-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
... pandemii? Jakiego rodzaju obawy wyróżniają nas na tle respondentów z innych krajów? Badanie „Global State of the Consumer Tracker” to cykliczne opracowanie poświęcone zachowaniom konsumentów ... niepokoju plasuje się na poziomie 4 proc. To oznacza, że w Polsce od ostatniego badania podniósł się on o pokaźne 12 p.proc. W Europie większy strach przed ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z 18 krajów. Oprócz Polski były to: Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Irlandia, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Korea Południowa, Hiszpania, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Chile oraz RPA. Więcej na żywność i alkohol Najnowsze badanie ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... bardziej zaniepokojony niż tydzień temu” oraz tymi, które zaprzeczyły. Badanie przeprowadzone przez Deloitte na przełomie grudnia i stycznia wykazało, że w Polsce indeks ten spadł ... zauważalne były w wynikach ankiet przeprowadzonych miesiąc temu, w najnowszej edycji badania ten trend wyraźnie zwolnił. O 2 p.p. wzrosła liczba osób, które deklarują, ...
-
Pandemia - wzmaga cyfryzację, nadwyręża cyberbezpieczeństwo
... firm” powstał na podstawie badania przeprowadzonego na próbie 100 organizacji w Polsce o przychodach powyżej 50 mln złotych. Jest czwartą edycją badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce, którego celem jest poznanie dynamiki i charakterystyki cyberataków oraz przygotowania na nie przez firmy w Polsce. Badanie zostało zrealizowane metodą wywiadów ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... respondentów kupuje więcej produktów marek własnych sklepów, podczas gdy w poprzedniej edycji badania taką odpowiedź wskazało 17 proc. badanych. Niestabilność ... badania „EY Future Consumer Index” przygotowana przez EY Polska przeprowadzona została w dniach od 23 lutego do 1 marca 2021 roku na grupie 1001 osób w wieku 18-65 lat. Swoim zasięgiem badanie ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy droższy o 13% niż rok temu
... Carry z 1 produktem z najwyższą ceną spośród 40 analizowanych. Porównanie I i II fali badania Z pierwszej fali badania (przeprowadzonej w dniach 8-10 listopada br.) wynika, że ... 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce. Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych ...
-
Kompetencje przyszłości: czego chcą się uczyć specjaliści i dlaczego nie mają czasu na rozwój?
... się edukacji poza miejscem pracy. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania agencji doradztwa personalnego Hays Poland przeprowadzonego w sierpniu 2025 roku wśród ... - 17% Mentoring/ coaching - 11% Kurs zawodowy - 11% Akademia rozwojowa - 7% Innej - 13% Źródło: badanie Hays Poland, sierpień 2025. Wyłącznie respondenci, którzy podejmują się edukacji ...
-
Firmy deweloperskie: znajomość marek 2008
... kategorii „znajomość spontaniczna” (znajomość bez odczytywania nazw marki przez prowadzącego badanie), i aż 78 proc. wskazań w kategorii „znajomość wspomagana” ( ... banki i szpitale wybudowane w Niemczech, a nawet fabrykę w Iraku. Lider z poprzedniej edycji badania – SM Salwator otrzymał w badaniach 23 proc. wskazań znajomości spontanicznej i 41 proc ...
-
Marki godne zaufania 2009
... w polskiej edycji badania lokalnych kategorii było 12. "Wśród marek, które zwyciężyły w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands są takie, które w gronie laureatów są nieprzerwanie od początku badania. Ale ... Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 23 287 respondentów, w tym 844 Polaków. Badanie realizowano metodą ...
-
Bankowość detaliczna a pokolenie Y
... — wśród osób z pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów jest to 17%. Wyniki badania wskazują, że konsumenci z pokolenia Y czterokrotnie częściej niż starsze ... technologii i zmianę stosowanych dotychczas strategii biznesowych”. Informacje o badaniu Badanie przeprowadziła grupa doradztwa strategicznego firmy Cisco (Cisco Internet Business ...
-
Polskie firmy a outsourcing
... pracownicy naukowi Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Informacje o badaniu Celem badania pt. „Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw” było przedstawienie kompleksowej wizji wykorzystania outsourcingu przez średnie i duże przedsiębiorstwa w Polsce. Badanie zostało wykonane w sierpniu 2010 r. na grupie menedżerów wyższego i średniego ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... są wahania kursów walut i inne czynniki zewnętrzne, niezależne. Z badania Keralla Research wynika, że przedsiębiorcy sektora MŚP – mimo nastrojów dalekich od ... Badanie sektora MŚP prowadzone jest co kwartał na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie N=600 sektora MŚP, w badaniu ujęte są także firmy mikro zatrudniające do 9 osób. Firmy do badania ...
-
Działy personalne: wyzwania i priorytety 2012
... o badaniu Uczestnikami badania byli dyrektorzy działów personalnych oraz członkowie zarządu HR, przedstawiciele wiodących firm w Europie. W badaniu uczestniczyły 52 organizacje, z których 62% to firmy notowane na giełdzie. Łącznie zatrudniają one 2,4 miliona pracowników i osiągają dochody przekraczające 517 miliardów euro. Badanie prowadzone jest ...
-
Polskie firmy: nacisk na wzrost przychodów
... przed finansami – bycie lepszym partnerem dla biznesu w trudnych czasach wymaga kompetentnych kadr. Z badania wynika, że co piąta firma nie jest zadowolona z kompetencji swojej kadry w tym zakresie. Informacje o badaniu Badanie dyrektorów finansowych „Central Europe CFO Survey” przeprowadzono w okresie wrzesień-październik 2012 r. na grupie 362 ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2012
... , szesnastej edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od 30 października do 14 listopada 2012 r. Badanie realizowane przez ekspertów TNS metodą CATI (indywidualne wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo) zostało zainicjowane w listopadzie 2008 roku i odbywa się w cyklu kwartalnym. Każda edycja tego badania jest przeprowadzana na ...
-
Monitor Rynku Pracy X 2012
... potencjalnych nowych pracodawców jest niemal niezmienna od początku trwania badania i oscyluje w granicach 12%-13%. Jest to odsetek nieznacznie wyższy niż przeciętna ... Singapur, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Holandia, Turcja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone). Badanie po raz pierwszy przeprowadzono na początku 2010 roku. „Monitor Rynku ...
-
Plany polskich pracodawców II 2013
... ).Wywiady bieżącej, siedemnastej edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od 2 do 12 lutego 2013 r. Badanie realizowane przez ekspertów TNS metodą CATI (indywidualne wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo) zostało zainicjowane w listopadzie 2008 roku i odbywa się w cyklu kwartalnym. Każda edycja tego badania jest przeprowadzana na ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2013 i prognoza IV kw. 2013
... inwestycyjnej mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Próba jest ogólnopolska, reprezentatywna, wynosi N = 600. Próba oddaje strukturę firm sektora MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro - zatrudniających do 9 osób. Izabella Młynarczyk, analityk ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej V 2014
... przyszłe akwizycje. Jak wynika z najnowszej edycji badania „Central Europe Private Equity ... badania Deloitte pt. „Hitting the right notes” z cyklu „Central Europe Private Equity Confidence Survey” stanowią wnioski z ankiety skierowanej do specjalistów zajmujących się funduszami Private Equity, które działają w 17 krajach Europy Środkowej. Badanie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 24/2014
... – ang. European Social Survey (EES) to prowadzone w cyklach dwuletnich od 2002 roku badanie, które w Polsce organizowane jest przez Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Wyniki najnowszej 6 Rundy (ESS R6) badania – edycja 2.0, zrealizowanego na przełomie 2012/2013 roku, przedstawiono w maju br. Standardowo zaprezentowano w nich ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2014 i prognoza III kw. 2014
... . Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych. Próba jest ogólnopolska, reprezentatywna, wynosi N = 600. Błąd pomiaru +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie X 2014
... Badanie KPMG pokazuje, że tylko 13% polskich firm rodzinnych miało problemy z uzyskaniem finansowania w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Oznacza to spadek o połowę, bo w poprzedniej edycji badania ... udział w badaniu wzięły również polskie firmy rodzinne. Celem badania było poznanie specyfiki działalności firm rodzinnych – problemów, jakie napotykają, ...
-
Małe firmy - prognozy I kw. 2015
... badanie wykazało, że żadnych nakładów na ten cel nie planuje jedynie co czwarta mała firma. Początek roku to okres, który najczęściej przynosi poprawę nastrojów wśród przedstawicieli rodzimego small biznesu. Tym razem entuzjazm jest dość spory. Na to przynajmniej wskazują wyniki badania ... – w dotychczasowej historii badania, które prowadzimy ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów III i IV kw. 2015
... tych obszarów było w trakcie rekrutacji w chwili, gdy przeprowadzane było badanie. Co więcej, 74% przedstawicieli organizacji z obszaru Księgowość zamierzało zatrudniać ... Dobra kondycja światowych rynków Większość organizacji w momencie przeprowadzania badania Antal Global Snapshot było w trakcie zatrudniania specjalistów i menedżerów – 71% w Polsce ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... coraz większą elastyczność i konkurencyjność. Nie inaczej jest w przypadku sektora dóbr konsumpcyjnych. Z badania zrealizowanego przez KPMG we współpracy z organizacją The Consumer Goods Forum wynika, że ... dziś mają do czynienia ze zgoła innym konsumentem niż przed laty. Badanie wyraźnie pokazuje, że lepsze niż średnia wyniki osiągają w sektorze FMCG ...
-
Co hamuje B+R w Europie Środkowej?
... proc.) deklaruje, że inwestuje w ochronę patentową – to o 4 pp. więcej niż w ostatniej edycji badania. Martwi jednak, że wciąż 12 proc. firm nie korzysta z żadnej formy ochrony własności ... lub wrogie, również mają na to wpływ – wyjaśnia Dominika Orzołek. – Tegoroczne badanie pokazuje, że firmy z Europy Środkowej często skarżą się na niejasne reguły ...
-
Co jest największą zaletą open source?
... wynika, a badanie to potwierdza, że otwarte oprogramowanie jest nie tylko powszechnie stosowanie w wielu przedsiębiorstwach, ale też ma realny wpływ na polski biznes – zaznacza Dariusz Świąder, prezes zarządu Linux Polska, organizator konferencji Open Source Day i inicjator badania. Systemy operacyjne nadal w czołówce Rezultaty badania dowodzą ...
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
... Badanie pokazuje także, że rotacja na rynku pracy wyraźnie spadła, a prywatna opieka medyczna jest najbardziej pożądanym benefitem. Obawa o utratę pracy nadal na wysokim poziomie Z badania ... to 4,7. Informacja o czasie poszukiwania pracy pozyskiwana była pośród respondentów badania, którzy zmienili pracodawcę w ciągu ostatniego półrocza (licząc od ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
... p. proc. W czasie pandemii bardziej liczącymi się kwestiami są bezpieczeństwo i szybkość zatrudnienia. Badanie zostało podzielone na dwie fazy, w których pierwsza została przeprowadzona jeszcze ... stać się powodem zmniejszenia zainteresowania tą formą pracy, wyniki badania przedstawiają się zupełnie inaczej. Przejście na zdalny model wciąż jest wysoko ...
-
Co mówią CEO o gospodarce, problemach i przyszłości firm?
... w swoich oczekiwaniach niż ich koleżanki i koledzy w innych krajach, jak wynika z badania przeprowadzonego przez EY na poziomie globalnym. To kolejny dowód na to, ... O badaniu Globalne badanie EY CEO Outlook Pulse zostało przeprowadzone pod koniec 2022 r. wśród 1,2 tys. prezesów zarządów firm w 22 krajach. Polska część badania została zrealizowana w ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... porównaniu z poprzednią edycją badania. Co więcej, 35% ... badania). O badaniu Szósta edycja polskiego badania EY Future Consumer Index została przeprowadzona w Polsce w marcu 2023 r. na próbie 1 tysiąca osób w wieku 18 – 65 lat. Swoim szerokim zasięgiem objęło ono obszar całego kraju oraz wszystkie grupy społeczne. W skali globalnej badanie ...
-
Praca w finansach: tu też nie istnieje równość i jawność wynagrodzeń?
... Co więcej, z 4. edycji badania „Kobiety w Finansach” wynika, ... badania przeprowadzonego w dniach 14.12.22-22.01.23 metodą CAWI wśród 766 respondentów reprezentujących sektor finansowy. Badanie przeprowadzone zostało przez Antal wraz z CFA Society Poland, we współpracy z Bankiem BPH i Izbą Zarządzających Funduszami i Aktywami (IZFiA). Celem badania ...
-
E-mail w pracy
... przyjaciół. Podobnie zachowuje się jedynie 55,88 proc. mieszkańców krajów skandynawskich. Badanie ujawniło ponadto, że pracownicy w Skandynawii nie przestrzegają poufności informacji ... przesyłania zastrzeżonych danych. W Australii czyni tak 29,18 proc. ankietowanych. Z badania wynika także, że mieszkańcy Wielkiej Brytanii powinni większą wagę ...
-
Konsumenci popierają biometryczne metody identyfikacji
... tożsamości, którzy uważają, że mogą one naruszać prywatność użytkowników. Badanie pozwoliło na wyciągnięcie następujących wniosków: • Dla ponad 80 proc. biorących ... ). Według Marka Cohna - wiceprezesa i szefa działu Homeland Security Solutions w Unisys, badania potwierdzają, że ludzie na całym świecie coraz przychylniej podchodzą do rozwiązań ...
-
Internet mobilny w Europie i na świecie
... , firma zajmująca się badaniem mediów, opublikowała wyniki swojego ostatniego badania pt."Mobile Tracking Study", które ujawniło znaczące różnice między Amerykanami i Europejczykami w sposobie korzystania z Internetu w telefonach komórkowych. Badanie zostało zaprojektowane w celu przeanalizowania i zrozumienia sposobu, w jaki konsumenci w sześciu ...