-
Ponad połowa Polaków ciągle liczy na wzrost wynagrodzenia
... badania przeprowadzonego w sierpniu br. na zlecenie Gi Group, w kwestiach związanych z wynagrodzeniami pracowników cechuje ... sierpniu było to już 49 proc. Jednocześnie z 23 proc. do 9 proc. zmalał odsetek pracowników, którym zmniejszono zarobki. Z badania Gi Group wynika również, że w przypadku 42 proc. nie uległo ono zmianie, podczas gdy w styczniu ...
-
Światowy Dzień Zwierząt: czy w czasach inflacji oszczędzamy na pupilach?
... domowych. Wyniki najnowszej edycji badania są o tyle interesujące, że odpowiedzi respondentów zbierano w czasach nieustannie rosnących cen. Czy inflacja wywiera wpływ ... z utrzymaniem zwierzaków, w dużej mierze wpływa nasz stosunek do nich. A w przypadku badania PAYBACK aż 90% ankietowanych podkreśliło, że traktują swojego pupila jako członka ...
-
Zakupy online, w Black Friday i podczas promocji, czyli trendy świąteczne 2022
... - jest to wzrost o 5 p.p. w porównaniu do marca tego roku4 . W obliczu rosnących cen Polacy i Polki przede wszystkim ograniczają bieżące wydatki. Po pierwsze, ... online jest wygoda (46%), a drugie miejsce zajmuje szybkość transakcji (40%)5. Według badania Smart Shopper, już 40% badanych konsumentów i konsumentek dokonuje zakupów w internecie przy ...
-
Inwestycje w ziemię: czy kupno działki jest opłacalne?
... nieruchomości? Czy wojna w Ukrainie wpływa na decyzje odnośnie zakupu ziemi? Według badania przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie ponad 1000 Polaków, więcej niż dwóch na czterech badanych (42%) jest zdania, iż pomimo obecnych cen warto decydować się na inwestycje w nieruchomości, w tym również w grunty. Co ...
-
Wyjazd na ferie zimowe planuje co czwarty Polak
... co czwarty Polak - wynika z badania wykonanego przez Quality Watch na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Z tego tekstu dowiesz się ... Jak Polacy sfinansują zimowe wyjazdy? Rozpoczęły się już szkolne ferie zimowe. Jednak jak wynika z badania przygotowanego przez Quality Watch dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, tylko 26 proc. Polaków ma ...
-
Co trzeci Polak poprosi o podwyżkę wynagrodzenia
... wzrostu płac, pracodawcy jednocześnie ograniczyli rekrutację, ale zdają się unikać zwolnień. U respondentów badania nie widać istotnego wzrostu lęku przed utratą pracy, choć ... zadeklarowało 19 proc. pracowników – co stanowi wzrost o 2 p.p. w stosunku do poprzedniego badania. Najczęściej stanowisko zmieniali najmłodsi pracownicy – 18-29 lat (28 proc.) ...
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
... które chętniej kupimy w sklepie stacjonarnym, a nie w sieci - wynika z z globalnego badania CBRE. W internecie wolimy zamówić elektronikę, prezenty i produkty hobbystyczne. Rozwój e-commerce dał klientom możliwość dostępu do ogromnej liczby produktów, szybkiego porównywania cen, wielu ofert promocyjnych. Mimo to większość konsumentów docenia zakupy ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: lepszy ZUS, OFE czy PPK?
... gromadzonych oszczędności (23.5%). Niewysoki poziom zaufania do form dodatkowego oszczędzania na emeryturę jest martwiący. Wydaje się jednak, że uzyskane wyniki badania w większej części wynikają z niedużej społecznej znajomości IKE, IKZE i PPK, niż z doświadczeń wynikających z korzystania z tych produktów. Niewielka to pociecha, bo pokazuje ...
-
Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?
... w 2021 r. wyniósł minus 154 pkt. i jest to najgorszy wynik w historii badania. Wskaźnik ten osiągnął wartości dodatnie, czyli korzystne z punktu widzenia przenoszenia produkcji ... Wyprzedziliśmy przy tym m.in. USA (12,4%), Chiny, Meksyk i Turcję (po 9,1%). Autorzy badania zaznaczają jednak, że specyfika krajów, które będą celem poszczególnych firmy ...
-
Downsizing i skimpflacja, czyli jak marki walczą z inflacją
... jednak szybki wskaźnik cen i usług GUS wyraźnie pokazuje, że ceny żywności ani myślą spadać. Oczywistym jest, że ... ? Co o zjawiskach downsizingu i skimpflacji sądzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Wszystkie odmiany inflacji Jak wskazują badania GFK, dla 43% Polaków cena jest obecnie najistotniejszym kryterium przy wyborze wkładanych do ...
-
Rynek pracy: rośnie znaczenie kobiet w biznesie
... Analizie poddano ponad 811 tys. osób zajmujących ponad milion stanowisk. Na potrzeby badania przyjęto siedem przedziałów wiekowych, od 14 do 23 lat i kolejno: 24-30, 31-40, 41-50 ... Poland obejmowała ponad 811 tys. osób zajmujących ponad milion stanowisk. Na potrzeby badania przyjęto siedem przedziałów wiekowych, od 14 do 23 lat i kolejno: 24-30, 31-40 ...
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
... tym samym złożoność procesu zakupowego. Dlaczego? Bo w dobie szybkiego wzrostu cen i niepewnej sytuacji gospodarczej, polscy konsumenci poszukują okazji zakupowych w różnych miejscach, porównują, ... . No cóż, jeśli ich nie oferujesz, nie istniejesz… Dane pochodzą z badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2023” zrealizowanego na zlecenie Izby ...
-
Dziś Dzień Długu Ekologicznego
... mają coraz większą świadomość ekologiczną i tylko 3 proc. z nas nie podejmuje żadnych działań związanych z dbaniem o środowisko - wynika z badania przeprowadzonego przez panel Ariadna na zlecenie KRUK S.A. Z badania wynika, że aż 87 proc. Polaków uważa, że w Polsce potrzebna jest edukacja społeczeństwa w zakresie ekologii i ochrony środowiska ...
-
Za co cenimy polskie piwo?
... badanych jest zadowolonych z pojawiania się na rynku nowych smaków i odmian piwa. Wyniki badania potwierdzają to, co od kilku sezonów obserwujemy na polskim rynku piwa. ... obecności na piwach, już są dobrze rozpoznawalne przez konsumentów. Według przeprowadzonego badania z nowymi oznaczeniami spotkało się już 44 proc. respondentów, wśród których aż 59 ...
-
Polacy o zarobkach: niezadowoleni z pensji, ale o podwyżki nie proszą
... . Ten brak świadomości finansowych mechanizmów zatrudnienia pracownika nie jest dobrym zjawiskiem i może mieć konsekwencje w większym niezadowoleniu. Potwierdziły to wyniki przeprowadzonego badania – osoby, które mają świadomość kosztów ich zatrudnienia, jakie ponoszą pracodawcy, są częściej zadowolone ze swoich zarobków (53% w tej grupie), niż ...
-
Programy lojalnościowe - tak czy nie?
... systemu zniżek i promocji dla lojalnych konsumentów, bardziej intuicyjne i przyjazne aplikacje czy efektywniejsze sposoby zaangażowania ich użytkowników. Informacja o metodologii badania: Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2023 zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku metodą ilościową oraz jakościową: Etap I – CATI, N=802, badanie ...
-
Cyberbezpieczeństwo w firmach ciągle kuleje
... badania Global Cybersecurity Leadership Insights Study - opracowania, które nie pozostawia złudzeń ... na co dzień najlepsze praktyki dotyczące cyberbezpieczeństwa. Rośnie liczba incydentów, rosną koszty Uczestnicy badania EY podkreślają rosnące koszty związane z inwestycjami w cyberbezpieczeństwo. Szefowie bezpieczeństwa informacji (CISO) podają, ...
-
Czy konsumenci chcą płacić więcej za zrównoważony rozwój?
... ochrony środowiska naturalnego? Konsumenci gotowi są płacić średnio o 12 proc. więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Na wzrost świadomości związanej z ochroną środowiska największy wpływ mają ekstremalne zjawiska pogodowe i obawy dotyczące zmian klimatu ...
-
PARP o rynku pracy: niskie bezrobocie i chęć na zmianę pracy
... badania "Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań". Opracowanie rzuca światło na bieżącą sytuację na rynku ... znalezienie nowej pracy, tak samo dobrej lub lepszej od obecnej, wyniósł 69% vs 63%. Z przeprowadzonego badania wynika, że 4 na 10 badanych nie ma aktualnie planów związanych ze zmianą pracodawcy. Jednak 31% ...
-
Wigilia firmowa: oczekiwania vs rzeczywistość
... od pracodawców. Nie jest też w zasadzie zaskoczeniem, że w dobie wysokich cen szczególnie miłym upominkiem są dodatkowe pieniądze. Z tego tekstu dowiesz się ... (wskazało ją 16% respondentów). Podobnie jak w poprzednich edycjach świątecznego badania, najbardziej pożądanym świątecznym benefitem jest jednorazowa, okolicznościowa premia finansowa - ...
-
Największe kryzysy wizerunkowe 2023
... o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications wśród panelu eksperckiego ponad stu ekspertów ds. komunikacji największych polskich firm, organizacji ...
-
Polska droga do OZE: właściwy kierunek, brak regulacji
... w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy ocena ta wyniosła 3. Przejrzysty kierunek, ale wciąż brak zgody publicznej i regulacji prawnych W porównaniu do ubiegłorocznego badania ocena Polski pod względem społeczno-politycznego wspierania transformacji energetycznej poprawiła się – ze średniej oceny 2 na 3. Nasz kraj został pozytywnie oceniony pod ...
-
6 na 10 Polaków patrzy w 2024 rok z optymizmem
... ma szansę na podwyżkę. W naszych bazach widać, że skutki wzrostu cen i kosztów życia są coraz bardziej dotkliwe dla osób, które wcześniej wpadły w kłopoty ... baz w liczbie 2,7 mln osób, stanowią już ok. 9 proc. dorosłej populacji kraju. Według badania „Twoje prognozy i plany na 2024 rok”, najczęściej o problemach finansowych i konieczności spłaty ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... oferta produktowa. To jeden z wniosków, jaki płynie z opracowanego przez EY badania zachowań konsumentów Retail Performance Ranking 2023. Z tego tekstu dowiesz się m.in ... nich strategii operacyjnych staje się nie lada wyzwaniem. Jak wynika z polskiej edycji badania EY dotyczącego handlu detalicznego – Retail Performance Ranking 2023 – cena jest wciąż ...
-
Jak stabilne są prognozy dla sektora TSL w 2024 roku?
... 21 miesięcy z rzędu i jest to druga najdłuższa negatywna sekwencja w historii badania, tj. od 1998 r. W styczniu spadła liczba nowych zamówień i wielkość produkcji ... ., że w związku z sytuacją na Morzu Czerwonym UE stoi w obliczu ryzyka wzrostu cen konsumpcyjnych, spowolnienia wzrostu gospodarczego i niższego tempa wychodzenia z kryzysu inflacyjnego. ...
-
Elektromobilność wrzuca niższy bieg. Trudności większe niż się spodziewano
... wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Z najnowszego badania Deloitte wynika z kolei, że w większości z 26 przebadanych krajów kierowcy wybraliby jako następne auto to z napędem konwencjonalnym. W USA takich respondentów jest ...
-
Po postanowieniach noworocznych zostały już tylko niechciane reklamy
... ? Jakie reklamy wywołują najwięcej negatywnych odczuć po porzuceniu realizacji postanowienia noworocznego? Jak eliminować niechciane reklamy, które widzimy w internecie? Według badania „Wpływ reklam na postanowienia noworoczne w opinii Polaków” przeprowadzonego przez CBM Indicator na zlecenie Google w styczniu 2024 roku , postanowienia noworoczne ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... ślad węglowy – wylicza Maciej Piekarski. Konsumenci doceniają łatwość obsługi Jednym z kluczowych czynników wyboru produktów technologicznych pozostaje także łatwość użytkowania. Według badania gfknewron Consumer najmocniej widać to w kategorii drukarek (72 proc.), odkurzaczy (61 proc.) i pralek (56 proc.). Najmniej wśród lodówek (36 proc ...
-
Klucz do sukcesu w e-commerce? Szybka dostawa
... ich klientów. Co ważne, sami e-sprzedawcy są usatysfakcjonowani ze poziomu usług partnerów logistycznych i współpracy. Potwierdza to ¾ badanych firm. Dane pochodzą z badania i raportu e-Izby: “Logistyka i dostawy. Klucz do e-sukcesu” wykonanych na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Badanie przeprowadzone ...
-
Czy niedziele handlowe są nam potrzebne?
... dla polskich konsumentów? Co o handlu w niedziele myślą przedsiębiorcy? Oto wyniki badania "Polacy a handel w niedzielę" przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor. Z tego tekstu ... są w tej sprawie wciąż podzieleni. Jak wynika z przytaczanego przez Rzeczpospolitą badania UCE Research, 46 proc. Polaków krytykuje ograniczenie handlu, a 44 proc. jest ...
-
Apple najcenniejszą marką świata 2024
... wzrost, doskonale pokazują, jak innowacje technologiczne mogą zwiększyć zaangażowanie konsumentów i przyspieszyć wzrost. Historie sukcesu w poszczególnych kategoriach W ramach badania BrandZ sporządzono ranking marek w 13 kategoriach, odnotowując zauważalne zmiany w poszczególnych sektorach. Zmiany te uwypuklają cechy podnoszące wartość marek ...
Tematy: najlepsza marka, ranking najcenniejszych marek, ranking marek, marki, rok 2024, Apple, Google, Amazon, Microsoft -
Plany wakacyjne 2024. Dłuższe urlopy planuje prawie 57 proc. Polaków
... że Polacy coraz chętniej wybierają się na dłuższe urlopy. Jak wynika z badania „Wydatki i plany wakacyjne Polaków” przeprowadzonego przez Quality Watch dla BIG InfoMonitor, ... zagraniczne podróże, szukając nowych doświadczeń i unikalnych przeżyć. Do tego dochodzi kwestia cen, które w okresie wakacyjnym są w Polsce wysokie, natomiast często nie ...
-
Największy wzrost liczby cyberataków od 2 lat, ransomware też nie odpuszcza
... napięcia geopolityczne. Głównym celem cyberprzestępców, ze względu na liczbę wrażliwych informacji i często nieodpowiednie środki bezpieczeństwa cybernetycznego, jest niezmiennie edukacja i badania. Sektor ten odnotował w drugim kwartale 53-proc. wzrost (r/r) przy średniej liczbie 3341 ataków na instytucję edukacyjną tygodniowo. Drugim najczęściej ...
-
Piwo, czyli codzienność Kowalskiego?
... od napojów wysokoprocentowych - często pijamy również bez okazji. Interesujących wniosków płynących z badania jest więcej, a niektóre mogą niestety niepokoić. Z tego tekstu dowiesz ... – można było przeczytać we wnioskach z najnowszych badań IBRIS. Podobnie niekorzystnie wypadają badania pod kątem zbyt częstego i obfitego spożycia alkoholu. Nadużywanie ...
-
Rok 2024 będzie rekordowy pod względem wyłudzeń
... . Zdaniem ekspertów rok 2024 będzie rekordowy pod względem wyłudzeń. Co gorsza, z badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów wynika, że ofiarą oszustów padają najczęściej ... rekordowy pod tym względem. A to i tak nie jest pełna liczba. Z najnowszego badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów wynika, że zaledwie 11 proc ...