-
Przemyślane zakupy w Internecie
... tego zjawiska może być to, że istnieje wiele sklepów internetowych oraz narzędzi ułatwiających porównanie cen i ich ofert. Nie tylko wybór produktów oferowanych w sieci jest większy, większe są ... więcej czasu na skonsultowanie się z partnerem czy uzyskanie szczegółowych informacji o produkcie lub zniżkach. W ramach badania ScanAlert monitorowało 2,6 ...
-
Sieci komputerowe u niemal połowy Polaków
Blisko połowa Polaków (44%) posiadających w domu dostęp do Internetu stworzyła domową sieć komputerową - wynika z badania D-Link Technology Trend (DTT), przeprowadzonego na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC. Sieci domowe najczęściej są tworzone przez mieszkańców ...
-
Defraudacja i korupcja w firmach: narzędzia i metody
... empirycznych, ujawniających rozmiary i skutki defraudacji i korupcji w przedsiębiorstwach. Na przykład badania prowadzone kolejno w latach 2002, 2004, 2006 przez organizację Association ... wykorzystanie pośredniczących spółek zagranicznych do sztucznego zawyżania cen sprzedaży; wykorzystywanie spółek zarejestrowanych w rajach podatkowych do oszustw ...
-
Stres zawodowy u 85 proc. Polaków
... 85% aktywnych zawodowo Polaków odczuwa stres w pracy. Dodatkowo ponad połowa ankietowanych traktuje pracę jedynie jako obowiązek i sposób zarobienia na życie. Badania przeprowadzono w czerwcu 2007 na grupie aktywnych zawodowo Polaków w wieku od 18 lat. Stres towarzyszy nam codziennie i jest to bardzo szkodliwy ...
-
Telepraca mało popularna wśród Polaków
Prawie 40 proc. Polaków nigdy nie słyszało o telepracy - wynika z badania zrealizowanego przez PBS DGA na zlecenie "Gazety Prawnej" i CMS Cameron McKenna. Spośród osób, które słyszały o telepracy, jedynie 1 proc. badanych zadeklarowało, ...
-
Wolniejszy wzrost gospodarczy w 2008?
... 11,5% przedsiębiorstw zatrudniających do 249 osób szukało pracowników i ich nie znalazło – badania PKPP Lewiatan) oraz wysoki stopień wykorzystania mocy wytwórczych (wg szacunków ... jak do tej pory – „amortyzować” będzie ujemne konsekwencje potencjalnego wzrostu cen ropy naftowej. Problemem, który może się w przedsiębiorstwach ujawnić tak w krótkim ...
-
Tydzień 3/2008 (14-20.01.2008)
... wypracować skuteczniejsze scenariusze działań w sytuacjach kryzysowych na światowych rynkach. W tym celu rozpoczął badania działań podjętych przez Fed, EBC i inne banki centralne w czasie ostatnich ... stan techniczny rurociągów zmuszony jest przerwać dostawy stara się wymóc podwyższenie cen z 75 do 140 USD za 1000 m³. Nie chce też zwiększyc dostaw z ...
-
Rynek pracy a bezrobotni po 50-tce
... zlecenie Stowarzyszenia Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce instytut badawczy Ipsos przeprowadził badanie pt. "Rynek Pracy a osoby bezrobotne 50 + - bariery i szanse". Celem badania była analiza sytuacji osób bezrobotnych w wieku powyżej 50 lat. Projekt Stowarzyszenia Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce "Rynek Pracy a osoby bezrobotne 50 ...
-
KPP: analiza bezrobocia w Polsce
Badania GUS dowodzą, że w ostatnich latach, nasz rynek pracy ulega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany w strukturze zatrudnienia i mobilności pracowników wyszły daleko poza prognozy i ...
-
Usługi pocztowe: uwolnienie rynku w 2013
... dbałości o klienta. STL chce również doprowadzić do zmiany zawyżonych cen za usługi pocztowe. Zgodnie z przyjęta strategią w lutym 2008 roku Stowarzyszenie opracowało "Raport ... przez Pocztę. Liczba ta jest wyższa o 6,38% w stosunku do poprzedniego badania. Ponadto aż 0,49% ogółu wniesionych reklamacji zostało uznanych za niewniesione, co dając ...
-
Tydzień 20/2008 (12-18.05.2008)
... inflację na poziomie 3,7% r/r). Główne czynniki podnoszące poziom inflacji to wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych (zdrożały w ciągu roku średnio o 6,6%), kosztów użytkowania mieszkań (6,4%) oraz paliw ( ... Finlandii. Jest to bardzo dobry wzorzec dla nas. Kraj ten na badania i rozwój przeznacza 3,52% PKB, ale to, co jeszcze ważniejsze, to ...
-
Zabawki dla dzieci: spada bezpieczeństwo
Wzrosła liczba niebezpiecznych zabawek na rynku - wynika z nowego badania Inspekcji Handlowej przeprowadzonego na zlecenie UOKiK w I kwartale 2008 roku. Zakwestionowano prawie 34 proc. produktów - to o 1,3 proc. więcej niż w trakcie poprzedniej ...
-
Kontrola UOKiK: biura podróży 2008
... 20 dni przed jej rozpoczęciem. Tymczasem organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany cen nawet dwa tygodnie przed terminem: "Biuro zastrzega sobie prawo zmiany ceny ... pod numerem telefonu 0 800 800 008. Informacje o badaniu Zakresem badania objęto wzorce umów wykorzystywane przez przedsiębiorców przy zawieraniu z konsumentami umów o ...
-
Tydzień 27/2008 (30.06-06.07.2008)
... będzie zweryfikować prognozy dotyczące wzrostu cen żywności. Jego zdaniem, wzrost ten może sięgnąć 8-10%. W tym roku Europejski Bank Inwestycyjny może udzielić kredytów na kwotę 55 mld euro. Ostatnio bank pożyczył Polsce kolejny miliard euro: 600 mln na badania i rozwój, a 400 mln na ...
-
Tydzień 29/2008 (14-20.07.2008)
... i szybciej niż przewidywano (w czerwcu wyniosła już 4,6%). Napędza ją światowy wzrost cen ropy i żywności. W Polsce są sygnały wskazujące na możliwość gorszych od ... Polska znajduje się w europejskim ogonie. Według danych unijnych udział wydatków na badania i rozwój w PKB w 2006 r. był w Polsce ponad trzykrotnie mniejszy niż unijna średnia i siedem ...
-
Tydzień 34/2008 (18-24.08.2008)
... w II kwartale spadek PKB o 0,3%. W Wielkiej Brytanii zanotowano w sierpniu największe spadki cen domów od co najmniej 2002 roku (średnia cena za dom spadła w tym miesiącu w ... atmosfera wśród polityków nie udziela sie jednak przedsiębiorcom, bo przeprowadzone badania wskazują, że lipcowy wskaźnik nastrojów przedsiębiorców spadł do najniższego poziomu ...
-
Generacja Y a oferty polskich banków
... banków jednocześnie” – mówi Piotr Siciak, starszy menedżer z grupy bankowej Deloitte. Z badania Deloitte wynika, że atrakcyjność młodego pokolenia, jako grupy docelowej banków, ... swojej ofercie konta dla studentów, jednak niewiele z nich dostosowało poziom cen, sposób dystrybucji produktów oraz komunikację do potrzeb segmentu młodych klientów. Do ...
-
Energetyka jądrowa bardziej opłacalna
... są liczne projekty i badania dotyczące wykorzystania odnawialnych źródeł energii takich, jak wiatr, promieniowanie słoneczne, pływy morskie. Są to jednak metody wciąż zbyt mało wydajne, by zapewnić bezpieczeństwo energetyczne świata w przyszłości. Dążenie do niezależności energetycznej w dobie wciąż rosnących cen surowców naturalnych oraz w trosce ...
-
Europa Środkowa: łącza ADSL przodują
Dostęp do Internetu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej odbiega dość znacznie od średniej europejskiej - wynika z badania D-Link Technology Trend (DTT), przeprowadzonego na zlecenie firmy D-Link przez instytut Millward Brown w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Obecnie w regionie 44% ...
-
Święta w USA: sprzedaż online 2008
... fakt, że wskaźnik corocznego wzrostu kształtował się mniej więcej na poziomie 20% - podało ATG Commerce Suite, na podstawie swojego najnowszego badania, przeprowadzonego przez the e-tailing group. Słaba sytuacja ekonomiczna wywiera w tym sezonie presję również na sprzedaż w handlu elektronicznym. Presja ta uwydatnia ...
-
Serwisy społecznościowe drogą do klienta
Zgodnie z badaniami, przeprowadzonymi w wrześniu 2008 r. przez Opinion Research Corporation na zlecenie Cone, blisko sześciu na dziesięciu Amerykanów, będących użytkownikami serwisów społecznościowych, kontaktuje się z przedsiębiorstwami poprzez strony internetowe skupiające społeczności internetowe. Wyniki badań wykazały, że 85% użytkowników ...
-
Gospodarka Polski w 2008 wg Lewiatana
... duże były potencjalnie atrakcyjnym partnerem dla instytucji kredytowych. Natomiast badania PKPP Lewiatan „Monitoring kondycji sektora MSP 2008” wskazują, że 72,6% mikroprzedsiębiorstw (66 ... negatywnymi czynnikami (silny złoty, wzrost kosztów produkcji w efekcie wzrostu wynagrodzeń, cen surowców i energii) przełożyły się silnie na wyniki finansowe ...
-
Wskaźnik optymizmu III 2009
... dotyczące inflacji – obecnie do rzadkości należą oczekiwania przyspieszenia tempa wzrostu cen. Informacje o badaniu Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 7 a 13 marca 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie ...
-
Wskaźniki gospodarcze a kryzys
... kwitnie przewóz różnych dóbr. Rosnący popyt na usługi transportowe, implikuje wzrost ich cen, także stawek frachtowych w transporcie morskim - zwyżkuje Baltic Dry Index. W przypadku ... koniunktury w placówkach bankowych. Opracowywany jest od 1993 r. przez Pentor Instytut Badania Opinii i Rynku we współpracy i na zlecenie Związku Banków Polskich. ...
-
Firmy nieprzygotowane na przyjęcie euro
... i handlowe powinny podjąć przygotowania ok. 9 miesięcy przed wprowadzeniem „podwójnych cen”. „Wprowadzenie euro w Polsce będzie wiązało się także z poniesieniem realnych ... zł wyda na konwersję 10,5 mln zł” - mówi Emilian Półrolnik, Menedżer z Deloitte. Z badania, przeprowadzonego na zlecenie Deloitte, dotyczącego opinii dyrektorów finansowych na ...
-
Firmy kurierskie łamią prawa konsumentów
... , w których firmy kurierskie zastrzegają sobie prawo do zmiany umowy, w tym obowiązujących cen usług, co zostało przez Prezesa UOKiK zakwestionowane ze względu na ... nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia". W wyniku przeprowadzonego badania Prezes UOKiK wszczęła do tej pory postępowania przeciw 12. przedsiębiorcom z tytułu naruszenia ...
-
Wskaźnik optymizmu V 2009
... odsetek optymistów i pesymistów był już zbliżony. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, obawy o wzrost cen utrzymują się na niskim poziomie. Obecnie częściej oczekuje się spadku inflacji w ciągu ... wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 7 a 14 maja 2009 roku na reprezentatywnej ...
-
Wskaźnik optymizmu VI 2009
... także, z 15 do 18%, osób spodziewających się wzrostu cen w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Informacje o badaniu Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 4 a 14 czerwca 2009 roku na reprezentatywnej ...
-
Branża PR: nastroje w II kw. 2009
... oceniania jako dobra, a blisko 70 proc. przewiduje poprawę sytuacji na rynku PR-owskim w ogóle w ciągu najbliższego roku - wynika z pierwszego na rynku badania Fahrenheit PR przeprowadzonego przez firmę Pretendent, PRoto i Związek Firm Public Relations. Fahrenheit PR to pierwsza edycja zestawienia analizującego nastroje w branży ...
-
Nastroje gospodarcze: wciąż żyjemy nadzieją
Badania konsumentów i przedsiębiorców w rozmaitych państwach świata wykazują w ostatnich miesiącach coraz większy rozdźwięk między ich oczekiwaniami a ocenami bieżącej sytuacji. Ostatnie miesiące tego ...
-
Telefony komórkowe dla seniorów
Do sprzedawców przemówiły wrześniowe wyniki badania Ericsson Consumer Lab, z których jasno wynikało, że najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej w Polsce są osoby powyżej 50 roku życia. ...
-
Szkolenie pracowników korzystne w kryzysie
Aż o 11,3 proc w ciągu ostatniego roku wzrosło zatrudnienie osób z wyższym wykształceniem w Polsce - wynika z badania "Fewer hours worked and more part-timework in the EU27" Eurostatu, opublikowanego 5 listopada 2009 r. Prawie dwukrotny wzrost zapotrzebowania na pracowników z najwyższymi ...
-
Efektywność pracowników spada
Według badania Talent Club "Polski menedżer czasów kryzysu" jedynie 23 proc. menedżerów pracuje ze stuprocentową efektywnością. Z kolei ponad połowa ankietowanych przyznała, że ...
-
Sektor MSP: ocena IV kw. 2009 i prognoza I kw. 2010
... złudzeń co do zakończenia kryzysu - ich zdaniem realny staje się raczej rok 2011 lub 2012 i dalej (57 proc.) - wynika z najnowszego badania firm sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw przeprowadzonego przez wrocławski Instytut Keralla. Pozytywne prognozy przedsiębiorców na I kwartał tego roku dowodzą, że ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w firmie consultingowej, kupić analizy rynkowe, przeprowadzić wizję lokalną, wykonać badania marketingowe. Te metody są jednak dość kosztowne. Natomiast wiele informacji, które mają kluczowe znaczenie biznesowe jest dostępna publicznie w ogólnodostępnych mediach ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem