-
Smog, czyli najlepiej znane pojęcie związane z ochroną środowiska
... na wiedzę Polaków? Czy słysząc "smog", wiemy o czym mowa? O znajomość pojęcia „smog” zapytał Polaków Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS w ramach wielotematycznego badania sondażowego Omnibus Online. Badanie przeprowadzone zostało w maju br. i objęło swoim zasięgiem ponad tysiącosobową grupę respondentów pomiędzy 18. a 65 rokiem życia ...
-
Zakupy z ochroną środowiska w tle. Tak czy nie?
... Organizacja Odzysku Opakowań S.A.; Partnerzy wspierający: L’Oréal oraz Kompania Piwowarska. Celem badania była charakterystyka stosunku i postaw Polaków do rozwiązań konsumenckich wspierających ochronę środowiska i gospodarkę obiegu zamkniętego. Badanie miało również na celu sprawdzenie poziomu wiedzy o postawach proekologicznych, jej wpływu na ...
-
Jakie obawy rodzi automatyzacja? Czy jest się czego bać?
... reagują na tom że automatyzacja zatacza coraz szersze kręgi. Przeprowadzone w tym celu badanie dowiodło, że jej wpływ na codzienną pracę dostrzega już 60,5% z nas, ale ... rozwiązań, jednocześnie doceniamy wygodę, jaką ze sobą niosą: 9 na 10 respondentów badania IQS uważa, że nowe technologie są potrzebne i sprawiają, że ludziom żyje się wygodniej ...
-
Polscy konsumenci gotowi na sklepy autonomiczne
... stacjonarnego. Jak pokazuje badanie Santander Consumer Banku, ... badania, tym większe prawdopodobieństwo, że korzysta on z e-commerce. Niechęć do robienia zakupów online wyraziło tylko 8 proc. osób zarabiających ponad 5 000 zł miesięcznie i aż 66,8 proc. tych, których dochód mieści się w granicach 1 000 – 2 000 zł. Informacje o badaniu Badanie ...
-
Przemysł 4.0: nowe technologie potrzebują strategii
... ma kluczowe znaczenie dla przewagi rynkowej organizacji, a według 70 proc. respondentów badania Deloitte także dla utrzymania rentowności. Wobec tego, dla wielu z nich (58 ... przewagę konkurencyjną. Tak zadeklarowało aż 53 proc. respondentów. Nasze globalne badanie pokazało, że większość firm podchodzi ambicjonalnie i z dużym entuzjazmem do inwestycji ...
-
Polskie firmy nieco odetchnęły. Do stanu sprzed pandemii wracać będą jednak długo
... zatrudnienia, a tylko 2 proc. planowało jego zwiększenie. W najnowszej, V fali badania kondycji polskich firm zwolnienia planuje już tylko 5 proc. firm, podczas ... Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Nota metodologiczna: Badanie Polskiego Instytutu Ekonomicznego oraz Polskiego Funduszu Rozwoju przeprowadzone przez ...
-
ManpowerGroup: zatrudnienie planuje 6% firm, 11% tnie etaty
... sektora restauracje i hotele z prognozą -29%, która jest wynikiem najniższym w historii realizacji badania w Polsce. Biorąc pod uwagę dane sprzed roku, to plany ... Zatrudnienia to kwartalne badanie, które mierzy intencje pracodawców związane ze zwiększeniem lub zmniejszeniem całkowitego zatrudnienia w ich oddziale w najbliższym kwartale. Badanie jest ...
-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
... edycji badania „KoronaBilansu MŚP”: Względem poprzedniej edycji badania KRD ... badania oznacza wzrost o prawie 20 pp. Równocześnie odsetek niezadowolonych po raz pierwszy spadł poniżej 50%. Co piąty przedsiębiorca uważa, że proponowane przez rząd wsparcie powinno być wyższe i rozłożone na dłuższy okres czasu. Jednocześnie, jak wskazuje badanie ...
-
Ochrona środowiska, społeczeństwa i ład korporacyjny. Ważne, ale za 3 lata
... Rudzki. Badanie „CFO Survey 2020 – spring edition” zostało przeprowadzone przez firmę doradczą Deloitte w Europie Środkowej w okresie od marca do początku maja 2020 r. Wzięło w udział 309 dyrektorów finansowych z 6 krajów Europy Środkowej (Polska, Czechy, Rumunia, Litwa, Łotwa, Estonia). Dane dotyczące Europy pochodzą z badania „European ...
-
Marketing w gamingu. Czy gracze to dobry target dla reklamy?
... spodziewanych efektów (48,5%) czy dedykowane badania i wsparcie specjalistów (po 45,5%). Aż 80% społeczeństwa to casual gamerzy Badanie Havas Media Group objęło również ... zależności od stopnia zaangażowania w gaming i esport danego gracza. W związku z tym, badanie zostało pogłębione o dodatkową grupę hard gamerów, co dało możliwość zestawienia ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... nas najbardziej zaniepokojonym krajem z całości przebadanych. Autorzy badania podkreślają również, że jeszcze nigdy w historii badania w żadnym kraju poziom obaw nie zwiększył się w ... grozi nam spowodowany pandemią brak dostaw żywności czy zamknięcie sklepów. Badanie przeprowadzone na przełomie października i listopada pokazuje jednak powrót takich ...
-
Nowe technologie: EY sprawdza, w co zainwestują firmy
... do odporności przedsiębiorstwa? Dlaczego zdarza się, że inicjatywy cyfrowe firm „grzęzną”? Z badania zrealizowanego przez EY wynika, że w nadchodzących dwóch latach na wdrożenie ... digital officer, CFO, CSO, CIO) w firmach z różnych branż na całym świecie. Badanie przeprowadzone zostało wśród firm o rocznych przychodach powyżej 1 mld USD, jedna trzecia ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... pandemii o lojalności klientów nie decyduje cena Przed nami wyniki zleconego przez SAS badania „Experience 2030 Pulse Report: The Acceleration of Digital Engagement, Personalization and ... pojazdy autonomiczne w 2020 roku (badanie 2019); obecnie 60 proc. respondentów oczekuje, że nastąpi to do 2022 roku (badanie 2020). Asystenci głosowi – 65 proc. ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... – pracownicy społeczni i fizyczni. Nowa rzeczywistość na horyzoncie Jak przekonują autorzy badania, kryzys i rewolucja wywołana przez COVID-19 skłoniła pracowników do spojrzenia ... Polski wspierał serwis Pracuj.pl, będący współzałożycielem The Network. Badanie towarzyszące raportowi przeprowadzono między październikiem i grudniem 2020 roku na grupie ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... 47% zapytanych w innych krajach. Podczas pandemii ponad połowa polskich respondentów badania zdecydowała się na skorzystanie z usług innych dostawców. Najczęściej powodem tej ... kryterium wyboru jest dostępność i jakość produktu lub usługi. Informacja o badaniu: Badanie ilościowe Experience 2030 „Czy COVID-19 wciąż wpływa na zmianę zachowań klientów ...
-
Wielkanoc 2022 w cieniu inflacji
... osiedlowych lub delikatesach - odpowiednio 7, 6 i 5% ankietowanych. Z zakupami czekamy do ostatniej chwili. Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że 54% respondentów zrobi je ... ukraińskim obywatelom - podsumowuje Katarzyna Grzywaczewska. PAYBACK Opinion Poll To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 22-24 marca 2022 ...
-
Ile kryzysów potrzeba do skrócenia łańcuchów dostaw?
... ich własne, subiektywne oczekiwania dotyczące produkcji w nadchodzącym roku. Ostatnie badanie pokazało, że rosyjska agresja obniżyła globalny optymizm biznesowy w tak gwałtownym ... firm amerykańskich i europejskich planuje opuścić Państwo Środka. Według badania przeprowadzonego w połowie ubiegłego roku przez Amerykańską Izbę Handlową w Szanghaju ...
-
Rynek pracy 2022: jakie obawy i nadzieje u pracodawców i pracowników?
... proc. przedsiębiorstw planuje rekrutować, co oznacza wzrost o ponad 10 p.p. wobec poprzedniego badania (35 proc.). Tylko 2,2 proc. przewiduje redukcję zatrudnienia (rok wcześniej – ... , różnorodności w miejscu pracy i swojej w nim pozycji w obliczu wojny za wschodnią granicą. Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. Patronami ...
-
GfK: we wrześniu nastroje polskich konsumentów najgorsze w tym roku
... aż -29. We wrześniu br. kluczowe składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco: Informacje o badaniu Badanie zrealizowano w dniach 9-14 września 2022 r. w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... – mówi Katarzyna Sawińska, Senior Logistics and Transport Manager w Sephora. Potwierdzają to badania realizowane wśród e-konsumentów w Europie. Według Nielsen i Sendcloud aż 74% klientów ... kierunku mogą wkrótce podążać oczekiwania europejskich e konsumentów dostarcza również badanie zrealizowane przez Pitney Bowes w USA. Okazuje się bowiem, że aż ...
-
Budżet domowy na Boże Narodzenie. Na co nam wystarcza?
... Ile zamierzamy wydać na prezenty świąteczne dla bliskich? Serwis Prezentmarzeń zrealizował badanie „Święta marzeń według Polaków”, aby poznać preferencje konsumenckie i potrzeby związane ... najmocniej świąteczny budżet Polaków? Świąteczny budżet, jak potwierdzają wyniki badania, nie jest łatwą kwestią dla wielu Polaków i stanowi sporo obciążenie ...
-
Freelancerzy: czy gender gap nie dotyka wolnych strzelców?
... zapewnić sobie większą niezależność finansową. Jednak jak wynika z badania przeprowadzonego na ponad tysiącu specjalistów, miesięczne zarobki wolnych ... Przemysław Głośny, CEO Useme. – Chcieliśmy pogłębić to zagadnienie, dlatego przeprowadziliśmy badanie wśród polskich freelancerów. Jego wnioski zostały zebrane w raporcie "Freelancing w Polsce 2022", ...
-
Zakupy internetowe - jak zmienia się e-klient?
... odsetek ten wynosił 18% - to 2,5-krotny wzrost w 3 lata! W obecnej edycji badania po raz pierwszy uwzględniono zjawisko płatności odroczonych, z których korzysta obecnie 7% kupujących ... płatności cyfrowych. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry. O badaniu Badanie zostało zrealizowane przez firmę Inquiry metodą CAWI w grudniu 2022 r. na ...
-
Tesla i Volvo na medialnym szczycie
... samochodach – marki były wzmiankowane w publikacjach średnio aż 8 razy dziennie. Autorskie badanie ekspozycji wskazuje, że w ponad 30% artykułów powyższe brandy pojawiły się już w ... 2023 roku. Wyróżnione materiały analizowano następnie według autorskiej metody badania ekspozycji w mediach składającej się z trzech wskaźników: skali, siły i wartości. ...
-
Nastroje konsumenckie najwyższe od 2,5 roku
... (-8,4). W lipcu 2023 r. kluczowe składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco: Informacje o badaniu Badanie zrealizowano w dniach 7-14 lipca 2023 r. w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na ...
-
Influencer marketing 2023: jak go widzą reklamodawcy?
... ” na ich działania itp. Ostatnie lata są delikatnie mówiąc bardzo dynamiczne, dla całego biznesu, jak i dla influencer marketingu w szczególności – nasze badanie ma ambicje by systematyzować te zmiany i normalizować rynek influencerski w Polsce – komentuje Robert Sosnowski, CVO Reach a Blogger, twórca badania.
-
Polska szkoła w oczach Polaków. Co do poprawy?
... do pracy obywateli, należy podejść do tego kompleksowo. Z naszego badania wynika, że wielu Polaków dostrzega liczne niedociągnięcia m.in. w zakresie autonomii uczniów, systemu oceniania, dostępu szkół do technologii oraz samego programu nauczania. Badanie wykazało również, że według 68% ankietowanych system oceniania w polskiej szkole ...
-
Sztuczna inteligencja nie zabierze pracy, ale są inne zagrożenia
... Wiedzą jednak, że muszą zarządzać wieloma rodzajami ryzyk, które – zdaniem większości respondentów badania EY – będą miały zdecydowanie znaczący lub znaczący wpływ na ich ... , pozwala na maksymalizację wartości uzyskiwanej z transakcji – mówi Paweł Bukowiński. O badaniu Badanie EY CEO Outlook Pulse Survey jest regularnym badaniem opinii prezesów ...
-
Rekrutacja pracowników: co robią firmy, gdy nie stać ich na talenty?
... organizacji nie praktykuje obecnie takich rozwiązań. Badanie i raport Grupy Progres „Rynek pracy 360” ... badania byli aktywni zawodowo. Ankietowani reprezentowali Polaków w wieku od 18-tu lat wzwyż. 399 bezrobotnych, w wieku 18+, którzy w momencie badania nie mieli pracy miesiąc lub dłużej (nawet kilka lat) i 210 pracodawców z całej Polski. Badanie ...
-
Nastolatkowie, czyli materializm w czystej postaci?
... się postawa materialistyczna? Czy rodzice rozmawiają z dziećmi o sytuacji gospodarczej? Wyniki badania przeprowadzonego wśród nastolatków i rodziców na zlecenie Santander Bank Polska ... www.finansiaki.pl. Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą IQS na zlecenie Santander Bank Polska dla programu Finansiaki. Badanie przeprowadzone metodą CAWI na ...
-
Nastroje konsumenckie najlepsze od początku pandemii
... . W listopadzie 2023 r. kluczowe składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco: Informacje o badaniu Badanie zrealizowano w dniach 6-11 listopada 2023 r. w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... szansy dokonania zakupu, upewnienia się, że klient wróci do sklepu. Wyniki badania Charting Instore Trends z 2022 roku podkreśliły, że klienci chętniej wybierają ... wykorzystaniem inteligentnych ekranów cyfrowych. Stworzenie odpowiedniej atmosfery to klucz do sukcesu Badanie Mood Media prezentuje czynniki przekonujące nabywców do przyjścia do sklepu: ...
-
Praca tymczasowa i umowa B2B, czyli zatrudnienie w niepewnych czasach
... m.in. kontraktorami B2B? Główne powody od lat są niezmienne, natomiast w tegorocznej edycji badania, na pierwszy plan wybija się zwiększony popyt na produkty i usługi firmy ... wyjaśnia Bartosz Dąbkowski z Hays. PRACA PROJEKTOWA NIE TYLKO NA POCZĄTEK KARIERY Badanie Hays wykazało, że praca projektowa przestaje być rozwiązaniem zarezerwowanym głównie ...
-
Nowa polityka migracyjna. Co zmieni w sytuacji cudzoziemców na rynku pracy?
... zawodowo i mieszkający w Polsce, uczestnikami była też grupa osób, która przeszła rekrutację i procedury legalnego pobytu i przyjedzie nad Wisłę w celach zarobkowych. W ramach badania ilościowego posłużono się ankietą internetową (CAWI) oraz badaniem DAR. Badanie odbyło się we wrześniu 2024 r.
-
34% Polaków chce anulować subskrypcje
... liderów, badania Digital Report dowodzą, że 34 proc. polskich konsumentów już zrezygnowało lub planuje w najbliższych 12 miesiącach zrezygnować z subskrypcji usług i produktów, na które ustawili cykliczne płatności. Obecnie aż 3 na 4 konsumentów z Polski (74 proc.) posiada jakąś subskrypcję, średnio korzystając z trzech usług. Badanie wykazało ...