-
Inwestowanie w B+R popłaca
... z raportu „Opłacalność inwestowania w badania i rozwój” przygotowanego przez firmę doradczą PwC oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Inwestycje w badania i rozwój są opłacalne. W ciągu ostatnich ... branża IT (25,24%). Przepytani na potrzeby badania respondenci przyznają również, że na efekty z inwestycji w badania i rozwój wcale nie trzeba długo ...
-
Jak trwale usunąć dane? Nawet formatowanie to za mało
... . maile, wiadomości tekstowe i informacje na temat tożsamości użytkowników z różnych krajów – to najważniejsze rezultaty najnowszego badania, przeprowadzonego przez Blancco Technology Group oraz Kroll Ontrack. Z najnowszego badania, przeprowadzonego przez Blancco Technology Group oraz Kroll Ontrack wynika, że na używanych urządzeniach mobilnych (np ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej V 2016
... miesiące będą dla nich czasem koncentracji na nowych inwestycjach. Bieżąca edycja badania „Rebounding confidence drives mid-market” pokazała, że fundusze zaczęły ... w Dziale Doradztwa Finansowego, Lider Private Equity w Deloitte Central Europe. W najnowszej edycji badania prawie jedna czwarta przedstawicieli funduszy Private Equity spodziewa się, ...
-
Półmetek wakacji: gdzie i jak wypoczywają Polacy
... wyjeżdżających z biurami podróży (w lipcu 2015 – 35%). Wicelider lipca 2016 to Bułgaria z ponad 16-procentową frekwencją (13% w lipcu 2015). Jednak dla respondentów badania natomiast mieści się ona w kategorii „inny kierunek”. Z kolei wicelider lipca 2015 – Turcja – w statystykach rezerwacyjnych Travelplanet.pl spadł z 22-% popularności wśród ...
-
Firmy budowlane i ich otoczenie biznesowe: jest dobrze czy nie?
... presji obniżania cen i obniżają koszty usług podwykonawców i pracowników, czego oznaką jest zatrudnianie pracowników ze Wschodu (z Ukrainy). Jednocześnie respondenci badania KPMG i PZPB ... . Innowacje i wiedza podstawą konkurencyjności na rynkach zagranicznych Z badania przeprowadzonego przez KPMG i PZPB wynika, że przedstawicielom firm budowlanych ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2016
... mniej niż w poprzednim badaniu, ponieważ odsetek rodzinnych biznesów pozytywnie oceniających swoją sytuację podskoczył względem poprzedniego badania aż o 9 procent. To niektóre z wniosków płynących z piątej już edycji badania, które firma KPMG przeprowadziła w Polsce oraz dwudziestu czterech innych krajach Starego Kontynentu. 56% firm rodzinnych ...
-
Wakacje 2017: bardzo tania Hurghada
... ścieżce rozwoju koniunktury w sprzedaży zorganizowanych imprez turystycznych dadzą najbliższe badania konsumenckie oraz wyniki rzeczywistej sprzedaży z kolejnych kilku tygodni, gdy do zakupów ... kosztowna już przed rokiem. W pozostałych dużych biurach zwyżki średnich cen przekraczały przeciętną i mieściły się w granicach 330 - 440 złotych. W tym, co ...
-
Wakacje 2018: turystyce pomogą nastroje konsumenckie
... będzie bardziej rozszerzony materiał z badania Kantar Public, a także gdy zakończą się procesy dostosowania cen do nowej sytuacji w wiodących polskich biurach podróży. II. Istotne kwestie z zakresu cen imprez turystycznych 1. Podobnie jak przed rokiem stosujemy w raportach wizualizację omawianej tematyki cen imprez turystycznych w postaci mapek ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej XII 2018
... wiosny br., jest to wzrost o 16 p.p., za którym idzie spadek oczekiwań wzrostu cen z 33 proc. wiosną do 18 proc. obecnie. – To dobra wiadomość dla ... zainteresowania inwestorów – mówi Jan Michalski. Informacja o raporcie Wyniki 32. edycji regionalnego badania Deloitte z cyklu „Central Europe Private Equity Confidence Survey” stanowią wnioski z ankiety ...
-
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
... .2019 r. Ankietę wypełniło łącznie 1898 osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy brały udział w procesach rekrutacyjnych. Opinie pracodawców zostały zebrane w ramach badania przeprowadzonego przez eRecruiter wśród osób zajmujących się procesami rekrutacyjnymi w firmach. Badanie zostało zrealizowane metodą ankiety online w dniach 22.01-22.02 ...
-
Na niepotrzebne zakupy spożywcze tracimy 21 mld zł rocznie. Koronawirus nie pomoże
... . Jak czytamy w komunikacie z badania, przed nieprzemyślanymi zakupami nie powstrzymają Polaków ani rosnące ceny żywności, ani też coraz liczniejsze kampanie społeczne, ani też działania uświadamiające podejmowane przez branżę handlową. Taka niefrasobliwość może zaskakiwać zwłaszcza w kontekście rosnących cen żywności. W minionym roku średnie ...
-
Sektor MŚP: 50% firm w złej kondycji. Im mniejszy biznes, tym jest gorzej
... do 5,7%. Wiele firm stara się przeczekać trudny okres i nie zwalniać pracowników. Wnioski płynące z badania KRD pokazują, że być może i w kolejnych miesiącach nie będziemy mieli ... , pierwszy z trzech, rządowy pakiet pomocowy dla firm. Jak wynika z badania KRD, 77,9% przedsiębiorców zamierza z niego skorzystać. Najbardziej zainteresowane pomocą są ...
-
Firmy w czasie pandemii. Czego boją się najbardziej?
... badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że firmy różnie postrzegają swoją sytuację w czasach pandemii i mają odmienne wizje swojej przyszłości. Przykładowo firmy transportowe najbardziej boją się braku zleceń, budownictwo liczy się ze spadkiem cen ... trybu home office. Tymczasem z badania dla BIG InfoMonitor ...
-
KRD: MŚP odmraża miejsca pracy
... . Wskazało tak niemal 15 proc. firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw - wynika z III edycji badania "KoronaBilans MŚP", przeprowadzonego przez IMAS na zalecenie Krajowego Rejestru Długów. W poprzedniej edycji badania przeprowadzonej w maju, rekrutacje planowało 12,7 proc. firm, a w pierwszej (kwietniowej) zaledwie 8,2 proc. badanych firm ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... . odpowiedzi w porównaniu do 45 proc. w październiku 2020 r.). 22 proc. respondentów kupuje więcej produktów marek własnych sklepów, podczas gdy w poprzedniej edycji badania taką odpowiedź wskazało 17 proc. badanych. Niestabilność otoczenia oraz obawy o zmniejszenie dochodów mogą zwiększać skłonność respondentów do wybierania tańszych produktów ...
-
Zarobki Polaków nie nadążają za inflacją
... ostatnio podwyżkę wynagrodzenia? Jak Polacy radzą sobie ze wzrostem cen? Na jakich produktach i usługach zamierzamy oszczędzać? Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że tylko 14% Polaków ... Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. Jak Polacy radzą sobie ze wzrostem cen? Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w odpowiedzi na coraz wyższe ceny, staramy się ...
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... Dopasowanie asortymentu do segmentów konsumenta, zrewidowanie polityki cenowej i przemyślenie komunikacji cen. Wykorzystanie kanałów sprzedaży, aby bez uszczerbku na ocenie sklepu pogłębić ... , takie jak ograniczenia plastiku, czy produkcji odpadów. Polska edycja badania „OC&C Retail Proposition Index” została zrealizowana metodą CAWI we wrześniu 2022 ...
-
Rośnie pesymizm wśród CFO. Czego obawia się dyrektor finansowy?
... badania przewidywana wartość PKB regionu wyniosła 0,33 proc. – nieznacznie więcej niż dwa lata temu, natomiast w porównaniu do 2022 różnica wynosi już 2 p.p. Coraz więcej dyrektorów finansowych przewiduje także wzrost bezrobocia – takie osoby stanowią 68 proc. badanych, o 35 p.p. więcej niż w 2022 r. Inflacji cen ... badania Deloitte wyniosła - 46 ...
-
Wyższe wynagrodzenie powodem zmiany pracy dla niemal połowy Polaków
... dla podstawowych przyczyn rotacji pracowników, a ta z powodu rosnących cen produktów i usług, a jednocześnie słabiej odczuwanego ryzyka utraty zatrudnienia, znów przybrała ... okresu poszukiwania pracy: z 2,5 do 2,6 miesiąca. Trend, który zarysował się tej edycji badania, to z pewnością wyraźny wzrost odsetka zmian miejsca pracy w poszukiwaniu lepszych ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... że jest przeciwna euro – zwracają uwagę autorzy koncepcji badania dr Robert Sobiech i prof. Marek Góra. Dlatego założeniem badania było odtworzenie społecznych postaw wobec euro w ... innych krajów strefy euro nie potwierdzają, że doszło w nich do skokowego wzrostu cen czy nagłego pojawienia się „drożyzny” po przyjęciu euro – komentuje. Postawy wobec ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja popycha do szukania promocji
... cen, Polacy niechętnie ograniczają zakupy i starają się utrzymać dotychczasowy poziom życia. Preferują postawę „kupuję rozsądnie”, czyli skupiają się na wyszukiwaniu okazji i promocji, pozwalających im po prostu zaoszczędzić. Jak wynika z badania ... badania pokazują, że gazetki promocyjne stanowią dla wielu klientów źródło informacji o obniżkach cen, ...
-
Polacy a transformacja energetyczna. Są szanse na sukces?
... przez EY Polaków jest skłonnych zainwestować w bycie bardziej zrównoważonymi – wynika z badania konsumentów energii „Nawigacja w transformacji energetycznej” przeprowadzonego przez EY. ... rachunki za energię wzrosły o zaledwie 10%. Dlatego Polacy wybierają takie opcje cen energii, które oferują stabilność czy mniejszą zmienność, dając w zamian pewność ...
-
Jak media społecznościowe wpływają na mózg nastolatka? Neurochirurg wyjaśnia i radzi, jak chronić młody mózg
... („to już niezdrowe”). Jeśli jednak bodźce nagrody są zbyt częste i intensywne, młody mózg może przyzwyczaić się do ignorowania głosu rozsądku. Badania neurobiologiczne dostarczają dowodów na osłabienie działania kory przedczołowej u osób nadużywających smartfonów i social mediów. Po pierwsze, zaobserwowano zmiany strukturalne świadczące o możliwym ...
-
Składowe powodzenia produktu
... rozstrzygnięcie wątpliwości dotyczących preferencji. Tego typu algorytmy realizowane są za pomocą wywiadu komputerowego i specjalistycznego oprogramowania. Jednak już na etapie przygotowywania badania należy bardzo dobrze przemyśleć, jakie atrybuty chcemy oceniać w badaniu. Włączenie zbyt wielkiej ich liczby do porównań powoduje, że efekty naszego ...
-
Poczta elektroniczna uzależnia
... mają znaczną wartość wynikającą z praw własności intelektualnej i poufności informacji firmowych, przy czym przeciętna podawana wartość to 975 000 dolarów. Wyniki badania pokazują, że zaledwie 42 procent przedsiębiorstw automatycznie sporządza kopie zapasowe wiadomości e-mail pracowników, a 45 procent pozostawia wykonywanie kopii samym użytkownikom ...
-
Budownictwo - rynek rośnie bez pomocy rządu
... aspektów działalności prowadzonej przez firmy budowlane. Poniżej znajdują się odpowiedzi udzielone przez ankietowanych na wybrane pytania zadane w sondażu. Według wyników badania przeprowadzonego przez PMR, duże firmy budowlane bardzo pozytywnie oceniają pierwsze lata członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Ankietowani byli tutaj prawie jednomyślni ...
-
Co shopper ma w koszyku?
... zaś pozwolą na modelowanie zachowań shopperów. WERYFIKACJA PRZEDE WSZYSTKIM Kolejnym, kluczowym argumentem przemawiającym za badaniem shoppera jest fakt, iż typowe badania konsumenckie, realizowane poza miejscem sprzedaży (wywiady w domach, na ulicy, w laboratorium), oparte są w dużej mierze na deklaracji konsumenta. Powszechne jest przekonanie ...
-
Koniunktura konsumencka IV 2007
... Dokonana przez konsumentów ocena zmian, jakie zaszły w sytuacji finansowej gospodarstw domowych w ostatnich 12 miesiącach była w kwietniu najkorzystniejsza od początku realizacji badania. Wskaźnik osiągnął wartość –10,3, a więc poprawił się względem wyników uzyskanych w marcu o 3,1 pp. W stosunku do analogicznego okresu 2006 i 2005 roku również ...
-
Skype i bezpieczeństwo sieci
... Kaspersky Lab skupiającej się na ochronie danych przed wyciekami, utratą i zniszczeniem, zaprezentowali wyniki pierwszego rosyjskiego badania dotyczącego wykorzystywania Skypa w sieciach korporacyjnych. Celem badania było określenie obaw specjalistów w dziedzinie IT oraz bezpieczeństwa informatycznego odnośnie korzystania ze Skypa w intranecie ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
... przede wszystkim osoby z wykształceniem wyższym i w dobrej sytuacji materialnej. Pozytywnym wynikiem badania jest informacja, że jedna trzecia z nas to tzw. świadomi entuzjaści, ... z reklam jako źródła informacji o produktach i usługach. UOKiK systematycznie zleca badania społeczne świadomości konsumentów, a także motywów podejmowanych przez nich ...
-
Rynek badań klinicznych 2008
... polski rynek badań klinicznych, na którym operują firmy przeprowadzające badania faz I-IV oraz badania biorównoważności, osiągnął wartość prawie 630 mln zł, co oznacza wzrost ... to jednak w ciągu najbliższego roku. W porównaniu z wynikami pierwszej edycji badania przeprowadzonego przez PMR, zdecydowanie mniej firm farmaceutycznych i CRO spodziewa się ...
-
Imigranci w Polsce 2008
... zakwaterowania „Sytuacja na rynku pracy migrantów i ich potomków” – w gospodarstwach domowych, w wylosowanych mieszkaniach, jako modułu do Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL). Badania były wzajemnie komplementarne. Zastosowane techniki i metody badawcze pozwoliły na objęcie badaniem potencjalnej grupy imigrantów przebywających na ...
-
Rosną nieterminowe płatności
... , tempa wzrostu PKB i spadek cen ropy. Aby ograniczyć skutki kryzysu finansowego firmy planują w najbliższym czasie ograniczenie wydatków, planów rozwoju i redukcję zatrudnienia. Jednym z symptomów pogarszającej się sytuacji finansowej przedsiębiorstw jest również wzrost poziomu przeterminowanych zobowiązań. „Badania pokazały, że przedsiębiorcy już ...
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
... był kilkuprocentowy wzrost odsetka internautów dokonujących zakupów w sieci. Najnowsza fala badania pokazała jednak, że udział klientów e-sklepów i aukcji internetowych nie zmienił ... popularności opowiada Monika Janiszewska, Specjalista ds. PR w Skąpiec.pl: „Porównywarki cen mają tę przewagę nad innymi źródłami informacji o produktach, że oferują ...
-
Muzyka a zachowania konsumentów
... i chętniej do niego wracają. Do takiej konkluzji prowadzi analiza wyników badania zatytułowanego "Wpływ muzyki na zachowania konsumentów", przeprowadzonego przez TNS OBOP na ... opinie negujące komercyjna wartość odtwarzanej w nich muzyki. Tymczasem, jak pokazują badania przeprowadzone przez TNS OBOP, na poczucie komfortu największy wpływ ma obsługa ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem