-
Tydzień 47/2004 (15-21.11.2004)
... 72 supermarkety Champion i Globi) wyprzedzając Real (Metro), a ustępując tylko sieci Tesco. Według Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR w tym roku sprzedanych będzie 320 tys. samochodów, tzn. O 10% ... ją tworzące. Tak jej stabilność, jak i pozytywne zmiany na polskim rynku pracy są bezpośrednio zależne od kondycji polskich firm. Polskie firmy ...
-
Nowy broker internetowy
... przy zakupie mediów, polegające na tworzeniu, na podstawie analizy badań polskiego Internetu, szczegółowego media planu pozwalającego na zoptymalizowany dobór mediów ... liczba podwoiła się i w bieżącym roku osiągnie dziesięć milionów. Dodatkowo wartość polskiego rynku reklamy internetowej w 2004 roku wzrosła o 65% w stosunku do roku 2003 i wyniosła ...
-
Komputer i komórka zamiast misia
... można wymienić: mobilność usługi, natychmiastowe przyłączenie użytkownika do sieci, spadające koszty użytkowania, szeroki pakiet usług dodanych oraz duża liczba promocji. Z badań rynku prowadzonych przez Telecom Team wynika ponadto, że najbardziej pożądanymi cechami telefonu komórkowego wśród młodych ludzi są kolejno: kolorowy wyświetlacz, obsługa ...
-
VoIP w Polsce i u sąsiadów w 2005
... badań, przeprowadzonych przez IDC na jedenastu rynkach Środkowej i Wschodniej Europy (z wyjątkiem Rosji), w porównaniu z rokiem 2004 wolumen ruchu VoIP powiększy się ponad pięciokrotnie w tym roku, a w przyszłym ponad trzykrotnie. Tymczasem wartość rynku ... w przybliżeniu 47% całkowitego rynku Środkowej i Wschodniej Europy w wypadku rynku usług VoIP ...
Tematy: VoIP, telefonia internetowa -
Polski rynek audio-video
... produktów rozrywki cyfrowej przeznaczonych dla użytkowników komputerów osobistych i Internetu, poinformował o wynikach badań przeprowadzonych na zlecenie firmy przez TNS OBOP nt. rynku sprzętu audio-video, a w szczególności rynku głośników komputerowych, kamer internetowych i odtwarzaczy MP3. Komputer w gospodarstwie domowym Badania pokazały ...
-
Rynek mediów i reklamy I 2006
... tym idzie inwestycje w porównaniu do I kwartału 2005 roku są mniej ryzykowne. Styczniowej fali BriefIndexu, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem marketingu sportowego. Respondenci oceniali m.in., czy działania związane z marketingiem sportowym ...
-
Microsoft chce rywalizować z Google i Yahoo!
... ? Według Nielsen/NetRatings, w styczniu Google obsługiwało 48,2 proc. rynku wyszukiwań, a Yahoo! miało 22,2 proc. udziałów w rynku. MSN Search miało 11 proc. udział i było to o 1,8 ... małym firmom prowadzić biznes w sieci. Michael Gartenberg, wiceprezes i kierownik ds. badań w Jupiter Research, powiedział, że w przeszłości konkurenci tacy jak Google i ...
-
Budownictwo idzie ku lepszemu
... pierwszym numerze kwartalnego wydania Monitoringu Rynku Budowlanego 2006 ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku przygotowało podsumowanie dotyczące efektów budownictwa w 2005 roku. Wzrost o 5,5% liczby oddanych mieszkań potwierdza wcześniejsze pozytywne oceny i prognozy formułowane w odniesieniu do budownictwa ...
-
Promocja w segmencie B2B
... odpowiedzialny jest za jego zakup. Prezes firmy podejmuje decyzję o zakupie określonych badań rynku, zaś zleceniem zajmować się może pracownik działu marketingu i to on ... masowych znajduje coraz większe uzasadnienie. Przykłady takiego myślenia widać coraz częściej na rynku. Reklamy telefonii komórkowych czy oferty samochodów dla biznesu doczekały się ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2006
... z poprzednią falą). Jednocześnie respondenci uważają, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy sytuacja na rynku mediów i reklamy nie ulegnie zmianie. Lipcowej fali badania BriefIndex, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły oceny festiwali międzynarodowych oraz ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny
... grudniu 2006 roku na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Centrum Badań Marketingowych INDICATOR Sp. z o.o. przeprowadziło badanie ankietowe, którego głównym celem było poznanie opinii o funkcjonowaniu rynku usług telekomunikacyjnych oraz zebranie informacji o preferencjach konsumentów w zakresie usług w sieci stacjonarnej, ruchomej, usług ...
-
Branża budowlana a media
Firma ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku w swoim raporcie "Media na Rynku Budowlanym" sprawdziła jakie są najskuteczniejsze kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną czyli inwestorów indywidualnych (którzy w latach 2006 lub 2007 ...
-
Rynek mieszkaniowy III 2008
... in minus wpływ miała przede wszystkim bardzo niska podaż nowych mieszkań na rynku - wynika z badań redNet Consulting. Od 2005 r. do użytku w stolicy województwa ... Marzec to drugi miesiąc z rzędu na nieznacznym plusie dla sytuacji na rynku w Trójmieście, co jest szczególnie widoczne w porównaniu z wcześniejszym 5-miesięcznym okresem spadków. Tym razem ...
-
Tydzień 20/2008 (12-18.05.2008)
... dla rynku energii elektrycznej. Obecne, nowe rozwiązania świadczą o rezygnacji KE z rozwiązań radykalnych, których istotą był podział własnościowy przedsiębiorstw z branży energetycznej na spółki odpowiadające za przesył i produkcję energii. Warto tu dodać, że koncepcja ta zyskała poparcie eurodeputowanych komisji przemysłu, badań naukowych ...
-
Zabawki dla dzieci: spada bezpieczeństwo
... szkodliwe dla zdrowia dziecka. Przeprowadzone kontrole pozwoliły ustalić, że na rynku zabawek funkcjonują w zdecydowanej większości ci sami producenci i importerzy, ... MGPiPS w sprawie zasadniczych wymagań dla zabawek. W związku z negatywnymi wynikami badań laboratoryjnych oraz organoleptycznych w I kwartale 2008 r. Wojewódzcy Inspektorzy Inspekcji ...
-
Rynek mieszkaniowy VII 2008
... bezprecedensowej hossy na rynku mieszkaniowym w Polsce. Nigdy wcześniej ceny nie rosły tak szybko, a sprzedaż nie była tak łatwa - wynika z badań redNet Consulting. ... – 21,2%. Obecnie ta różnica wynosi już tylko 13,5%. Prognoza rozwoju rynku Zdaniem redNet Consulting w kolejnych miesiącach będziemy świadkami systematycznego zbliżania się stanowisk ...
-
Systemy SCM a sektor farmaceutyczny 2008
... coraz trudniej jest osiągnąć wysoką rentowność i dynamikę wartości sprzedaży - wynika z badań PMR. Firmy farmaceutyczne poszukują więc coraz częściej nowych, „pozaproduktowych” ... się poza możliwością oddziaływania na nie ze strony podmiotów rynku farmaceutycznego. Uwarunkowaniem, którego negatywny wpływ na realizację idei SCM mogą zmieniać podmioty ...
-
Globalny rynek biopaliw - czy to możliwe?
... badań Accenture. „Chociaż ostateczna skala przemysłu biopaliwowego nie jest jeszcze znana, głęboko wierzymy, że biopaliwa staną się częścią przyszłych mieszanek paliwowych a także zwiastują ewolucję na rynku ...
-
Polskie mleczarnie muszą dbać jakość
... informacją dla klientów, że producenci stosują dobre praktyki higieniczne i utrzymują powtarzalną jakość wyrobów. Na rynku działa wiele firm certyfi kujących systemy jakościowe. Do najbardziej znanych należy Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA, Bureau Veritas Certifi cation Polska sp. z o.o., DQS Polska sp. z o.o. i TÜV Rheinland Polska ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
... w 2008 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Wyniki badania wskazują, że prawie trzy na cztery badane firmy ... operatora komórkowego. TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA – OGÓLNA OCENA RYNKU Wśród klientów biznesowych dominuje raczej pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego pod kątem ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2009
... z aktualnego miejsca pracy. Jednak trudna sytuacja na rynku pracy i rosnące bezrobocie przekładają się na obawy związane z bezpieczeństwem i stabilnością zatrudnienia - to wnioski z badania "Satysfakcja z pracy 2009", przeprowadzonego już po raz czwarty przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) oraz portal rekrutacyjny Pracuj.pl. 63 ...
-
Tydzień 13/2009 (23-29.03.2009)
... 10,9% (w styczniu była na poziomie 10,5%). Rząd przygotowuje antykryzysowy pakiet dotyczący rynku pracy. Są w nim obniżki wynagrodzenia zamiast zwolnień oraz dopłaty budżetu ... , a także finalizuje umowę na dostawy ze Szwecji... Według Bohdana Wyżnikiewicza z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową „główną falę uderzeniową kryzysu Polska już przeżyła ...
-
Wydatki na reklamę online wzrosną
... wyniki dwóch innych badań realizowanych dotychczas przez IAB Polska – AdEx i CreativeEx – i jest kolejnym krokiem Związku służącym pogłębianiu wiedzy o polskim rynku reklamy. „Postanowiliśmy ... IAB. Wierzymy, że jest to wiedza, która pozwoli wszystkim podmiotom obecnym na rynku na bardziej efektywną współpracę” – komentuje Jarosław Sobolewski, ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
... na rynku i deklarowały budowanie pozycji konkurencyjnej także ... rynku polskim. Wskazują one, że ich konkurencyjność pod względem jakości produktów i usług, nowatorstwa, jakości obsługi klienta, a także pod względem promocji i dystrybucji istotnie wzrosła. Wpływ inwestycji w innowacje na firmy działające na rynkach zagranicznych, jak wynika z badań ...
-
Konkurencyjność branży w wymiarze lokalnym
... - niekoniecznie. A gdy weźmiemy pod uwagę całość unijnego rynku, to naprawdę nie trzeba trzymać się rynku polskiego. Można skoczyć choćby za południową granicę. ... uznani w skali światowej dostawcy rekrutują się z tej samej gospodarki. Wymiana w zakresie badań i rozwoju oraz wspólne rozwiązywanie problemów prowadzą do szybszych i bardziej wydajnych ...
-
Polscy pracownicy chętni do nauki
... ale aż 48 proc. ankietowanych jest gotowych podnosić swoje kwalifikacje - wynika z najnowszych badań CBOS. Wpływ na tą sytuację ma zapewne zmieniająca się polityka personalna w ... potrzebują pracowników, którzy potrafią dostosować się do trudnych warunków na rynku i wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski. U podstaw każdego biznesu stoją bowiem ludzie ...
-
Outsourcing w Europie wart 44 mld USD w 2009
... badań opublikowanych przez NelsonHall całkowita wartość nowych kontraktów zleconych (Total Contract Value, TCV) na globalnym rynku usług BPO (Business Process Outsourcing) i ... 37% wobec 15% rok wcześniej. - To koresponduje z aktualnymi trendami na polskim rynku – komentuje Krystian Bestry. - Coraz większe znaczenie i coraz większy udział w puli usług ...
-
Projekty innowacyjne w działaniach PO IG
... zakończonych prac i badania rynku mające udowodnić, iż produkt może z powodzeniem konkurować na rynku - można zakładać, iż projekty, które doczekają się komercjalizacji będę reprezentować wysoki poziom innowacyjności. Trzeba jednak zauważyć, że w działaniu jest brak wytycznych w zakresie przeprowadzenia badań rynku a procedura konfrontowania ...
-
Nowe mieszkania od deweloperów za duże
... mieszkań znacznie odbiega od aktualnych preferencji klientów dotyczących wielkości mieszkań. Z badań prowadzonych przez Home Broker wynika, że w styczniu 2010 r. w największych ... obecnie około 15 projektów. Dużo buduje się także w Augustowie i Suwałkach. Na rynku pierwotnym jest ogromny popyt, który deweloperzy dodatkowo stymulują poprzez możliwość ...
-
Reklama internetowa w Polsce XII 2009
... prowadzonych działań reklamowych, najpopularniejsze formy kreacji reklamowych oraz udział kampanii poszczególnych branż w rynku reklamy internetowej w naszym kraju” – mówi Rafał Sobiczewski, Starszy Specjalista ds. badań e-marketingowych w Gemius. Najpopularniejsze formy kreacji reklamowych W grudniu 2009 roku najpopularniejszym typem kreacji ...
-
Supermarkety w Polsce zwiększą obroty o 8 proc.
... , mają w tym roku zwiększyć obroty o ponad 8 proc. Będzie to zdecydowanie najszybciej rosnący segment polskiego rynku handlu detalicznego. Według badań Euromonitor International supermarkety rosną najszybciej na rynku detalicznym w Polsce. Otwierają je zarówno zagraniczne sieci handlowe, takie jak Tesco, jak również polskie przedsiębiorstwa ...
-
Rynek inwestycji w nieruchomości I kw. 2010
... euro, na co wskazują najnowsze szacunki dotyczące wolumenu transakcji inwestycyjnych w Europie opracowane przez DTZ - międzynarodowego doradcę na rynku nieruchomości. Magali Marton, Dyrektor ds. Badań CEME (Europy Kontynentalnej oraz Bliskiego Wschodu), komentuje powyższe informacje w następujący sposób: „Spadek aktywności w pierwszym kwartale nie ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... otwarto sieciowe sklepy AGD, bezrobocie wzrosło o 50%, zamknięto duży zakład pracy, oddano mniej nowych mieszkań i na rynku nieruchomości panuje stagnacja. Analizujemy możliwości – np. zamykanie sklepów naszej konkurencji może być dla nas szansą dynamicznego ... a dopiero po wyczerpaniu ich możliwości rozważenie przeprowadzenia płatnych analiz czy badań ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2010
... zaobserwowano największy globalny spadek czynszów za powierzchnie handlowe w całej 25-letniej historii badań. Dzięki wzrostowi czynszów o 8,8% nowojorska Piąta Aleja utrzymała wiodącą ... rozwój sektora w przyszłym roku będzie skromniejszy niż wcześniej przewidywano. Na rynku nie brakuje jednak aktywnych graczy, którzy mimo kryzysu, podejmują decyzje ...
-
Będzie praca dla handlowca
... była zdecydowanym liderem w Unii Europejskiej. Firmy działające na polskim rynku potwierdzają tendencje wzrostowe i spodziewają się dobrego końca roku. Pozytywne scenariusze dotyczą ... sklepu, ma doświadczony przedstawiciel handlowy”, dodaje. Niełatwo znaleźć dobrego specjalistę Z badań przeprowadzonych przez Puls Biznesu w sierpniu 2010 wynika, że ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei