-
Mobilność - wygodna i niebezpieczna
... i telefonów komórkowych o niezwykle rozbudowanych funkcjach. W końcu 2004 r. połowa spośród używanych przez firmy notebooków była zdolna do łączenia się z sieciami bezprzewodowymi (według ... ) mają zastanawiającą właściwość: pozostawione bez opieki zazwyczaj szybko znikają. Według badań Pepperdines Graziadio School of Business and Management w Stanach ...
-
Tracimy więcej danych
... danych zarówno z komputerów stacjonarnych jak i przenośnych - wynika z raportu firmy Ontrack Odzyskiwanie Danych. Głównymi przyczynami utraty danych w lecie są ... zwiększoną liczbą komputerów przenośnych w stosunku do lat poprzednich (wg badań pracowni badań statystycznych PART tylko w pierwszym kwartale 2005 roku sprzedaż notebooków w Polsce ...
-
Mocny eksport ciągnie gospodarkę
... się od rządu i banku centralnego jego osłabienia. Z badań GUS, przeprowadzonych na zlecenie "Gazety Wyborczej", wynika jednak, że eksporterzy radzą sobie lepiej niż reszta ... . Tymczasem z badań przeprowadzonych przez GUS wynika, że zysk osiąga 73,3 proc. eksporterów, podczas gdy w przypadku wszystkich firm odsetek ten wynosi 70 proc. Firmy sprzedające ...
-
Satysfakcjonująca praca
... detalicznego - wynika z ogólnopolskiego badania satysfakcji pracowników przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) oraz portal Pracuj.pl. Dobre ... relacji z przełożonym. Potwierdza się więc znana prawidłowość, że do pracy przychodzi się do firmy, natomiast odchodzi się przede wszystkim od przełożonego. „Na satysfakcję z pracy ...
-
Rekordowe inwestycje w nieruchomości
... oparciu o analizy przygotowane przez dział badań rynku firmy CB Richard Ellis, inwestycje w Regionie Europy Środkowej i Wschodniej już w trzecim kwartale 2005 r. osiągnęły rekordową wartość - na rynku nieruchomości komercyjnych zainwestowano ...
-
MSP doceniają inwestycje w IT
... politycznych napięć kampanii wyborczej i formowania rządu zahamował tendencję widoczną w wynikach badań mijającego roku: dotąd z kwartału na kwartał przedsiębiorcy czuli się ... badanych przedsiębiorców, podczas gdy rok temu formułowało ją niecałe 38% ankietowanych. „Wprawdzie firmy sektora MŚP powszechnie korzystają z Internetu, ale ciągle są to tylko ...
-
Marketing - troska o klienta
... , kompetentna i kulturalna obsługa. Satysfakcję klienta można zmierzyć za pomocą badań marketingowych, a także analizując przyjmowane reklamacje. Kluby klienta W ramach troski o ... mniej niż pozyskanie nowego. Troska o klienta decyduje o powodzeniu firmy W firmach zachodnich idea troski o klienta jest znana i chętnie praktykowana. Polskie małe ...
-
ZUS hamuje rozwój firm
... % przedsiębiorców w ogóle nie dopuszcza możliwości urlopu macierzyńskiego dla pracownika - mężczyzny. Z badań KIG wynika także, że zatrudnianie pracowników przez agencje pracy ... firm uznała takie rozwiązanie blisko połowa przedsiębiorców. "To pokazuje, że firmy potrzebują pracowników, ale realny wzrost zatrudnienia jest możliwy dopiero po usunięciu ...
-
Zakłady sportowe w internecie - intratny biznes?
... Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Według szacunkowych danych firmy Gemius, opartych o wstępne wyniki badania Megapanel ... większą liczbę zawieranych zakładów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR), przed Mistrzostwami Świata zamiar zawierania w internecie zakładów związanych z mundialem deklarowało ...
-
Telefonia komórkowa w Polsce
... - taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. Według raportu 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Młodzież z ... aż 78% konsumentów w Polsce samemu opłaca rachunki telefoniczne, a tylko w przypadku 2% wydatki pokrywają firmy. Informacje o badaniu Badania odbyły się w kwietniu 2006 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów ...
-
Wysokie wymogi Visty
... zainstalować system Vista Premium. Co ciekawsze, zaledwie 71 procent badanych komputerów spełnia wymogi niezbędne do instalacji systemu Windows XP. Z przeprowadzonych badań wynika, że istnieją poważne bariery sprzętowe w zakresie dystrybucji nowego oprogramowania firmy Microsoft.
-
Mobilność coraz ważniejsza
... się znajdują. Oto wnioski płynące z najnowszej ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy Lexmark przez międzynarodową firmę sondażową Ipsos wśród 9000 europejskich respondentów, w tym 500 ... ” przygotowany przez firmę Lexmark, a wzorowany na wynikach wyżej wspomnianych badań, pokazuje kilka istotnych zmian w zachowaniu konsumentów: Od łączności do ...
-
Centra danych - kłopoty z zarządzaniem
... infrastruktury informatycznej z działalnością firmy przez połączenie wielu platform serwerowych, urządzeń pamięci masowej, maszyn wirtualnych, baz danych i aplikacji oraz zarządzanie nimi – a to wszystko przy wykorzystaniu mniejszej liczby narzędzi”. Informacje o badaniu Ankieta dotycząca centrów danych jest serią badań składającą się z dwóch ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
... szkoleń uważa, że tematyka szkolenia była adekwatna do ich potrzeb zawodowych. Wg badań ponad połowa (54%) firm uczestniczących w szkoleniach nie skierowałaby swoich pracowników na szkolenie ... okazało się dobre dopasowanie tematyki do potrzeb firmy (61%) oraz znaczenie tematyki dla strategii rozwoju firmy (47%). Kwestia lokalizacji szkolenia jest ...
-
Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków
... kupując materiały budowlano-wykończeniowe kieruje się opiniami pracowników sklepu - wynika z raportu "Marka budowlana - jak zdobyć klienta" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA. Ponad połowa Polaków, którzy planują przeprowadzanie jakiś robót remontowo-wykończeniowych przyznaje ...
-
Przedsiębiorczość i samozatrudnienie w Europie 2007
... badań Eurobarometru, dotyczących przedsiębiorczej mentalności, Unia Europejska jest nadal za ... iż dostęp do wsparcia finansowego i złożone procedury administracyjne nadal stanowią znaczące przeszkody przy zakładaniu firmy. Unia Europejska i państwa członkowskie muszą dokonać zmian w tych obszarach. Czy w przyszłości będzie więcej przedsiębiorców w ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2007
... Internetu oraz miejsce (dalszy wzrost łączenia się z siecią z domu) - wynika z badań NetTrack instytutu SMG/KRC z okresu lipiec-wrzesień 2007. Jeśli chodzi o częstość korzystania z ... 14,6 proc. wskazań pojawiła się Era.pl. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie lipiec-wrzesień 2007 roku na ...
-
Profil polskiego internauty 2007
... w wieku 40-59 lat (27 proc.) i 60 lat lub więcej (3 proc.) Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów stanowiły osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie ... 14,5 proc. wskazań pojawiła się Era.pl. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie styczeń-grudzień 2007 roku ...
-
Świąteczne zakupy online w 2008
... w Internecie. Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link wynika, że sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65% więcej klientów niż przed rokiem. Wśród kupowanych w Internecie prezentów najwięcej jest kosmetyków, odzieży, książek i filmów oraz zabawek. Według badań D-Link Technology ...
-
Sektor MSP wybiera słowo pisane
... pisanym i drukowanym podczas podejmowania decyzji niż ich starsi koledzy - wynika z badań opublikowanych przez HP. Z badania wynika, że 84% pracowników MSP w ... tylko 59%. Ankieta analizująca sposoby wykonywania pracy i podejmowania decyzji objęła małe i średnie firmy z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Włoch i Rosji. Wykazała ...
-
Reklama w Internecie efektywna po 18:00
... najskuteczniejsze w godzinach pracy: 10-17 - podała firma Artefakt. Według badań, przeprowadzonych przez Lightspeed Research, internauci w Wielkiej Brytanii, niezależnie od ... wzrasta znacząco po południu. Jednak w przypadku produktów i usług zamawianych przez firmy jest dokładnie odwrotnie” – wyjaśnia prezes Artefakt. “Reklamy takich usług najlepiej ...
-
Producenci napojów a kryzys
... napoje mleczne. Trudno oszacować dokładną wielkość i wartość tego segmentu, ponieważ firmy badawcze nie wydzielają tej kategorii z całego rynku, jednak według ... . Drugą w kolejności jest Grupa Żywiec i na trzecim miejscu Carlsberg. Według badań firmy Nielsen, najchętniej sięgamy po piwo typu full light, czyli o zawartości alkoholu pomiędzy 5,0 ...
-
Kradzież danych na Facebook
... firma specjalizująca się w technologiach ochrony informacji, opublikowała wyniki swoich ostatnich badań, które pokazują, jak łatwo jest ukraść tożsamość na portalu ... się zostać przyjaciółmi Daisy i Dinette - to więcej niż w trakcie eksperymentu firmy Sophos sprzed dwóch lat, w którym jako przynęta posłużyła plastikowa żaba. Na domiar złego ...
-
Portale społecznościowe źródłem informacji?
... za pomocą dostępnych wyników badań, dotyczących stosunku internautów do portali społecznościowych. Elefanta.pl podaje, iż z badań przeprowadzonych przez Crowd ... kierująca swoją ofertę do konsumentów indywidualnych. Jest to coraz popularniejsze działanie. "Firmy, głównie doradcze, marketingowe, a także prowadzące e-biznes np. sklepy internetowe ...
-
Symantec: bezpieczeństwo IT w 2010r.
... Aby chronić siebie oraz klientów, małe i średnie firmy muszą uczynić bezpieczeństwo swoim priorytetem. Według niedawnych badań przeprowadzonych przez firmę Symantec, 33 procent ... „Będę uważał, żeby nie paść ofiarą fałszerzy” W nowym roku małe i średnie firmy mogą oczekiwać, że propagatorzy fałszywego oprogramowania zabezpieczającego pójdą o krok ...
-
Rynek farmaceutyczny zdominowany przez generyki
... Warto jednak podkreślić, że firmy te często decydują się na przeprowadzanie badań klinicznych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, co związane jest z niższymi niż w innych państwach kosztami, dużą populacją i ograniczonym dostępem pacjentów w regionie do innowacyjnych terapii. Obecnie firmy ...
-
Telefonia IP korzystająca z cloud computing
... ) oraz zabezpieczone centra danych BT. Chris Barnard, europejski dyrektor ds. badań nad telekomunikacją i sieciami w firmie analitycznej IDC, powiedział: „Bieżący klimat makroekonomiczny ... połączeń komórkowych między ośrodkami medycznymi. Hostowana usługa IPT firmy BT oferuje takie funkcje jak: Firmy będą mogły uwolnić zasoby IT i skupić się na ...
-
Gdzie szukać pracowników? W Internecie
... ofert pracy. Z badań przeprowadzonych przez pracownię badawczą Gemius wynika, że w ostatnim kwartale 2009. największe portale ... badań przeprowadzonych w Niemczech przez serwis Scout24 wynika, iż 80 proc. pracodawców publikuje tam swoje oferty w sieci. „W Polsce swoje oferty w sieci publikuje 50 proc. pracodawców i cały czas przybywają kolejne firmy ...
-
Zabezpieczenia IT w firmie priorytetem
... , wiceprezes firmy Symantec ds. zabezpieczeń dla przedsiębiorstw. „Wdrażając projekt zabezpieczeń chroniący infrastrukturę oraz informacje, egzekwujący politykę bezpieczeństwa i sprawniej zarządzający systemami, firmy mogą zyskać większą konkurencyjność we współczesnej gospodarce opartej na informacji”. Najważniejsze wyniki badań: Bezpieczeństwo ...
-
Polska młodzież nieaktywna na rynku pracy
... - podaje CIMA. Młodzi ludzie są bardziej narażeni na bezrobocie niż dorośli pracownicy. Z badań Eurostatu wynika, że w rzeczywistości stopa bezrobocia wśród osób w wieku 15-24 lata ... każdą wydaną złotówkę. Wysokie koszty pracy oraz „niepewność” jutra powodują, że firmy albo nie przyjmują nowych pracowników, albo, decydując się na zatrudnienie, wolą ...
-
Dostawcy energii walczą o klientów
... 0,04% krajowych firm i 0,007% gospodarstw domowych, podczas gdy w Irlandii, wg badań Państwowej Agencji Konsumenckiej, w okresie 12 miesięcy poprzedzających stworzenie raportu było to 4% ... od 1 kwietnia w jej strukturach rozpoczną pracę handlowcy przejęci z firmy Kopex. Dzięki transferowi obroty firmy mają wzrosnąć nawet o kilkaset milionów złotych. ...
-
Telewizory LCD: preferencje zakupowe V 2010
... filtra. Preferencje dotyczące parametrów telewizorów LCD dla poszczególnych producentów Wg badań z maja 2010 r. w obrębie poszczególnych marek telewizorów LCD do najczęściej wybieranych ... telewizory LCD Sony wybierało ponad 9% przeglądających produkty tej japońskiej firmy. Dla innych marek popularność strony z najniższymi cenami nie przekraczała 2%. ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... 70 proc." robią koszmarny błąd, ryzykując poważnymi stratami. Z opublikowanych niedawno brytyjskich badań wynika, że takie promocje nie przyciągają kupujących na stałe. ... marżę. Trudno wówczas oczekiwać sympatii kupujących. Duże sklepy wciąż robią błędy Z badań firmy Euro RSCG 4D wynika ponadto, że super- i hipermarkety źle wykorzystują techniki ...
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
... się przed ewentualnym wrogim przejęciem. Bieżące informowanie o wartości marki jest również wskaźnikiem mówiącym o powodzeniu firmy. Pozwala na uzasadnienie działań pionu marketingowego i lepszą alokację środków na promocję. Z badań przeprowadzonych przez Brand Finance wynika, że 75 proc. analityków londyńskiego City domaga się lepszej informacji ...
-
Polskie biura podróży w tyle za słowackimi
Przez trzy miesiące tajemniczy klienci firmy ISC (INTERNATIONAL SERVICE CHECK) odwiedzali biura podróży zlokalizowane w 6 krajach Europy Środkowej. Ocenie poddano 44 polskich, bułgarskich, rumuńskich, czeskich, słowackich i węgierskich tour operatorów. Potrzeba było 194 badań, aby wyłonić zwycięzcę - niestety nie Polskę, która w klasyfikacji ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność