-
Transport drogowy: przewoźnicy znowu w kłopotach?
... po płatnych drogach w Niemczech (+11,2%). O rosnącym i wysokim popycie świadczą także dane z badania koniunktury dla Polski i UE, choć na przełomie roku 2021 i ... dostaw ograniczające produkcję pojazdów przy wysokim na nie popycie powodowały wzrost cen o kilkanaście procent. Koszty nabywania taboru zwiększają również rosnące stopy procentowe, które ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... muszą się skupić konkretnie, aby ulepszyć swoje oferty online? Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Censuswide na zlecenie Wunderman Thompson Commerce, e-konsumenci z USA, ... istotne jest również wprowadzenie innych form dostawy. Liczy się też możliwość negocjacji cen, zakupu w cenach netto dla dostaw wewnątrzwspólnotowych, być może zawarcia ...
-
Jaka inflacja i stopy procentowe w 2023 roku?
... do nich pozostaną jednymi z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki w 2023 r. Badania sytuacji na rynku kredytowym, prowadzone przez NBP, pokazują, że już ... Artur Trzebiński. Podkreśla, że będzie to swego rodzaju urealnienie dynamiki wzrostu cen po zakończeniu obowiązywania tzw. tarczy antyinflacyjnej. Od nowego roku znikną bowiem obniżone ...
-
Branża TSL: pod presją wojny i przed widmem autonomizacji
... firm na rynku europejskim wynika również z konkurencyjnego w porównaniu z krajami „starej UE” poziomu cen – podkreśla Paweł Leszczyński, kierownik zespołu strategii w PIE. Wpływ wojny w Ukrainie ... , jednak prawie wszyscy znają podmioty, które z tego powodu miały kłopoty. Z badania MIK realizowanego przez BGK i PIE wynika, że 7 proc. firm przyznało, ...
-
Polska bizneswoman podwaja zyski
... dużej przedsiębiorczości polskich kobiet mówi się nie od dziś, a najnowsze, zrealizowane na zlecenie konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, badania tylko ją potwierdzają. Okazuje się, że biznesy prowadzone przez kobiety mają już blisko 30-procentowy udział wśród polskich przedsiębiorstw. Ich przychody ...
-
Parki handlowe deklasują centra
... , że były one wyraźnie wyższe niż wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych dla całego ... cen – niemalże wszystkie kategorie produktowe mocno podrożały w ujęciu rok do roku, widać jednak, że wzrosty z miesiąca na miesiąc nie są już tak duże jak to było w 2022 r. Mimo tego, że Polacy deklarują chęć robienia zakupów w sklepach małoformatowych to badania ...
-
Towar markowy czyli jaki....?
Według badania Omnimas, zrealizowanego przez TNS OBOP dla prawie połowy badanych (42%) słowo marka oznacza przede wszystkim wysoką jakość. Prawie 1/3 respondentów ( ...
Tematy: badanie marki, marka -
Po co mi w firmie serwis WWW? Kiedy ma sens?
... Kwietniu 2003 IPSOS przeprowadził badania internautów w Polsce. Jedna czwarta Polaków korzysta z internetu. Są to przede wszystkim ludzie młodzi, z wyższym i średnim wykształceniem, mieszkańcy dużych miast. Niemal ...
Tematy: -
Tydzień 42/2003 (13-19.10.2003)
... mięsa, ale wyłącznie na podstawie rzetelnych, niezależnych analiz naukowych. Unia te badania teraz ma, trwały one pięć lat. Air France i holenderski KLM podpisały w czwartek ostateczną ... podział Gazpromu, liberalizację rynku rozmów telefonicznych, energetyki oraz wprowadzenie w Rosji światowych cen na gaz. Ceną za to ma być wsparcie wniosku Rosji o ...
Tematy: -
Świąteczne reklamowanie
... badania TNS OBOP wynika, że w okresie przedświątecznym w znaczący sposób wzrasta w telewizji aktywność reklamowa niektórych kategorii produktów. Wśród typowo świątecznych reklamodawców prym ...
-
Czarna lista stacji paliw - c.d.
... uchwałę o przekazaniu specjalnych środków w wysokości 2 mln zł na przeprowadzenie ogólnopolskiego badania jakości paliw. Kontrole stacji rozpoczęły się w pierwszej połowie czerwca 2003 ... - używaniu odmierzaczy paliw nie posiadających urzędowych cech legalizacji, - nieuwidacznianiu cen sprzedawanych paliw. Efektem trwających ponad pięć miesięcy ...
-
Lojalność polskich konsumentów
ContactPoint - outsourcingowe call center, wykonujące badania CATI, a także zajmujące się obsługą programów lojalnościowych, przeprowadziło telefoniczne badanie opinii konsumentów odnośnie działań promocyjnych określanych łącznie mianem programów lojalnościowych. ...
Tematy: programy lojalnościowe -
Handel detaliczny w Polsce i Europie
... gdy Rosja i Turcja nie podejmują w tym zakresie znaczących wysiłków. Podczas badania zaobserwowano typowy model inwestowania przez duże międzynarodowe koncerny z branży handlu ... konsumenci, którzy, w związku z rosnącą konkurencją będą mogli oczekiwać niższych cen towarów. Handlowcy będą mieli do czynienia z ostrzejszą konkurencją, ale z drugiej ...
Tematy: handel detaliczny -
Internetowy ranking aut w TV
... Promo Zientarski - producent telewizyjnego programu motoryzacyjnego "Auto Świat TV" nawiązały współpracę. Począwszy od 23 października w programie prezentowane będą bieżące wyniki badania zainteresowania nowymi samochodami w Internecie sporządzone przez mojeauto.pl. Raporty TOP TEN mojeauto.pl są przygotowywane od początku 2004 roku. Codziennie ...
-
Polskie mikroprzedsiębiorstwa
Główny Urząd Statystyczny opublikował wyniki badania najmniejszych przedsiębiorstw, w których liczba pracujących nie przekraczała 9 osób - niezależnie od formy prawnej tych jednostek. Liczba tych przedsiębiorstw (mających osobowość prawną i ...
-
Chcą muzyki, nie filmów
... badania przeprowadzonego w Europie Zachodniej przez firmę Jupiter Research wynika, że mieszkańcy Starego Kontynentu wolą przenośne odtwarzacze muzyki od odtwarzaczy filmów. Jedynie ...
-
Reklama w motoryzacji X 2004
... październiku wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 86 mln 52 tys. zł - wynika z badania firmy analitycznej Expert-Monitor. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 68 mln 292 tysięcy złotych. Zdecydowana większość kwot ...
-
Mega sklep internetowy
... nie są biegli w obsłudze komputera infolinia może służyć do negocjacjowania cen oraz składania zamówień. Internauci mają dodatkowe udogodnienia: mogą wyszukać produkt, wirtualnie ... tysięcy produktów oraz rozszerzyć współpracę o 20 kolejnych producentów i importerów sprzętu. Z badania Interbus, przeprowadzonego przez TNS OBOP, wynika, że od maja ...
-
Telekomunikacyjne debiuty
Trzy miesiące od wejścia na rynek marka Sami Swoi jest rozpoznawana przez 54 procent mieszkańców Polski – wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Dokładnie taki sam odsetek osób rozpoznawał markę Heyah, po upływie podobnego okresu od ...
-
Akcyza - tak, VAT - nie
... papierosów za sprawiedliwy podatek, akceptujemy również opodatkowanie dochodów firm i zysków na giełdzie. Za niesprawiedliwe uznajemy opodatkowanie artykułów dla dzieci - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej" przez sopocką Pracownię Badań Społecznych. Polacy akceptują akcyzę na alkohole i wyroby tytoniowe (51 i 47 procent ...
-
Polska nieprzyjazna dla biznesu
... , Europejczycy relatywnie nisko oceniają swoje państwa pod kątem ich atrakcyjności dla biznesu. To jedna z najbardziej zaskakujących informacji płynących ze Światowego Badania Reputacji 2005, przeprowadzonego przez sieć badawczą TNS (w Polsce TNS OBOP). Wykorzystując moduł TRI*M (narzędzie służące zarządzaniu satysfakcją klientów) Reputation Index ...
-
Tydzień 2/2005 (10-16.01.2005)
... w całej Unii wyniósł 0,3% kw/kw. Otwarcie unijnego rynku na chińskie tekstylia spowoduje, że nastąpi spadek cen, a wydatki konsumentów zmniejszą się o 25 mld euro rocznie. W roku 2003 Airbus sprzedał 305 ... jak Hiszpania, Portugalia i Grecja. Jest też koncepcja podwojenia nakładów na badania naukowe, zwiększając je z 17,5 mld euro do 30 mld euro ...
-
Tydzień 3/2005 (17-23.01.2005)
... budownictwa w końcówce ubiegłego roku. W grudniu inflacja wyniosła 4,4% r/r. Średnio poziom cen w 2004 roku zwiekszył sie w stosunku do 2003 roku o 3,5%. (w budżecie na 2004 ... 2005 roku) akcji operatora sieci komórkowych Plus GSM i Sami Swoi. Po zakończeniu badania sytuacji finansoweh Huty Częstochowa przedstawiciele Mittal Steel podtrzymali swoje ...
-
Fiat największym reklamodawcą
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w grudniu firma Fiat Auto Poland - informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor. Fiat Auto Poland został również liderem zestawienia motoryzacyjnych wydatków reklamowych za ...
-
Internetowe znajomości Polaków
... jednym z istotnych powodów korzystania z Internetu jest także możliwość nawiązywania nowych kontaktów. Znajomości w sieci szuka niemal połowa jej użytkowników (47%) - wynika z badania prof. Zbigniewa Izdebskiego "Seks a Internet", zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie Schering Polska. Jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy Internetu ...
-
Reklama w motoryzacji I 2005
... miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w styczniu firma Citroen Polska - informuje Instytut Samar, powołując się na badania firmy Expert-Monitor. Według zestawienia przygotowanego przez Samar, styczniowe wydatki tego francuskiego producenta na reklamę wyniosły ponad 6 mln zł, co stanowi ...
-
Polacy o handlu kobietami
Niemal wszyscy Polacy zetknęli się z problemem handlu kobietami - wynika z raportu przedstawionego w styczniu przez Centrum Badania Opinii Społecznej. 95 proc. naszych rodaków przyznało, że słyszało lub czytało o tym zjawisku. Głównym źródłem informacji na ten temat są ...
-
Jaki kandydat na prezydenta?
... redakcji miesięcznika Reader's Digest przez CBOS. Do uczciwości kandydata większą wagę przykładają osoby lepiej wykształcone, młodsze oraz mieszkańcy większych miejscowości. Z badania wynika też, że im ktoś częściej chodzi do kościoła, tym uczciwość kandydata jest dla niego mniej istotna. Jaki powienien być ...
-
Mobilność - wygodna i niebezpieczna
W styczniu 2005 r. sonda kosmiczna Huygens wylądowała na jednym z księżyców Saturna - Tytanie i zaczęła przesyłać dane na Ziemię, przez 750 milionów mil zimnej próżni. W biznesie - przynajmniej na razie - nie mamy do czynienia z mobilnością w aż takiej skali. Nie trzeba jednak zajmować się badaniami kosmosu, by dostrzec, że procesy o krytycznym ...
-
Tydzień 26/2005 (27.06-03.07.2005)
... 5% ludności. Te wydatki są siedem razy większe niż środki przeznaczane łącznie na badania i rozwój, naukę i technikę, kształcenie i innowacyjność. Wielka Brytania proponuje zniesienie subsydiów rolnych ... chce od Ukrainy zapłaty za gaz w cenach rynkowych (byłby to wzrost cen z dotychczasowych preferencyjnych 50 do 160 USD za 1000 m sześc. paliwa). To ...
-
Polska wyprzedza regionalnych konkurentów
Według ostatniego badania Ernst&Young European Attractiveness Survey przeprowadzonego wśród menadżerów najwyższego szczebla, Europa Zachodnia okazuje się być najbardziej interesującym obszarem gospodarczym (63 procent ...
-
Atrakcyjna Polska
Firma konsultingowa Ernst & Young po raz kolejny przeprowadziła badania, mające określić poziom atrakcyjności inwestycyjnej różnych krajów. Aż 17 procent pytanych przedsiębiorców wskazało Polskę jako najatrakcyjniejszą lokalizację dla nowych inwestycji, ...
-
UMA: komórka i stacjonarny w jednym
Badania przeprowadzone na zlecenie Motoroli pokazują, że w krajach Europejskich istnieje duży popyt na usługi telefonii konwergentnej, opartej na technologii UMA, która ...
Tematy: UMA, telefonia konwergentna -
Wolne miejsca pracy I-VI 2005
GUS przedstawił wyniki badania popytu na pracę. Na ogólną liczbę 101,1 tys. zbadanych podmiotów, 8,3 tys., tj. 8,2% dysponowało w końcu II kwartału br. wolnymi miejscami pracy, z ...
-
Aukcje coraz popularniejsze
Dostępna jest już najnowsza - wrześniowa - fala badania Net Track. W badanej próbie (N=3014), procent osób korzystających z Internetu wynosi 29,2% co oznacza, że w Polsce jest 8 694 000 internautów. Wzrasta ...