-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IX 2013
... . Po wynikach produkcji sprzedanej przemysłu i sprzedaży detalicznej można sądzić, że proces odbijania się popytu od dna się rozpoczął. Niestety w inwestycjach ogólnie obserwujemy tendencję spadkową, lecz najnowsze badania wskazują, że inwestycje ruszyły już w sektorze przedsiębiorstw. Niepokojący jest jednak spadek napływu inwestycji zagranicznych ...
-
Polacy kupują nielegalny alkohol
... zachodniopomorskiego przyznaje, że miał kontakt z tanim alkoholem bez banderoli. Zakupu dokonał sam bądź przez przyjaciół i członków rodziny. To wyniki badania przeprowadzonego w ramach akcji społecznej „Stop nielegalnemu alkoholowi” prowadzonej w sierpniu br. w trzech najbardziej zagrożonych województwach. Zakończona niedawno kampania pokazała, że ...
-
Tożsamość w sieci
... ludzie chętniej niż inni dzielą się swoimi danymi w Internecie. Czy naprawdę istnieje coś takiego jak osobowość internetowa? Według najnowszego globalnego badania przeprowadzonego przez MasterCard (NYSE:MA), odpowiedź brzmi: TAK. Program Digital Sharing and Trust Project (Udostępnianie danych i Poufność w cyfrowym świecie) wykazał ...
-
Prognozy dla polskiej gospodarki XI 2013
... całej gospodarki okazały się lepsze, niż przewidywał to konsensus rynkowy. Po osiągnieciu dna spowolnienia w I kwartale bieżącego roku - zmiana PKB tylko o 0,5% - ... 2014-2020, która zakłada zdecydowanie większą dystrybucję środków na badania i rozwój. Prognozy Komisji Europejskiej dotyczące rozwoju gospodarczego naszego głównego partnera handlowego ...
-
Polacy a zamawianie jedzenia przez Internet
... niewielki odsetek całej wartości rodzimego e-commerce, jednak już dziś można zauważyć trendy specyficzne dla tej grupy zakupów online. Według najnowszego badania platformy Foodpanda.pl, najwięcej zamówień realizowanych jest w drugiej połowie tygodnia roboczego – 46,5 proc. Co więcej, można dostrzec różnice specyficzne dla ...
-
Bankowość mobilna: boimy się o bezpieczeństwo
... lub tabletach. Użytkownicy nie wierzą w niezawodność ochrony urządzeń mobilnych podczas realizowania zakupów lub transakcji bankowych online. Takie wnioski płyną z badania Kaspersky Consumer Security Risks przeprowadzonego latem 2013 r. przez Kaspersky Lab oraz B2B International. Sklepy internetowe oraz systemy płatności i bankowości online ...
-
Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych
Aż 95 procent polskich internautów deklaruje, że korzysta z sieci komórkowej - wynika z badania „Zadowolenie z jakości usług telekomunikacyjnych”, zrealizowanego przez agencję interaktywną LeadR oraz agencję badawczą IRCenter. Największą grupą są abonenci Orange, którzy jednak ...
-
Trendy HR 2014: po pierwsze skuteczne przywództwo
Budowanie skutecznego przywództwa to w dzisiejszych czasach priorytetowe zadanie działu HR - wynika z międzynarodowego badania i raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku ”. Specjaliści od polityki personalnej powinni także przygotować ...
-
Pokolenie Y zmienia sektor motoryzacyjny
... warte są analizy, bowiem charakteryzuje je znaczna odmienność od wyborów dotychczasowych klientów. Nie inaczej jest w przypadku zakupu auta. I tak np. z badania „2014 Global Automotive Consumer Study” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że o kupnie samochodu w ciągu najbliższych pięciu lat myśli aż ...
-
Niefrasobliwi użytkownicy social media
... nikogo przekonywać. Okazuje się jednak, że ich użytkownicy częstokroć zapominają zupełnie, jakie czyhają na nich niebezpieczeństwa - ponad 3/4 respondentów badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wraz z B2B International uważa, że znajduje się poza zainteresowaniem cyberprzestępców. Tymczasem sytuacja wygląda zgoła odmiennie - zainteresowanie ...
-
Atmosfera w pracy: czy szykany i mobbing to chleb powszedni?
... lipcu 2014 roku CBOS opublikował wyniki drugiej edycji badania „Szykany w miejscu pracy”. W jego trakcie, podobnie jak w 2002 roku, poproszono Polaków o ocenę sytuacji w ich miejscach pracy w ciągu ostatnich 5 lat. Choć ...
-
Prognozy na 2015 według Saxo Bank
... będzie trudnym rokiem, ale być może także tym, w którym uda się odbić od dna. Jak powiedział Winston Churchill: „Jeśli przechodzisz przez piekło, nie zatrzymuj ... w Unii Europejskiej w 2017 r. Wartość obligacji skarbu państwa skokowo wzrasta, gdy badania opinii publicznej wykazują, że większość Brytyjczyków będzie głosować za całkowitym wycofaniem się ...
-
Małe firmy - prognozy 2015
... całej gospodarki, prowadzący najmniejsze przedsiębiorstwa liczą, że ten rok będzie dla nich dobry. Wzrostu obrotów spodziewa się blisko 63% - wynika z badania Grupy Idea Banku. W rok 2015 prowadzący najmniejsze firmy wchodzili z większymi obawami o sytuację gospodarczą niż to było w roku 2014. Wówczas osób ...
-
Randstad Award - najlepsi pracodawcy 2014 wybrani
Firma Randstad ogłosiła wyniki piątej polskiej edycji badania Randstad Award, wyłaniającego najatrakcyjniejszych pracodawców. Zwyciężyła firma KGHM Polska Miedź, drugie miejsce zajął Zespół Elektrowni PAK, a trzecie – Volkswagen Motor Polska. ...
-
Medycyna estetyczna na kredyt? Polacy mówią "tak"
Coraz większe grono Polaków deklaruje gotowość do poddania się zabiegowi medycyny estetycznej - z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor wynika, że z takim zamiarem nosi się w najbliższym czasie ponad pół ...
-
Polacy nie wiedzą, jak napisać dobre CV?
Co piąty badany (22%) uważa, że przyczyną niepowodzenia w szukaniu pracy jest brak odpowiednich kwalifikacji bądź doświadczenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Przeszkodą jest także duża konkurencja na rynku pracy (27%) oraz brak odpowiedzi ze strony ...
-
Ubezpieczenia w mediach społecznościowych
... , jednak okazuje się, że firmy ubezpieczeniowe raczej nie wspierają tego typu działań. To niektóre z wniosków, jakie nasuwa lektura raportu z najnowszego badania IRCenter. Punktem wyjścia analizy były dwa modele sprzedaży ubezpieczeń w mediach społecznościowych: agenci ubezpieczeniowi wchodzą w interakcje z internautami w wielu różnych miejscach ...
-
Praca po znajomości już nie oburza
Praca po znajomości. Kiedyś kojarzona z nepotyzmem i raczej źle postrzegana, dzisiaj już nie oburza. Z badania przeprowadzonego przez serwis Praca.pl wynika, że obecnie rekomendujemy do pracy niemal wyłącznie tych, którzy posiadają odpowiednie kompetencje. Niemal jedna ...
-
Top Marka: motoryzacja najbardziej medialną branżą
Branża motoryzacyjna okazała się najbardziej lubianą przez media – wynika z badania Top Marka, przeprowadzonego przez magazyn „Press” i i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W prasie i Internecie pod względem liczby publikacji zwyciężył Volkswagen, jednak w mediach społecznościowych ...
Tematy: Top Marka, motoryzacja, branża motoryzacyjna, monitoring mediów, Volkswagen, Mercedes-Benz, Ford, BMW -
Polscy nauczyciele coraz starsi i lepiej wykształceni
Dzień Edukacji Narodowej to dobra okazja, aby rzucić oko na polskie grono pedagogiczne. Pewną pomocą mogą w tym być badania zrealizowane przez firmę VULCAN, z których wynika m.in., że średnia wieku nauczycieli wzrasta nieustająco już od 5 lat. Ciągle jednak daleko im ...
-
10 kroków do bezpiecznych zakupów mobilnych
... za pomocą urządzeń mobilnych. Potwierdza to raport „mShopper. Polacy na zakupach mobilnych”, wedle którego w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających opublikowanie wyników badania 24% internautów robiło zakupy poprzez urządzenia mobilne. Cały czas jednak wiele osób obawia się o bezpieczeństwo transakcji dokonywanych za pomocą smartfonów ...
-
Mikołajki, czyli zakupy czas zacząć. Co planują Polacy?
Święta tuż tuż. Przedświąteczny maraton rozpoczynają Mikołajki. Jak wynika z badania zrealizowanego przez PAYBACK Opinion Poll (POP) prezenty na 6 grudnia przygotowuje 83% badanych. Jednocześnie okazuje się, że Polacy postanowili ciąć budżet ...
-
Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki
... , gry oraz filmy, a w sklepach stacjonarnych - artykuły spożywcze, perfumy oraz kosmetyki. To niektóre z wniosków, jakie nasuwają się po lekturze raportu z najnowszego badania Deloitte - „Zakupy Świąteczne 2015”. Zrealizowane przez Deloitte badanie objęło swoim zasięgiem respondentów reprezentujących 14 krajów. Jego autorzy pytali m.in. o wagę ...
-
Pies dla dziecka pod choinkę? Dobry pomysł?
Blisko 50 tysięcy wpisów zachęcających do adopcji bezdomnych psów ukazało się w listopadzie i na początku grudnia w mediach społecznościowych - wynika z badania serwisu KarmiePsiaki.pl i Instytutu Monitorowania Mediów. To w 2015 roku liczba rekordowa. Eksperci przestrzegają jednak, że decyzję o przygarnięciu lub zakupie zwierzęcia ...
-
Praca po znajomości? Tylko 12% pracowników jest przeciw
Nepotyzm to proceder piętnowany przez pracowników, którym przeważnie nie podoba się, że szeregi firmy zasila krewny lub znajomy szefa. Z badania zrealizowanego przez GoWork.pl wynika jednak, że punkt widzenia w tej kwestii zdecydowanie zależy od punktu siedzenia. Okazuje się bowiem. że ...
-
Walentynki 2016: co planują zakochani?
Walentynki już dawno wpisały się do kanonu obchodzonych w Polsce świąt. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK, 57% Polaków planuje na ten dzień coś specjalnego. Preferencje kobiet i mężczyzn nie do końca się jednak pokrywają, a ...
-
Wiemy, jak znaleźć pracę, ale źle się do tego zabieramy
Niemal 2/3 Polaków deklaruje, że rozgląda się za nową pracą - wynika z badania zrealizowanego przez Pracuj.pl. Okazuje się jednak, że sposoby, jakimi zabieramy się do znalezienia pracodawcy niekoniecznie są efektywne. Przede wszystkim ...
-
Kobiety na rynku pracy: rosnące płace i ambicje zawodowe
... pracy uchodziła za co najmniej delikatną. Wiele wskazuje jednak, że na tym akurat polu właśnie mamy do czynienia z dobrą zmianą. Z badania zrealizowanego przez firmę doradztwa personalnego Hays wynika, że zarówno panie, jak i mężczyźni dostrzegają stopniowe zmniejszanie się luki płacowej. Zauważalne są ...
-
Internauci pytają "gdzie kupić", a firmy milczą
... pracowników odpowiedzialnych za obsługę firmowych kont w mediach społecznościowych - wynika z badania. „Coraz więcej firm decyduje się na monitoring własnej marki w mediach ... potrzebie nawiązywania interakcji w mediach społecznościowych. To właśnie dyskusje i reakcje stanowią DNA obecności firmy w social media. „Monitoring własnej marki to potrzebne i ...
-
Wiosenne porządki to mit? Kiedy najchętniej remontujemy mieszkanie?
Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Polacy wcale nie utożsamiają wiosny z koniecznością przeprowadzenia gruntownych porządków. Część osób wykonuje takie prace przed Wielkanocą, jednak z ...
-
Polska mistrzem Euro 2016?
Polacy często uchodzą za malkontentów. Do tej grupy nie należy jednak niemal 30% respondentów badania PAYBACK Opinion Poll, według których mistrzami tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej zostanie "jedenastka" Nawałki. Piłka nożna cieszy się w naszym kraju ...
-
Czego potrzebuje start up?
... poziom kapitału społecznego. Na tle przedsiębiorstw z czterdziestu najbardziej rozwiniętych państw świata dojrzałość rodzimych startupów reprezentuje średni poziom - wynika z badania Deloitte „Diagnoza ekosystemu startupów w Polsce”. Badanie ekosystemu startupów jest projektem zrealizowanym we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, PKO ...
-
Specjalista ds. bezpieczeństwa IT pilnie poszukiwany
... z tym, że koszty podniesienia się po incydencie naruszającym bezpieczeństwo będą raczej wygórowane. To jeden z wniosków z Corporate IT Security Risks - corocznego badania Kaspersky i B2B International. Doświadczenie techniczne i nie tylko Wskazując na złożoność infrastruktury IT, wymagania dotyczące zgodności oraz ogólną chęć ochrony zasobów ...
-
Czy spółki giełdowe mówią nam o wszystkim, o czym powinniśmy wiedzieć?
... na GPW obowiązują od początku bieżącego roku. Wszystkie spółki notowane w trzech największych indeksach giełdowych jednogłośnie deklaruję ich respektowanie. Wnioski płynące z badania zrealizowanego przez Deloitte są jednak nieco odmienne. Okazuje się bowiem, że deklaracje to jedno, a praktyka - drugie. Sporą powściągliwość widać zwłaszcza ...
-
Wydatki na Boże Narodzenie zmartwieniem 1/2 Polaków
... teraz z niecierpliwością przebierają nogami w oczekiwaniu na pierwszą gwiazdkę. Bywa, że nogami przebierają również dorośli. W ich przypadku powodem są jednak zmartwienia. Z badania zrealizowanego na zlecenie RetailMeNot wynika, że niemal połowa z nas (48,8%) obawia się o dopięcie świątecznego budżetu. Niemal 26% Polaków zakłada, że ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei