-
Sprzedaż telewizorów napędza rynek RTV-AGD
... Euro 2012 w piłce nożnej oraz rozwój i wymiana technologii są głównymi czynnikami wpływającymi na znaczny wzrost ... kineskopowe. Badanie PMR Research przeprowadzone na potrzeby raportu pokazuje podobne wartości. 98,2% respondentów badania przeprowadzonego w maju 2011 roku posiadało telewizor w gospodarstwie domowym, z czego prawie 60% przyznało, że ...
-
Współpraca biznesowa z Chinami: 53% Polaków na "tak"
... przedsiębiorstwami - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na rzecz MT Polska, organizatora targów China Expo Poland ... imporcie trzecie miejsce. W pierwszym półroczu 2012 r. do Polski importowano z Chin towary o wartości 6,49 mld euro, o 2,4% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. - Chińskie produkty są bardzo popularne w ...
-
Mobilny Internet w regionie CEE 2011
... w Europie Środkowo-Wschodniej jest Android. Pod jego kontrolą pracuje wiele produktów znanych producentów w tym m.in.: Samsung, Motorola, HTC czy LG. Według badania gemiusTraffic za czerwiec 2012 roku, prawie 50% wszystkich mobilnych odsłon w regionie CEE wygenerowanych zostało właśnie przez urządzenia z Androidem. System ten ...
-
Przedsiębiorczość Polaków 2012
... z wykształceniem pomiędzy respondentami z dyplomem wyższej uczelni (86%) a respondentami nieposiadającymi takiego dyplomu (71%). W 16 państwach europejskich, w których przeprowadzono badania, przepaść ta jest jedynie wyższa w Austrii (18%) i Hiszpanii (17%). Niezależność odgrywa coraz większą rolę w procesie podejmowania decyzji o rozpoczęciu ...
-
Międzynarodowe sieci handlowe ciągną do Polski
... najemców za cel ekspansji. Przedstawiciele międzynarodowych sieci odpowiedzieli na pytania o liczbę nowych sklepów planowanych w poszczególnych krajach w 2013 r. Zgodnie z wynikami badania, plany rozwoju na nadchodzący rok nie uległy znacznemu ograniczeniu w stosunku do zeszłego roku. W 2013 r. 44% sieci handlowych (podobny odsetek jak ...
-
Kobiety w zarządzie poprawią wyniki finansowe spółek?
... zwrotu wyższej o 23% pochodzi z raportu Credit Suisse z sierpnia tego roku. Liczba ta na pewno nie stanowi konkluzji przeprowadzonego przez bank badania. Autorzy wskazują bowiem, że jest ona przede wszystkim wynikiem tego, iż kobiety obecne są głównie w spółkach z Europy i USA. Te zaś ...
-
Bezpieczeństwo IT w 2030 roku
... wspólnego z rzeczywistością. Naturalnie przyszłość to coś więcej niż rzeczywistość rozszerzona. Jednak nawet jeśli pominąć fascynujące tematy futurystyczne, takie jak nanotechnologia, badania genetyczne czy drukarki 3D produkujące żywność, z pewnością nie będziemy się nudzić: przepowiadana od dawna Sztuczna Inteligencja nigdy nie była tak ...
-
Dyrektywa Solvency II coraz lepiej wdrażana
... regulacyjnych, a nie jako przedsięwzięcie, który powinno zmienić codzienne funkcjonowanie zakładów ubezpieczeń” – wyjaśnia Witold Florczak, Dyrektor w KPMG w Polsce. Respondenci badania KPMG są zaskakująco zgodni w pozytywnych ocenach dyrektywy Solvency II. Firmy ubezpieczeniowe doceniają korzyści płynące z wprowadzania w życie wytycznych Solvency ...
-
Sektor BPO poszukuje specjalistów
... na wynagrodzenie zbliżone do średniej krajowej, ale za to większość pracodawców zapewnia szereg szkoleń, wspierających rozwój pracowników. Jak pokazują wyniki badania Pracuj.pl wśród studentów i absolwentów – Campus 2012, to właśnie możliwość rozwoju i nauki jest dla nich jedną z kluczowych cech idealnego pracodawcy ...
-
Spółki giełdowe ciągle bez kobiet
... właśnie od nich, a nie od rządów poszczególnych krajów - czytamy w raporcie. Jak wskazuje trzecia edycja raportu firmy doradczej Deloitte, prezentującego wyniki badania z 25 krajów z całego świata, firmy udostępniają kobietom większą liczbę miejsc w zarządach oraz kierownictwie spółek przede wszystkim w wyniku odgórnych zarządzeń i wymuszających ...
-
E-commerce napędza rynek magazynowy
... związane z brakiem dostępu do finansowania dłużnego. Richard Holberton, dyrektor europejskiego działu badań rynku powierzchni magazynowych w CBRE, dodał: “Wyniki naszego badania pokazują, że rośnie popyt na nowe powierzchnie logistyczne, które wsparłyby potrzeby europejskich najemców. Rosnąca w Europie popularność handlu internetowego znacząco ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 31/2013
... , które oczekują na pozwolenie na uprawę nowych odmian genetycznie zmodyfikowanych roślin na terenie UE. W ubiegłym roku inny koncern BASF przeniósł badania nad genetycznie modyfikowanymi roślinami z Europy do Stanów Zjednoczonych. Opinia publiczna UE jest przeciwna takiej żywności i procedura uzyskania pozwolenia na uprawę ...
-
Szybkość Internetu przyczyną frustracji
... niż jednym urządzeniu jednocześnie. Wolne łącze jest też problemem dla osób pracujących w domu. Podczas jej wykonywania zaledwie 39 proc. uczestników badania nie zaobserwowało spowolnienia działania Internetu, a 36 proc. mogło bez problemów korzystać z kamery internetowej. Takie wyniki sugerują, że co najmniej dwie ...
-
Centrum R&D Samsung Polska w Krakowie
... Zagranicznych za zróżnicowaną i długoterminową obecność w naszym kraju. Wzrost inwestycji w działania B+R jest częścią globalnej strategii firmy. W roku 2012 Samsung Electronics zainwestował w badania i rozwój 10 mld USD.
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... nich także określenie „smart shoppers” – korzystają z blogów i mediów społecznościowych, aby wyszukać opinie o produktach oraz poszukują przez internet najniższych cen. Wyniki badania pokazują także, że ludzie w wieku 16-24 lat kupują najwięcej i to we wszystkich kategoriach – przez internet, w centrach handlowych oraz lokalnych sklepach ...
-
Polski e-commerce na czele
... siły nabywczej tej grupy wiekowej, a seniorzy z kolei nie odnajdują w sieci oferty dopasowanej do ich potrzeb. Informacje o badaniu Dane pochodzą z międzynarodowego badania (gemiusAudience) realizowanego przez firmę Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej. Jego celem jest poznanie liczby i profilu ...
-
Private equity w Europie 2014
... się niewielką konkurencyjnością, co skutecznie stało na przeszkodzie, aby fundusze PE mogły się stać źródłem szybkiego rozwoju kapitałowego. Jednak bieżące badania i analizy przeprowadzone przez Bain & Company wskazują na spore możliwości tego sektora, które w najbliższych latach mogą stać się dla inwestorów źródłem ...
-
Nowe technologie wkroczyły w świat finansów
... kraju dokonano 1,5 miliarda e-transakcji. Dużo, szybciej, sprawniej Dowodem przechodzenia na nowe technologie i wykorzystania ich do zwiększania efektywności działań są najnowsze badania TABB Group. W ubiegłym roku inwestorzy wykonali 51% transakcji poprzez komputery bezpośrednio podłączone do systemu giełdowego, a także za pomocą opracowanych ...
-
Firmy technologiczne rosną dzięki MSP
... przedsiębiorstwom nie ulegały także tak bardzo wahaniom koniunktury gospodarczej jak inne podmioty, miały większą liczbę stałych pracowników i wyższe wydatki na badania i rozwój. „Z danych Deloitte wynika, że w 2012 roku 60 proc. firm technologicznych miało w swej ofercie produkty i usługi dla sektora MŚP. W przypadku ...
-
Polscy przedsiębiorcy a wybory do Parlamentu Europejskiego
... autostrady w UE), walczyć o zmianę przepisów dotyczących produkcji i obrotu paszami na korzystniejsze dla polskich firm MŚP, itd. Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych. Próba jest ogólnopolska, reprezentatywna, wynosi N = 600. Błąd ...
-
Innowacyjność w przedsiębiorstwie 2013
... innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce”, został oparty na badaniu średnich i dużych firm i jest kolejną publikacją KPMG poruszającą tematykę innowacyjności. Głównym celem badania było poznanie, jaki jest stopień zaawansowania przedsiębiorstw pod względem skali, zakresu i efektów działalności innowacyjnej. W raporcie zaprezentowano także rolę, jaką ...
-
Po tanie bilety lotnicze w styczniu
... , w 2010 roku przewoźnicy oferujący tanie linie lotnicze posiadali 38 proc. udziału we wszystkich lotach w Europie. Informacje o badaniu Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface VI 2014
... przyspieszy z 2,6% w 2013 r. do niemal 3% w roku 2014 i 3,3% w roku 2015. Strefa euro (oczekiwany wzrost na poziomie 1,1% w roku 2014) powoli, ale pewnie wychodzi z głębokiej ... najczęściej używanych na świecie leków. To w tym sektorze inwestuje się najwięcej w badania i rozwój (kwoty sięgają 10% globalnych wydatków) i jest on głównym udziałowcem ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... . To widać na przykładzie Generacji C ― konsumentów, którzy chętnie komentują, wymieniają poglądy i publikują osobiste recenzje na temat sklepów, produktów czy usług. Badania Vouchercloud.pl dowodzą, że najliczniejszą grupę klientów sklepów internetowych, pod względem przyswajania informacji, stanowią wzrokowcy. Aż 93% osób wiąże atrakcyjność ...
-
Zagraniczne sklepy internetowe: mniejsze zaufanie klientów
... , że jest to dla nich kluczowy aspekt podczas wyboru sklepu internetowego. Co znak jakości oznacza dla kupujących online? Jak pokazują badania, dla większości Europejczyków (84%) znak jakości Trusted Shops jest gwarantem bezpiecznych zakupów przez internet. Co ciekawe, zarówno Polacy, jak i Francuzi ...
-
Sejm zdecydował: powstanie Polska Agencja Kosmiczna
... politykę kosmiczną w ramach programów krajowych, unijnych i międzynarodowych (np. w Europejskiej Agencji Kosmicznej). Agencja będzie również promować polski przemysł kosmiczny i naukowe badania przestrzeni kosmicznej. Głównym źródłem finansowania Agencji mają być państwowe oraz unijne dotacje. Na czele Agencji będzie stał prezes wybierany w drodze ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
... finansowe w drugim kwartale 2014 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji służącej do badania emisji i wydatków reklamowych w mediach, reklamodawcy z branży finansowej wydali w tym czasie na ... niż w okresie styczeń - marzec. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się natomiast Euro Bank oraz SKOK Stefczyka. Choć przeznaczyli na reklamę niewiele mniej ...
-
Automatyzacja i integracja w contact center
... 26 i 44 proc., podczas gdy największy wzrost automatyzacji spodziewany jest w Rosji, z 43 do 67 proc. Integracja wszystkich kanałów kontaktu z klientami Badania Frost & Sullivan wskazują, że obecnie tylko 25 proc. firm prowadzi procesy obsługi klienta z wykorzystaniem integracji wszystkich kanałów kontaktu, przy czym ...
-
Klient wielokanałowy: jak dbać o skuteczność reklamy?
... kupuje w ten sposób. Drugie natomiast jest jego przeciwieństwem i polega na sprawdzeniu cech produktów w sklepie stacjonarnym, a zakupie w sieci. W przypadku ROPO, według badania KB Pretendent i PRCH, najchętniej kupowane w Polsce są sprzęty AGD, duże RTV, sprzęt sportowy i akcesoria samochodowe. W sieci natomiast, po wcześniejszym sprawdzeniu ...
-
Polscy internauci omijają Alibaba.com
... świadczy o dużym zainteresowaniu zdecydowaną ekspansją na rynki Ameryki Północnej oraz Europy Zachodniej – podsumowuje Gordon. Informacje o badaniu Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 35 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu ...
-
e-Faktura: moda czy konieczność?
... tylko za większością krajów europejskich, ale również np. za Rosją. Problem z wdrażaniem faktur elektronicznych nie wynika jednak z niewydolności polskiej informatyki. Badania, również te prowadzone przez Sage, pokazują, że polscy przedsiębiorcy obawiają się korzystać z faktur elektronicznych. Jedynie 3% podmiotów gospodarczych deklaruje, że ...
-
Emeryci radzą: czas zacząć oszczędzanie na emeryturę
... na emeryturę, a co piąty wolałby żyć w innym kraju. Wydaje się zatem, że z ust obecnych emerytów płynie rada: oszczędzajcie! Jak pokazały badania przeprowadzone przez IMAS International na zlecenie Grupy Ubezpieczeniowej Europa, dzisiejsi emeryci nie są zadowoleni ze swojej sytuacji. Środki, które wypłaca ...
-
Kobiece zawody w Europie
... robotnicy budowlani (tylko 1% grupy stanowiły kobiety); kierowcy i operatorzy pojazdów (4% grupy stanowiły kobiety); czy pracownicy obróbki metali (5% grupy stanowiły kobiety). Badania pokazały, że tylko w pięciu grupach zawodowych proporcje w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn są względnie wyrównane. Są to: pracownicy przetwórstwa spożywczego, obróbki ...
-
Firmy technologiczne: innowacyjność priorytetem
... jego firma podwoi przychody. Dynamicznie rozwijające się firmy technologiczne z Europy Środkowej chcą zwiększyć (wobec wysokości z 2013 roku) swoje nakłady na badania i rozwój w ciągu najbliższego roku/dwóch – takie deklaracje składa 52,3 proc. badanych prezesów. Wydatki na B+R chce utrzymać na tym samym poziomie 46 ...
-
Usługi assistance w 2014 roku
... zgłasza się po assistance samochodowy. Rośnie również znaczenie assistance podróżnego i domowego. Usługi assistance zyskują coraz większą rzeszę zwolenników - z VI Ogólnopolskiego Badania Assistance Europ Assistance Polska wynika, że posiadanie pakietu assistance deklaruje już co trzeci Polak, wobec 27 procent w 2010 roku. - Assistance ...