-
System kaucyjny? Polacy są na tak
Polakom podoba się pomysł wprowadzenia w Polsce systemu kaucyjnego. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że popiera go aż 88% Polaków. Jednak swoją decyzję o korzystaniu z systemu kaucyjnego badani uzależniają ...
-
Ostatni dzwonek, żeby zadbać o zdrowie psychiczne pracowników?
... pracowników wpływa na efektywność ich pracy, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Tym bardziej niepokojące dla pracodawców powinny być rezultaty najnowszego badania ADP "People at Work 2022: A Global Workforce". Wynika z niego bowiem, że blisko 44% Polaków uważa, że ich zły stan psychiczny ...
-
Inflacja: Polacy wskazują winnych wzrostu cen
Centrum im. Adama Smitha oraz Panel Badawczy Ariadna prezentują wyniki badania, którego celem było zobrazowanie, jakie opinie na temat obecnej sytuacji cenowej formułują polscy konsumenci i kogo winią za tak wysoką obecnie ...
-
Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
Picodi prezentuje wyniki badania poświęconego zachowaniom klientów podczas Black Friday. Okazuje się, że zapał polskich konsumentów do listopadowych promocji wyraźnie zmalał. Paradoksalnie jednak czarnopiątkowa ...
-
Inflacja wciąż problemem Polaków, ale nastroje lepsze
... jej spadek i choć sytuację gospodarczą nadal oceniają źle, to w porównaniu do poprzedniego miesiąca, w czerwcu ich nastroje się poprawiły - wynika z cyklicznego badania Ipsos. Główny Urząd Statystyczny podał ostateczny odczyt dotyczący inflacji za czerwiec. Według najnowszych wyliczeń inflacja rok do roku wyniosła 11 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
Są już rezultaty najnowszego badania gemiusAdReal, opracowanie, które tradycyjnie już rzuca światło na kreacje reklamowe pojawiające się w telewizji, internecie i radiu. Tym razem pod lupę wzięto ...
-
Pokolenie Z na rynku pracy: aktywiści czy hedoniści?
... do pracy używają wobec nich często określenia „śnieżyki” lub „płatki śniegu”. Badania pokazują jednak, że te określenia są niesprawiedliwe. Pokolenie Z nie boi się ciężkiej ... Aleksandra Czyżewska, Head of People & Performance, Kraft Heinz Poland. - Zetki w swoje pracownicze DNA mają wpisaną potrzebę poszukiwania sensu. To on będzie kompasem w ich ...
-
Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres
... ciągle musi podnosić swoje kwalifikacje. Orientacja w narzędziach i strategiach jest niezbędna, szczególnie w przypadku ról managerskich, by móc dobierać rozwiązania ... zmienić branży Pracownicy PR i marketingu nie są jednorodną grupą, co widać w wynikach badania. Najciekawsza wydaje się chęć do przebranżowienia się. Z jednej strony aż 20% ...
-
Termin płatności polskich firm w 2023 roku to 48,7 dni
... w 2022 roku i wyniósł 48,7 dni - wynika z danych Coface. Eksperci przestrzegają jednak przed zbytnim optymizmem z tego powodu, ponieważ jak wynika z 8. edycji badania płatności przeprowadzonego przez firmę Coface, nie wszystkie sektory odnotowały skrócenie czasu spływania należności. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki był ...
-
Jak stabilne są prognozy dla sektora TSL w 2024 roku?
... kondycji logistyki czynników, nieco bliższych polskiej gospodarce warto wskazać, że w prognozie MFW z dna ma się podnosić PKB strefy euro. O ile szacunki dotyczące 2023 r. mówią o ... już 21 miesięcy z rzędu i jest to druga najdłuższa negatywna sekwencja w historii badania, tj. od 1998 r. W styczniu spadła liczba nowych zamówień i wielkość produkcji. ...
-
Lewandowski vs Świątek, czyli rozpoznawalność kontra sympatia
Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia zaprezentował wyniki badania dotyczącego rozpoznawalności polskich sportowców. Nie jest zaskoczeniem, że główny pojedynek w tej dyscyplinie toczą ze sobą Iga Świątek i Robert Lewandowski. Jeśli ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
Pojawiły się wyniki najnowszego, comiesięcznego badania gemiusAdReal, które tradycyjnie już bierze pod lupę sytuację panującą na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej. Ostatnie opracowanie wskazuje m. ...
-
Sukces finansowy okiem młodych: oszczędności, dom czy trzy auta?
Autopay prezentuje wyniki badania "Finanse młodych w czasach niepewności", w którym respondentów wywodzących się z pokoleń Y i Z zapytano m.in. o postrzeganie sukcesu finansowego. Okazuje się, że dla większości młodych ...
-
Własny samochód: podstawa egzystencji czy zbędny luksus?
... 3. Polaka auto jest niezbędnym elementem codzienności, bez którego 60 proc. badanych wprost nie wyobraża sobie życia - wynika z opracowanego przez Autopay badania "Podróże samochodowe Polek i Polaków". Interesujących wniosków jest jednak znaczniej więcej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Do jakich celów potrzebny jest ...
-
Cyberbezpieczeństwo Polski, czyli pod ostrzałem Rosji
... budujemy przez lata, spowodowała, że bezpieczeństwo stało się naszym DNA. Inwestycje w bezpieczną infrastrukturę wykorzystującą najnowsze technologie, cykliczne i tematyczne szkolenia ... co skraca czas reakcji z dni do minut. AI usprawnia proces wykrycia, badania i reagowania na zagrożenia, umożliwiając zespołom ds. bezpieczeństwa naukę i szkolenie ...
-
Polacy a rosnące koszty życia: czy i gdzie poszukamy oszczędności?
... rosnące koszty życia są faktem. Krajowy Rejestr Długów postanowił przyjrzeć się postawom Polaków stojących w obliczu wszechobecnych podwyżek. Oto, wnioski płynące z badania "Portfele polskich gospodarstw domowych pod presją rosnących cen". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie działania podejmą Polacy, gdy rosnące koszty ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025
Pojawiła się najnowsza odsłona gemiusAdReal - cross-mediowego badania rynku reklamy internetowej, telewizyjnej i radiowej. To solidna porcja informacji o najbardziej aktywnych i najhojniejszych reklamodawcach. Która z branż i która z marek podjęły w lutym tego ...
-
Czy amerykańskie cła powstrzymają polskie rekrutacje? Bez paniki
... gospodarkę, w tym również na rynek pracy. Potencjalne czarne chmury mogą zebrać się m.in. nad eksporterami, motoryzacją, meblarstwem, branżą przemysłową i TSL. Badania zrealizowane przez Grupę Progres wskazują jednak, że polscy pracodawcy nie ulegają spowodowanej amerykańskimi cłami panice. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Płaczą i płacą? Podatki i ich rola oczami Polaków
... z fiskusem. Z tej okazji profesor Dominika Maison postanowiła przyjrzeć się podejściu Polaków do płacenia podatków. Oto, do jakich wniosków prowadzą wyniki badania zrealizowanego na panelu badawczym Ariadna. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak Polacy rozliczają podatki? Co myślą o płaceniu podatków i ich roli ...