-
Małe firmy - prognozy I kw. 2013
... w formie wywiadu telefonicznego w dniach 15 lutego-3marca 2013 roku. Prosta formuła badania Badanie Idea Banku i Tax Care tym różni się od innych badań prowadzonych ... Warto jednak podkreślić, że przedsiębiorcy przewidujący taki scenariusz we wszystkich edycjach badania mieli stosunkowo wysoki udział, a wzrost ich odsetka w bieżącym badaniu można ...
-
Czy Polacy angażują się w lokalne inicjatywy społeczne? Tak, ale...
... lub Twitter (35%). Metodologia badania Badanie „Zaangażowanie Polaków w działania lokalnych społeczności” zostało przeprowadzone przez firmę badawczą 4P Research Mix. na zlecenie Banku Zachodniego WBK S.A. w maju 2015 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1007 respondentów w wieku 18-64 lata. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ...
-
Walka z piractwem komputerowym musi trwać
... pomaga widzom zidentyfikować legalne oferty z treściami online, również wydarzeniami sportowymi. Jak pokazuje nowe badanie, większa świadomość istnienia legalnych ofert pomaga zmniejszyć piractwo. INFORMACJE NA TEMAT BADANIA Badanie „Naruszenia praw autorskich w internecie na terenie Unii Europejskiej: Filmy, muzyka, publikacje, oprogramowanie ...
-
Najlepsi pracodawcy 2013
... 2013 W 8. edycji Badania Najlepsi Pracodawcy 2013 wzięło udział 95 firm reprezentowanych łącznie przez 51 429 osób, a tytuł Najlepszego Pracodawcy 2013 otrzymało 17 z nich. Metoda Badania: Badanie Najlepsi Pracodawcy prowadzone jest w oparciu o kompleksową metodologię, która obejmuje: - kwestionariuszowe badanie zaangażowania, prowadzone na ...
-
System premiowy - jak zwiększyć jego efektywność?
... roku dokonuje 71% firm w Europie. Wdrożenie dodatkowych form komunikacji i szkoleń to drugie po zmianie kryteriów premiowych najpopularniejsze rozwiązanie. Metodologia badania Badanie European Bonus & Sales Compensation Survey 2014 przeprowadzono w pierwszym kwartale 2014 roku w 15 krajach europejskich. Uczestnicy reprezentują 21 różnych sektorów ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... polecającego dany produkt. Podobnie sytuacja wygląda, gdy przyjrzymy się odpowiedziom na pytanie o wpływ celebrytów w reklamie marki na jej wizerunek. O metodologii badania Badanie Content Marketing Polska 2014 w postaci ankiet online (CAWI) zrealizowała na zlecenie Digital One i PBI firma Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. W badaniu ...
-
Uchodźcy z Ukrainy a polska gospodarka
... badania 12-27.04.2022. W badaniu wzięły udział osoby, które przyjechały do Polski z Ukrainy po 24 lutego 2022 roku. Badanie przeprowadzono z osobami, które starały się o uzyskanie polskiego numeru PESEL lub już go uzyskały w momencie przeprowadzania badania. Badanie ...
-
Seniorzy chcą czy muszą pracować na emeryturze?
... wartość doświadczenia zawodowego tej grupy, jednocześnie uwzględniając jej unikalne potrzeby – podsumowuje Łukasz Koszczoł. Metryczka badania Badanie przeprowadzono metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) w formie badania ad-hoc, obejmującego próbę reprezentatywną osób powyżej 60. roku życia. Próba uwzględniała również 33 osoby powyżej ...
-
Klienci B2B a e-commerce
... zorientowane na kupującego. Firmy B2B, których działania skupią się na zapewnieniu bezproblemowej obsługi omni-channel zyskają lojalnych klientów”. Informacje na temat badania Badanie „Building the B2B Omni-Channel Commerce Platform of the Future”, zostało przeprowadzone w okresie lipiec-wrzesień 2014, przez Forrester Consulting na zlecenie ...
-
Sytuacja materialna Polaków 2010
... o badaniu MoneyTrack to coroczne, cykliczne badanie dotyczące postaw Polaków wobec pieniędzy oraz instytucji i instrumentów finansowych. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Centrum im. Adama Smitha, Domu Badawczego Maison oraz Agencji PR MMT Management. MoneyTrack 2010 to druga fala badania. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2010 na ...
-
Wizerunek firmy: pracownicy bronią pracodawców
... 10 ankietowanych respondentów (56%) broniło swojego pracodawcę przed opinią swoich rodzin i przyjaciół w miejscu publicznym (na stronie, blogu lub w gazecie) Metodologia badania: Badanie „Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism” zostało przeprowadzone na zlecenie Weber Shandwick przez KRC Research metodą ankiety online ...
-
Rodzina wielodzietna? Tak, ale...
... Odpowiedź na to pytanie jest bardzo złożona i wykraczająca poza zakres tego badania. Badanie to pokazuje jednak pewien aspekt problemu. Po pierwsze, spośród ... materialnej (80%). Polacy mają uzasadnione i nieuzasadnione obawy. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że istnieje wiele mitów, nieprawdziwych przekonań i stereotypów nagromadzonych ...
-
Rotacja na rynku pracy pozostaje stabilna
... Talent w Randstad. Komentarz Mariusza Zielonki, eksperta ekonomicznego Konfederacji Lewiatan: Na rynku pracy wciąż stabilnie. Tak można by podsumować wyniki ostatniego badania. Badanie jakościowe potwierdzają w zupełności to, co pokazują twarde dane. Przed nami zatem pełzająca stopa bezrobocia i brak wyraźnego wzrostu zatrudnienia. Rynek pracy ...
-
Małe firmy mniej optymistyczne
... w formie wywiadu telefonicznego w dniach 23 marca – 5 kwietnia br. Prosta formuła badania Badanie Tax Care tym różni się od innych badań prowadzonych na polskich ... na jakie napotykają prowadzący własny biznes. Opierając się na wynikach innego badania przeprowadzonego przez Tax Care i Idea Bank uszeregowaliśmy je następująco: ograniczony dostęp ...
-
Małe firmy - prognozy VII 2012
... przeprowadzone w formie wywiadu telefonicznego w dniach 6-11 lipca br. Prosta formuła badania Badanie Tax Care tym różni się od innych badań prowadzonych na polskich ... lub więcej osób). Ponad połowa firm liczy na wzrost obrotów Kolejna edycja badania pokazuje, że przedsiębiorcy dość optymistycznie oceniają kondycję swojego biznesu w bieżącym roku. ...
-
Firmy boją się o cyberbezpieczeństwo. Dla co 4. cyberatak to koniec działalności
... współpracują w celu ochrony gospodarki cyfrowej. Metodologia badania Badanie zostało zlecone przez Mastercard, a prace terenowe przeprowadziła niezależna agencja badawcza Opinium. W okresie od 16 grudnia 2024 r. do 3 stycznia 2025 r. w 18 krajach Europy przeprowadzono internetowe badanie ilościowe. W badaniu wzięło udział 1830 założycieli MŚP ...
-
Kontrola przepływu danych
... , obniżył się z 38% (pierwsza edycja badań) do 23% (edycja obecna). Liczba optymistów wzrosła natomiast do 47% (w porównaniu z 39% w poprzedniej edycji badania). Badanie pokazuje, że wyraźnie wzrósł procent dyrektorów IT, dla których sprawą priorytetową w zakresie technologii pamięci masowych jest wirtualizacja (z 6% w pierwszej edycji badań ...
-
Milenialsi w MŚP. Jacy są? Na co stawiają?
... związanych ze zmianą pokoleniową w polskiej gospodarce. Pokolenie Y, czyli milenialsów, określają ramy czasowe, w których się urodzili. Są to lata 1980-2000. Metodologia badania: Badanie „Millenialsi w MŚP. Pod lupą” zostało zrealizowane przez Ecorys Polska na zlecenie EFL S.A. na reprezentatywnej grupie 500 firm z sektora MŚP prowadzonych ...
-
Sektor MŚP: jesień lepsza niż wiosna
... sprzedaży wyniósł 17 proc. w porównaniu do 30 proc. w pierwszej edycji badania. Badanie pokazuje, że z powodu koronawirusa większość respondentów musi borykać się ze ... niż na początku pandemii. Odpowiedź na Covid Zdecydowana większość respondentów badania PARP i BŚ łagodniej przechodzi przez zawirowania wywołane koronawirusem dzięki wykorzystaniu ...
-
Nastolatek chroni prywatność w sieci
... , należy bez wątpienia zgodzić się z tym twierdzeniem. Z drugiej jednak strony badania przeprowadzone przez McCann Truth Central wskazują, że takie myślenie o młodzieży jest nieco stereotypowe. ... co chcą (a nie co jest modne), na poszczególnych portalach społecznościowych. Metodologia badania: Badanie zostało przeprowadzone metodą grup fokusowych na ...
-
Praca zdalna? Polacy są na tak
... więcej pracodawców na świecie i w naszym kraju. Metryczka badania: Badanie „Praca zdalna – jestem na tak” przeprowadził niezależny instytut badawczy Kantar Public na zlecenie Crossover we wrześniu 2017 roku. Pomiar przeprowadzono metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych). Badanie przeprowadzono na próbie ogólnej firm N=1000 ...
-
Polscy internauci i hejt
... badania, że takie działania nie zyskają poparcia opinii publicznej w Polsce – komentuje prof. Marek Kochan z Katedry Dziennikarstwa Uniwersytetu SWPS. Informacja na temat badania Badanie ...
-
Programy lojalnościowe - tak czy nie?
... o metodologii badania: Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2023 zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku metodą ilościową oraz jakościową: Etap I – CATI, N=802, badanie na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa; Etap II – CAWI, N=1465, badanie wśród osób ...
-
Jakie samochody firmowe w Polsce?
... 103%, ubezpieczenie AC od 2,9% i ubezpieczenie GAP bez opłat w pierwszym roku trwania umowy – komentuje Tomasz Sudaj. Metodologia badania Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie” zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro ...
-
Branża motoryzacyjna stawia na jakość
... – dodaje Opala. Metodologia badania „Badanie opinii i nastrojów Klientów Exact Systems” zostało przeprowadzone przez firmę Exact Systems w czerwcu 2013 r. na celowej próbie przedstawicieli firm z sektora Automotive będących klientami Exact Systems. Wielkość próby wyniosła 125 respondentów. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów ...
-
Za co Polacy cenią własny biznes?
... może przynosić wiele satysfakcji i korzyści – podsumowuje Wiktor Sarota. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone między 15 a 28 marca 2018 metodą wywiadów internetowych (CAWI) przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia. Badanie było skierowane do mikroprzedsiębiorców, czyli osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze lub ...
-
Jakie działania CSR podejmuje sektor MŚP? Ochrona środowiska na 1. miejscu
... pozarządowych. CSR, czyli pracownik i klient w centrum uwagi Jak wynika z badania EFL, aktywność podejmowana przez sektor MŚP w zakresie CSR najczęściej ukierunkowana ... że robią coś naprawdę pożytecznego – mówi Randa Ombach, menedżer ds. CSR w SuperDrob. Metodologia badania: Badanie „CSR w MŚP. Pod lupą” zostało zrealizowane przez Ecorys Polska ...
-
Polacy nie chcą tracić czasu na dojazdy do pracy. Wolą mniej zarabiać
... rynku pracy, a dokładniej postrzeganie tej kondycji przez pracującą część społeczeństwa – komentuje Joanna Wanatowicz, Business Director, Grafton Recruitment. Metodologia badania: Badanie przeprowadzono w listopadzie 2019 roku za pomocą ankiety online. Grupa badawcza to kandydaci Grafton Recuritment, którzy w ostatnim półroczu aplikowali na ...
Tematy: dojazd do pracy, mobilność pracowników -
Praca zdalna? Tak, ale tęsknimy za biurem i work-life balance
... 3. wiedział, z czym się je praca zdalna - czytamy w komunikacie z badania CBRE. Opracowane przez CBRE badanie „Working from home survey 2020” dowiodło również, że ... 47% i 46%. Najmniej narzekają na zaburzone work-life balance pracownicy węgierscy (35%). Metodologia badania: Badanie przeprowadzono na pracownikach w kwietniu 2020 roku za pomocą ...
-
Pracownicy automotive nieprzygotowani na Przemysł 4.0
... w podstawowe obowiązki całkowicie on-line. Tylko wyjście poza schematy umożliwia nam sprostanie wymogom kadrowym – mówi Jacek Opala z Exact Systems. Metodologia badania: Badanie „Przemysł 4.0 – motoryzacja, edukacja i wyzwania” zostało przeprowadzone przez firmę Exact Systems na celowej próbie przedstawicieli firm z sektora automotive. Wśród nich ...
-
Automatyzacja pracy? To nie roboty wypełnią wakaty
... wzrośnie z obecnego poziomu 10% do nawet 25%. Metodologia badania: Badanie „Postawy pracodawców wobec automatyzacji pracy” zostało przeprowadzone przez firmę Work Service na celowej próbie 105 przedsiębiorstw. Próbę dobrano z ogólnopolskiej bazy klientów Grupy Work Service. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów ...
-
Pandemia: 40% Polaków narzeka na nudę i rutynę
... ? Pokażą to najbliższe tygodnie. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 15-17.04.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W badaniu zebrano 1000 ankiet z reprezentatywną próbą grupą Polaków. Badanie ma charakter cykliczny, prezentowane wyniki ...
-
Najpopularniejsze marki własne w Polsce: Tesco liderem
... badania: Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania ...
-
Nie samą rekrutacją żyje rekruter
... bez tracenia cennego czasu na tworzenie tabel i wykresów w Excelu – dodaje Sieńczyk. Metodologia badania: Badanie "Raportowanie w HR" zostało przeprowadzone przez eRecruitment Solutions, właściciela aplikacji eRecruiter, w dniach 10-24 lutego br. Respondentami badania były osoby zajmujące się rekrutacją lub ją nadzorującą w firmach. Ankiety zostały ...
-
Specjaliści IT nie chcą pracy za granicą?
... przede wszystkim dobre wynagrodzenie oraz świetnie rozwinięta opieka socjalna, która zdecydowanie przewyższa standardy pozostałej części świata. Metodologia badania Badanie IT@PL przeprowadzone zostało metodą CAWI w terminie 24.09 - 28.10.2015 roku. W badaniu wzięło udział 744 polskich specjalistów i menedżerów IT. Badanie było poufne.