-
Czterodniowy tydzień pracy coraz bliżej? Sprawdź, co sądzą Polacy
... skutków, jakie może przynieść w dłuższej perspektywie. Stąd celem naszego badania było zidentyfikowanie preferencji pracowników wobec skróconego tygodnia pracy, a także opinii na ... przeprowadzonych przez prof. Katarzynę Januszkiewicz, z Wydziału Nauk Społecznych USWPS. Badanie zrealizowano metodą CAWI, na ogólnopolskiej próbie 1000 dorosłych osób (od ...
-
Pracodawcy ostrożni: skromne premie świąteczne, mniej podwyżek wynagrodzeń i stabilizacja zatrudnienia
... Milinkiewicz, Dyrektor Zarządzająca Randstad Polska. Badanie Plany Pracodawców to sondaż Instytutu Badawczego Randstad, realizowane od 2008 roku wśród osób odpowiedzialnych w firmie bezpośrednio za zarządzanie kadrami i rekrutację nowych pracowników. Wywiady do niniejszej edycji badania zostały przeprowadzone metodą CATI (indywidualne telefoniczne ...
-
Wstyd przed psychiatrą
... , u której zauważyliby pierwsze objawy zaburzeń psychicznych. Ponad trzy czwarte uczestników badania przyznało, że podstawową przyczyną, dla której niechętnie korzystaliby z pomocy lekarza ... pomocy, dlatego wielu chorych trafia do specjalisty zbyt późno. Badanie dotyczące postaw Polaków wobec leczenia psychiatrycznego zostało zrealizowane przez TNS ...
Tematy: psychiatra, chodzenie do psychiatry -
Rząd w sieci
... zaufaniem wśród mieszkańców Danii (48%), Singapuru (44%) oraz Norwegii (40%). Z badania TNS (w Polsce TNS OBOP) wynika ponadto, że w państwach, w których ... wersji angielskiej jest dostępny na stronie . Raport The Government Online powstał w oparciu o badanie zrealizowane przez sektor badań społecznych i politycznych TNS w 32 krajach całego świata. ...
Tematy: e-government, rząd w sieci -
Internauci o Powstaniu
... wojny światowej. Dzień, miesiąc, rok Kojarzenie daty wybuchu Powstania Warszawskiego, jak wynika z badania, wiąże się z wiekiem respondentów: im młodsi internauci tym ... na nie z rodziną (47,2 proc.) albo z przyjaciółmi i znajomymi (36,8 proc.). Metodologia Badanie zrealizowano za pomocą ankiety internetowej wyświetlanej losowo wybranym użytkownikom ...
-
Jak korzystamy z recept?
... osób, które kupiły lek Rx w ciągu ostatniego roku, N=834, średnia leków w % Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że większość Polaków (64%) nie ... przepisywania przez lekarza leków Rx Podstawa: Wszyscy badani, N=1000, w % Badanie "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków" przeprowadzono w ramach badania OTC Track w okresie 26 maja – 22 ...
-
Zaangażowanie w pracę największe w usługach
... i znanych na rynku Indeks ten nierzadko był niższy od 60. Z badania TNS OBOP wynika także, że liderami w budowaniu zaangażowania pracowników są firmy ... - mówi Jan Wykrytowicz, Market Researcher z TNS OBOP, specjalizujący się w badaniach pracowniczych. Badanie przeprowadzone zostało w ramach programu „Inwestor w Kapitał Ludzki”, zorganizowanego już po ...
-
Obywatele UE chcą wspólnej polityki
... przez zdecydowaną większość Polaków - odpowiednio 85% i 84% ankietowanych. Jak wynika z badania, nastąpił niewielki wzrost poparcia koncepcji, zgodnie z którą Unia Europejska ... (i) raczej zgadza się, czy raczej nie zgadza z każdym z poniższych stwierdzeń? Badanie zostało przeprowadzone metodą face-to-face w okresie od 9 maja do 14 czerwca 2005 ...
Tematy: globalizacja, społeczeństwo UE -
Połowa obywateli UE zna języki obce
... jako drugim językiem - oznacza to wzrost o 2 punkty procentowe w stosunku do wyników badania z 2001 roku. Biorąc pod uwagę, że angielski jest językiem ojczystym 13% ... odsetek ten będzie nadal wzrastał” – powiedziała Marita Carballo, prezes TNS Polling & Social. Badanie zostało przeprowadzone metodą face-to-face w okresie od 9 maja do 14 czerwca 2005 ...
-
Rynek mediów i reklamy I 2006
Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 81,0 punktów i wzrósł w stosunku do poprzedniej fali badania o 0,25 (w październiku 2005 r. wynosił 80,75). Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Magazynu "Brief" w styczniu br. Utrzymujący się od kilku miesięcy ...
-
Najpopularniejsze marki odzieżowe
... i Nike. Marki znane, popularne i kupowane Zgodnie z wynikami styczniowego badania Fashion Trend realizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, najbardziej popularnymi ... potwierdzeniem, że młodzi ludzie cenią sobie przede wszystkim wygodę." O badaniu Badanie Fashion Trend realizowane jest metodą CAWI na kwotowo-losowej próbie osób w ...
-
Bezpieczeństwo informacji w firmach
... że kontrolowanie informacji istotnej dla przedsiębiorstwa jest coraz trudniejsze. Wyniki badania wskazują także, że wiele organizacji nie zarządza odpowiednio ... Głównym celem tych działań jest chęć budowania pozytywnego wizerunku firmy. Światowe Badanie Bezpieczeństwa Informacji 2005 wskazuje na poważną dysproporcję pomiędzy rosnącą liczbą zagrożeń ...
-
Przejęcia i fuzje w legislacji UE
... badania, które oddaje nowe wątpliwości na temat efektywności unijnej ... badania przeprowadzonego przez EGIP w lutym. "Kiedy patrzysz na wyniki badania, to wygląda jak wyścig do dna" - powiedział Axel Rindborg z EGIP - "Co do rynku wewnętrznego, rosną wątpliwości, czy ta dyrektywa będzie rzeczywiście skuteczna i osiągnie swoje cele". W sumie badanie ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2006
... fali badania BriefIndex. Wskaźnik koniunktury na rynku komunikacji marketingowej - BriefIndex - wzrósł o 0,75 punkta i obecnie wynosi 75,00 punktów. Badanie zostało przeprowadzone przez ... miesięcy sytuacja na rynku mediów i reklamy nie ulegnie zmianie. Lipcowej fali badania BriefIndex, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... stosunek do reklam w ogóle". Reklamy znane i lubiane W Polsce - jak pokazują wyniki badania Gemius SA - najmniejszą sympatią internautów cieszą się takie kreacje, jak: toplayer, ... przede wszystkim internautów - reklamy kontekstowej i mało agresywnej reklamy w wyszukiwarkach. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (pop-up survey), w Polsce w dniach ...
-
Wykorzystanie Adobe Flash Playera
... badanie dotyczące wykorzystania pluginów, umożliwiających odtwarzanie plików przygotowanych w technologii Flash. Chociaż ... instalowany w przypadku korzystania z systemu Windows. Mniej popularny okazał się Real Player, który podczas badania był obecny w 31 proc. komputerów. W badaniu analizowano korzystanie z poszczególnych pluginów oferowanych przez ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2006
... a niemal 21 proc. kilka razy w tygodniu. Co ciekawe, porównując do danych z badania przeprowadzonego w okresie marzec-maj 2006 roku. odsetek osób korzystających codziennie lub ... , iż do modemu przyznaje się tylko 6,2 proc. badanych. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie lipiec-wrzesień 2006 ...
-
Znajomi i rodzina decydują o naszych zakupach
... Na drugim miejscu, z wynikiem 34 proc. znalazła się prasa. Ciekawym odkryciem badania jest fakt, że konsumenci często korzystają z więcej niż jednego medium w tym ... udział spowodowany jest zapewne faktem, iż wielu respondentów słucha radia w samochodzie. Badanie firmy BIGResearch wskazuje również, że duży wpływ na zachowanie konsumentów na rynku ...
-
Młodzi inżynierowie wybierają Polskę
... rozwoju osobistego i zawodowego. Tylko 4% przyszłych inżynierów chce wyjechać z Polski na stałe. Tak wynika z badania PROinżynier, przeprowadzonego na pięciu polskich uczelniach kształcących przyszłych inżynierów. Badanie to jest częścią ogólnopolskiej kampanii PROinżynier, organizowanej przez obchodzącą swoje 60-lecie firmę inżynierską PROCHEM SA ...
-
Telefon stacjonarny coraz rzadziej używany
... o badaniu Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 r. przeprowadzili 1500 wywiadów osób w grupach wiekowych od 15 do 69 lat. Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski. Podobne badania Ericsson przeprowadza ...
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
... po analizie każdej witryny biorącej udział w badaniu Megapanel PBI/Gemius i umieszczeniu jej w odpowiedniej kategorii zgodnie z ustalonymi przez Radę Badania stałymi regułami kategoryzacji. Badanie Megapanel PBI/Gemius i podział na 12 kategorii tematycznych jest jedynym powszechnie uznanym standardem na rynku, który w przeciwieństwie do badań ...
-
Turystyka polskich internautów
... z treści serwisów turystycznych. Biorąc pod uwagę znajomość biur podróży – jak pokazują badania Gemius - palmę pierwszeństwa dzierżą firmy działające na polskim rynku turystycznym od lat ... 2000 zł, a w marcu i kwietniu maksymalnie 1000 zł od osoby. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono między 1 stycznia a 30 kwietnia 2007 przy użyciu losowo ...
-
Europejczycy a Konstytucja Europejska
... badania Eurobarometr przeprowadzonego w maju przez TNS Opinion & Social na zlecenie Komisji Europejskiej. Poziom poparcia dla konstytucji europejskiej obecnie wynosi 66% i nieco wzrósł od jesieni 2006, kiedy był na poziomie 63%. Badanie ... popiera wśród osób nie ufających Unii. "Wyniki badania Eurobarometr pokazują jasno, że po odrzuceniu konstytucji ...
-
System wartości obywatela UE: "pokój" najważniejszy
... równość i solidarność społeczną”, „wolność wypowiedzi” oraz „tolerancję i otwartość na innych”. Z badania obejmującego ponad 26.000 respondentów z 27 państw Unii Europejskiej ... Wschodniej (powyżej 15% na Łotwie, Litwie, Węgrzech, w Estonii, Rumunii i Bułgarii). Badanie przeprowadzone przez TNS Opinion pokazuje również interesujące wyniki analizy w ...
-
Elastyczne formy zatrudnienia mało popularne
... badanie wykazało, że 68 procent pracodawców uznało, że flexi-praca ma pozytywny wpływ na ich relacje z pracownikami. Więcej niż co drugi Polak chciałby pracować z domu – według badania ...
-
Internet w Polsce XI 2007-I 2008
... chodzi o połączenia z Internetem w domu ilości stałych łącz wzrosła o 2,2 pkt. proc. w porównaniu do badania z lipca-września 2007 roku i wyniosła 75,2 proc. Na kolejnym miejscu znalazł się ... pozycji z 13,7 proc. wskazań pojawiła się Era.pl. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie listopad ...
-
Społeczeństwo informacyjne w UE 2007
... z bankowości internetowej (28% mężczyzn, 22% kobiet). 2. Przedsiębiorstwa Badanie wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w Unii Europejskiej w 2007 roku pokazuje, ... porównaniu z 2006 rokiem. Prezentowane wartości oparte są na wynikach badania na próbie przedsiębiorstw o liczbie zatrudnionych równej 10 i więcej. Niemal połowa ( ...
-
Firmy budowlane nadal optymistyczne
... niedobór siły roboczej i wysokie koszty pracy. Optymizm w sektorze budowlanym nadal wysoki Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą PMR na potrzeby raportu „Sektor budowlany w Polsce ... w Polsce ocenia sytuację w sektorze jako pozytywną. W porównaniu do podobnego badania przeprowadzonego przez PMR we wrześniu 2007 roku, wystąpiło nieznaczne ...
-
Wymiar sprawiedliwości wg Europejczyków
... potrafi tego ocenić - wynika z ostatniej fali badania Standard Eurobarometr, przeprowadzonego przez TNS Opinion na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania, obejmującego ponad 26 700 osób ... urodzenia. Podczas gdy 17% badanych, którzy urodzili się w kraju, w którym badanie jest przeprowadzone, ocenia dostęp jako łatwy, to opinię tę podziela także ...
-
Internet w Polsce IV-VI 2008
... z Internetem w domu ilości stałych łącz ponownie wzrosła, lecz o 2 pkt. proc. w porównaniu do badania z listopada 2007 - stycznia 2008 roku i wyniosła 77,2 proc. Na kolejnym miejscu ... 10 pozycję zajął portal Gazeta z 17,1 proc. wskazań. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie kwiecień - ...
-
Internet w Polsce VI-VIII 2008
... porównaniu z zestawieniem z IV - VI 2008). Profil internauty zmienił się trochę w porównaniu do ostatniego badania. Podział ze względu na płeć wyrównał się i wynosi 50 proc. dla mężczyzn ... pozycję zajął portal Orange z 16,5 proc. wskazań. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie czerwiec - ...
-
Telefonia komórkowa a kryzys finansowy
... także zmieniają swoje przyzwyczajenia odnośnie wydatków, związanych z telefonami - to niektóre wyniki pierwszego badania pod tytułem "Mobile Attitudes", przeprowadzonego przez dystrybutora i niezależnego developera aplikacji do telefonów komórkowych, firmę GetJar. Badanie "Mobile Attitudes" firmy GetJar wykazało, że 78% respondentów z całego świata ...
-
Internet w Polsce IX-XI 2008
... modem (dial-up) z 2,6 proc. Profil internauty zmienił się trochę w porównaniu do ostatniego badania. Ponownie większość stanowili mężczyźni (51 proc.). Jeśli zaś chodzi o wiek wśród ... 10 pozycję zajął portal Gazeta z 16 proc. wskazań. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie wrzesień - ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
... lub wyłącznie z telefonów komórkowych (12,6%). Głównym celem badania było poznanie opinii użytkowników biznesowych/firm w zakresie funkcjonowania ... ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 69,5% badanych. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI ...
-
Menadżerowie a kryzys gospodarki światowej
... wierzą, że po krótkotrwałym zachwianiu wszystko wróci do normy. „Badania każą się zastanowić czy przypadkiem nasze dobre samopoczucie z początkowego ... Kształt tych ostatnich może okazać się decydujący o konkurencyjności przedsiębiorstwa. Jak zmieniać? Badanie wykazuje, że większość menedżerów w Polsce uważa, że głębokie restrukturyzacje ich ...


5 Najlepszych Programów do Księgowości w Chmurze - Ranking i Porównanie [2025]