-
Polacy a zakup telewizora
... 1500 do 3000 złotych, o przekątnych ekranu do 42 cali – wynika z badania TNS Polska, przeprowadzonego na zlecenie firmy Toshiba. Ocenia się, że w ubiegłym roku ... konsumenci czują się po prostu komfortowo. O badaniu Badanie, zrealizowane przez ośrodek badania opinii publicznej TNS Pentor na zlecenie firmy Toshiba, zostało przeprowadzone metodą ...
-
Branża ubezpieczeniowa: największe ryzyka 2013
... Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Ameryki Łacińskiej, Azji, Afryki, Dalekiego Wschodu. Respondenci reprezentowali m.in. sektory Non-Life oraz ubezpieczenie na życie. Celem badania było stworzenie listy największych dziedzin ryzyka dla sektora na najbliższe 2-3 lata. Poprzednie edycje badań dla sektora ubezpieczeniowego przeprowadzone zostały ...
-
Branża motoryzacyjna stawia na jakość
... Outsourcing spełnia swoją rolę, co potwierdzają wyniki przeprowadzonego przez nas badania. Aż 94% naszych klientów jest zadowolonych z naszej pracy. Coraz częściej klienci ... naszych usług wpisała się pozycja outsourcingu personelu – dodaje Opala. Metodologia badania „Badanie opinii i nastrojów Klientów Exact Systems” zostało przeprowadzone przez firmę ...
-
Smart shopping po polsku
... mówi Daniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego. Jak wynika z badania na zlecenie Zafinansowani.pl prawie 50 proc. Polaków uważa, że dokonuje ... , którą zyskali kupując towary po obniżonej cenie lub w promocji (39 proc.). Z badania można wywnioskować, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Już nie tylko ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 47/2013
... się procesom kryzysowym. W najbliższych siedmiu latach Unia Europejska przeznaczy na badania naukowe i innowacje ponad 70 mld euro. Taką sumę przeznaczył Parlament ... w tym wiodący bankierzy i przedstawiciele instytucji nadzoru finansowego liczą na to, że planowane badania banków (stress testy) doprowadzą do rzetelnej oceny tych instytucji, a nawet ...
-
Sektor MSP walczy o finansowanie zewnętrzne
... kolei 79,2% przedsiębiorców ocenia, że łatwo pozyskać faktoring. Wyniki najnowszej edycji badania Bibby MSP Index potwierdzają wzrost zainteresowania produktami finansowymi dla firm – odsetek ... może pomóc w rozwoju firmy. Jednak patrząc na najnowsze wyniki naszego badania widać, że zaostrzające się wymogi oceną ryzyka w praktyce przełożyły się już ...
-
Prezenty świąteczne 2013: Polacy mniej rozrzutni
... z 31 proc. do niecałych 22 proc. Gdzie się podziali ci kupujący? Z badania wynika, że znacząco zwiększyła się grupa szukających i zamawiających podarunki dla najbliższych w ... własnego domu, przed ekranem komputera. W gąszczu internetowych ofert pozwalają odnaleźć się porównywarki cen, dzięki którym prześwietlimy nie tylko produkt, ale też sklep i ...
-
Zakupy świąteczne na ostatnią chwilę
... w listopadzie, maleje zaś tych, którzy prezenty kupują w ostatnim tygodniu przed świętami. Jak wynika z badania MillwardBrown dla Douglas, największej w Polsce sieci perfumerii, w tym roku pod choinką znajdziemy przede ... to mimo, że 44 proc. z nas uważa, zrównoważony rozwój za pretekst do wzrostu cen kupowanych przez nas produktów” – podsumowuje ...
-
E-administracja w Polsce: chcemy korzystać, ale nie korzystamy
... sprawy urzędowe przez Internet. W 2013 roku z e-urzędów chciałoby korzystać 35 procent użytkowników sieci, o 4 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ministerstwa administracji i cyfryzacji. Chęć jednak nie przekłada się na rzeczywiste korzystanie, bowiem tzw. zaufany profil ePUAP, pozwalający ...
-
Jakość obsługi klienta w 2013 r.
... – satysfakcji konsumentów) zarówno na tle konkurentów, jak i w porównaniu do polskiego wskaźnika satysfakcji konsumentów PCSI (Polish Customer Satisfaction Index). Jak pokazują badania, firmy te są postrzegane przez konsumentów jako rekomendowane, godne zaufania, w których zawsze miły i uśmiechnięty personel służy klientom swoją pomocą i wiedzą ...
-
Opinie klientów ważne dla firm
... lat i aktywnie promować ją wśród swoich znajomych, rodziny i osób śledzących ich profile w mediach społecznościowych, o ile otrzymałoby w zamian odpowiednią zachętę i nagrodę. Z badania wynika również, że 23% konsumentów tworzy grupę tzw. klientów migrujących (Churners), którzy poszukują tańszych ofert i zwykle zmieniają usługodawcę w ciągu dwóch ...
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2013
... powinny skupiać się na integracji wielu kanałów, maksymalizacji mediów społecznościowych i wykorzystaniu technik analityki predykcyjnej. Według badania Capgemini “Głos Klienta”, wyszukiwanie i uzyskiwanie cen polis, jak również obsługa roszczeń są dla klientów najważniejszymi obszarami działania ubezpieczycieli. W rankingu klienci wskazywali ...
-
Wynagrodzenia Polaków to tabu
... (59%) deklaruje zadowolenie z pracy. Nie oznacza to satysfakcji z zarobków - jedynie jedna czwarta badanych deklaruje zadowolenie z sytuacji finansowej i wysokości dochodów, wynika z badania CBOS. Ponadto jest to temat, o którym niechętnie rozmawiamy z innymi. Sądzić więc można, że istnieje tabu kulturowe, zapewne powodowane wpajanym podczas ...
-
Polscy przedsiębiorcy bez urlopu
Nie chcesz mieć urlopu? Załóż działalność gospodarczą. 31 procent polskich przedsiębiorców nie było w zeszłym roku na urlopie - wynika z badania przeprowadzonego przez Dom Badawczy Maison na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Z kolei niemal 19 procent badanych deklaruje, że ich zeszłoroczny wypoczynek ...
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
... . Badanie konsumentów zrealizowane zostało z udziałem firmy badawczej Norstat na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków. Badania przedsiębiorstw działających na rynku słodyczy w Polsce przygotowano na podstawie badania ankietowego przy wsparciu Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco. W badaniu wzięły udział ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2014
... wzrośnie z 16 proc. w roku 2000 do 24 proc. w 2030 roku. W Polsce problem dostępności i cen leków pojawia się cyklicznie od wielu lat. Według danych przedstawianych przez ... sprzedaży. Branża farmaceutyczna zmaga się także z koniecznością ciągłej innowacyjności i inwestycji w badania i rozwój. To skłania ją do większej aktywności na rynku M&A, ...
-
Naturalna żywność doceniana przez Polaków
... naturalność - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS na zlecenie międzynarodowej sieci KFC. Aż 78 procent respondentów deklaruje, iż ... nie może być naturalny. Prawdziwość jest trendy – komentarz Michała Rogowskiego, badacza TNS Wyniki badania dość dobrze wpisują się w trendy konsumenckie, jakie obserwujemy na polskim rynku, a które dotyczą ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2014
... handlujących z zagranicą nie zabezpiecza się przed ryzykiem kursowym, a niemal połowa osób zarządzających tymi przedsiębiorstwami w ogóle nie słyszała o takich możliwościach – wynika z badania firmy Akcenta. Jednocześnie co trzecia firma z sektora MŚP twierdzi, że zmiany kursów walut są największym niebezpieczeństwem dla jej biznesu. Powodem ...
-
Jak firmy w Europie Zachodniej płacą za faktury ?
... B2B zostało niezapłaconych w terminie, z czego 4,9 proc. pozostało nieuregulowanych po upływie 90 dni. Co więcej, 1,7 proc. faktur zostało określonych przez respondentów badania mianem nieściągalnych. Oznacza to, że zobowiązania o wartości około 35 proc. wszystkich wierzytelności przeterminowanych o ponad 90 dni nie zostały uregulowane. Z drugiej ...
-
Plany wakacyjne Polaków 2014
... zagranicznej destynacji zdecyduje się blisko jedna trzecia ankietowanych (ok. 32%), czyli ponad dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Jak wskazują najnowsze badania Mondial Assistance, do najpopularniejszych kierunków wyjazdów zagranicznych należą w tym roku: Chorwacja, Grecja, Hiszpania oraz Włochy. Wśród badanych w ramach Barometru Providenta ...
-
Niedoceniany zawód nauczyciela
... ) jest jednak rzesza tych, którzy uważają, że zawód nauczyciela nie jest w społeczeństwie doceniany. To tylko niektóre z wniosków płynących z międzynarodowego badania nauczania i uczenia się (TALIS – Teaching and Learning International Survey) przeprowadzonego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Badanie, którego podstawą ...
-
Supermarkety a hipermarkety: co zwycięża w opinii konsumentów?
... zadowolonych jest z cen w supermarketach (78%), niż w hipermarketach (70%). Co konsumenci oceniają najniżej? Co trzeci z klientów hipermarketów narzeka na zachowanie personelu. W przypadku supermarketów odsetek ten był niższy i wyniósł 25%. To największa różnica pomiędzy hipermarketami i supermarketami. Jak wynika z badania, klienci cenią osobistą ...
-
Bibby MSP Index VIII 2014
... w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw niemal chleb powszedni. Na nierzetelność płatniczą kontrahentów narzeka ponad 76 procent polskich przedsiębiorców. Po raz kolejny badania Bibby MSP Index, realizowane na zlecenie firmy faktoringowej Bibby Financial Services, potwierdzają, że większość małych i średnich przedsiębiorców otrzymuje w Polsce ...
-
1452 dni na leczenie kaca
... „Młodzi Polacy i tempo ich życia” powstał na zlecenie marki Tiger w oparciu o badanie CAWI przeprowadzone wśród 500 internautów w wieku 18-35 lat i badania jakościowego Bulletin Board. Raport został uzupełniony danymi z analizy danych zastanych (ang. desk research) – danych statystycznych, raportów z badań, ekspertyz i publikacji prasowych ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
66 procent polskich pracodawców deklaruje, że w ciągu kolejnych trzech miesięcy bieżącego roku będzie rekrutować specjalistów i menedżerów - wynika z szesnastej już edycji badania dynamiki zatrudnienia zrealizowanego przez Antal Global Snapshot. Największe zapotrzebowanie na pracowników zgłasza tradycyjnie już sektor SSC/BPO, a także branża IT oraz ...
-
YouTube w służbie przedsiębiorcy
... z przedsiębiorstwem, co przekłada się potem na realizację celów biznesowych. Jak wynika z badania Chimney, na 500 największych polskich firm jedynie 38% (190) posiada własny kanał ... stały dialog (zamieściło w ciągu ostatniego roku co najmniej 1 film tygodniowo). Z badania wynika, iż jedynie 15% firm generuje wysoką efektywność (jeden materiał ...
-
Rynek pracy: na zachodzie optymizm
... stanowiskiem jest zapowiedziana przez rząd kolejna podwyżka płacy minimalnej, która oznacza dla pracodawcy większą presję społeczną – mówi Tomasz Hanczarek. Metodologia badania: Dane zaprezentowane w materiale prasowym są częścią Barometru Rynku Pracy 2 i zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward Brown ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2014
... mikrofirm. Zwłaszcza, że taki niewielki spadek zainteresowania inwestycjami może wynikać z faktu, iż część przedsiębiorców dokonała już zaplanowanych zakupów. Z przeprowadzonego badania wynika bowiem, że spadł odsetek osób planujących inwestycje w samochód (do 27,4%, czyli o 4,2 p.p.) oraz w sprzęt (do 17,2%, czyli o 4,3 p.p.). W pozostałych ...
-
Gmail coraz popularniejszy
... z poczty elektronicznej za pomocą programu pocztowego, np. Outlooka. Informacje o badaniu Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji ...
-
Praca w sobotę? Tak, ale za dodatkowe wynagrodzenie
... , że tak. Z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie Instytutu Badań Strukturalnych wynika, że w ciągu ostatnich 12 ... dzień wolny albo też dodatkowe wynagrodzenie. W obecnym stanie prawnym nie przewiduje się drugiego z wyjść. Badania pokazują jednak, że Polacy pracujący w sobotę i tak są za to wynagradzani. - Obecne rozwiązania są fikcją ...
-
Zakupy świąteczne: porównujemy online, kupujemy w galerii
... – 40 proc., 2012 r. – 57 proc.). Internet jako jedyne źródło porównywania cen i poszukiwania informacji o promocjach wykorzystuje 31 proc. osób. „Jednak, gdy ... w Dziale Konsultingu Deloitte. Dzielenie się swoją opinią w mediach społecznościowych Jak wynika z badania, Polacy chętnie dzielą się swoimi zakupowymi spostrzeżeniami w social media. Aż ...
-
Rady nadzorcze muszą się profesjonalizować
... wzrost wartości firmy i perspektywę finansową zostały ocenione na wysokim poziomie (obie kompetencje zebrały nieco powyżej 60 proc. pozytywnych opinii). Wyniki badania wskazują natomiast na deficyt w kompetencjach związanych z przyjmowaniem szerokiej perspektywy (46 proc. menedżerów ocenia poziom tej umiejętności jako przeciętny i niski oraz ...
-
PIN, hasło dostępu, telekod: Polacy mają dość
... nt. postaw polskich konsumentów w sprawie obecnie stosowanych metod autentyfikacji. Wyniki badania jasno wskazują na rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami klientów, a tym, z czym ... zastosowanie bardziej przyjaznych dla nich metod weryfikacji niż te tradycyjne. Wyniki badania: Blisko połowa respondentów (47%) czuje się zmęczona liczbą haseł dostępu, kodów, ...
-
Uczciwość to terminowe opłaty za rachunki? Tak twierdzą Polacy
... i województwie podkarpackim (56%-59%). Z kolei odmienną postawę prezentują mieszkańcy Lubuskiego (22%), a także województw: kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i… lubelskiego (33%-37%). – Wniosek z tego badania jest jasny. Co do zasady uważamy, że płacenie jest synonimem uczciwości, ale nie zawsze traktujemy tę normę rygorystycznie, bo tak ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2015
... tej oceny będą informacje od inwestorów dokonujących odwiertów i prowadzących badania geologiczne. Raport Państwowego Instytutu Geologicznego - Państwowego Instytutu Badawczego z marca ... celu inflacyjnego NBP". Ich zdaniem deflacja wynika przede wszystkim z obniżenia cen surowców i niższych kosztów transportu. Jest to pozytywne zjawisko z punktu ...