-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
... Koronawirus nie pozostaje jednak bez wpływu na plany urlopowe Polaków. 4 na 10 z nas przyznaje, że właśnie za jego sprawą zmuszeni byli wybrać taką, a nie inną destynację wakacyjną. Co jeszcze udało się ustalić podczas najnowszego badania ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
... spadek wartości o 5,3 proc. w porównaniu z wynikami z 2019 r., mimo przeprowadzenia obszerniejszego badania (w roku 2019 było to 81 firm). 37 proc. z nich ... 3,8 p.p. Inne sektory luksusowe rozwijały się nieco wolniej (3,4 proc. CAGR), przy stabilnej rentowności. Koronawirus miał negatywny wpływ na całą branżę, która w 2020 r. w porównaniu ...
-
Pandemia w sektorze MŚP: nie wszyscy liczą straty
... się obawy o malejące dochody? Jak czytamy w komunikacie z ogólnopolskiego, przekrojowego badania KRD, blisko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP przyznaje, że ich bieżąca ... (13%). Średnie firmy dostrzegają więcej pozytywów Co dziesiąta badana firma przyznaje, że koronawirus nie wpływa na jej działalność. Wśród nich mikro działalności stanowią ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
... jest dziś jednak nieco trudniej niż wcześniej. Wszystkiemu winny jest oczywiście koronawirus, który spowodował, że telefon stał się właściwie podstawą codziennej komunikacji, nierzadko zastępując komputer czy telewizor. - Według naszego badania opublikowanego w raporcie „Jak Polacy korzystają z telefonu i Internetu w czasie pandemii” ponad połowa ...
-
Dzień Ziemi 2020, czyli zmiany klimatu w cieniu pandemii
... dotyczyło reakcji biznesu na zachodzące zmiany klimatu, jeszcze zanim koronawirus SARS-CoV-2 osiągnął poziom pandemii. Skąd w biznesie zainteresowanie zmianami klimatu? ... Partner, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej. Wciąż za mało Z badania Deloitte wynika, że do działań najczęściej podejmowanych przez organizacje, a ...
-
Pracuj.pl: boimy się bezrobocia, ale na niższe wynagrodzenie zgodzą się nieliczni
... rolę w okresie odmrażania gospodarki i wychodzenia wielu firm z turbulencji, w które wpędził je koronawirus – komentuje Łukasz Marciniak, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży w Grupie Pracuj. Stabilizacja ... zatrudnienie – to ważny argument dla aż 58% z nich. Ponad połowa uczestników badania (51%) wybrała także stabilną pozycję firmy mimo zmian rynkowych. ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... słowa "koronawirus". Tak jednak czy inaczej, wszystko, choć jeszcze powoli, zdaje się powracać do normy. Realizowana od 8 do 14 maja br., najświeższa fala badania COVID-Tracker pokazała, ... uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą teraz na dalszy plan. Nasze badania pokazują, że „nowa normalność” jest zupełnie inna, niż stan przed epidemią. O ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
... komfortu podczas korzystania z indywidualnych usług jak wizyta u dentysty czy fryzjera, a także udział w grupowych wydarzeniach, jak koncerty czy mecze. Z najnowszej edycji badania Consumer Tracker wynika, że przybierająca na sile pandemia może wpłynąć także na zachowania konsumentów w zakresie planowanych wakacji. O 3 pp. spadła liczba ...
-
KRD: 3/4 firm poniosło dodatkowe koszty w związku z pandemią
... zatoczyła koło. Po lekkim, pozytywnym odbiciu, nastąpił spadek nastrojów. Wiele listopadowych wskazań przedsiębiorców przypomina te z początków epidemii i pierwszych edycji naszego badania. Wtedy firmy stanęły przed perspektywą tego, co nieznane i niepewne. Dziś druga fala epidemii jest faktem. Trudności w dostawach, spadek przychodów, wstrzymanie ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
... zdecydowanie tracą na kryzysie (ubrania, obuwie). Serwis Stackline.com opublikował interesujące badania podsumowujące zmiany na rynku amerykańskim e-commerce w ostatnim czasie. ... sytuację w naszym kraju. Kategorie o rosnącej popularności Zacznijmy od tych branż w e-commerce, którym koronawirus nie tylko nie zaszkodził, ale wręcz przyniósł im ogromną ...
-
Narodowa kwarantanna: inaczej żyjemy, inaczej wydajemy
... niż lękających się o to, jakie konsekwencje zdrowotne i finansowe może przynieść koronawirus (45 proc.). A obawy o kondycję domowych budżetów łatwo przekładają się na spadek ... wzrosty sprzedaży. Dane sprzedażowe znajdują odzwierciedlenie w nastrojach konsumenckich. Jak pokazują badania 4P Research Mix, 63 proc. pytanych nie ograniczyło wydatków na ...
-
Santander Consumer Bank: wybieramy małe sklepy i płatność kartą
... pod uwagę fakt, że obecnie płatności bezgotówkowe są uznawane za najbezpieczniejsze. Koronawirus wpłynął również na przyzwyczajenia konsumenckie. Pandemia sprawiła, że większość przebadanych ... 32 proc. Polacy boją się o swoje zdrowie i dochody Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość z nas odczuwa realne zagrożenie związane z COVID-19 ...
-
KRD: pandemia w sektorze MŚP coraz mniej dotkliwa?
... pomocy zaoferowanej im w ramach Tarczy antykryzysowej? Czy inwestycje zupełnie zamarły? Oto, jak prezentują się główne wnioski z II edycji badania KRD: Względem poprzedniej edycji badania KRD zauważalnie wzrósł (z 24,6% do 32%) odsetek przedsiębiorców pozytywnie oceniających swoją sytuację ekonomiczną. Grono pesymistów negatywnie oceniających swoją ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
... indeks niepokoju plasuje się na poziomie 4 proc. To oznacza, że w Polsce od ostatniego badania podniósł się on o pokaźne 12 p.proc. W Europie większy strach przed ... przypadkach poziom obaw Polaków o zdrowie swoje i bliskich jest najwyższy od początku badania – mówi Krzysztof Wilk, Partner Associate w dziale Doradztwa Podatkowego, Lider praktyki Life ...
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
... do podjęcia nowej pracy wyniósł 2,8 miesiąca, podczas gdy w poprzednim kwartale było to 4,7. Informacja o czasie poszukiwania pracy pozyskiwana była pośród respondentów badania, którzy zmienili pracodawcę w ciągu ostatniego półrocza (licząc od dnia wypełniania kwestionariusza). Uwzględnia więc migracje do nowych firm w okresie, którego przeszło ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
... gdzie indeks niepokoju wynosi 29 proc. i jest najwyższy właściwie w każdej edycji badania – mówi Michał Tokarski, Partner, lider sektora dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte. Co ... Po sporym, bo aż o 12 pp. spadku na początku listopada, najnowsza edycja badania przynosi wzrost o 10 pp. Prawie połowa polskich konsumentów deklaruje, że czuje się ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
... - Zrealizowane badanie potwierdza, jak trudnym i złożonym testem okazał się dla nas koronawirus. Stają przed nim konsumenci, ale także marki oraz influencerzy. Dla ... MediaCom. Z szerokiego zestawu cech, ujętych w ramach przekrojowego badania Influence Power Index, Mediacom w najnowszej fali badania dodatkowo wyodrębnił te, które w obecnej sytuacji ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
... bowiem, że będzie korzystać z płatności zbliżeniowych lub bezgotówkowych, aby zminimalizować kontakt z potencjalnymi źródłami zakażenia. - Polska edycja zainicjowanego przez EY w kwietniu badania „EY Future Consumer Index” pokazuje, że podobnie jak mieszkańcy innych części świata, najchętniej wykazujemy postawę „Stay calm, carry on”. Widać ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... 50 proc. pracowników (z 16 proc. w 2019 roku do 22 proc. obecnie). Wyniki badania wyraźnie pokazują, że dynamiczny wzrost płacy minimalnej wpływa na wynagrodzenie ... do poprzedniego stanu – z ulgą wrócimy do znanych sposobów firmowego świętowania. Wyniki badania wskazują, że pracodawcy są gotowi wydać więcej na inicjatywy bożonarodzeniowe niż w 2019 ...
-
Zachowania konsumentów: liczy się zdrowie psychiczne i doświadczenia
... zwracają szczególną uwagę przywiązując większą wagę do stosowania profilaktyki i zwiększenia odporności, a także poprawy ich stanu psychicznego. Aż 89 proc. respondentów badania podkreśla, że jest bardziej świadoma i ostrożna w kwestii utrzymania równowagi umysłowej. Dla porównania, w zeszłorocznej ankiecie odsetek ten wyniósł 50 proc. Jedna ...
-
Firmy kosmetyczne o Tarczy Antykryzysowej: nie trafia w potrzeby
... to w przyszłości. 15% deklaruje natomiast, że nie zamierza z nich skorzystać. To dane zbieżne z wynikami badania przeprowadzonymi na ogóle przedsiębiorców wszystkich branż przez Konfederację Lewiatan. - Wyniki naszego badania potwierdzają, że skutki mrożenia gospodarki były bardzo odczuwalne dla większości firm, a branża kosmetyczna równie mocno ...
-
GfK: 6 na 10 Polaków spodziewa się 2. fali pandemii
... w zgięcie łokcia i unikać zatłoczonych miejsc, to efektem tego powinno być ograniczenie gwałtownie rosnącej liczby nowych zakażeń, przeciążenia szpitali i liczby zgonów. Badania i historyczne obserwacje przebiegu pandemii prowadzą niestety do wniosku, że istnieje prawidłowość, iż na jej początkowych etapach ludzie przeceniają ryzyko zagrożenia ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... wybuchu pandemii mówi się najczęściej w kontekście jego negatywnych następstw. Tymczasem koronawirus niesie za sobą również pozytywy. I nie chodzi tu wyłącznie o rozwój e-commerce, czy lawinowy wzrost sprzedaży, jakie notują producenci środków dezynfekujących. Z badania zrealizowanego przez firmę Upfield wynika, że w czasie izolacji społecznej ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... koniec 2019 roku i zakończono 27 stycznia 2020 roku. Co roku wyniki badania są przedstawiane według roku publikacji – wyniki za rok 2020 dotyczą ostatniego badania, a poprzedzają je wyniki za rok 2019 i 2018. W ramach badania przeanalizowano różne aspekty działań instytucji finansowych w zakresie cyberbezpieczeństwa , w tym sposoby ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
... obrotów w transakcjach B2B oraz w usługach dla biznesu. Monika Constant, Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), przyznaje, że teraz, w odróżnienie od badania, które zrealizowano na początku pandemii, firmy są w stanie wskazać poziom spadków, podjąć działania zaradcze i określić strategię na najbliższe miesiące. Firmy ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
... kreatywność oraz poprawił relacje międzyludzkie na linii pracodawcy - pracownicy - wynika z badania zrealizowanego w ramach kampanii „Solidarni Zwyciężymy”. Wraz z pojawieniem się pandemii ... można jej pominąć i nie docenić jej roli. Tym bardziej, że według badania blisko 55% Polaków chciało być informowanych o tym, jakie działania w celu poradzenia ...
-
Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?
... móc mierzyć się z wyzwaniami, które przyniosła za sobą pandemia, spora rzesza firm postawiła na innowacje, automatyzację i cyfryzację - wynika z jesiennej odsłony badania Bibby MSP Index. W efekcie tego dla pewnej grupy polskich przedsiębiorców pojawienie się koronawirusa okazało się katalizatorem pozytywnych przemian i istotnym krokiem ...
-
EY: konsumenci znowu boją się o finanse
... kolejnej odsłony cyklicznego badania EY Future Consumer Index nie pozostawiają złudzeń – koronawirus odciska coraz większe piętno na poczuciu finansowego bezpieczeństwa wśród Polaków. Aż 75% ankietowanych osób wskazało, że są zaniepokojeni wpływem pandemii na ich finanse. W porównaniu do ostatniej edycji badania – zrealizowanej zaledwie cztery ...
-
PARP: jakie skutki pandemii wśród pracowników i pracodawców?
... wyniki najnowszej odsłony „Bilansu Kapitału Ludzkiego” - wspólnego badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podstawą opracowania były badania prowadzone tuż przed pandemią COVID-19 oraz na początku jej trwania. Dowodzi ono m.in., że koronawirus nie wpłynął w dużym stopniu na zatrudnienie, ale ...
-
Pandemia, czyli sezon na kradzież danych osobowych
... to już tak dobrze. Jedną z podstawowych zasad zachowania bezpieczeństwa swoich danych w sieci jest regularna zmiana używanych w Internecie haseł. Tymczasem z przeprowadzonego badania wynika, że pomimo wysokiej świadomości zagrożenia, tylko 18% Polaków zdecydowało się na taki ruch. Jeszcze mniej, bo zaledwie 8% z badanych, przyznało ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... z branży. Co więcej, jeśli koronawirus nadal będzie się rozprzestrzeniał, to co piąta z nich najprawdopodobniej zniknie z rynku jeszcze w tym roku - czytamy w raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali m.in. na: zmniejszenie przychodów ...
-
Firmy budowlane opierają się kryzysowi. 92% z nich działa dalej
... odgórnymi obostrzeniami. Nie oznacza to jednak, że obecna sytuacja nie przysparza przedsiębiorcom kłopotów - blisko 2 na 3 respondentów koronawirus zmusił do odwołania zleceń - czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego przez Oferteo.pl. Firmy budowlane na przekór pandemii Jak czytamy w opublikowanym przez Oferteo.pl komunikacie, w obliczu ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
... zmagań z koronawirusem. To niewątpliwie dobre wieści. Przed nami 5. już edycja badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług ... z odroczenia spłat rat kredytu korzystać nie będzie musiała. Podczas pierwszej fali badania Corona Mood przekonanie takie towarzyszyło 60 proc. respondentów (16 proc. ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... firma Salesforce. Na pewno rośnie znaczenie sztucznej inteligencji oraz „empatycznego marketingu”. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "Salesforce State of Marketing"? Szósta edycja międzynarodowego badania marketerów "Salesforce State of Marketing" została przeprowadzona w dobie kryzysu wywołanego COVID-19. Jakie trendy w marketingu zaznaczyły ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
... jeszcze przed nami. Pracownicy chcą za wszelką cenę zachować swoje miejsca pracy. Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego przez firmę ADP Polska wynika, że 32 proc. ... . Tylko 14 proc. wybrało najkrótsze opóźnienie płatności, czyli o mniej niż miesiąc. – Wyniki badania ADP pokazują, że więcej osób jest skłonnych do zmniejszenia pensji, niż ...