-
Wiedza na temat segregacji odpadów rośnie, ale...
... lat nie przywiązują wagi do segregacji odpadów opakowaniowych w polskich domach (40 proc. ankietowanych). Prawie połowa Polaków uważa, że ich wiedza na temat ... ProKarton, inicjator badania. GDZIE POWINNY TRAFIAĆ ZUŻYTE KARTONY PO MLEKU I SOKACH? Respondenci zapytani o to, do jakiego pojemnika wrzucają zużyte kartony po mleku i sokach w pierwszej ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 22/2019
... Jest już podobno przygotowana lista europejskich towarów, które będą karnie oclone. Po stronie USA wypowiedziała się WTO która uznała racje Amerykanów. Wydaje ... kierowców może sięgnąć nawet 40 proc., a 21 proc. stanowisk pracy w Europie jest nieobsadzonych.[1] Problem ten potwierdzają także wyniki najnowszego badania Ogólnopolskiego Centrum ...
-
Influencerzy w dobie pandemii: zyskają czy stracą?
... influencerami - komentuje Robert Sosnowski. Ponad 40% reklamodawców uważa, że epidemia wpłynie negatywnie na influencer marketing, ale po paru miesiącach wszystko wróci ... , Agencja Reklamowa Opus B (jedna z uczestniczek badania). Jeśli chodzi o model zakupu współpracy z influencerami 21,3% uczestników badania uważa, że w 2020 roku zyskają platformy ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
... cech, ujętych w ramach przekrojowego badania Influence Power Index, Mediacom w najnowszej fali badania dodatkowo wyodrębnił te, ... Kubicy, któremu w ubiegłym roku, po powrocie do F1, wskaźniki w IPI mocno rosły. Po początkowej euforii przyszły jednak słabe ... z których każdy badany jest na 40 wymiarach wizerunkowych. W najnowszej, eksperymentalnej ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
... w sklepach. Po sporym, bo aż o 12 pp. spadku na początku listopada, najnowsza edycja badania przynosi ... 40 proc.) Globalnie do kupowania więcej niż są w stanie zużyć na bieżąco, przyznaje się najwięcej mieszkańców Indii (68 proc.). W Chinach z kolei jest najwięcej konsumentów, którzy polują na okazje (61 proc.). Po wzroście od ostatniej fali badania ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... środki higieny i napoje (po 28 proc.). Dokonując wyboru pomiędzy markami, najczęściej kierujemy się jakością produktów. Prawie 40 proc. konsumentów, ... badania jest kolejną, która pokazuje spadek liczby konsumentów (-1 p.p.), którzy chętniej kupują od lokalnych sprzedawców i producentów, nawet jeśli muszą zapłacić za ich produkty więcej (47 proc.). Po ...
-
Eksporterzy w czasach wojny: czego się spodziewają?
... Zanim zagłębimy się w wyniki Globalnego Badania Allianz Trade, przyjrzyjmy się naszym prognozom gospodarczym. Po inwazji na Ukrainę obniżyliśmy prognozę wzrostu światowego PKB do +3,3% w 2022 i ... eksportu w 2021 roku, to niepewność co do popytu z powodu Covid-19 (40%), wysokie ceny energii (35%), braki i koszty siły roboczej (35%), koszty transportu ...
-
Rynek pracy 2022: jakie obawy i nadzieje u pracodawców i pracowników?
... planuje rekrutować, co oznacza wzrost o ponad 10 p.p. wobec poprzedniego badania (35 proc.). Tylko 2,2 proc. przewiduje redukcję zatrudnienia (rok ... (19,4 proc.). Chęć docenienia pracownika, wymieniana przez 40,9 proc. badanych. Podwyżek nie można uznać ... od 2014 r. przez Gi Group. Zrealizowane po roku przerwy i dwóch latach trwania pandemii badanie ...
-
Firmy akceptują sankcje wobec Rosji
... i Białoruś. Z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor po dwóch miesiącach wojny w Ukrainie wynika, że za ich nałożeniem jest ... wzrost cen paliw i energii (80 proc.), pogłębienie się problemów z dostępnością surowców i półproduktów (40 proc.) oraz o podwyżki u podwykonawców (20 proc.). Inne negatywne czynniki związane z wojną ...
-
Jak inflacja topi oszczędności i zmienia nawyki Polaków?
... codziennych wydatków coraz częściej skłania ankietowanych do sięgania po swoje oszczędności. Aż 40 proc. uczestników badania, którzy mają oszczędności, wskazuje, że od początku ... swoje oszczędności na cel, na który były przeznaczone. Jak wskazują badania coraz częściej szukamy oszczędności, wybierając tańsze produkty, kupując mniej czy rezygnując ...
-
O oszczędzaniu na emeryturę mówią tylko niektórzy. Kto i jak?
... partnerem/partnerką (58 proc. odpowiedzi), znajomymi z pracy (40 proc.) oraz przyjaciółmi (39 proc.). Myśląc o ... badania wynika też, że jedynie co czwarty Polak wie, że odkładając na emeryturę można obniżyć swoje podatki – dodaje Daniel Szewieczek. Kwoty przeznaczone na IKZE przekładają się co roku na ulgę podatkową. Z kolei wypłaty z IKE, po ...
-
Gry komputerowe: gdzie podąża rynek i co go napędza?
... fundamentem: tak uważa 97% respondentów badania. Cieszące się dużą popularnością gry Minecraft i Fortnite, popularna ... broń i pojazdy, które przemieszczają się wraz z graczami po różnych platformach (np. PC, konsola, urządzenie ... ona możliwość stworzenia nowych modeli biznesowych; podczas gdy 40% respondentów wskazało na możliwość zacieśnienia relacji ...
-
Rok 2023 będzie ciężki dla pracodawców. Rekrutacje pracowników wstrzymane
... badania „Plany pracodawców” z lat 2009-2015 (w pozostałych dwóch edycjach wynosił on również 7%). Co to znaczy? Że pracodawcy – jeśli tylko mogą – powstrzymują się od zwolnień. Po ...
-
Inflacja wzmaga niezadowolenie z wynagrodzenia
... po pracy – aż 26% z nich wskazuje, że nie dysponuje środkami pozwalającymi na rozwijanie swoich pasji czy ambicji. W kwestii wynagrodzenia często porównujemy się do innych – oczywiście jeśli mamy taką możliwość, bo posiadamy wiedzę na temat poziomu zarobków innych osób. 1/5 respondentów badania ...
-
Kobiety na rynku pracy: matka Polka nie chce home office?
... po urodzeniu dziecka decydują się na ten krok, często drugi etat mają w domu, gdzie w wolnych chwilach zajmują się najmłodszymi członkami ich rodziny. Do 40 godzin tygodniowo poświęcanych na pracę zawodową dochodzą jeszcze te, które wymagają równie dużej aktywności w życiu prywatnym. Z badania ...
-
Inflacja zwalnia, ale koszyk zakupowy nadal drożeje. Raport o cenach w sieciach handlowych
... sprawia, że ceny w sklepach rosną, ale wolniej. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, średnia ... Netto z 3 produktami z najniższymi cenami. W sklepach Dino i Lidl znalazły się po 2 produkty w cenach minimalnych na 40 analizowanych. W sieciach ALDI, Carrefour, E.Leclerc, Intermarche, Makro Cash & ...
-
Zdrowie psychiczne: czy to temat tabu w miejscu pracy?
... 40% polskich pracowników skłonnych jest podzielić się swoimi życiowymi kłopotami w miejscu pracy, a odsetek ten drastycznie spada w przypadku tak delikatnego tematu, jakim jest zdrowie psychiczne - wynika z badania ... się z chorobami psychicznymi, coraz większą odpowiedzialność społeczną po stronie pracodawców, a także stale zmniejszającą się pulę ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce. Na celowniku inwestorów firmy technologiczne
... różnią się w zależności od typu inwestora. W grupie inwestorów strategicznych 40% respondentów, na pierwszym miejscu wskazało przejęcie portfolio ... kolejnych miejscach wymienili brak przygotowania po stronie doradcy (częściej niż po stronie celu przejęcia) oraz podobnie, jak inwestorzy strategiczni, wyniki badania due diligence w zakresie ...
-
Freelancer: jak pracuje, ile zarabia, skąd ma zlecenia?
... stereotypowy obraz freelancera przedstawia raczej młodego człowieka, zaraz po studiach, szukającego dodatkowej pracy, to z badania wynika, że w przeważającej liczbie są to ludzie ... mikroprzedsiębiorcy, czyli jednoosobowe działalności gospodarcze i firmy zatrudniające do 10 pracowników – 40,7 proc. oraz małe i średnie przedsiębiorstwa — 35,1 proc. Czy ...
-
PARP o rynku pracy: niskie bezrobocie i chęć na zmianę pracy
... wyniósł 69% vs 63%. Z przeprowadzonego badania wynika, że 4 na 10 badanych ... r. zwiększyły się (40,2%) lub pozostały na tym samym poziomie (40,7%). Z usług freelancerów korzystają głównie mikrofirmy (40,7%) ... hotelarstwie i gastronomii (34%), handlu detalicznym i hurtowym (26%) oraz transporcie i logistyce (po 21%). 43% ankietowanych pomimo trudnej ...
-
Jedzenie warzyw i owoców, czyli zdrowe odżywianie wg Polaków
... o określonych właściwościach. Najczęściej sięgamy po artykuły z obniżoną zawartością cukru (33%), a także ekologiczne/BIO (21%). Te drugie notują jednak spadek wobec poprzednich fal badania – w 2022 r. ... jest internet, ale jego znaczenie spada z roku na rok – od 40% wskazań w 2020 roku do 29% obecnie. Co piąty z nas słucha w tym zakresie rodziny i ...
-
Rotacja na rynku pracy pozostaje stabilna
... 40 proc. - jawność wynagrodzeń - wynika z 55. edycji badania Monitor Rynku Pracy przeprowadzanego przez Instytut Badawczy Randstad i Instytut Badań Pollster. ... badania. Badanie jakościowe potwierdzają w zupełności to, co pokazują twarde dane. Przed nami zatem pełzająca stopa bezrobocia i brak wyraźnego wzrostu zatrudnienia. Rynek pracy w Polsce po ...
-
Ruch w centrach handlowych powoli się odbudowuje
... po raz czwarty przeprowadziła badanie dotyczące zwyczajów związanych z odwiedzaniem przez Polaków centrów handlowych. Pierwsza fala została opracowana w lutym 2020 r., a więc tuż przed początkiem COVID-19, a kolejne w 2021, 2023 oraz 2024 roku. Wyniki najnowszej edycji badania ... większą ilość promocji i wyprzedaży (40% badanych), a także więcej tanich ...
-
Internauci na temat HIV
... po udziale w ankiecie zamierza poszerzać swoją wiedzę o HIV/AIDS. Można więc przypuszczać, że udział w badaniu miał wpływ na wzrost świadomości problemu wśród internautów. Mimo wszystko ostrożnie Jak wynika z badania ... HIV spotyka się już z dużo mniejszą tolerancją społeczną. Prawie 40 proc. badanych nie poszłoby do restauracji wiedząc, że pracująca ...
-
Dostępność - walor niezbędny witryny
... architekturze serwisu od strony utrzymania go w sieci (problem bardziej po stronie wszelkich data center i rodzaju świadczonych przez nich usług) i ... na wiarygodność pomiaru dostępności serwisów. Rezultaty badania zobrazowano za pomocą indeksu dostępności, który liczony ... najlepszym a najgorszym województwem wynosiła aż 40 pkt (średnia wartość to 100 ...
-
Internauci i Dzień Dziecka
... kina, restauracji, odwiedzić dziecięce centrum rozrywki lub po prostu wybrać się na rodzinny ... badania Gemius, najpopularniejszym miejscem zakupów prezentów z okazji Dnia Dziecka są supermarkety i hipermarkety. Niemal co drugi badany właśnie tam planuje kupić upominek dla dziecka. Nieco mniej respondentów w tym celu odwiedzi sklepy specjalistyczne (40 ...
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
... badania TNS OBOP pokazują jednak, że pozaekonomiczne czynniki wyboru samochodu nabierają coraz większego znaczenia. Cena pozostaje głównym aspektem branym pod uwagę przy wyborze samochodu (46% wskazań). Na drugim miejscu plasuje się postrzeganie marki - zaufanie do niej, czy przekonanie o jej wysokiej renomie (40 ... (po 14%). Wyniki badania TNS ...
-
Rośnie europejski rynek Web-to-Print
... i szwedzcy (18%) przedstawiciele tego zawodu. Z drugiej strony wątpliwości miało 40% profesjonalistów brytyjskich i 46% francuskich, a najbardziej zdezorientowani — czy ... o badaniu Badania zlecone przez Canon Europe zostały przeprowadzone przez InfoTrends w lipcu 2007 roku i obejmowały 652 telefonicznych ankiet, po 50 w następujących krajach: ...
-
Wyciek danych głównym problemem firm
... badania analizującego postrzeganie i doświadczenia korporacyjnych użytkowników komputerów związane z różnymi zagrożeniami. Wyniki badania Trend Micro dowodzą, że utrata poufnych danych i danych firmowych jest drugim najpoważniejszym zagrożeniem w pracy, zaraz po ... Brytanii, 68 procent w Niemczech i tylko 40 procent w Japonii. Z drugiej jednak strony ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2009
... oznacza spadek o 6,53 punktu w porównaniu z poprzednią edycją badania. Najgorsze nastroje panują wśród dostawców usług finansowych ... jest na ostatnim miejscu po płacach pracowniczych i zobowiązaniach kredytowych i leasingowych. ... końca 2009 r. (38% odpowiedzi), co 2 lata (40%). Jednocześnie większość firm spodziewa się, że w przeciągu nadchodzących ...
-
Rozwiązania Business Intelligence w cenie
... . To pokazują także wyniki badania: w pytaniu o spodziewane korzyści i efekty po wdrożeniu rozwiązań BI, aż 62% respondentów wskazało na lepszą jakość i dostępność informacji zarządczych, a 60% na możliwość usprawnienia procesów. Dla 44% to także wartościowe narzędzie pomagające w redukcji kosztów. Zdaniem 40% respondentów istotny jest wzrost ...
-
Święta Bożego Narodzenia wg Polaków
... się świąteczne wydatki (40% respondentów). Najbardziej lubimy obdarowywać. Mamy jednak problem z decyzjami, najczęściej więc kupujemy, włócząc się po centrach handlowych, oglądając wystawy ... warto zmienić przyzwyczajenia i oszczędzić trochę czasu i pieniędzy. Jak wskazują badania, część Polaków już zdecydowała się na zakupy internetowe, doceniając ...
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009
... badania przeprowadzonego przez PBS wskazują na bardzo wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (95,4%). Niemalże połowa respondentów posiada zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy (40 ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... przez firmy z wybranych sektorów rynku oraz badania ankietowe na grupie seniorów. Opracowane wyniki pozwoliły ustalić, ... się wizerunkiem nagich kobiet, w różnym wieku od 40 do 60+. Przedstawione one zostały w sposób naturalny, z ... atrakcyjnym. Claim: „Druga młodość zaczyna się po 60. roku życia”. Wyniki ankiety potwierdzają trend popularności reklam ...
-
Wyniki Megapanel II 2010
... 40 proc. Drugie miejsce zajmuje program do odtwarzania multimediów cyfrowych, Windows Media Player z 27,26 proc. Z kolei trzecie miejsce zajmuje komunikator Skype z zasięgiem 27,22 proc. Informacje o badaniu Liczebność próby: N= 17 265. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem