-
GenAI w logistyce to raczej przyszłość niż rzeczywistość
... (31% do 12%) oraz sprzedaży i operacjach (24% do 10%). Analizy dotyczące korzyści wynikających z wdrożeń AI w logistyce prowadzone są także w Polsce. Z badania ID Logistics i K+ Research zrealizowanego w III kw. 2024 r. wśród 400 managerów odpowiedzialnych za łańcuchy zaopatrzenia wynika, że 36% respondentów prowadzących operacje ...
-
Czy AI pomoże ograniczyć oszustwa finansowe?
... maszynowego. Z ich pomocą automatyzują i usprawniają procesy personalizacji ofert, analizy dokumentów, oceny ryzyka kredytowego czy obsługi klienta z użyciem interaktywnych chatbotów. Z badania KPMG wynika, że nawet 76% instytucji finansowych na świecie zamierza wykorzystać rozwiązania bazujące na AI również do wykrywania oszustw i zapobiegania ...
-
Patenty: polskie szkoły wyższe na bakier z wynalazczością?
... podmioty, ale wymieniające naukowców powiązanych z uniwersytetami jako wynalazców. Europa cieszy się długą tradycją doskonałości akademickiej, ale czasami trudno nam przekuć badania w sukces komercyjny" - powiedział prezes EPO António Campinos. Nasz raport rzuca światło na wynalazczość uczelni w całej Europie, stanowiąc dobrą podstawę do ...
-
Polak dawcą organów. Czy godzimy się na transplantację narządów?
... jest wśród osób nie mających lęków przed śmiercią (43%), a jeszcze więcej wśród tych, którzy osobiście znają osobę po przeszczepie (59%). Badania pokazują stosunkowo dużą otwartość Polaków na kwestię transplantacji narządów. Widać również, że więcej osób deklaruje gotowość przekazania swoich narządów do ...
-
Silversi liczą na pracę i rozwój zawodowy. Barierą stereotypy?
... Rzeczywiście można dostrzec, że osoby 50+ częściej napotykają trudności na rynku pracy, szczególnie kiedy chcą znaleźć lub zmienić pracę. Liczne badania, ale przede wszystkim osobiste doświadczenia tych osób wskazują, że często bywają niezauważane lub pomijane przez pracodawców, którzy kierują się uprzedzeniami ...
-
34% Polaków chce anulować subskrypcje
... 12 miesięcy? Jak dobrze realizować usługi subskrypcyjne? Wyniki przeprowadzonego przez Adyen, globalną platformę technologii finansowych wybieraną przez rynkowych liderów, badania Digital Report dowodzą, że 34 proc. polskich konsumentów już zrezygnowało lub planuje w najbliższych 12 miesiącach zrezygnować z subskrypcji usług i produktów ...
-
Branża automotive: to ostatni moment na odzyskanie pozycji
... wprowadzenie akumulatorów ze stałym elektrolitem zapowiada Toyota. Jednak Japończycy planują zrobić to dopiero w 2027 lub 2028 r. Pomimo gigantycznych nakładów na badania i rozwój, Europa pozostaje w tyle za Chinami również pod względem automatyzacji produkcji. Unia przegrywa także ze Stanami Zjednoczonymi, które w ostatnich latach ...
-
Sytuacja materialna Polaków: dobrostan czy zaciskanie pasa?
... w jej otoczeniu. I okazuje się, że wynik tych porównań społecznych jest bardziej negatywny niż postrzeganie własnej sytuacji materialnej. Jak pokazały przeprowadzone badania, pomimo iż więcej Polaków ocenia swoją sytuację pozytywnie niż negatywnie, to równocześnie więcej osób uważa, że ich sytuacja jest gorsza ...
-
Jak optymalizować stronę na WordPress, aby zwiększyć liczbę klientów?
... w wyszukiwarkach internetowych. Strony, które ładują się wolniej, mają wyższy współczynnik odrzuceń, co negatywnie wpływa na SEO oraz konwersję. Na przykład, badania pokazują, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, ponad połowa użytkowników mobilnych rezygnuje z jej odwiedzenia. Aby zwiększyć szybkość ładowania ...
-
Seks, polityka, pieniądze: temat tabu czy wręcz przeciwnie?
... z wyższym i średnim wykształceniem. Na przykład o seksie 48% osób z wyższym wykształceniem rozmawia z najbliższymi a tylko 29% osób z wykształceniem podstawowym i zawodowym. Wyniki badania wskazują na różne poziomy otwartości w komunikacji z innymi osobami na tematy osobiste, finansowe i światopoglądowe. Największym tabu jest śmierć i jest to temat ...
Tematy: seks, polityka, pieniądze, kłopoty finansowe, religia, dyskusja światopoglądowa, rozmowa, tematy tabu -
Biurowce w Warszawie: najemcy nie mają z czego wybierać?
... Najemcy coraz częściej poszukują biur spełniających standardy ESG, co wpływa na strategię deweloperów. Branża nieruchomości ma ogromny wpływ na środowisko, badania pokazują, że budynki odpowiadają aż za ok. 40% globalnego zużycia energii oraz 30% emisji gazów cieplarnianych. W związku z tym, dążenie do ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
... się wstydzić, a może wręcz być z niego dumnym. – mówi prof. Dominika Maison. Dlaczego Polacy sięgają po używane ubrania? Kolejnym pytaniem przeprowadzonego badania było sprawdzenie co najbardziej motywuje Polaków do sięgania po używane ubrania. Niemalże na równi są dwa motywy: finansowy (22%) i poszukiwania ...
-
Biura maklerskie kontra potrzeby inwestorów, czyli nieporozumienie?
... finansowymi w Polsce stopniowo rośnie. Udział ETF-ów w portfelach inwestorów wynosi obecnie ponad 20 proc., co stanowi niemal dwukrotny wzrost względem ubiegłorocznego badania. Równocześnie blisko 30 proc. inwestorów posiada kryptowaluty, co może być efektem wzrostu wartości Bitcoina w 2024 r. oraz rosnącej akceptacji tego aktywa ...
-
Savoir-vivre podczas wideokonferencji w różnych krajach
... osobami, wymaga dużego wysiłku mentalnego. Czy włączamy kamerki na spotkaniach online? Wbrew pozorom, nie wszyscy lubią włączać kamerę podczas wideorozmów. Z badania wynika, że średnio 40% połączeń wideo odbywa się przy wyłączonej kamerze. Jeśli przyjrzymy się poszczególnym krajom, w Ameryce Łacińskiej odsetek ten ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... deklaruje, iż zetknęło się z podejrzanymi, fałszywymi opiniami o firmach w internecie. To więcej niż jedna trzecia aktywnych użytkowników sieci. Wyniki naszego, najnowszego badania są alarmujące i pokazują, jak powszechny stał się problem fałszywych recenzji w polskiej sieci. - mówi Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TRUSTMATE.io. - Manipulowanie ...
-
Emigracja vs imigracja: która większa?
... im mniejsza miejscowość – mówi Magda Dąbrowska, wiceprezeska Grupy Progres. – Lokalizacja nadal odgrywa jednak kluczową rolę przy wyborze zatrudnienia. Jak pokazują badania Grupy Progres, aż 87% kandydatów zwraca uwagę na położenie firmy podczas poszukiwań pracy. Mimo to jedynie 13% ofert pracy eksponuje ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne odporne na ryzyko?
... pod rządami Donalda Trumpa, niepokoi biznes. Rosną obawy przed ponownym protekcjonizmem, co wiąże się z ryzykiem inflacji i spowolnienia gospodarczego. Ostatnie badania potwierdzają, że zarówno europejski sektor nieruchomości, jak i inne branże postrzegają niestabilność geopolityczną jako największe zagrożenie. Wskaźniki niepewności wzrosły zarówno ...
-
Boty w dziale obsługi klienta: oswojone czy nie?
... dla rozwiązań AI: gotowość do skorzystania z chatbota wzrosła z 17,5% do 18,2%, a z bota głosowego z 11,1% do 13,8%. Wyzwania dla firm Wyniki badania pokazują wyraźnie, że firmy masowo wdrażają boty w swoich centrach obsługi, a jakość doświadczeń klientów poprawia się. Jednocześnie jednak zdecydowana większość Polaków ...
-
Co ludzie powiedzą? Czyli jak przestać się przejmować opinią innych
... 100 cierpi na zaburzenia lęku społecznego w ciągu swego życia. Wielu z nas ma takie osoby w swojej rodzinie, pracy, otoczeniu. W USA inne badania wskazywały na to, że z lękiem społecznym i poczuciem zaniżonej atrakcyjności społecznej boryka się między 7 a 10 % społeczeństwa. Te osoby po prostu boją ...
-
Przedsiębiorcy z sektora MŚP: sprytni pracusie czy kombinatorzy?
... w marcu i kwietniu 2025 roku na zlecenie Santander Leasing Polska ujawnia ciekawe różnice w postrzeganiu sektora MŚP. Jak mówi Jakub Poręcki wyniki badania potwierdzają to, co od lat obserwuje w bezpośredniej pracy z klientami: Polscy przedsiębiorcy są niezwykle zaangażowani, ciężko pracują i biorą na siebie ogromną ...
-
Ile postów w sieci tworzy AI? Raport o wykorzystaniu sztucznej inteligencji przez twórców internetowych
... . Prawie 90 proc. użytkowników sięga po ogólnodostępne narzędzia AI w pracy, a aż 76 proc. zauważa wzrost wydajności pracy dzięki ich użyciu. Z badania Imker wynika, że twórcy nie tylko dotrzymują kroku temu trendowi – coraz częściej traktują AI jako stałe narzędzie swojej pracy. Ze ...
-
AI zmienia zasady gry na rynku pracy: zagrożenie czy szansa dla pracowników?
... , pracowników socjalnych, doradców i opiekunów osobistych), w perspektywie globalnej wzrost przewidywany jest także w przypadku nauczycieli w szkolnictwie wyższym i średnim. Z przeprowadzonego przez WEF badania wynika, że 41% firm zakłada redukcję siły roboczej w tych obszarach, w których może ją zastąpić sztuczna inteligencja. Jednocześnie aż 77 ...
-
Gdy reklama nie działa: jak SEO i AI otwierają portfele konsumentów
... i pokolenie X chętnie korzystają z Facebooka. Z kolei wyszukiwarka internetowa jest miejscem, gdzie można spotkać wszystkie generacje, ponieważ używają jej przedstawiciele wszystkich pokoleń. Badania pokazują, że jest ona źródłem informacji o markach i produktach dla 65 proc. konsumentów – to więcej niż w przypadku social mediów czy platform ...
-
Zbieranie grzybów w Polsce: kto i dlaczego chodzi na grzyby, a kto boi się lasu?
... zalecają korzystanie z pomocy specjalistów przy identyfikacji grzybów i wskazują na możliwość ubezpieczenia na wypadek zatrucia. Niecałe dwie trzecie Polaków zbiera grzyby Z badania zleconego przez Rankomat.pl wynika jasno, że znacznie więcej jest zwolenników grzybobrania niż przeciwników. Jednak przewaga grzybiarzy (62 proc.) w stosunku ...
-
Agentic AI w marketingu: nowe możliwości, stare problemy z zaufaniem
... danych i sztucznej inteligencji, opublikował raport „Marketers and AI: Navigating New Depths”, przygotowany we współpracy z firmą badawczą Coleman Parkes Research. Wyniki badania wskazują, że świat marketingu znalazł się w punkcie zwrotnym na swojej drodze wykorzystywania AI. Przechodzi od generatywnej AI (GenAI) do eksploracji ...
-
AI w negocjacjach - czy maszyna może zastąpić człowieka przy stole negocjacyjnym?
... – i nie ma się co dziwić. Tam, gdzie w grę wchodzą liczby, dane i powtarzalne procesy, AI jest nieocenionym wsparciem. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego pod wodzą ekspertów z Karlsruhe Institute of Technology. Gdy AI przejmowała część decyzji lub wspierała człowieka, wydajność oraz efektywność wykonania ...
-
Etnografia organizacji: co to takiego?
... do tego przydają im się etnograficzne badania organizacji. Etnografia organizacji to metodologia służąca do badania kultury (czyli wartości, poglądów, ... badania etnograficzne Jak naprawdę funkcjonuje dział/firma Jak ludzie definiują swoje obowiązki Jaki jest poziom zadowolenia/lojalności wobec firmy Jakie są problemy i jak je naprawić Co stanowi DNA ...
-
Skuteczny marketing szeptany
... – w przypadku zwykłych konsumentów tę umiejętność posiada 37 proc. Raport Youth Media DNA pokazuje, że prosumenci starają się wyszukiwać i porównywać informacje w niezależnych ... kategorii najbardziej efektywnego narzędzia sprzedażowego. W tym kontekście nie dziwią wyniki badania firmy Comment UK, w którym poproszono 100 brytyjskich brand managerów ...
-
Skuteczność reklamy
... pamięć. Każda kategoria, oprócz swojej konwencji, ma swoje DNA, a reklamy najbardziej skuteczne to takie, które zachowują DNA. Dzięki niemu oglądający szybko kojarzy, o czym ... poruszające czy wzruszające. Na pulpicie prawie każdego komputera w domach, gdzie robimy badania, jest folder: ulubione reklamy. Prawie każda z nich ma co najmniej jeden z ...
-
Biometria to codzienność. Jakie dane służą weryfikacji tożsamości?
... poprosić o przyłożenie palca, jeśli zamontujemy zamek biometryczny. Jak wynika z badania Visy, europejscy konsumenci najbardziej ufają właśnie tej formie uwierzytelniania. Na ... metoda identyfikacji jest zastosowana m.in. w najnowszych smartfonach. W przypadku skanowania siatkówki dna oka tworzony jest obraz siatki naczyń krwionośnych tego narządu. ...
-
Jak Pokolenie Z zamierza naprawiać świat?
... części badania na całość populacji Pokolenia Z należy potraktować z dużą ostrożnością. Mogą być one zaburzone przez próbę badawczą – członków i alumnów programów organizacji JA Worldwide, promującej przedsiębiorczość. Przedsiębiorczy sposób myślenia można kształcić już w dzieciństwie i część zachodnich społeczeństw ma takie podejście w swoim DNA ...
-
Inwestycje w spółki zombie, czyli ryzyko wpisane w cenę
... naprawiły swoją sytuację finansową lub zostały wycofane z giełdy. Jak pokazują wyniki przeprowadzonego badania, od 2010 roku liczba spółek zombie rosła na całym świecie o niemal 9 ... procentowych ich liczba mogłaby wzrosnąć nawet do 7,3 proc. Turystyka odbija się od dna, nieruchomości tracą Biorąc pod uwagę wielkość firmy, raport Kearney wykazał, że ...
-
Komórki pobudzają mózg
... może być szkodliwe dla osób dotkniętych na przykład epilepsją. Badania medyczne dotyczące używania telefonów komórkowych przyniosły różne rezultaty. Szwedzcy badacze ... badania przeprowadzone przez japońskich operatorów komórkowych wykazały, że nie ma żadnych dowodów na to, że fale radiowe z telefonów są szkodliwe dla komórek mózgu czy łańcuchów DNA ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP III kw. 2014
... dna z III kwartału 2013 roku, kiedy to Busometr inwestycyjny wskazywał 38,96 pkt. W perspektywie najbliższych 6 miesięcy aż 50,9 % zamierza – w różnej skali – inwestować. To najlepszy wynik w trzyletniej historii tego badania ... co kwartał. Aktualnie prezentujemy wyniki tego badania przeprowadzonego w III kwartale bieżącego roku, które prognozują ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2018
... najlepszych. Pozostałych 17 to organizacje, które brały udział w poprzednich edycjach badania i najwyraźniej nie zaprzestały swoich dążeń do stworzenia przyjaznego, opartego na ... bo ich organizacje rządzą się przekonaniami, wartościami i zasadami, które są zapisane w DNA firmy i od których nie ma odstępstw.” – mówi Marzena Winczo-Gasik, szef zespołu ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei