-
Zagraniczne serwisy społecznościowe mało znane
... też mikroblogi. Amerykański Twitter dla polskich internautów praktycznie nie istnieje. Nasza–Klasa nie daje szans konkurentom. W sześciomiesięcznym okresie poprzedzającym tegoroczne badania przynajmniej raz z serwisu skorzystało 81% internautów. Jednocześnie nazwę Nasza–Klasa zna niemal każdy użytkownik Internetu (94%). Ciągle popularne jest też ...
-
Elastyczna praca oszczędza czas
... pokazują, że dzięki elastycznym formom zatrudnienia pracownicy w Europie i Rosji mogą zaoszczędzić ponad godzinę dziennie jeśli wyeliminują czasochłonne dojazdy do pracy. Badania zlecone przez Avaya wykazały także, że zwiększa się konkurencyjność firm korzystających z tej formy zatrudnienia, ponieważ poprawie ulega produktywność oraz samopoczucie ...
-
85% firm słabo zna prawo konkurencji
... z rokiem 2006 wzrosła ich wiedza o antykonkurencyjności konkretnych działań. To wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Już ... podmioty posiadające pozycję dominującą jest niezgodne z prawem, wspólne ustalanie cen – 53 proc., a niemal 46 proc. – uzgadnianie między konkurentami podziału kraju ...
-
Polacy stawiają na produkty markowe
... zazwyczaj kupuje markowe produkty z tych kategorii. Znany producent oraz nowe technologie i badania to powody dla których kupujemy markowe kosmetyki. Według respondentów produkt ... zapleczem naukowym, wiedzą i doświadczeniem. Wykorzystują też nowe technologie, inwestują w badania, wprowadzają innowacje, które gwarantują dobrą jakość. Bezpieczeństwo ...
-
Gwarancja świadectwem jakości sprzętu?
... najlepszy sposób przekonania ich o jakości danej technologii. Globalne oczekiwania konsumentów Badania ponadto wykazały, że: Zaledwie 2% respondentów utożsamia wysoką cenę elektroniki z ... z nich poszukuje przedłużonej gwarancji, którą traktują jako dowód wysokiej jakości produktu “Badania wykazały dokładnie to co Lexmark usłyszał od swoich klientów ...
-
Imprezy firmowe w opinii pracowników
... imprezach firmowych, bo dzięki temu może spędzić więcej czasu z kolegami z pracy. Z badania wynika, iż większość ankietowanych nie wyobraża sobie, że impreza ... tylko 6% badanych. Informacje o badaniu Agencja Show Service Events Marketing przeprowadziła badania ankietowe na tzw. „kliencie końcowym”, czyli pracowniku, potencjalnym uczestniku imprezy ...
-
E-mail marketing w Polsce 2009
... e-mailingowy. Z prognoz wydatków na 2010 rok wynika, że marketerzy zwiększą nakłady finansowe na budowę własnych baz. To wnioski z już szóstego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE. Zmiany wśród marketerów Spośród menedżerów, którzy zadeklarowali, że w minionym roku włączyli działania wykorzystujące ...
-
HSBC: polskie firmy wspierają gospodarkę
... marży, w Czechach 44%, a w Niemczech i Francji odpowiednio 39% i 35%. 56% polskich respondentów badania zadeklarowało natomiast, że marża zysku w przypadku ich firmy nie zmieniła się, ... przedsiębiorstwa? Jednym z nich jest ukierunkowanie na wartość: 51% respondentów badania wskazało, że dążą do stworzenia oferty, która będzie odpowiadała potrzebom ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2009
... gospodarczej rosną, prawie dwie trzecie nie zmieniło działań podejmowanych w celu ich wykrycia” – zauważa Marcin Kossowski. Informacje o badaniu Piątą edycję badania Global Economic Crime Survey PwC przeprowadzono między lipcem a listopadem 2009 r. Na kwestionariusz internetowy odpowiedziało 3037 ankietowanych z 54 krajów. Uczestników poproszono ...
-
Polscy przedsiębiorcy: nastroje 2010
... 27 bez Litwy i Irlandii) oraz Chorwacja i Turcja a odpowiedzi udzieliło ponad 69 500 przedsiębiorstw z 95 regionów Europy. Niniejsze opracowanie prezentuje rezultaty badania wśród polskich firm, przeprowadzonego przez Krajową Izbę Gospodarczą. W tegorocznym badaniu 1037 przedsiębiorców (właściciele lub członkowie zarządów firm) wypowiedziało się na ...
-
Boże Narodzenie: rodzinne święta z telewizją?
... oglądanych programów. Komentarz prof. dr hab. Wiesława Godzica - medioznawcy, wykładowcy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Z przeprowadzonego na zlecenie UPC Polska badania wynika, że w czasie świątecznych spotkań oglądamy program telewizyjny; że nie wstydzimy się tego; a najbardziej lubimy filmy oglądane po wielokroć. Wniosek ...
-
Mama w pracy doceniana
... potencjał – są zorganizowane, godne zaufania i zdeterminowane. Mimo, iż – jak wykazują nasze badania - wielu pracodawców zamierza w większym stopniu otworzyć swe firmy na kobiety ... oraz serwisowania ubezpieczonego sprzętu zgodnego z wymogami BHP. Wnioski płynące z badania firmy Regus pokazują, co w dobie spowolnienia gospodarczego przynosi ...
-
Telewizja i Internet zamiast kina
... się dla Polaków podstawowym źródłem informacji o kryzysie - to wyniki europejskiego badania preferencji widzów zrealizowanego przez UPC. Mieszkańcy wszystkich krajów objętych ... Internet (46%) i telewizja (43%). Wynik ten nie zaskakuje, skoro wg badania internauci spędzają w Internecie niemal 18 godzin tygodniowo, telewizję oglądają przez 14,5 ...
-
Odzyskiwanie należności problemem gmin
... Homini przeprowadził pod koniec stycznia ogólnopolskie badanie na reprezentatywnej grupie 208 jednostek samorządu terytorialnego (gmin wiejskich, miejskich oraz miejsko-wiejskich). Celem badania było zweryfikowanie, jak poważnym problemem dla samorządów są dziś zaległe płatności oraz jak radzą one sobie z ich odzyskiwaniem. Sprawdzono także ...
-
Strategia CSR wciąż mało znana firmom
... na cele pożytku publicznego. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Stowarzyszenia Banku Drugiej Ręki, za pomocą badania telefonicznego (CATI). W dniach 22 grudnia 2009 – 7 stycznia 2010 r. zrealizowano 200 wywiadów. Respondentami byli przedstawiciele kadry zarządzającej, czyli osoby z zarządu firmy ...
-
Sytuacja materialna Polaków pogorszyła się
... prąd, gaz oraz czynsz za mieszkanie. Na zlecenie BIG InfoMonitor Instytut badania opinii Homo Homini przeprowadził w połowie lutego ogólnopolskie badanie, którego ... w najbliższym czasie kryzys finansowy miał ustąpić, przeciwnego zdania jest 36% badanych. „Badania pokazują, że większość Polaków jest niezwykle zdyscyplinowana i poważnie podchodzi do ...
-
Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
... , telewizja kablowa i satelitarna oraz usługi finansowe i naziemne - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Genesys Telecommunications Laboratories Inc. należącej ... konsument w ciągu roku rezygnował średnio z usług 2,2 firmy. Wartość interakcji z klientami Z badania Genesys wynika, że średni koszt utraty klienta w Polsce wynosi 145 ...
-
Australia najlepsza na wychowanie dzieci
... z krajem, w którym żyli przed przeprowadzką. Jednocześnie Singapur został uznany za najdroższą lokalizację z punktu widzenia kosztów wychowywania dzieci. Ekspaci biorący udział w badania „Expat Explorer” wskazali, że Wielka Brytania jest krajem, w którym organizacja edukacji dla dzieci przysparza im znacznych trudności. Ponad połowa respondentów ...
-
Rośnie polska klasa średnia
... The Future Laboratory. Trendy, czyli zaciskać czy nie zaciskać pasa? Raport z badania podkreśla, że przedstawiciele polskiej nowej klasy średniej odczuwają ... przeprowadzone zostało w 3 i 4 kwartale 2009 r. przez The Future Laboratory. Pierwsza, ilościowa część badania została przeprowadzona na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 25-54 lata ...
-
Inflacja II 2010
... br. dokonał aktualizacji systemu wag stosowanego w obliczeniach wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. System wag oparty jest na strukturze wydatków gospodarstw domowych na zakup towarów i usług konsumpcyjnych z roku poprzedzającego rok badany, uzyskanej z badania budżetów gospodarstw domowych. W świetle tych badań w wydatkach konsumpcyjnych ...
-
Sklepy łamią zakaz sprzedaży papierosów niepełnoletnim
... działaniom edukacyjnym i współpracy ze Strażą Miejską i Policją. Najnowsze badania potwierdzają, że istnieje potrzeba kontynuacji kampanii zwiększającej świadomość prawa i ... samorządy ze swoich okręgów wyborczych do walki z palącym problemem. WYNIKI BADANIA TAJEMNICZY KLIENT – MAZOWIECKIE WARSZAWA Łącznie: 165 punktów sprzedaży Czarna lista: ...
-
Mazowsze: pracownicy optymistyczni
... pracowników restrukturyzowanych firm na Mazowszu stanowią fragment raportu z badania zrealizowanego przez Wyższą Szkołę Zarządzania Personelem i Millward ... zmienność mazowieckiego rynku pracy” w końcu sierpnia 2009, na próbie N=946 respondentów. Do badania dobrano firmy należące do trzech kluczowych dla rynku branż: przemysłu ciężkiego i lekkiego ...
-
Polacy wybierają oryginalne tusze do drukarek
... drukarek w Polsce, którzy uważają, że warto kupować oryginalne tusze i wyeliminować przez to zagrożenia płynące z korzystania z zawodnych zamienników. Kto woli oryginały? Z badania wynika, że dokonując zakupu drukarki oraz tuszu, użytkownik oczekuje długiego i bezawaryjnego działania. Ponadto 46% osób posiadających drukarki uważa, że warto ...
-
Polska kadra medyczna nadal chętnie emigruje
... podejmowaniu decyzji o migracji kadry medycznej na rynki zagraniczne - wynika z badania Stowarzyszenia Medycznego HCSA UK i Hays Poland. Po wejściu Polski ... / miesięcy poza granicami naszego kraju) stanie się pożądana wśród pracodawców. Jak wynika zatem z badania, zjawisko migracji jest nadal popularne wśród personelu medycznego, a głównymi motywami ...
-
Audiobooki: preferencje konsumentów
... , Janusza L. Wiśniewskiego czy od niedawna Paulo Coelho). Kim są "słuchacze" audiobooków? Z badania preferencji konsumentów wynika, że najważniejszą cechą audiobooka jest przystępna ... na zadane w ankiecie pytania udzieliło 4436 respondentów. Do właściwego badania wyselekcjonowano 3055 respondentów, którzy wiedzą czym są audiobooki i przynajmniej raz w ...
-
Komunikacja banków z klientem: social media szansą
... obrotem bezgotówkowym, a wielu z nich nie posiada podstawowej wiedzy o produktach bankowych. Badania pokazują również, że Klienci mają różne podejście do pieniędzy nie tylko ... nie odróżnia trzymania pieniędzy na koncie bieżącym od świadomego oszczędzania i inwestowania. Badania pokazują, że podejście do pieniędzy zmienia się nie tylko w zależności od ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
... swojej odporności na recesję – wynika z opublikowanych wyników piątego dorocznego badania firmy MillwardBrown, które wskazuje 100 najcenniejszych marek na świecie ( ... na podtrzymywanie lojalności wobec marek”. Inne najważniejsze ustalenia omawianego badania: Technologia bierze wszystko: Marki technologiczne udowodniły swoją wszechobecność w naszym ...
-
BIG: sytuacja finansowa gmin V 2010 r.
... od dłużników alimentacyjnych” – podsumowuje Mariusz Hildebrand, Prezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Informacje o badaniu Na zlecenie BIG InfoMonitor Instytut badania opinii Homo Homini przeprowadził ogólnopolskie badanie na reprezentatywnej grupie 200 jednostek samorządu terytorialnego (gmin wiejskich, miejskich oraz miejsko-wiejskich ...
-
Absolwenci i studenci na rynku pracy
... młodych osób cieszą się kierunki humanistyczne, choć jak wynika z ogólnopolskiego badania Campus, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl, już na starcie liczą się oni ... ale zarobki są też stosunkowo wyższe”, mówi Przemysław Gacek. O badaniu Celem Badania Campus było, między innymi, poznanie oczekiwań i preferencji studentów oraz absolwentów wobec ...
-
Utrata danych efektem błędu człowieka
... mniej niż siedem procent respondentów, o trzy procent mniej w stosunku do badania sprzed pięciu lat. Podobnie było też w przypadku katastrof naturalnych, gdzie spadek wyniósł jedynie ... jego danych prywatnych, na co wskazało nam aż 61 procent respondentów badania. Podobnie jest w przypadku instytucji publicznych oraz firm, które odpowiadają za dane ...
-
Nowe mieszkania kupowane na etapie budowy
... , na jakim etapie budowy kupujący mieszkania najczęściej zawierają umowy z deweloperami. Wyniki badania ankietowego doradców Home Broker wskazują, że aż 58% obsłużonych ... określona w umowie czy w skrajnym przypadku ryzyko bankructwa dewelopera. Na potrzeby badania podzieliśmy realizację inwestycji deweloperskiej na cztery etapy: Etap I - do stanu ...
-
Polskie firmy a innowacyjność
... średnia dla UE wynosi 39,5 proc., a w Niemczech przekracza 70 proc. Badania przeprowadzone przez PKPP Lewiatan oraz Deloitte wskazują jednak, że ... usług. Przedsiębiorstwa coraz częściej też oceniają inwestycje w innowacje jako strategiczne. Wyniki badania wskazują również, że 47% dużych firm ocenia swoje ostatnie inwestycje w nowe technologie jako ...
-
Zaległe należności firm IV-VI 2010
... długów Po dwóch kwartałach wzrostu średniego okresu przeterminowania należności w portfelach polskich firm doszło do odwrócenia tendencji i niewielkiego spadku. W stosunku do badania z kwietnia 2010 r. wyniósł on 6 dni – do równych 4 miesięcy. Za spadek przeciętnego opóźnienia odpowiada przede wszystkim zmniejszenie udziału w portfelu należności ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... . Ponad 50% z badanych unika reklam w Internecie i telewizji, stosując rozmaite strategie - od programów typu Adblock po wychodzenie z pokoju. Oto niektóre wyniki z badania "Stosunek Polaków do reklam", przeprowadzonego przez Centrum Badań Nad Zachowaniami Ekonomicznymi dla serwisu poznajomosci.pl. Prawie 90% internautów codziennie przegląda ...
-
Centrum Badań Przedklinicznych przy UM w Warszawie
... , od strony ulicy Żwirki i Wigury, budynek Centrum Badań Przedklinicznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego to nowoczesne laboratorium środowiskowe, gdzie prowadzone będą badania nad najczęściej występującymi chorobami cywilizacyjnymi. Inwestycja jest realizowana w ramach projektu Centrum Badań Przedklinicznych i Technologii. 23 września 2010 ...