-
Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie
... na rynku m-commerce, transakcji zawieranych przy pomocy urządzeń mobilnych: telefonów i tabletów. Z badań „zanox Mobile Performance Barometer” wynika, że długo oczekiwana rewolucja w ... zakupy grupowe - dodaje Jakub Maj z zanox. Co dalej? Wnioski płynące z badań są zaskakujące. Firmy nie doceniły wagi reklamy mobilnej - jedynie 10% reklamodawców ...
-
Biotechnologia w Polsce w 2012 r.
... działalność biotechnologiczną, ale także według innych kryteriów (m.in. wielkości firmy, rodzaju działalności, itd.). Dlatego w analizach działalności przedsiębiorstw w ... udziale badań stosowanych i badań przemysłowych, a przede wszystkim prac rozwojowych. Znajduje to odbicie w nakładach bieżących asygnowanych na poszczególne rodzaje badań. Podmioty ...
-
Menedżerowie firm wierzą we wzrost w 2014
... są one przygotowane do nowych wyzwań globalnych. Informacje o badaniu Dla celów 17. corocznego światowego sondażu prezesów firmy PwC w ostatnim kwartale 2013 r. przeprowadzono 1344 badań ankietowych w 68 krajach. 442 badań ankietowych przeprowadzono w Europie, 445 w Azji i Oceanii, 165 w Ameryce Łacińskiej, 212 w Ameryce Północnej, 88 w Europie ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce w I kw. 2014 r.
... badań przeprowadzonych przez Knight Frank w I kw. 2014 roku na 6 największych regionalnych rynkach biurowych w Polsce, ukończono realizację około 59.600 m2 nowej powierzchni biurowej. Najwięcej nowej podaży wprowadzono na rynek w Trójmieście. Wśród największych ukończonych projektów należy wymienić Green Day (15.900 m2) firmy ... w Dziale Badań Rynku ...
-
Start, ale czy up?
... odpowiednich ludzi, z którymi można rozmawiać, a nawet jeśli byli, często wewnątrz firmy nie było nikogo, kto chciałby te innowacje wprowadzać – mówi. Program ... skarbu państwa, że w możliwie krótkim czasie zainwestują do 1 proc. swoich przychodów w dziedzinę badań i rozwoju – zapowiedział. Wola polityczna zatem jest, natomiast czy to wystarczy, aby ...
-
Grupa Azoty stawia na grafen
... zł, z czego ok. 20 mln to dotacje rządowe z Naukowego Centrum Badań i Rozwoju. Oprócz braku koordynacji między poszczególnymi ośrodkami naukowymi i biznesem, ... . W 2011 r. Hiszpania była największym w Europie eksporterem tego materiału. Obecnie tamtejsze firmy współpracują m.in. z Canonem. – Nie oznacza to jednak, że w grafenowym wyścigu jesteśmy ...
-
Podnosimy poziom polskiej ambicji. Wywiad z prezesem PZU SA, Michałem Krupińskim
... stawki. Mocno wchodzicie w ubezpieczenia zdrowotne, zdecydowaliście się nawet na budowę firmy PZU Zdrowie. Czy to rzeczywiście tak perspektywiczny rynek, zwłaszcza w kontekście ... Na przykład Polacy zmienili swój sposób myślenia o instytucjach finansowych. Jak wynika z badań, 70 proc. naszych rodaków woli kupować produkty finansowe w polskich bankach ...
-
Utrata pracy nie przeraża. Zobacz dlaczego
... podniesienia wynagrodzeń w najbliższych miesiącach, ale po raz pierwszy w historii badań żaden z pracodawców nie planuje obniżać wynagrodzeń, a rekordowo wielu szykuje podwyżki. ... dużych (250+ pracowników), z uwzględnieniem województwa – miejsca prowadzenia działalności oraz branży firmy. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby to +/- 4,2%, a ...
-
Mniejsza rotacja pracowników. Co jeszcze słychać na rynku pracy?
... 46% osób wykonujących ten zawód zmieniło pozycję w ramach obecnej firmy. Najmniejsza zmiana zaszła natomiast wśród kierowców (6%). W podziale na branże najwięcej osób ... też w branży hotelarsko-gastronomicznej (58%) oraz finansowej (57%). Analizując przedstawione wyniki badań można wskazać pewne zróżnicowania w zależności od wieku pracowników. ...
-
5 głównych trendów w cyfryzacji środowiska pracy
... one. 1. Hybrydowe środowisko pracy – efektywne finansowo, zorientowane na pracowników i ekologicznie zrównoważone Z badań zrealizowanych przez IDC wynika, że nagła kariera pracy zdalnej nie zakończy ... koronawirusa polityki zamierza utrzymać przeszło 70% firm. Nie oznacza to, że firmy porzucą nagle swoją przestrzeń biurową, ale raczej postawią na ...
-
Inflacja wzmaga niezadowolenie z wynagrodzenia
... w okresie podwyższonej inflacji. To powinno się zmienić, jeśli firmy chcą zatrzymać talenty. Z naszych badań wynika, że na wzrost wynagrodzenia rekompensujący inflację częściej ... poprawie, to ostrożne prognozy pozwalają na pewien optymizm. Porównanie deklaracji Polaków z badań przeprowadzonych we wrześniu 2022 roku i tych z marca 2023 wskazuje, że m. ...
-
AgentTesla najpopularniejszym typem szkodliwego oprogramowania w IV 2023
... celem dla hakerów, ponieważ dają im potencjalny dostęp do poufnych danych pacjentów i informacji o płatnościach. Zagrożone są m.in. firmy farmaceutyczne – hakerzy polują m.in. na informacje dotyczące badań klinicznych, nowych leków i urządzeń medycznych. Najczęściej wykorzystywaną w kwietniu luką było „Web Servers Malicious URL Directory Traversal ...
-
Raport - Wdrożenia CRM w Polsce
... firmy zatrudniające pomiędzy 21 a 50 pracowników, 18 % to firmy zatrudniające pomiędzy 51 a 100 pracowników, 32 % to firmy zatrudniające pomiędzy 101 a 250 pracowników, 13 % to firmy zatrudniające pomiędzy 251 a 500 pracowników, 11 % to firmy zatrudniające pomiędzy 501 a 1000 pracowników, 9 % to firmy ...
Tematy: -
Lojalność e-klienta
... sukcesów firmy. Oznacza to wyróżnienie jej oferty nie zaś konkurencyjnej. Nie należy jednak zaprzestawać działań wspierających pogłębianie lojalności. Pożądanym działaniem jest przeprowadzanie przez firmę obserwacji mających na celu zidentyfikowanie stopnia ich zadowolenia. Wykorzystać do tego można potencjał interaktywności i przeprowadzanie badań ...
Tematy: -
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... badań rynku jest absolutnie niezbędne, aby dostosować ofertę do oczekiwań odbiorcy i zapewnić mu jakość usług na wysokim poziomie. Dlatego też firmy internetowe ... narzędziem do tego typu badań. Zakończenie Usatysfakcjonowani klienci, którzy zechcą kupić ten sam produkt w przyszłości, najpewniej powrócą do firmy, która ich dobrze potraktowała w ...
-
Skuteczny e-mail marketing
... innych kampanii reklamowych (np. przez nie internetowe działania BTL naszej firmy, konkursy, ankiety, itp.), będą zazwyczaj o wiele chętniej czytać dostarczane im ... media. Konieczna jest optymalizacja informacji. Liczy się, co pokazują wyniki badań, poprawna forma i styl dopasowany do kontekstu przekazu i wymagań Internetu. Opublikowane niedawno ( ...
-
Jakość obsługi klienta u jubilera
... Wśród nich znalazły się firmy, które w ofercie posiadają biżuterię i zegarki - Apart, Kobe, Sezam, W.Kruk, W.Śliwiński, Yes oraz firmy, których sprzedaż nastawiona ... przeprowadzić więcej badań w dłuższym okresie czasu. Jednocześnie prezentowane wyniki mogą stanowić podstawę dla dalszych badań. Jak w większości tego typu badań klienci testowi zostali ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... . Cechą charakterystyczną strategii innowacji jest relatywnie dlugi okres badań i duże ryzyko niepowodzenia badań podstawowych. Według badań ok. 47% innowatorów nie było w ... sposób pośredni i nie zawsze z własnej inicjatywy. Czynią tak na przykład polskie firmy z branży odzieżowej, takie jak Wólczanka czy Próchnik, produkując na zlecenie znanych ...
-
Nowoczesne przedsiębiorstwa a strategie innowacji
... nazw produktów, rozwiązań konstrukcyjnych, design. Są to najcenniejsze aktywa nowoczesnej firmy. Wartości te budują rynkową tożsamość przedsiębiorstwa i wpływają na ... wynalazek, wzór użytkowy lub wzór przemysłowy powstał w wyniku prowadzonych badań przemysłowych czy też prac rozwojowych. W pierwszym przypadku obowiązują limity: 70 % dla ...
-
Polscy przedsiębiorcy optymistyczni, lecz ostrożni
... Wyraźnie widać, że obawiają się efektu „wypchnięcia” przez firmy małe, z których część – jak wynika z badań – szykuje się do ekspansji. Firmy średnie także są ostrożne w swoich prognozach. ... się w sposób znaczący. Jednak zeszłoroczne wyniki badań karzą nam mieć zaufanie do ocen prezentowanych przez firmy. Oznacza to, że eksporterzy mają już ...
-
Fundusze UE: Paszport do eksportu
... na usługi doradcze na stworzenie profesjonalnego dokumentu projektującego strategię rozwoju eksportu firmy – Plan Rozwoju Eksportu. Etap II dotyczy wdrożenia Planu Rozwoju ... i dobór partnerów na rynkach docelowych: a) zakup baz danych, b) zakup badań marketingowych, c) zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach ...
-
Najlepsi polscy deweloperzy
... ich wyglądzie – to identyfikatory – jedynie co czwarty pracownik miał plakietkę z nazwiskiem lub logo firmy. Pracownicy w biurze nie mieli raczej problemów z właściwym witaniem klientów – wszyscy zostali powitani w ... Czy klient poleci biuro znajomym? Jak zawsze w przypadku tego typu badań, wyniki stanowią jedynie zarys całości obrazu sytuacji. Pełen ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
... firmie warto być szczerym i otwartym, zgodnie ze średnimi wynikami z ponad 70 badań opinii pracowników zrealizowanych w ostatnich latach, wynosi 30%. Jeżeli te wyniki zestawić z ... osobowości, można dostrzec rozbieżność. Wyniki tegorocznego badania wskazują na to, że firmy dostrzegają ten problem. W nadchodzącym czasie duża część firm planuje ...
-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... badań, w pewnych godzinach użytkownicy znacznie częściej z nich korzystają. To właśnie do tych godzin muszą się dostosować firmy ...
-
Sektor MSP: szanse i zagrożenia rozwoju
... Firmy, które już innowacje wprowadzają widzą silny związek między inwestycjami w „nowości” a możliwościami rozwoju firmy – prawie 70 proc. MSP mówi o tym, że zainwestowała w innowacje, bowiem rozwój firmy byłby bez tych inwestycji niemożliwy. A 80 proc. widzi wyraźny związek między inwestycjami w innowacje a wzrostem zysku. Z badań ... pokazuje że firmy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2014
... do wdrożenia 28 projektów o wartości ponad 5 mln euro, zgłoszonych przez polskie firmy. W tym roku otrzymaliśmy więcej propozycji dotyczących rozwijania i wdrażania innowacji ... Newseria Biznes Paweł Wilkowiecki, członek zarządu Nordea PTE. Jak wynika z „Barometru Nordea”, badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie Nordea PTE, 41 ...
-
Czy e-payment to już norma?
... Mrowińska. „Nic dziwnego, że konsumenci chcą z takich udogodnień korzystać i wręcz wymagają dostępności e-payment w sklepach online, w których kupują”, dodaje ekspertka z firmy Przelewy24. Z badań idealo wynika jasno, że polscy sprzedawcy rozumieją te potrzeby – aż 82% z uwzględnionych w analizie sklepów oferuje możliwość płatności e-payment swoim ...
-
Powierzchnie biurowe w Europie: elastyczność w cenie
... trzech kwartałach bieżącego roku wzrósł do 12%” – komentuje Jessica Alderson, analityczka z działu badań globalnych w należącej do Savills spółce Workthere, działającej na rynku elastycznych powierzchni biurowych. Według firmy Workthere, średnia liczba stanowisk pracy wynajmowanych w biurach serwisowanych i coworkach w pierwszych dziewięciu ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2021. Przed jakimi wyzwaniami stanie biznes?
... trzy lata temu. Należy jednak odróżnić prawdę od marketingowej mrzonki. Z badań Xopero wynika, że nowa technologia znajduje zastosowanie m.in. w wykrywaniu zagrożeń (66,8%), ... . Szacuje się, że globalnie średni jednostkowy koszt związany z przestojem działalności firmy wynosi 1,52 mln dolarów! Ta kwota stanowi aż 40% łącznych kosztów incydentu ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... oferty). Wśród liderów zainteresowania pracownikami na Pracuj.pl znalazły się także firmy z branż produkcji FMCG, budownictwa oraz handlu hurtowego B2B. Województwa z najwyższą ... obowiązków. To także wynik rosnących oczekiwań kandydatów i nowych zwyczajów. Według badań Pracuj.pl, wykonywanie pracy w modelu hybrydowym lub zdalnym deklaruje aż 35% ...
-
Praca zdalna trafia do Kodeksu pracy, ale traci popularność?
... , że znacząco wpłynęła ona na sposoby pracy Polaków. Jak wynika z najnowszych badań Pracuj.pl, modele zdalny i hybrydowy wciąż trzymają się mocno. Widoczna jest ... zdalnie lub hybrydowo, tylko 8% chciałaby wrócić do pracy wyłącznie w siedzibie firmy. Największa liczba badanych wskazuje, że w ciągu najbliższych 1-2 lat chciałaby pracować hybrydowo z ...
-
Jakie znaczenie dla pracowników mają benefity?
... się niezwykle popularna po pandemii COVID-19. Jakie są najczęstsze benefity oferowane przez firmy? Wiele firm oferuje różne pakiety benefitów, ale istnieje grupa świadczeń najczęściej ... na programy z zakresu zdrowia psychicznego, ponieważ w ostatnich latach zyskały na znaczeniu. Z badań przeprowadzonych przez Workable w 2022 roku wynika, że aż 92,6% ...
-
Tydzień 39/2005 (26.09-02.10.2005)
... poniżej granicy opłacalności. Dotyczy to ok. 7% przychodów z eksportu. Według badań prawie 60% firm jest narażonych na ryzyko walutowe Ministerstwo ... rezerwy i ujawnić atuty firmy, by zmobilizować załogę, niezbędny jest silny impuls. Bywa nim przeważnie nowy przywódca-lider firmy, lub liderzy kluczowych obszarów działania firmy. Poziom zaufania ...
-
Indeks zaufania do Internetu 2006
... i Wielkiej Brytanii, natomiast firmy niemieckie przerzucają część odpowiedzialności na banki i instytucje wydające karty kredytowe. Firmy francuskie jako jedyne uważają, że większa odpowiedzialność za ochronę informacji poufnych spoczywa na instytucjach zewnętrznych. Pozostałe najważniejsze wnioski wynikające z przeprowadzonych badań. • W Stanach ...
-
Motywowanie pracowników: narzędzia i metody
... medyczna Elementem motywowania pracowników jest coraz częściej dodatkowa opieka medyczna. Z badań wynika, że dopłaty do leczenia to jedno z najbardziej oczekiwanych ... szacunków, z tego typu usług korzysta już od 500 to 700 tys. pracowników. Firmy mogą pracownikom wykupić grupowe ubezpieczenia zdrowotne w towarzystwie ubezpieczeniowym lub opłacić ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność