowadzonych badań ...
-
Rynek pracy nie przekreśla absolwentów
... 11% badanych było zainteresowanych tworzeniem profilowanych kierunków studiów. Najwięcej respondentów, którzy reprezentowali taki punkt widzenia, to firmy z branży IT i przemysłowej. Informacje o badaniu Wyniki badań pochodzą z analizy przeprowadzonej na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco. W dniach 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność