-
Warszawa pokazuje, że polska gospodarka wraca do stanu sprzed pandemii
... oceniona na “3”, natomiast innym miastom przyznano tylko dwójkę. - Odmrażanie kolejnych gałęzi polskiej gospodarki trwa już od kwietnia i jak widać z naszego badania, radzimy sobie z tym procesem całkiem dobrze. Z licznych badań wynika, że przedsiębiorcy coraz lepiej oceniają swoją płynność finansową. Z Barometru COVID-19 EFL ...
-
Czy szkoły zdały egzamin ze zdalnego nauczania?
... łącza. Narzędzia do nauki online Przeniesienie edukacji do świata cyfrowego wymagało zastosowania nowych narzędzi pozwalających na naukę na odległość. Uczestnicy badania NEXERY na temat nauki online, jako najczęściej wykorzystywane narzędzie wskazywali platformy webinarowe lub e-learningowe, do których szkoła posiada dostęp. Takiej ...
-
Czy przetwory na zimę wyszły z mody?
... zająć się słoikami, jednak panie deklarowały to częściej. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 59,3 proc. kobiet oraz 45,1 proc. mężczyzn. Z badania wynika również, że przygotowywanie przetworów to w wielu polskich domach rodzinna tradycja. Niemal 55 proc. respondentów zadeklarowało, że w ich domach słoiki ...
-
Gdzie chce pracować pokolenie Z?
... najchętniej pracowaliby młodzi pracownicy. Okazuje się, że wbrew przypuszczeniom nie musi być to wcale ścisłe centrum. Jak czytamy w komunikacie z badania Cushman & Wakefield, niespełna połowa pokolenia Z (44%) jako lokalizację miejsca pracy preferuje ścisłe centrum. Takiego wskazania najczęściej dokonują studenci kierunków ekonomicznych ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... dokonują się od dłuższego czasu. Jeszcze przed pandemią obserwowaliśmy przesunięcie zakupów w stronę online, a klienci stawali się coraz bardziej wielokanałowi. Z naszego badania wynika jednak wyraźnie, że nie wszystkie branże cieszą się zwiększoną popularnością w sieci. O ile klienci coraz częściej wybierają ten kanał do ...
-
Większość Polaków nie zaszczepi się przeciwko koronawirusowi. Dlaczego?
... 40 proc. mieszkańców wsi. Przedłużająca się pandemia i związana z nią niepewność mogą sprawić, że odsetek ten będzie rósł, zwłaszcza że uczestnicy badania najczęściej wymieniali brak styczności z innymi pacjentami jako zaletę zdalnego kontaktu z lekarzem (45,3 proc.). Niemal równie ważna była dla nich oszczędność ...
-
Firmy w pandemii. Jak sobie radzą? Gdzie trwa rekrutacja pracowników?
... z branży opakowań, logistyki kontraktowej i przemysłu ciężkiego – mówi Paulina Błaszczyk, Managing Consultant w Michael Page. Nowi e-klienci w nowych e-czasach Jak wynika z globalnego badania KPMG, w ostatnich miesiącach wyłonił się nowy obraz konsumentów, którzy nie tylko ograniczają swoje wydatki, ale też znacznie chętniej korzystają z nowych ...
-
W niepewnych czasach liczą się pewne benefity dla pracowników
... dla pracowników mogły stracić swoją moc, nie wspominając już o stracie finansowej wynikającej z nieefektywnego wykorzystania budżetu. Czego oczekują pracownicy? W świetle wyników badania „Potrzeby pracowników 2020” współczesny benefit idealny powinien być odpowiedzią na obawy pracowników – powinien być wyrazem troski i wpływać, a wręcz przekładać ...
-
Jak pracownicy oceniają swoje kompetencje i wynagrodzenia?
... swoje wynagrodzenie za zdecydowanie niesprawiedliwe, a tylko 4% za zdecydowanie sprawiedliwe. Częściowym wyjaśnieniem tak wysokiego poczucia niesprawiedliwości mogą być wyniki trzeciego badania. Jeżeli uważamy, że wkładamy w pracę więcej wysiłku od innych, to zrozumiałym staje się nasze poczucie niesprawiedliwości otrzymywanego wynagrodzenia. Za ...
-
Jakie będą zakupy świąteczne 2020?
... okazji do zakupów, bo choćby o hucznych zabawach sylwestrowych w tym roku przecież nie ma mowy – zauważa Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. Z badania przeprowadzonego przez Maison&Partners dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że 39 proc. Polaków urządzi w tym roku skromniejsze święta Bożego Narodzenia ...
-
Pracownicy z Ukrainy zadowoleni z pracy w Polsce
... poszczególnych elementów pracy. Pracownicy są najbardziej zadowoleni z relacji ze współpracownikami (93%) i mamy tutaj wzrost o 6 punktów procentowych w stosunku do wyników zeszłorocznego badania. Po raz kolejny wysoko ocenione zostały także warunki pracy (82%) oraz stosunek Polaków do imigrantów (70%). W zeszłorocznym badaniu pracownicy z Ukrainy ...
-
KPMG: spada sprzedaż, firmy rozważają restrukturyzacje
... pomoc była zła (28% wskazań) lub bardzo zła (6% wskazań). O RAPORCIE: Analiza KPMG w Polsce pt. „Perspektywy i nastroje przedsiębiorców” powstała na podstawie badania przeprowadzonego w na przełomie II i III kwartału 2020 r. metodą ankiet internetowych CAWI wśród 79 firm działających w Polsce. Wśród respondentów znalazły się ...
-
Kościół i polityka. Co myślą Polacy?
... , ale nie będą chciały utożsamiać się z tym, co Kościół w Polsce sobą reprezentuje - mówi Alicja Defratyka, autorka projektu ciekaweliczby.pl Według badania 43% Polaków deklaruje się jako niepraktykujący katolicy, 33% jako katolicy praktykujący, a 11% jako ateiści lub agnostycy. Najwięcej praktykujących katolików jest ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
... internetowy i branża informatyczna. Jako branże, które straciły z powodu pandemii, wskazywane są turystyka i hotele, a także gastronomia, rozrywka i sport. Jak wynika z badania, rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu polskiej gospodarki przedsiębiorcy oceniają kondycję firm i branż w większości neutralnie lub pozytywnie, mimo że ponad połowa ...
-
Podatki: zło konieczne czy uzasadniona danina?
... zresztą niedoskonałym i niewystarczającym). To, co zapewnia obywatelom (np. darmową edukację), staje się więc przezroczyste i mało atrakcyjne — komentuje Małgorzata Sury, autorka badania i ekspertka ds. kariery serwisu LiveCareer.pl. Dodatkowo wielu ankietowanych (74%) zgadza się ze stwierdzeniem, że ich dochody są wynikiem wyłącznie ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... . Wynika z tego, że znaczna część produktów spożywczych, z którymi stykamy się na co dzień, należy do tej wąskiej grupy światowych gigantów. Z badania zrealizowanego dla Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” wynika na szczęście, że patriotyzm konsumencki i stawianie na polskie produkty to trend ...
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
... są „influencerami”? Czy najbardziej aktywni w social mediach są najmłodsi parlamentarzyści? Którą partię reprezentują najbardziej aktywni politycy? Kluczowe wnioski z badania: Parlamentarzyści są „influencerami” Na wszystkich trzech platformach średnie wskaźniki zaangażowania (tj. stosunku komentarzy/ polubień/udostępnień do całkowitej liczby osób ...
-
Sztuczna inteligencja potrzebuje wiedzy i zaufania
IBM przedstawia rezultaty badań poświęconych zastosowaniu rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) przez europejskie firmy oraz wpływowi, jaki na zastosowanie tej technologii wywarł wybuch pandemii COVID-19. Nie jest zaskoczeniem, że koronakryzys w znacznym stopniu przyspieszył wdrożenia AI w przedsiębiorstwach. Powodzenie przedsięwzięć w tym ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
... (Computer Assisted Web Interview) na reprezentatywnej próbie 1017 osób w wieku 13-74 lat, korzystających regularnie z internetu (co najmniej raz w tygodniu). Wyniki badania nie powalają na sformułowanie jasnej odpowiedzi na pytanie o przyszłość modeli subskrypcyjnych w mediach. Opracowano dwa scenariusze dalszych zmian na rynku – szerokie ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... było to 20%. Okres 2020/2021 był rekordowy pod względem wzrostu marek i chociaż wiele z nich stanęło w tym czasie w obliczu trudności, nasze badania po raz kolejny dowiodły, że silne marki przynoszą znacząco wyższe zyski dla akcjonariuszy, są bardziej odporne na trudności i szybciej z nich ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... wzrost swojej wartości – cała kategoria urosła o 34% dzięki temu, że marki te świadomie kształtowały swoją reputację. Wybrane kluczowe wnioski z tegorocznego badania dla sektora odzieży i artykułów luksusowych: Kluczowymi motorami wzrostu okazały się: dywersyfikacja kanałów komunikacji (np. transmisje strumieniowe na żywo), grywalizacja i modele ...
-
Fintech na celowniku hakerów. Dlaczego tradycyjne metody ochrony nie działają?
... do niezawodnego wykrywania zaawansowanej automatyzacji. Realna ochrona wymaga dziś zbierania dodatkowych sygnałów, wynikających m.in. z gromadzenia behawioralnych danych oraz badania środowiska przeglądarki/urządzenia. Większość wdrożeń uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) polega na tym, że klient przesyła nazwę użytkownika i hasło, a jeśli są ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... potrzeby konsumentów, np. wprowadzamy na rynek produkty bazujące na naturalnych składnikach, których opakowania tworzone są m.in. z surowców odnawialnych, prowadzimy też badania nad wykorzystaniem w opakowaniach surowców pochodzenia naturalnego, biodegradowalnego. Pudełka, w które pakowane są kosmetyki w sklepie on-line Dr Irena Eris, wykonane są ...
-
Kaspersky Hybrid Cloud Security z lepszą ochroną dla systemu Linux
... zarządzająca Kaspersky Security Center Cloud działa teraz z platformami chmury publicznej w celu zapewnienia wygodniejszego zarządzania ochroną zasobów przechowywanych online. Jak wynika z badania firmy Kaspersky, specjalistyczna ochrona dla serwerów z systemem Linux jest niezbędna, niezależnie od tego, czy są to serwery funkcjonujące lokalnie, czy ...
-
Polskie mleko nawet na Dominikanie. Branżę napędza eksport
... i dużych gospodarstwach, przy jednoczesnej poprawie efektywności. Wskazują na to m.in. wyniki Powszechnego Spisu Rolnego, realizowanego w ubiegłym roku, ale również badania z poprzednich lat. Trend konsolidacji jest również widoczny w przetwórstwie, gdzie przy rosnących przychodach spada liczba przedsiębiorstw, a wynika to głównie ze spadku ...
-
Weryfikacja tożsamości: linie papilarne czy kod sms?
... , że metody wykorzystujące dane biometryczne są obecne w świadomości Polaków, wciąż jednak wolą oni korzystać z tradycyjnych rozwiązań. Tymczasem, jak wynika z przeprowadzonego badania, już 35 proc. respondentów w wieku między 18 a 24 r.ż. uważa weryfikację linii papilarnych za najbezpieczniejszy sposób potwierdzenia tożsamości podczas logowania ...
-
Wakacje 2021: czy Covid-19 wystraszył polskich turystów?
... anulowania wycieczki oznacza w świetle powyższych badań często najbardziej pracochłonne procedury kolejnego poszukiwania ofert od początku. Radosław Damasiewicz, prezes Travelplanet.pl Badania pokazują, że tegoroczny, bardzo dobry wynik sprzedaży oferty krajowej w biurach podróży, to pochodna niechęci turystów, nawet zaszczepionych, do uciążliwości ...
-
PIE: gospodarkę światową napędzają 3 siły
... . stając się w 2017 r. największą gospodarką świata według PKB mierzonego parytetem siły nabywczej (PPP). Dogoniły również UE pod względem wydatków na badania i rozwój, osiągając pułap 2 proc. PKB. Jednak ich dalsza ekspansja natrafia na pierwsze poważne bariery. Od kilkudziesięciu lat widzimy dynamiczną ewolucję ...
-
Kompetencje pracowników: pracodawcy nie inwestują w szkolenia?
... miękkich? Jak polscy pracodawcy planują rozwój kompetencji technicznych pracowników? Jak dopasować szkolenia do potrzeb firmy? Zgodnie z danymi zebranymi w ramach badania, polscy przedsiębiorcy, którzy zamierzają doskonalić kompetencje personelu, w podobnym stopniu chcą inwestować w rozwój umiejętności twardych, jak i miękkich. Chętniej wybierają ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... jest również większe zainteresowanie dotarciem pieszo oraz rowerem, ale mamy świadomość, że na wzrosty w tym aspekcie mógł mieć wpływ sezon badania - dodaje Agnieszka Górnicka. Wiele aspektów naszego życia nieodwracalnie się zmieniła. Nowa rzeczywistość wymusiła przyśpieszanie transformacji centrów handlowych, aby szybko odpowiedzieć ...
-
Automatyzacja (jeszcze) nie redukuje etatów
... zjawisko zaobserwowali szczególnie młodzi pracownicy poniżej 25 roku życia (29 proc. wskazań). Z takim zjawiskiem nie spotkało się 7 z 10 zatrudnionych. Metodologia badania Rating Group: badanie pracowników z Ukrainy obejmowało osoby, które miały doświadczenia pracy w Polsce w ciągu ostatnich 5 lat. Byli to mieszkańcy czterech ukraińskich ...
-
Inflacja wydłuża terminy płatności. Jak rośnie luka płatnicza?
... , że kryzys pogorszył sytuację ich firm. Części biznesów w naszym kraju z trudem udało się przetrwać, dlatego nie dziwią deklaracje respondentów naszego badania. 55 proc. pytanych przyznaje, że jeśli w ciągu kolejnego roku lub dwóch lat miałby nastąpić kolejny kryzys, ich firmy nie poradzą ...
-
Branża motoryzacyjna: automotive w Europie ciągle w tyle
... . Większość salonów nie miała w tym okresie ani jednego klienta lub finalizowano jedynie rozpoczęte już transakcje. Opublikowane w czerwcu 2020 r. wyniki badania przeprowadzonego przez KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jasno pokazały, jak bezwzględna była pandemia dla polskiego rynku motoryzacyjnego – wskaźnik nastrojów menedżerów ...
-
Less i zero waste pomagają przetrwać inflację?
... w jak największym stopniu redukować wszelkie marnotrawstwo. W czasach intensywnie pnących się w górę cen niewątpliwie warto jest podążać za jej założeniami. Czy Polacy odnajdują w niej ... miesiąca lub między 50 a 100 zł (23%). Etyczne marki w cenie Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, zdecydowana większość, bo 85% konsumentów docenia działania ...
-
Rozmowy i życzenia świąteczne. O czym mówią Polacy?
... zaleceniami w kontekście COVID-19. Nie dziwi zatem, że życzenia świąteczne planujemy składać sobie przede wszystkim podczas osobistych wizyt w gronie najbliższych. Wyniki badania pokazują też ciekawą ewolucję medium, jakim jest telefon. O ile może być to jeden z najbardziej osobistych przedmiotów współczesnej młodzieży, to coraz ...