-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... wszystkim jednak przemówił do rozsądku. Niektórzy reklamodawcy pozostali również głusi na badania domu mediowego OMD, dotyczące poziomu irytacji Polaków treściami reklamowym. W ... Internet powiększa swoją objętość średnio o 40 proc. w skali roku. Teraz, według Oracle, Internet liczy ponad 8 Zettabajtów danych, ale w tym roku po raz pierwszy w swojej ...
-
Dzień Kobiet? Nie na rynku pracy
... 40% pań. W przypadku mężczyzn odsetek ten sięgnął niemal 50%. Niepewność, która towarzyszy kobietom na rynku pracy, przekłada się niestety na zarobki. Wyniki naszego badania ... na próbie pracodawców (N=300) dobranych w kwotach dla wielkości zatrudnienia, po 100 wywiadów dla firm małych (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz ...
-
Zbyt rzadko przyglądamy się pracodawcy
... po 5 proc. dla obu działów). Po 4 proc. wskazań otrzymały zawody z zakresu inżynierii i budownictwa oraz branże kreatywne takie jak grafika, sztuka czy moda. 4 proc. ankietowanych chciałoby mieć własną działalność. Znalezienie nowej pracy największym sukcesem minionego roku Z badania ... a 24 rokiem życia oraz między 40 a 54. Odsetek ten wynosi 4 proc., ...
-
Przyszłość UE na różowo?
... respondentów oceniających ją pozytywnie wzrosła w 24 państwach członkowskich, w szczególności we Francji (40 proc., +11 pkt), w Danii (42 proc., +10 pkt) i Luksemburgu (57 ... -3 pkt). III Badanie „Przyszłość Europy – spojrzenia spoza UE” Po raz pierwszy w ramach badania Eurobarometr oceniono wizerunek Unii Europejskiej w jedenastu państwach spoza UE. ...
-
Wolne zawody. Czego profesjonaliści chcą od banku?
... wolny zawód. Deutsche Bank postanowił już po raz kolejny przyjrzeć się tej grupie zawodowej. ... prof. Małgorzata Bombol ze Szkoły Głównej Handlowej. – Z badania Deutsche Bank wyłania się obraz profesjonalisty – ... Bombol. Bank partnerem w biznesie i finansach osobistych Aż 40 proc. profesjonalistów ceni wysokie kompetencje pracowników instytucji ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2018
... badania ManpowerGroup. Na świecie wzięło w nim udział blisko 40 ...
-
Loterie i konkursy, czyli Polak łowcą okazji
... (44%), a także prosty mechanizm zabawy (40%). Co ciekawe, wysoka wartość nagrody jest ... po 50%). Ponad 30% respondentów wskazała na możliwość zrobienia darmowych zakupów w wybranym sklepie. Wśród nagród rzeczowych preferujemy laptopy, tablety i smartfony (63%), sprzęt RTV (51%), samochody (44%) i sprzęt AGD (41%). – Patrząc na wyniki naszego badania ...
-
Generacja Z na e-zakupach
... normalnym nie ma zupełnie nic zaskakującego. Ze zleconego SW Research badania „Generacja Z na zakupach w Internecie” wynika, że 98% populacji młodych Polaków kupuje ... dla tej grupy. Największe wyzwanie stanowi dostawa – aż 40% kupujących otrzymało swoje zamówienie po spodziewanym terminie. Co trzecia ankietowana osoba otrzymała towar uszkodzony w ...
-
Globalne inwestycje w chmurę podwoją się w ciągu trzech lat
... (44 proc.), zapewnienie zgodności z regulacjami (40 proc.) i znalezienie zastosowania dla infrastruktury pozostałej po przeniesieniu systemów do chmury (40 proc.). Katalizator innowacji ... biznesowej wykorzystując przewagi, które może dać technologia. – Jak wynika z badania Deloitte CIO Survey, dyrektorzy IT oczekują, że najbliższe trzy lata będą ...
-
Wynagrodzenie, zdrowie i wygląd. To frustruje Polaków
... opracowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor badania „Nastawienie do finansów” - otwierają zestawienie największych ... .). Rola finansów na liście zmartwień maleje po 54 roku życia. Z wiekiem rośnie bowiem ... łódzkie i śląskie. Na liście frustracji, za niskimi zarobkami (40 proc.) wymieniane jest zbyt słabe zdrowie (23 proc.) wydatki ...
-
Mowa nienawiści i hejt w sieci, czyli dzień powszedni nastolatków
... mogą pozostawać online niemal bezustannie. Istotnym wnioskiem z badania jest również to, że rodzice, nauczyciele i ... po lepszej stronie sieci jest więcej osób – dodaje Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange. Wnioski z badania EU Kids Online wskazują też na potrzebę dalszej edukacji medialnej skierowanej do rodziców, opiekunów i nauczycieli. Ponad 40 ...
-
Nie pensja, ale rozwój zawodowy? Co liczy się w pracy?
... po raz kolejny plasuje nas znacznie powyżej średniej europejskiej, która wynosi 59%. Jednocześnie jednak zauważalny staje się spadek znaczenia pensji. W poprzednich dwóch edycjach badania ... w stosunku do zeszłorocznej edycji badania. W 2018 roku jako istotny aspekt wskazywało ją 49% respondentów, w tym już tylko 40%. Różne grupy, różne potrzeby ...
-
Ukraińcy pracy w Polsce szukają przez internet
... Raport „Digital in 2019” dowodzi, że dostęp do internetu ma 40,91 mln Ukraińców, a więc 93 proc. społeczeństwa ... o 15 mln osób*. Co więcej, najnowsza edycja badania Grupy Progres „Jeden telefon i masz pracę” pokazuje, że w I ... krótki czas, jednak nie deklarowali, że zostaną u nas po Nowym Roku i szukając pracy brali pod uwagę oferty niemieckich ...
-
Sprzedaż B2B bazuje na kredycie kupieckim
... należności, co w regionie jest drugim co do wielkości odsetkiem,, zaraz po Rumunii – 40 proc. Dla porównania w Europie Wschodniej jest to 20 proc. ankietowanych. – W ... w dniu zapadalności pozostawało niezapłacone. Mniej skuteczna ściągalność zaległych faktur Z badania przeprowadzonego przez Atradius wynika, że prawie 30 proc. łącznej wartości faktur ...
-
92% firm z minimalną wersją PPK
... harmonogramu wdrożenia PPK, którego zrealizowanie zadeklarowało 40% przedsiębiorstw oraz konsultacjami pracowniczymi, które zrealizowano ... % wskazań). Czterech na dziesięciu respondentów badania wskazuje również na potrzebę uzyskania ... wysokość otrzymywanego wynagrodzenia netto. Przykładowo koszty po stronie pracownika, przy zadeklarowanej wpłacie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 42/2019
... zderzył się z kolejnymi pogróżkami Białego Domu. Tuż po kolejnej turze amerykańsko-chińskich negocjacji, prezydent Trump ogłosił, ... wszystkie osoby spełniły prośbę robota, jednak 40% odblokowało drzwi i przytrzymało je, aby wpuścić go ... budynku. Wydobycie wrażliwych informacji. W drugiej części badania skupiono się na uzyskaniu informacji osobistych, ...
-
Boże Narodzenie 2019 za 1521 złotych
... po drugie - mamy większe możliwości finansowe niż przed rokiem (28 proc.). O prezentach na Boże Narodzenie myślimy z wyprzedzeniem Jak wynika z badania Deloitte, największa grupa, bo 38 proc. respondentów wybierze się po ... sklepach internetowych najczęściej wybierzemy kartę oraz cyfrowe portfele (po 40 proc.). Co pod choinką? A jakimi prezentami my ...
-
Drogerie czy supermarkety? Gdzie Polacy kupują kosmetyki?
... najczęściej? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badania PAYBACK Opinion Poll. Jak czytamy w komunikacie z badania, decydując się na zakup kosmetyków, najczęściej zasięgamy porady najbliższych, a ... rachunek. Ponad 40% na całe zakupy wydaje od 50 zł do maksymalnie 100 zł miesięcznie, natomiast co piąty do 50 zł. A po jakie produkty ...
-
Polacy w dobie pandemii: obawy o polską gospodarkę, strach przed podróżami
... Po wybuchu epidemii 42 proc. Polaków wykazuje się nieufnością wobec przyszłych podróży lotniczych w kraju i za granicą, wyjazdów na wakacje i wycieczek w inne zakątki w świata. Prawie tyle samo (40 ... że w czasie epidemii przeznaczy więcej na dostęp do płatnych multimediów. Badania na potrzeby powyższego raportu zostały przeprowadzone przez ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali ... mogą spaść o około 30%, zaś na kino o 40%. Dynamikę na nieznacznym plusie (kilka procent) przewidują ... i rządzący nie zrezygnują z niego po zakończeniu epidemii. Badanie zostało przeprowadzone ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
... jak redukcja pensji czy etatów, po to aby uratować biznesy przed upadłością. Jak na te działania zapatrują się pracownicy? Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego ... portalach spadła o niemal 40 proc. Wobec takiej sytuacji wiele osób zmienia swoje plany dot. zmiany pracy i stara się za wszelką cenę utrzymać obecne stanowisko. Badania pokazują, ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
... po stronie pracodawców. Istotną rolę w ratowaniu biznesów przed kryzysem odegrali również sami pracownicy. Ważna również była obopólna i solidarna współpraca pracodawców z podwładnymi - z badania ...
-
KRD: pandemia przyspiesza windykację należności i wzmaga ostrożność
... firmy, ale i były one zgłaszane znacznie szybciej, często miesiąc-dwa po terminie płatności. Z kolei w czerwcu, gdy firmy otrzymały wsparcie rządowe, zainteresowanie ... Inkasso. Z windykacją należności nie zwlekają przede wszystkim najwięksi Szczegółowe wyniki badania Krajowego Rejestru Długów wykazały jeszcze jedną ciekawą zależność - im większa ...
-
Subskrypcja VOD: czy Netflix kończy erę tradycyjnej telewizji?
... nią idą doświadczenie użytkownika i marka. Prawie 70 proc. z ponad 40 dyrektorów mediów, z którymi przeprowadzono wywiady w ramach badania „OTT Streaming Wars: Raise or Fold”, ... dla nich interesujący, bez konieczności zarządzania zbyt dużą liczbą subskrypcji po zbyt wysokiej cenie łącznej. Z tego względu znaczący gracze na rynku subskrypcji ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... po epidemii wszystko szybko wróci do normalności. Metotologia badania Badanie Koronabus zostało zrealizowane techniką CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (N=1000). Zawiera wnioski wynikające z porównania 6 kolejnych fal badania ...
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
... w „Faktach” tendencja była odwrotna – to mężczyźni przeważali jako gospodarze (62 proc.) . Wyniki badania potwierdzają jedynie to, o czym mówi się już od dawna. Gdy ... i „Wiadomości” wyemitowały tę samą liczbę materiałów poruszających kwestie praw kobiet oraz mniejszości (po 40) – znacząco więcej niż „Wydarzenia” (24). W ogromnej większości były to ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... oraz trzymanie wydatków w ryzach - wynika badania zrealizowanego przez porównywarkę Rankomat.pl. I wprawdzie ... , że 90% ankietowanych przyznaje, że po złagodzeniu reżimów sanitarnych nadal będzie kupować żywność w ... żywności i napojów bezalkoholowych - z 8% do 1,2%. Wiosna 2020 r. przyniosła 40% spadek całkowitych wydatków konsumentów w stosunku do ...
-
Choroby, wypadki samochodowe, zmiany klimatu. Tego boją się Polacy
... Wypadki samochodowe to na „Mapie ryzyka Polaków” 8. najistotniejsza obawa na 40 zbadanych ryzyk. W latach 2011-2020 ubezpieczyciele zlikwidowali 18,5 mln szkód komunikacyjnych i ... dwie fale badania. Po raz pierwszy Izba zapytała Polaków o ich największe obawy w lutym 2020 r., na kilka tygodni przed pierwszym lockdownem. Po raz drugi – rok po ...
-
Phishing uderza w smartfony. Reaguje polski rząd
... krajach. Cyberprzestępcy nie tylko wzmagają swoją aktywność, ale sięgają równie po coraz to nowsze metody - na przestrzeni 12 miesięcy identyfikowano ponad ... Badania pokazują, że 42% wszystkich e-maili na świecie jest otwieranych na urządzeniach mobilnych, a 75% zbadanych stron phishingowych celowało w urządzenia mobilne. Według CERT Orange Polska, 40 ...
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
... badania Santander Consumer Banku, powinien się jeszcze nad tym poważnie zastanowić. Zapytani o to, co na zakupach online wzbudziłoby ich czujność, ankietowani często wspominali o ofertach towarów po ... (48 proc.) lub o możliwości opłaty zamówienia jedynie za pomocą przelewu bankowego (40 proc.). Coraz więcej osób zwraca też uwagę na to, czy sklep ...
-
Rok szkolny 2021/2022. Co czwarty uczeń pobierał korepetycje
... w szkole trójki i czwórki; wiele osób chce po prostu rozwijać swoje zainteresowania; ćwiczyć pisanie, rozmawiać o ... 40 zł, a maksymalna to aż 1000 zł na miesiąc – informuje Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor, prowadzącego rejestr dłużników konsumentów i firm. Kto korzysta z zajęć dodatkowych? Przeprowadzane w ostatnich latach analizy i badania ...
-
Generacja Z i Millenialsi w szponach wypalenia zawodowego
... po wielu latach pracy. Tymczasem, jak wynika z badania zrealizowanego przez Pracuj.pl i Festiwal Pracy JOBICON, jego symptomy odczuwają przede wszystkim pracownicy generacji Z i Millenialsi. Ponad 40 ... niechęci Dodatkowe światło na te wyniki rzucają kolejne dane z najnowszego badania Pracuj.pl. Eksperci serwisu zapytali przedstawicieli obu grup o ...
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... do znoszenia barier w międzynarodowym handlu. Jak wynika z badania wykonanego przez IdoSell, w ciągu ostatnich lat ... sprzedają sklepy IdoSell są Czechy (w 2019 GMV na poziomie 40 mln zł, w 2020 51 mln zł, w 2021 ... zamówień z marketplace i sklepów internetowych rozkłada się mniej więcej po równo, sprzedaż na Amazonie to jednak dominujący trend ...
-
Sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy?
... lat (32%) albo 20 lat lub później (40%). Tylko 1 na 5 osób w tej grupie uważa, że to ... pracy (37%) i bezwarunkowy dochód podstawowy (37%). Badania wskazują, że około połowę wszystkich czynności zawodowych ... już teraz reorganizują struktury i doszkalają pracowników - wszystko po to, by maksymalnie wykorzystać swój potencjał technologiczny. Przebudowa ...
-
Zakupy online, w Black Friday i podczas promocji, czyli trendy świąteczne 2022
... roku2, jednak 2022 rok stał się początkiem okresu niepewności ekonomicznej po pandemii. Przejawia się on wzrostem zainteresowania w wyszukiwarce hasłami związanymi ... (46%), a drugie miejsce zajmuje szybkość transakcji (40%)5. Według badania Smart Shopper, już 40% badanych konsumentów i konsumentek dokonuje zakupów w internecie przy pomocy ...