-
Milenialsi przejmują rynek pracy
... największa część populacji aktywnych zawodowo. Z danych Pew Research Center, amerykańskiego ośrodka badania opinii publicznej, wynika, że co trzeci pracownik za oceanem to ... przed nimi – mówi Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu People. Amerykański ośrodek badania opinii publicznej Pew Research Center millenialsów definiuje jako grupę osób urodzonych ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I kw. 2019 r.
... finansowych oceny stanu polskiej gospodarki są dość zróżnicowane. 4 na 10 respondentów badania Deloitte spodziewa się, że w bieżącym roku wzrost PKB przewyższy 2,6 proc., ... koszty i zwiększą efektywność w produkcji, obsłudze klienta i działach operacyjnych. Mimo tak pozytywnych opinii jedynie 25 proc. CFO z Polski i 37 proc. z Europy Środkowej ...
-
Boże Narodzenie. Czas rodziny czy czas na zakupy?
... duch Świąt Bożego Narodzenia? Dla ponad połowy Polaków te święta wciąż mają jednak charakter rodzinny, jak wynika z ostatniego raportu Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS). I chociaż zaprzestaliśmy wysyłania okazjonalnych pocztówek z życzeniami, zastępując je SMSami, MMSami i rozmową na Skype, to sama tradycja składania życzeń ...
-
Ochrona środowiska: jakie działania proekologiczne podejmujemy najczęściej?
... na te pytania niesie za sobą badanie zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w ramach projektu EKOBAROMETR. Wprawdzie świadomość ekologiczna w ... badania Badanie zostało zrealizowane w dniach 17-24.03.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
... dominują zakupy stacjonarne (59 proc.). To niektóre wnioski, jakie płyną z badania zleconego Kantar Millward Brown przez Wonga Polska. Z tego tekstu ... typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu. Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest ...
-
EY: sztuczna inteligencja oznacza wyzwania etyczne i legislacyjne
... dwóch grup zaznaczają się również na gruncie legislacji oraz etyki – czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego przez EY i The Future Society. Wprawdzie o zaletach sztucznej inteligencji ... zagadnieniu 1.34 pkt, plasując je dopiero na szóstej pozycji. W ich opinii najważniejsza okazała się bowiem prywatność i prawa do danych. To zagadnienie ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... sytuacja powoli się normuje, ale trudno jest ją określić jako jednorodną. Z badania zrealizowanego przez Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że ... skalę działalności sprzed pandemii? Który sektor ma z tym największe problemy? Co w opinii MŚP stoi za spadkiem liczby klientów? Żyjemy w realiach tzw. nowej rzeczywistości ...
-
Biden czy Trump? 4 scenariusze dla wyborów w USA
... zaludnione stany na wschodnim i zachodnim wybrzeżu) i Republikańskie (w większości bardziej oparte na rolnictwie stany południowe i centralne). Biorąc pod uwagę najnowsze badania opinii publicznej i liczbę głosów elektorskich przypisanych do każdego stanu, kluczowymi swing states w tegorocznych wyborach będą prawdopodobnie Floryda (29 głosów), Ohio ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... 1,6 mln m kw, co stanowi tylko 7,5% całkowitej powierzani logistycznej i przemysłowej. W opinii JLL rynek dopiero się rozkręca, a zainteresowanie małymi magazynami miejskimi ... łańcuchy dostaw. Uwagę do kwestii środowiskowych przywiązują także polscy konsumenci. Z badania E-commerce w Europie 2020 przeprowadzonego przez Nepa dla Postnord, wynika, że ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
... z najniższym poziomem zaszczepienia to obecnie podkarpackie, lubelskie, opolskie, warmińsko-mazurskie, świętokrzyskie i podlaskie. Z badania dla dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że ... nieszczepionych spotyka się z największym oporem w przypadku wizyt lekarskich, w opinii większości (51 proc.) każdy powinien mieć prawo do spotkania się z ...
-
Polacy wspierają 30. finał WOŚP mimo pandemii
... WOŚP – Jerzego Owsiaka, choć w mediach obserwujemy sporo kontrowersji. Mimo to badania pokazują, że Jerzy Owsiak znajduje się w czołówce rankingów najbardziej cenionych osób ... ufundowanym przez WOŚP poprzez doświadczenia osobiste lub członków rodziny. Ponadto, w opinii zdecydowanej większości z nas, instytucje publiczne takie jak ambasady, Policja ...
-
Najbardziej Pożądany Pracodawca w Polsce. Ranking Antal
... Pożądani Pracodawcy 2021 przeprowadzone w drugiej połowie 2021 r. złożone było z trzech modułów: ankiety wśród przedstawicieli działów HR które zgłosiły się do badania, opinii pracowników oraz pozyskania odpowiedzi od aktywnych na rynku specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie. W badaniu wzięło udział 1864 specjalistów i 855 menedżerów ...
-
Europejczycy nadal zdecydowanie popierają Ukrainę
... .) z optymizmem patrzy na przyszłość UE. Kontekst Wydanie 100. standardowego badania Eurobarometru Badanie Eurobarometr, pomyślane jako narzędzie, dzięki któremu Europejczycy mogą nawzajem poznawać swoje opinie, ma kluczowe znaczenie dla lepszego zrozumienia ewolucji opinii publicznej w Europie. Standardowe badanie Eurobarometr, obecnie jego 100 ...
-
Ukryte koszty, za niski standard hotelu. Na co narzekają klienci biura podróży?
... . Świadczyć o tym mogą chociażby wyniki badania zrealizowanego przez Rzetelną Firmę, które dowodzą, że już 60 procent z nas sprawdza wiarygodność ... na rok. Travelist w ciągu zaledwie dwóch lat działalności doczekał się aż 13 tys. opinii na Opineo.pl, z których ogromną większość stanowią oceny pozytywne. Nie brakuje jednak śladów negatywnych ...
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
... mediów społecznościowych istnieje ogromne ryzyko, że reputacja firmy, na skutek negatywnych opinii, może mocno ucierpieć. Audyt stanowi instrument wczesnego wykrywania potencjalnych zagrożeń, ... mówimy do naszych odbiorców, jakiego języka używamy i jakich kanałów. Podczas badania może okazać się, że nasz przekaz jest przestarzały i musi zmienić ...
Tematy: marka, marki, opinie, opinie klientów, audyt marki, audyt opinii, wizerunek marki, wizerunek firmy, rebranding -
Kto lubi tanio latać?
... atrakcyjność załogi jest ważniejsza, choć niemieccy oraz francuscy mężczyźni nie podzielają tej opinii, odpowiednio 65% i 60% respondentów. Natomiast mężczyźni z Hong Kongu oraz USA ... samolotu. Tom Mularz, zarządzający projektem Global Omnibus tak skomentował wyniki badania: „Po 11. września wszystkie linie lotnicze są pod dużą presję ekonomiczną, ...
-
Obywatele UE chcą wspólnej polityki
... przez zdecydowaną większość Polaków - odpowiednio 85% i 84% ankietowanych. Jak wynika z badania, nastąpił niewielki wzrost poparcia koncepcji, zgodnie z którą Unia Europejska ... wspólnego stanowiska UE dotyczącego bezpieczeństwa i polityki zagranicznej, niż w opinii dawnej „piętnastki”. W Polsce taką koncepcję popiera aż 85% respondentów, podczas gdy ...
Tematy: globalizacja, społeczeństwo UE -
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... w internecie reklam. Jak pokazują wyniki badania, stosunek polskich internautów do reklamy w internecie nie odbiega znacząco od średniej wyliczonej dla siedmiu badanych krajów. Różni się natomiast zdecydowanie od wyników uzyskanych w Rumunii, gdzie odnotowano najwyższy odsetek opinii pozytywnych. "Stosunek internautów do reklamy w internecie ...
-
Rośnie zaufanie do Unii
... wzrost o 3 punkty procentowe w stosunku do listopada 2005 roku (poprzednia fala badania). Wyniki badania, którym objęto prawie 30 000 respondentów z krajów członkowskich, ... . Jest to szczególnie istotne w świetle ogólnej tendencji charakterystycznej dla opinii publicznej, a wyrażającej się niskim poziomem zaufania do tradycyjnych instytucji takich ...
-
Polskie firmy i zarządzanie kryzysowe
... . konsumenci, partnerzy handlowi, inwestorzy, władze kontrolne) w przypadku niekorzystnych przekazów ze strony środków masowego przekazu, czy opinii publicznej. Co dwudziesta firma w Polsce dopiero przy okazji tego badania w ogóle dowiedziała się, że takie plany istnieją. Grubo ponad jedna trzecia badanych przedsiębiorstw (38 proc.) jest ...
-
Europejczycy a Konstytucja Europejska
... odsetek zwolenników wynosi odpowiednio 68% i 55%. Jednak przeciwnicy stanowią bardzo znaczący segment opinii w Finlandii (43% przeciw, 47% za), Danii (39% przeciw, 45% za) i w Wielkiej Brytanii ... tylko 49% ją popiera wśród osób nie ufających Unii. "Wyniki badania Eurobarometr pokazują jasno, że po odrzuceniu konstytucji we Francji i Holandii ...
-
System wartości obywatela UE: "pokój" najważniejszy
... “równość i solidarność społeczną”, „wolność wypowiedzi” oraz „tolerancję i otwartość na innych”. Z badania obejmującego ponad 26.000 respondentów z 27 państw Unii Europejskiej wynika ... pod uwagę w badaniu, być może jest to najważniejsza determinanta opinii. Respondenci będący bliżej poglądów lewicowych są bardziej skłonni uważać, że społeczeństwo ...
-
Serwisy samochodowe 2007
... warsztatami lub sieciami warsztatów" - dodaje Michał Kuś. Informacje o badaniu „Klienci o serwisach samochodowych” - drugie opracowanie ARC Rynek i Opinia w zakresie badania opinii klientów serwisów samochodowych. Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową przy wykorzystaniu techniki CATI (CATI – Computer Assisted Telephone Interview) w dniach ...
-
Wymiar sprawiedliwości wg Europejczyków
... potrafi tego ocenić - wynika z ostatniej fali badania Standard Eurobarometr, przeprowadzonego przez TNS Opinion na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania, obejmującego ponad 26 700 osób ... z tych, którzy zakończyli edukację w wieku 15 lat lub mniej). Duże różnice w opinii występują także w zależności od miejsca urodzenia. Podczas gdy 17% badanych, ...
-
Sieci intranet w Polsce w 2009 r.
... przez Instytut Badania Opinii i Rynku PENTOR Research International o/Wrocław w grudniu 2008 r. na obszarze całej Polski za pomocą ankiety do samodzielnego wypełnienia. Dystrybucja odbywała się poprzez wysyłanie wiadomości e-mail, zawierającej link do kwestionariusza, pod adresy dostarczone przez Zleceniodawcę. Do realizacji badania wykorzystano ...
-
Inwestorzy indywidualni: profil 2009
... a także nie oferowanie przez spółki możliwości udziału w WZA przez Internet. W opinii badanych, największym mankamentem polskiej giełdy jest niska płynność, a także niska jakość ... obszarze jest słaba znajomość tego rynku, a także jego mała płynność. Jak wynika z badania, zachętą do inwestowania dla tej grupy osób są szkolenia na temat rynku ...
-
Rozliczenia między firmami a kryzys
... bardziej pragmatyczne podejście wobec własnych dłużników. Zmiany w praktykach płatniczych są wyraźne. Według badania Atradius, 44% respondentów ograniczyło liczbę transakcji sprzedażowych rozliczanych w gotówce. Ich udział ... 2009 roku z przedstawicielami 3538 firm z 20 krajów, w tym 149 z Polski. Celem badania było poznanie ich opinii nt. wpływu ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009
... , przeprowadzając wśród konsumentów co roku badanie w celu poznania ich opinii o rynku usług telekomunikacyjnych oraz określenia preferencji. UKE zauważa, ... Na znaczeniu zyskuje także dostęp mobilny do Internetu. Informacje o badaniu Badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej próbie wylosowanej z populacji ludności Polski w wieku 15 ...
-
Polacy wybierają oryginalne tusze do drukarek
... opinii polskiego społeczeństwa na temat oryginalnych tuszy do drukarek oraz oryginalnych produktów w ogóle. W ... oryginalne tusze i wyeliminować przez to zagrożenia płynące z korzystania z zawodnych zamienników. Kto woli oryginały? Z badania wynika, że dokonując zakupu drukarki oraz tuszu, użytkownik oczekuje długiego i bezawaryjnego działania. ...
-
Duże firmy a zapotrzebowanie na kredyty w 2010 r.
... i związane z tym zwiększone zapotrzebowanie na kredyt obrotowy - wynika ze wspólnego badania PKPP Lewiatan oraz firmy doradczej Deloitte pt. "Monitoring kondycji sektora dużych ... , iż dzisiaj łatwiej jest uzyskać kredyt na inwestycje niż w 2009 r. Natomiast w opinii ponad 30% firm dostęp do kredytu inwestycyjnego pogorszył się. Dotyczy to ...
-
Polacy chcą pracować w polskich firmach
... pracowników, kiepsko płacą i nie dają szans na rozwój zawodowy - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą MillwardBrown. Zdecydowanie wolimy pracować w polskich ... w Polsce niewielu. Zaskakuje też przeciętna pozycja firm o szwedzkim rodowodzie, które w obiegowej opinii cieszyły się zawsze dużym zaufaniem. Dobrze oceniamy poziom świadczeń ...
-
Polscy pracownicy a samozatrudnienie
... najbliższych lat planuje zrezygnować z etatu i założyć własną działalność gospodarczą - wynika z badania "Kandydat 2010", przeprowadzonego dla tego portalu przez firmę Nielsen ... badania Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy serwis Pracuj.pl. Informacja o badaniu: Celem badania „Kandydat 2010” było, między innymi, poznanie opinii ...
-
Świadczenia pracownicze dyrektorów i specjalistów
... , które coraz częściej badają zwrot z inwestycji w benefity poprzez różnego rodzaju badania opinii swoich pracowników”, mówi Katarzyna Stasińska, Senior Consultant w Aon Hewitt. Informacje o badaniu Przygotowany przez Hewitt Associates Raport Total Compensation Measurement powstał w oparciu o tegoroczne badania, w których wzięło udział 139 firm.
-
Polski konsument 2009
... "Nieufny lider" to właśnie ty. O tym, jakim jesteś konsumentem dowiesz się z najnowszego badania UOKiK. Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji ... są jako zbyt długie i zbyt głośne, a jej oddziaływanie na dzieci jest – w opinii większości badanych - szkodliwe. Warto w tym miejscu podkreślić, że mniej ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2010 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez CBM INDICATOR Sp. z o.o. oraz PBS DGA Sp. z o.o. Głównym celem badania było poznanie opinii przedsiębiorców w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena ...