-
Sztuczna inteligencja potrzebuje wiedzy i zaufania
IBM przedstawia rezultaty badań poświęconych zastosowaniu rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) przez europejskie firmy oraz wpływowi, jaki na zastosowanie tej technologii wywarł wybuch pandemii COVID-19. Nie jest zaskoczeniem, że koronakryzys w znacznym stopniu przyspieszył wdrożenia AI w przedsiębiorstwach. Powodzenie przedsięwzięć w tym ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
... (Computer Assisted Web Interview) na reprezentatywnej próbie 1017 osób w wieku 13-74 lat, korzystających regularnie z internetu (co najmniej raz w tygodniu). Wyniki badania nie powalają na sformułowanie jasnej odpowiedzi na pytanie o przyszłość modeli subskrypcyjnych w mediach. Opracowano dwa scenariusze dalszych zmian na rynku – szerokie ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... było to 20%. Okres 2020/2021 był rekordowy pod względem wzrostu marek i chociaż wiele z nich stanęło w tym czasie w obliczu trudności, nasze badania po raz kolejny dowiodły, że silne marki przynoszą znacząco wyższe zyski dla akcjonariuszy, są bardziej odporne na trudności i szybciej z nich ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... wzrost swojej wartości – cała kategoria urosła o 34% dzięki temu, że marki te świadomie kształtowały swoją reputację. Wybrane kluczowe wnioski z tegorocznego badania dla sektora odzieży i artykułów luksusowych: Kluczowymi motorami wzrostu okazały się: dywersyfikacja kanałów komunikacji (np. transmisje strumieniowe na żywo), grywalizacja i modele ...
-
Fintech na celowniku hakerów. Dlaczego tradycyjne metody ochrony nie działają?
... do niezawodnego wykrywania zaawansowanej automatyzacji. Realna ochrona wymaga dziś zbierania dodatkowych sygnałów, wynikających m.in. z gromadzenia behawioralnych danych oraz badania środowiska przeglądarki/urządzenia. Większość wdrożeń uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) polega na tym, że klient przesyła nazwę użytkownika i hasło, a jeśli są ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... potrzeby konsumentów, np. wprowadzamy na rynek produkty bazujące na naturalnych składnikach, których opakowania tworzone są m.in. z surowców odnawialnych, prowadzimy też badania nad wykorzystaniem w opakowaniach surowców pochodzenia naturalnego, biodegradowalnego. Pudełka, w które pakowane są kosmetyki w sklepie on-line Dr Irena Eris, wykonane są ...
-
Kaspersky Hybrid Cloud Security z lepszą ochroną dla systemu Linux
... zarządzająca Kaspersky Security Center Cloud działa teraz z platformami chmury publicznej w celu zapewnienia wygodniejszego zarządzania ochroną zasobów przechowywanych online. Jak wynika z badania firmy Kaspersky, specjalistyczna ochrona dla serwerów z systemem Linux jest niezbędna, niezależnie od tego, czy są to serwery funkcjonujące lokalnie, czy ...
-
Polskie mleko nawet na Dominikanie. Branżę napędza eksport
... i dużych gospodarstwach, przy jednoczesnej poprawie efektywności. Wskazują na to m.in. wyniki Powszechnego Spisu Rolnego, realizowanego w ubiegłym roku, ale również badania z poprzednich lat. Trend konsolidacji jest również widoczny w przetwórstwie, gdzie przy rosnących przychodach spada liczba przedsiębiorstw, a wynika to głównie ze spadku ...
-
Weryfikacja tożsamości: linie papilarne czy kod sms?
... , że metody wykorzystujące dane biometryczne są obecne w świadomości Polaków, wciąż jednak wolą oni korzystać z tradycyjnych rozwiązań. Tymczasem, jak wynika z przeprowadzonego badania, już 35 proc. respondentów w wieku między 18 a 24 r.ż. uważa weryfikację linii papilarnych za najbezpieczniejszy sposób potwierdzenia tożsamości podczas logowania ...
-
Wakacje 2021: czy Covid-19 wystraszył polskich turystów?
... anulowania wycieczki oznacza w świetle powyższych badań często najbardziej pracochłonne procedury kolejnego poszukiwania ofert od początku. Radosław Damasiewicz, prezes Travelplanet.pl Badania pokazują, że tegoroczny, bardzo dobry wynik sprzedaży oferty krajowej w biurach podróży, to pochodna niechęci turystów, nawet zaszczepionych, do uciążliwości ...
-
PIE: gospodarkę światową napędzają 3 siły
... . stając się w 2017 r. największą gospodarką świata według PKB mierzonego parytetem siły nabywczej (PPP). Dogoniły również UE pod względem wydatków na badania i rozwój, osiągając pułap 2 proc. PKB. Jednak ich dalsza ekspansja natrafia na pierwsze poważne bariery. Od kilkudziesięciu lat widzimy dynamiczną ewolucję ...
-
Kompetencje pracowników: pracodawcy nie inwestują w szkolenia?
... miękkich? Jak polscy pracodawcy planują rozwój kompetencji technicznych pracowników? Jak dopasować szkolenia do potrzeb firmy? Zgodnie z danymi zebranymi w ramach badania, polscy przedsiębiorcy, którzy zamierzają doskonalić kompetencje personelu, w podobnym stopniu chcą inwestować w rozwój umiejętności twardych, jak i miękkich. Chętniej wybierają ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... jest również większe zainteresowanie dotarciem pieszo oraz rowerem, ale mamy świadomość, że na wzrosty w tym aspekcie mógł mieć wpływ sezon badania - dodaje Agnieszka Górnicka. Wiele aspektów naszego życia nieodwracalnie się zmieniła. Nowa rzeczywistość wymusiła przyśpieszanie transformacji centrów handlowych, aby szybko odpowiedzieć ...
-
Automatyzacja (jeszcze) nie redukuje etatów
... zjawisko zaobserwowali szczególnie młodzi pracownicy poniżej 25 roku życia (29 proc. wskazań). Z takim zjawiskiem nie spotkało się 7 z 10 zatrudnionych. Metodologia badania Rating Group: badanie pracowników z Ukrainy obejmowało osoby, które miały doświadczenia pracy w Polsce w ciągu ostatnich 5 lat. Byli to mieszkańcy czterech ukraińskich ...
-
Inflacja wydłuża terminy płatności. Jak rośnie luka płatnicza?
... , że kryzys pogorszył sytuację ich firm. Części biznesów w naszym kraju z trudem udało się przetrwać, dlatego nie dziwią deklaracje respondentów naszego badania. 55 proc. pytanych przyznaje, że jeśli w ciągu kolejnego roku lub dwóch lat miałby nastąpić kolejny kryzys, ich firmy nie poradzą ...
-
Branża motoryzacyjna: automotive w Europie ciągle w tyle
... . Większość salonów nie miała w tym okresie ani jednego klienta lub finalizowano jedynie rozpoczęte już transakcje. Opublikowane w czerwcu 2020 r. wyniki badania przeprowadzonego przez KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jasno pokazały, jak bezwzględna była pandemia dla polskiego rynku motoryzacyjnego – wskaźnik nastrojów menedżerów ...
-
Less i zero waste pomagają przetrwać inflację?
... w jak największym stopniu redukować wszelkie marnotrawstwo. W czasach intensywnie pnących się w górę cen niewątpliwie warto jest podążać za jej założeniami. Czy Polacy odnajdują w niej ... miesiąca lub między 50 a 100 zł (23%). Etyczne marki w cenie Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, zdecydowana większość, bo 85% konsumentów docenia działania ...
-
Rozmowy i życzenia świąteczne. O czym mówią Polacy?
... zaleceniami w kontekście COVID-19. Nie dziwi zatem, że życzenia świąteczne planujemy składać sobie przede wszystkim podczas osobistych wizyt w gronie najbliższych. Wyniki badania pokazują też ciekawą ewolucję medium, jakim jest telefon. O ile może być to jeden z najbardziej osobistych przedmiotów współczesnej młodzieży, to coraz ...
-
5 rad na oszczędzanie energii. Uwaga na cyberprzestępców!
... i monitory aktywności, które warto wykorzystywać. Jeśli dopiero planujesz zakup nowych urządzeń, poszukaj tych z certyfikatem Energy Star i/lub dobrą klasą energetyczną. Badania pokazują3, że komputery z oznaczeniem Energy Star zużywają nawet o 30-65% mniej energii niż inne. Użyj inteligentnego licznika, aby monitorować zużycie energii ...
-
Cenzura Internetu w 2022 roku dotknęła 4,2 mld osób
... do Internetu i kanałów społecznościowych w 196 krajach i terytoriach od 2015 roku. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://surfshark.com/blog/internet-censorship-2022. METODOLOGIA BADANIA Metodologia, źródła i zestawienie danych dostępne są pod adresem https://surfshark.com/research/internet-censorship/methodology.
-
Zmiana pracy z powodu złego szefa? Niekoniecznie
... nową pracę decydujemy się głównie ze względów finansowych, co w dobie dynamicznie rosnących cen nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem. Powodów, które popychają nas do tego kroku ... a także co wpływa na decyzję o wyborze danej oferty pracy. Przedstawione dane pochodzą z badania przeprowadzonego w grudniu 2022 roku na grupie 645 osób o profilu white ...
-
72% polskich pracodawców ma problem z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników
... firmy (86%). O badaniu: Badanie „Niedobór talentów” zostało zrealizowane na próbie 510 pracodawców w Polsce i niemal 39 000 firm na świecie. Celem badania było zmierzenie skali trudności w pozyskiwaniu nowych pracowników o pożądanych kompetencjach. Raport prezentuje dane w podziale na 6 regionów Polski i 8 sektorów rynku. W raporcie znajdują ...
-
Jak insurtech wpływa na rozwój firm ubezpieczeniowych?
... dla tej kooperacji? Firmy oferujące rozwiązania technologiczne w branży finansowej ( fintech) w ostatnich latach wsparły dynamiczny rozwój sektora bankowego. W ramach badania „A Positive Partnership. Central European Insurers and Insurtechs: challenges, opportunities and trends”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, eksperci z zespołu ...
-
Sport to nie tylko odchudzanie. Sprawdź 5 nietypowych korzyści płynących z aktywności
... aktywne fizycznie rzadziej chorują na cukrzycę, a także są mniej narażone na otyłość, która w ostatnich latach dotyka coraz większą część społeczeństwa. Badania naukowe wykazały, że aktywność fizyczna zapobiega wielu chorobom nie tylko ciała, np. zmniejsza również zagrożenie depresją i stanami lękowymi – mówi terapeutka ...
Tematy: sport, zdrowie, zdrowy styl życia, aktywność fizyczna, fitness, uprawianie sportu, rekreacja -
3 błędy, które mogą przesądzić o porażce inwestycji budowlanej
... i szans. Wszystko to pozwala lepiej oszacować koszty i czas realizacji, a w niektórych przypadkach może prowadzić nawet do podjęcia decyzji o zaniechaniu budowy. Przykładowo, badania geotechniczne mogą ujawnić potrzebę kosztownej wymiany gruntu, co znacząco wpłynie na budżet, a tym samym może sprawić, że inwestycja stanie się ...
-
Współczynnik konwersji, personalizacja i konwersacyjny AI, czyli skuteczne narzędzia w e-commerce
... niestandardowych doświadczeń w handlu elektronicznym i są bardziej skłonni pozostać lojalni wobec marek detalicznych, które oferują spersonalizowane doświadczenia. Według badania State of Personalization, prawie połowa (49%) konsumentów twierdzi, że prawdopodobnie ponownie dokona zakupu po uzyskaniu spersonalizowanego doświadczenia zakupowego ...
-
Dzień Pracoholika, czyli Polaka dzień jak co dzień?
... również w globalnych danych – średnia przepracowanych nadgodzin zmalała z 8 godzin i 30 minut do 7 godzin i 7 minut. Nadgodziny – kto, ile i dlaczego? Według zeszłorocznych wyników badania ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, aż 25,37 proc. polskich pracowników deklarowało, że wykonuje darmowe nadgodziny w skali ...
-
12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w e-commerce
... , aby pozytywnie wpłynąć na potencjalnych klientów. Nic nie może się równać z mocą recenzji i referencji w pomaganiu klientom w podjęciu decyzji o zakupie. Według badania Local Consumer Review Survey, konsumenci czytają średnio 10 recenzji online, zanim poczują, że są w stanie zaufać e-sklepowi, 57% konsumentów skorzysta ...
-
Kuchnia polska numerem 1. w USA?
... z gwiazdką Michelin po niewielkie knajpki, oferta kulinarna Stanów Zjednoczonych zaspokoi gusta wszystkich. Znajdziemy tam jedzenie z całego świata, a jak podkreślają autorzy badania, odwiedzenie restauracji o międzynarodowym charakterze może być też świetną okazją, by podszlifować umiejętności językowe.
-
Rynek tworzyw sztucznych, czyli recykling i inne wyzwania
... USAD, litewskiego operatora kaucji, trafia 92% butelek PET, 93% puszek oraz 85% opakowań szklanych objętych systemem kaucyjnym. Co więcej – przeprowadzone badania wskazały, że cały system działa motywująco dla obywateli. Według przeprowadzonego sondażu 97% konsumentów w kraju zadeklarowało, że system kaucyjny jest niezbędny ...
-
Sztuczna inteligencja tematem nr 1 w e-commerce
... , co odpowiada na obecny trend dostosowywania się do indywidualnych preferencji klientów. Jednocześnie wpływa to pozytywnie na sprzedaż, ponieważ - jak wskazują badania rynkowe - osoby otrzymujące dopasowaną do siebie ofertę, wydają na zakupy więcej niż planowały. To jednak jedynie kropla w morzu, ponieważ zastosowań ...
-
Freelancerzy rozchwytywani? Są najnowsze doniesienia z rynku
... wersjami. Badanie firmy Deloitte pokazało, że ponad 40% programistów już teraz korzysta z zintegrowanych narzędzi sztucznej inteligencji w swojej pracy. Co więcej, badania SoftServe sugerują, że programiści korzystający z sztucznej inteligencji pracują o 30-40% efektywniej. Specjaliści SEO aktywnie wykorzystują ChatGPT i podobne narzędzia sztucznej ...
-
Inwestycje w sektorze mieszkaniowym rozważa co czwarty inwestor w CEE
... badania CBRE "European Investors Intentions Survey 2024" wynika, że 24 proc. inwestorów w ... . Tymczasem w ostatnich latach dostępność mieszkań w kraju jest ograniczona, co wynika między innymi z dynamicznego wzrostu ich cen, często dwucyfrowego w ujęciu rok do roku. Te podwyżki były w dużej mierze usprawiedliwione kosztami budowy. Nakłady potrzebne ...
-
4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą. Gdzie przyjął się najlepiej?
... - 7 godzin pracy przez 5 dni w tygodniu (czyli 35 godzin tygodniowo) lub 8 godzin dziennie przez 4 dni w tygodniu (w sumie 32 godziny tygodniowo). Według badania ClickMeeting 68 proc. Polaków wolałoby tę drugą możliwość, a 63 proc. jest zdania, że wpłynęłoby to pozytywnie na satysfakcję z pracy. Warto ...
-
Przywództwo a efektywność pracownika i organizacji
... , który już został osiągnięty. Wizerunek firmy jest wykorzystany do przyciągania dobrych pracowników z rynku, aby osiągać jeszcze bardziej spektakularne sukcesy i zyski. Badania wykazały związek zdolności przywódczych z efektywnością w pracy. Można zakładać, że wyższy wynik na skali zdolności przywódczych może być przyczyną lepszej efektywności ...