-
Polska: wydarzenia tygodnia 43/2019
... . Tymczasem kto nie zaimplementuje standardu Industry 4.0, zostanie w tyle. A ci, którzy zostaną w tyle, bardzo szybko wypadną z rynku – ostrzega naukowiec z AGH. Z badania Fujitsu wynika, że pozytywne wyniki w okresie do 3 lat od wdrożenia notuje 97 proc. przedsiębiorstw inwestujących w rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0. Raport badawczy ...
-
Stres w pracy: mamy 2. miejsce w Europie
... europejska to 30 proc. Bardziej zestresowani od nas są tylko Niemcy (43 proc.), a zdecydowanie najlepiej wypadają Holendrzy (8 proc.). Jak wynika z badania, przeszło 28 proc. Polaków stresuje się kilka razy w tygodniu, a co czwarty wskazuje, że zestresowany jest każdego dnia. Najgorzej jest w branży ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... -9,7%, a na dzienniki nawet o -10,2%. Rynek reklamy - świat Jak czytamy w komunikacie z badania, na przestrzeni ostatnich 10 lat światowy rynek reklamy ... reklamodawców. Według estymacji agencji Zenith, Letnie Igrzyska Olimpijskie, UEFA Euro 2020 i amerykańskie wybory prezydenckie mogą przyczynić się do globalnego wzrostu inwestycji reklamowych o ...
-
Niemcy otwierają rynek pracy. Jak mamy konkurować o pracowników z Ukrainy?
... można również zakładać, że wolnych miejsc pracy będzie jeszcze więcej - badania Fundacji Bertelsmann’a wskazują, że - ze względu na problemy demograficzne i ... przyjęcie większej liczby pracowników z zagranicy. Zarobki w Czechach są wyższe średnio o 100 euro niż w Polsce. To naprawdę atrakcyjna oferta. Atutem jest stosunkowa bliskość ...
-
Gospodarka Europy zmierza w kierunku dna. Polska nie uniknie recesji?
... przyglądamy się danym z PMI i jego składowym ze świata. Dla przypomnienia, metodologia badania polega na ankietowaniu menedżerów logistyki w kluczowych obszarach - m.in. zamówień, produkcji i zatrudnienia. ... oceny produkcji w przetwórstwie i usługach na poziomie 31,4 pkt w strefie euro, 37,2 pkt w Niemczech czy 30,2 pkt we Francji (oraz dedukując, ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
... się do zmian, które przyniósł rynkowi pracy COVID-19? Wybuch pandemii w istotny sposób zmienił realia na rynku pracy. 80 proc. respondentów badania Deloitte potwierdza, że w ostatnim czasie mierzyło się ze zmianami, w tym najczęściej (57 proc.) z niejako przymusowym przejściem na pracę zdalną. Około ...
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
... są „influencerami”? Czy najbardziej aktywni w social mediach są najmłodsi parlamentarzyści? Którą partię reprezentują najbardziej aktywni politycy? Kluczowe wnioski z badania: Parlamentarzyści są „influencerami” Na wszystkich trzech platformach średnie wskaźniki zaangażowania (tj. stosunku komentarzy/ polubień/udostępnień do całkowitej liczby osób ...
-
Pracowników z Ukrainy jest już za mało?
... dwukrotnie wzrósł odsetek pracodawców, którzy zatrudniają pracowników z Białorusi. Na początku 2021 roku taką deklarację złożyło 6 proc. firm, natomiast w poprzedniej edycji badania mniej, bo 3,7 proc. Największe zapotrzebowanie na Białorusinów widać w przemyśle – niemal co dziesiąta firma wskazuje, że ich zatrudnia. Zaraz po Ukraińcach ...
-
Innowacyjność Polski rozczarowuje
... innowatora) i Małopolska (umiarkowany innowator –). Wysoka samoocena Co ciekawe, w oczach samych przedsiębiorców ich poziom innowacyjności wygląda znacznie lepiej. Z badania Ayming* przeprowadzonego wśród firm prowadzących działalność B+R wynika, że w porównaniu do konkurencji międzynarodowej połowa z nich ocenia stopień swojej innowacyjności na ...
-
Branża motoryzacyjna: automotive w Europie ciągle w tyle
... finalizowano jedynie rozpoczęte już transakcje. Opublikowane w czerwcu 2020 r. wyniki badania przeprowadzonego przez KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jasno pokazały, ... 2020 r., kiedy to m.in. Niemcy i Francja, przeznaczyły ponad 20 mld euro na pomoc krajowym producentom. Produkcja samochodów w 2021 r. w krajach Wspólnoty spadła o ...
-
Klienci chcą, aby banki angażowały się w zrównoważony rozwój
... oczekujemy nie tylko, że będą działać w sposób etyczny i zrównoważony, ale też, że i nam pomogą w byciu odpowiedzialnymi konsumentami. 70 proc. respondentów badania Kearney oczekuje od banków, by część swoich zysków inwestowały w działania społeczne, 60 proc. by zmniejszały swój ślad węglowy, a 62 proc ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... badania gemiusAdReal rzucającego światło na rodzimy rynek reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej. Działania prowadzone online ... kontaktów reklamowych, docierając do 81,8% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (1,1 mld kontaktów reklamowych, 75,3% zasięgu), na trzecim – Lidl (386,3 mln kontaktów, 69,6% ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się sytuacji panującej na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej, ... reklamowych, docierając do 85,16% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (617 mld kontaktów reklamowych, 75,45% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (333,18 mln ...
-
3 błędy, które mogą przesądzić o porażce inwestycji budowlanej
... inwestycji budowlanych w Polsce w 2022 roku osiągnął 5,8 miliarda euro. Mimo ogólnego spowolnienia aktywności inwestycyjnej w Europie, nieruchomości w Polsce ... a w niektórych przypadkach może prowadzić nawet do podjęcia decyzji o zaniechaniu budowy. Przykładowo, badania geotechniczne mogą ujawnić potrzebę kosztownej wymiany gruntu, co znacząco ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
... badania gemiusAdReal, opracowanie, które tradycyjnie już rzuca światło na kreacje reklamowe pojawiające się w telewizji, internecie i radiu. Tym ... reklamowych, docierając do 86,57% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,772 mld kontaktów reklamowych, 77,56% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,516 mld kontaktów, 75, ...
-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
... badania gemiusAdReal, w którym poddano analizie sierpniowe działania reklamowe wynika, że w internecie i radiu najaktywniejsze były marki z ... w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (12,25%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (5,91%) oraz Lidla (2,72%). gemiusAdReal gemiusAdReal to pierwsze na rynku badanie, które ...
-
Jak certyfikaty węglowe pomagają tworzyć zieloną przyszłość?
... w ten sposób swój ślad węglowy. Skuteczny pomiar i weryfikacja kredytów węglowych wymaga regularnego pobierania próbek gleby, naukowego podejścia do zarządzania glebą i badania poziomu węgla. Dzięki temu można uzyskać pewność, że wygenerowane kredyty są odpowiednio przyznane i spełniają standardy jakości. Aby osiągnąć zerową emisję ...
-
PARP o rynku pracy: stabilna stopa bezrobocia
... badania PARP "Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Listopad 2023". Opracowanie tradycyjnie już komentuje bieżącą ... się Czechy (2,9%), Niemcy (3,1%) oraz Holandia (3,6%). W szerszym kontekście Unii Europejskiej (UE-27) oraz strefy euro (UE-20), stopa bezrobocia w październiku 2023 r. utrzymała się na poziomach odpowiednio 6,0% i 6,5%, wykazując ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
... badania gemiusAdReal, analizującego rynek reklamy w internecie, telewizji i radio wynika, że w styczniu 2024 roku w internecie i radio najaktywniejsze ... , docierając do 86,25% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1,26 mld kontaktów reklamowych, 80,44% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,5 mld kontaktów, 75,98 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... badania gemiusAdReal, cyklicznie analizującego rynek reklamy w internecie, telewizji i radio wynika. Najnowsze opracowanie dowodzi, że w lutym 2024 roku ... , docierając do 85,61% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,94 mld kontaktów reklamowych, 79,72% zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,82 mld kontaktów, 79 ...
-
20 lat członkostwa Europy Środkowej w UE. Jaki bilans?
... życia na wsi. Pomimo znacznej poprawy poziomu życia region Europy Środkowej nadal odstaje pod względem nakładów na ochronę zdrowia czy badania i rozwój. Chociaż wzrósł odsetek osób z dyplomem szkoły wyższej, wciąż jednak mniej absolwentów kończyło kierunki techniczne. Postęp w sektorze usług ICT Państwa ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... badania gemiusAdReal, które co miesiąc poddaje analizie rodzimy rynek reklamy w internecie, telewizji i radio. Ostatnie opracowanie wskazuje m.in., że ... , docierając do 87,60% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (0,99 mld kontaktów reklamowych, 82,70% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,69 mld kontaktów, 82% zasięgu ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
... badania gemiusAdReal, które tradycyjnie już bierze pod lupę sytuację panującą na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej ... docierając do 89,75% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,09 mld kontaktów reklamowych, 85,95% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,69 mld kontaktów, 83,62% ...
-
Koszty życia: najdroższy Hongkong, Warszawa daleko w tyle
... miejsc na ósmą pozycję. Koszty życia w Europie różnią się w zależności od miasta, ale przewiduje się, że roczna stopa inflacji w strefie euro spadnie w 2024 r., co wskazuje na pewną stabilność kosztów. Koszty życia w Stanach Zjednoczonych pozostają istotną kwestią w 2024 r., przy czym wszystkie amerykańskie ...
-
Surowce krytyczne: Ameryka Łacińska szansą na bezpieczeństwo UE?
... , z czego blisko jedna trzecia dotyczy projektów górniczych. Przyczyną konfliktów jest z jednej strony luka regulacyjna na poziomie wdrażania przepisów dotyczących badania wpływu na środowisko i konsultacji społecznych, a z drugiej – brak zaufania społeczności lokalnych do rządów i firm zagranicznych. W rezultacie konsultacje społeczne są blokowane ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
... badania gemiusAdReal, poświęconego rynkowi reklamy w naszym kraju. Najświeższe doniesienia tradycyjnie już skupiają się na reklamie internetowej oraz ... docierając do 90,20% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,21 mld kontaktów reklamowych, 86,21% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (0,73 mld kontaktów, ...
-
Rynek reklamy wideo wzrósł o 11,2%
... okresie wywarły Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Wyjątkową popularnością w czasie Euro 2024 cieszyły się reklamy wideo w mediach społecznościowych oraz krótkie formy wideo ... wydarzenia. (Źródło: Analiza własna zainteresowania internautów na podstawie badania SentiOne). W segmencie obejmującym długie formy wideo, przychody broadcasters’ VOD były ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... lipcowej edycji badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na sytuację panującą na rynku reklamy w naszym kraju, skupiając się na ... , docierając do 90,29% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,16 mld kontaktów reklamowych, 87,21% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,58 mld kontaktów, 84,14% ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2024. DHL Express liderem
... miejsca pracy: badanie przeprowadzone przez Great Place To Work® w maju 2024 r. na próbie 26 tysięcy europejskich pracowników jako część niezależnego badania globalnego.
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... - cross-mediowego badania rynku reklamowego. Pod lupę wzięto przekaz reklamowy, który pojawiał się we wrześniu bieżącego roku w internecie, telewizji i ... docierając do 87,64% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,09 mld kontaktów reklamowych, 84,62% zasięgu), na trzecim – Polo Market (0,51 mld kontaktów, 71 ...
-
Branża automotive: to ostatni moment na odzyskanie pozycji
... aż 8 proc. wartości dodanej europejskiego przemysłu i generuje ok. 117 mld euro nadwyżki w handlu UE z krajami trzecimi. Dzięki motoryzacji w Unii stworzono 13,8 mln miejsc pracy ... zrobić to dopiero w 2027 lub 2028 r. Pomimo gigantycznych nakładów na badania i rozwój, Europa pozostaje w tyle za Chinami również pod względem automatyzacji produkcji. ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024
... badania rynku reklamowego dotyczący październikowych działań reklamowych w internecie, telewizji i radio. Czy w czołówce najbardziej aktywnych i najhojniejszych reklamodawców ... 87,87% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,53 mld kontaktów reklamowych, 84,92% zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,89 mld kontaktów, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024
... - cross-mediowego badania rynku reklamowego. Tym razem analiza objęła przekaz reklamowy emitowany w internecie, telewizji i radio w listopadzie bieżącego roku. ... do 88,86% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,63 mld kontaktów reklamowych, 86,13% zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,86 mld kontaktów, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... badania gemiusAdReal, które co miesiąc poddaje analizie rodzimy rynek reklamy w internecie, telewizji i radio. Ostatnie opracowanie wskazuje m.in. ... , docierając do 86,23% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,61 mld kontaktów reklamowych, 83,76% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,64 mld kontaktów, 81,02% ...
-
Dyrektywa CSRD, czyli znacznie więcej niż przykry obowiązek
... roku obejmuje również duże jednostki UE zatrudniające powyżej 250 pracowników. Według badania Deloitte 16 proc. ankietowanych przedstawicieli z Polski ujawniło dane ESG ... odpowiedzialność. Największe korporacje, których roczne przychody przekraczały 1 mld euro, w większym stopniu wskazywały takie rozwiązanie (71 proc.). Jednym z istotnych wyzwań ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem