-
Klienci wywierają presję na zrównoważony rozwój polskich firm
... .) oraz spełnianiu oczekiwań klientów (27 proc. w Polsce i 23 proc. na świecie). Z badania wynika również, że 51 proc. badanych przedsiębiorstw w Polsce uważa swoją rolę ... większą różnicę – zaznacza Michał H. Mrożek, CEO HSBC Polska. O badaniu Celem badania HSBC Navigator przeprowadzanego w imieniu HSBC przez Kantar jest ocena nastrojów i oczekiwań ...
-
Nowe technologie 2020. 5 prognoz Cisco
... doświadczenie użytkownika przy pierwszym kontakcie z technologią. Zgodnie z najnowszymi wynikami badania AppDynamics App Attention Index, korzystanie z usług cyfrowych stało się ... respondentów przyznaje, że usługi cyfrowe są nieodłącznym elementem ich codziennego życia. Badania pokazują, że ludzie szybko odwrócą się od marek, których aplikacje nie ...
-
Główne wyzwania MŚP na 2020 rok. Może nie być lekko
... mówi Grzegorz Jarzębski z Siemens Financial Services. Potrzebę inwestycji potwierdzają badania. Jak wynika z raportu „Smart Industry Polska 2019” przygotowanego przez Siemens i ... koniunktury często są dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw. Jednak jak pokazują badania, aby utrzymać konkurencyjność firmy muszą inwestować. Często problemem jest ...
-
Różnorodność napędza innowacje. B+R potrzebuje kobiet
... proc. W świetle powyższego nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że, jak wynika z badania Kantar, w przeszło połowie firm prowadzących w naszym kraju działalność ... kobiety nie stanowią więcej niż 15 proc. członków zespołów badawczo-rozwojowych. Z badania Kantar wynika także, że w przypadku co piątej firmy odsetek zatrudnionych pań zawiera się ...
-
Lewiatan: firmy wskazują, czego brakuje w Tarczy Antykryzysowej
... % narzeka na niemożność uzyskania wyczerpujących informacji odnośnie pomocy. Przedsiębiorcy mają również swoje postulaty odnośnie zakresu rządowej pomocy. Jak czytamy w komunikacie z badania Lewiatan, polscy przedsiębiorcy sięgają po różne rodzaje oferowanej im pomocy. 43% deklaruje skorzystanie ze zwolnienia ze składek ZUS, a 27% z pożyczki ...
-
Pracownicy z Ukrainy nie wracają do Polski z powodu kwarantanny
... 14-dniowej kwarantanny w Polsce jest jednym z głównych powodów, które utrudniają ukraińskim pracownikom przyjazd do pracy w Polsce. Tak wskazują dane z badania przeprowadzonego przez międzynarodową agencję zatrudnienia Gremi Personal wśród migrantów zarobkowych z Ukrainy. Respondentom zadano jedno pytanie: „Jakie czynniki powstrzymują Pana/ią przed ...
-
Pandemia: nowe zwyczaje zakupowe będą się utrwalać
... DS Smith. Oto, co udało się za jego sprawą ustalić. Jak wynika z badania, blisko 7 na 10 respondentów (68 proc.) przyznało, że w czasie pandemii zakupów online ... na wynos (72 proc.), środki higieniczne (72 proc.) oraz artykuły spożywcze (64 proc.). Z badania wynika także, że przede wszystkim mężczyźni będą nadal robić zakupy online w większości ...
-
Pracownicy o swoich oczekiwaniach: w pracy liczy się autonomia i elastyczność
... pracy w domu na początku pandemii jako przełomowy moment dla sposobu, w jaki mogą współpracować w ramach swoich organizacji. Przed lockdownem, tylko 5% uczestników badania przez większość czasu pracowała zdalnie. W nowych warunkach, jeden schemat działania nie będzie pasował dla wszystkich pracowników, ponieważ przytłaczająca większość z nich ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... Wincza z firmy Mood Media, specjalizującej się w customer experience oraz marketingu sensorycznym. Badania wykonane przez firmę Sitel Group pokazały, że aż 79,1% konsumentów uważa ... kapitał Customer Experience, w obliczu choćby jednej większej wpadki. Z globalnego badania Mood Media dotyczącego nastrojów konsumenckich na świecie wynika natomiast, że ...
-
W pandemii liczą się inne benefity dla pracowników
... dla pracowników, które okazują się kluczowe w czasach pandemii - wynika z badania zrealizowanego przez ManpowerGroup i HRlink. Okazuje się również, że podczas kryzysu ... atrakcyjniejszy zestaw benefitów to motywator do zmiany pracy? Jak wynika z badania, wśród najbardziej pożądanych w czasach pandemii benefitów dla pracowników w pierwszej kolejności ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... jaki wpływ ma według respondentów reklama mobilna na ich proces zakupowy, uczestnicy badania AdColony i Mobiem najczęściej odpowiadali, że bardzo istotny (54 proc). Ponad 7 ... się dla niego odpowiednio dobrany. Co więcej, aż 44 proc. uczestników badania przyznało, że kupiło produkt poprzez angażującą reklamę. Reklama mobilna w procesie zakupowym może ...
-
Subskrypcja VOD: czy Netflix kończy erę tradycyjnej telewizji?
... triumfy przez kolejne dekady? Tak może się stać tym bardziej, że prowadzone badania wyraźnie dowodzą, że odbiorcami platform OTT są już właściwie wszystkie grupy wiekowe, ... i marka. Prawie 70 proc. z ponad 40 dyrektorów mediów, z którymi przeprowadzono wywiady w ramach badania „OTT Streaming Wars: Raise or Fold”, zadeklarowało, że dane mają kluczowe ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... chętniej korzysta w celach rekrutacyjnych z firmowej strony www i wsparcia urzędu pracy. Na portalach pracy częściej publikuje oferty branża przemysłowa. Metodologia badania: XV edycja badania Barometr Rynku Pracy została przeprowadzona przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. na zlecenie Work Service. Zostało zrealizowane w dniach 21.12 ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... więc więcej o 3 p.p. niż pół roku temu, gdy ten wynik był najwyższy w historii badania – deklaruje, że są bardziej optymistycznie nastawieni do perspektyw finansowych swojej ... . W przypadku Polski to odpowiednio 56 proc. i 23 proc. Analiza wyników badania w poszczególnych branżach pokazuje jednak spore różnice w poziomie optymizmu. Podczas gdy ...
-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
... NIŻ PRZED PANDEMIĄ Powyższe obserwacje znajdują odzwierciedlenie w sondażu internetowym Hays, przeprowadzonym w Polsce na grupie ponad 700 respondentów poniżej 25 r. ż. Wyniki badania wykazują, że aż dwie trzecie młodych pracowników zgadza się z tezą, iż ich sytuacja jest obecnie trudniejsza niż przed pandemią. Kolejne ...
-
Atradius: rośnie gospodarka światowa, rosną niewypłacalności
... o 6,2 proc., równocześnie wskazując, że głównym zagrożeniem dla odbudowy nadal będą wariant Delta oraz spowolnione tempo szczepień w niektórych krajach. Jak wynika z badania Atradius Economic Research, światowy handel towarami przekroczył poziom sprzed pandemii, a 12-miesięczna średnia krocząca wzrosła w maju 2021 roku o 3,5 proc. r/r. Przewiduje ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... światowa średnia wyniosła tymczasem 41%. Bardzo cenne obserwacje przynoszą bardziej szczegółowe wyniki badania. Jak podaje raport, w Polsce przyspieszenia automatyzacji najczęściej dopatrują się ... telekomunikacji. Tego typu działania mogą przynosić realne zmiany. Jak pokazują badania The Network, podobne inicjatywy będą kluczowe dla wielu osób z ...
-
Freelancerzy w Polsce i na świecie. Jaki jest wolny strzelec?
... jest corocznie przez Useme.com od 2014 roku. Raport dotyczący „Freelancing w Polsce 2021” został opracowany przez Useme.com na podstawie badania zrealizowanego z wykorzystaniem metody CAWI (Computer Assisted Web Interview) - standaryzowanego kwestionariusza ankietowego dystrybuowanego i wypełnianego drogą elektroniczną w maju 2021 roku, na próbie ...
-
Cyberataki: w Polsce pod ostrzałem bankowość, rząd i wojsko
... doświadczały w zeszłym roku średnio 602 ataków tygodniowo – o 46 proc. więcej niż w 2020 roku. Badania i edukacja wciąż najczęściej atakowanym sektorem W 2021 r. sektorem, który doświadczył największej liczby cyberataków były badania i edukacja z średnio 1605 atakami na organizację tygodniowo. Był to wzrost o 75% od 2020 r. Za ...
-
Rynek hoteli w CEE: 4 polskie miasta w czołówce
... dziesiątce rynków postrzeganych jako najbardziej atrakcyjne i wyprzedzają kilka stolic regionu CEE, takich jak: Bratysława, Sofia czy Kijów. Warszawa, względem ubiegłorocznego badania, poprawiła swoją pozycję w rankingu i jest drugim najbardziej atrakcyjnym rynkiem hoteli w 2021 roku, po Pradze. W sumie ponad 70% operatorów jest zainteresowanych ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... plug-in w polskim parku samochodowym. Trend ten będzie wymuszał zmianę zakresu usług warsztatów samochodowych i dostosowanie ich do innego rodzaju napraw. Według badania połowa dystrybutorów zamierza podjąć działania wspierające warsztaty motoryzacyjne w przygotowaniu do pojawienia się na większą skalę samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... itp.). Duzi producenci żywności konfekcjonowanej przeznaczają równowartość 3-8% swojej rocznej sprzedaży na samą reklamę i trochę więcej na inne działania marketingowe (badania rynku, badania konsumenckie itd.). Europejscy konsumenci powinni przygotować się w 2022 roku na wzrost rachunków za żywność o 250 EUR. Europejskie gospodarstwa domowe ...
-
Wojna w Ukrainie: czy obawy nas zmieniają?
... badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie Procontent Communication potwierdzają, że wojna w Ukrainie ... cen paliw. Perspektywa pogorszenia warunków życia, dla wielu może stać się poważną obawą, dlatego powstaje raport z badania na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (832) pt. „Czego Polacy boją się najbardziej, w obliczu konfliktu ...
-
Wysyp ofert pracy w IT i telekomunikacji
... do września wynosi +26%, co pozycjonuje sektor IT & telekomunikacji na drugim miejscu w rankingu branż z prognozowanym najwyższym wzrostem zatrudnienia w naszym kraju. Z badania ManpowerGroup wynika również, że 41% firm z tego sektora chce w trzecim kwartale roku pozyskiwać nowych pracowników, a to o 4 punkty procentowe więcej w porównaniu ...
-
Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?
... oraz województwa; CAWI, N=1445 – badanie zrealizowane wśród uczestników programów lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania); pogłębione wywiady telefoniczne (TDI), N=10 – osoby aktywnie uczestniczące w co najmniej 3 programach. Realizacja aktualnej edycji ...
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... badania, w którym sprawdziła jak polscy e-sprzedawcy radzą sobie ze sprzedażą w modelu cross-border. Dane pochodzące z ... zarówno powszechna cyfryzacja, jak i dążenie Unii Europejskiej do znoszenia barier w międzynarodowym handlu. Jak wynika z badania wykonanego przez IdoSell, w ciągu ostatnich lat (pod uwagę zostały wzięte trzy kwartały każdego roku ...
-
Rynek pracy: czy należy się obawiać bezrobocia?
... swoją kondycję za dobrą lub bardzo dobrą. Co więcej, jak wynika z badania Grupy Progres, organizacjom działającym w czasach kryzysu gospodarczego nie można odmówić kreatywności. Wiele ... cenę cieszą się rosnącą popularnością wśród Polaków. Jak pokazują prognozy oraz aktualne badania NielsenIQ, nasi rodacy coraz chętniej sięgają po towary sygnowane ...
-
Eurobarometr: co mówią Polacy o problemach Polski i UE?
... światło na opinie Polaków odnośnie najbardziej znaczących problemów, którym musi obecnie stawiać czoła zarówno nasz kraj, jak i Unia Europejska. Wyniki badania wskazują również, co sądzimy o obecnej kondycji demokracji i jak wygląda nasze zaufanie do UE. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy ...
-
Zdrowie psychiczne i empatia: czy w pracy jest na to miejsce?
... zawodowa codzienność W trosce o dobrostan psychiczny kluczowa jest samoświadomość, czyli rozumienie własnych stanów emocjonalnych i kryjących się za nimi potrzeb. Z przeprowadzonego badania wynika, że 41% Pracowników i 31% Pracodawców czuje się przeciążonymi emocjonalnie, a stres jest zawodową codziennością dla 37% Pracowników i 38% Pracodawców ...
-
Zmiany klimatu. Walczymy, ale w social mediach
... , dla których produkty lub usługi bardziej ekologiczne mają większą wartość społeczną. Nasze badania pokazują, że firmy znajdują się na pierwszej linii frontu. Ale nie ... stylu życia, które mają być niezbędne do ograniczenia zmian klimatu. Autorzy i autorki badania podkreślają, że choć przedsiębiorstwa nie mają zaufania ze strony opinii publicznej, to ...
-
Programy lojalnościowe - tak czy nie?
... systemu zniżek i promocji dla lojalnych konsumentów, bardziej intuicyjne i przyjazne aplikacje czy efektywniejsze sposoby zaangażowania ich użytkowników. Informacja o metodologii badania: Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2023 zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku metodą ilościową oraz jakościową: Etap I – CATI, N=802, badanie ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... z dostępem do internetu wzrósł z 75% do niemal 95%. Według najnowszego badania Gemiusa “E-commerce w PL 2023”, całodobowa dostępność stanowi główną motywację do ... drugiej ręki”. Skalę ich działalności pokazują statystyki OLX. Jak podał serwis w raporcie, według badania Mediapanel (Gemius Polska) odwiedza go co miesiąc około 14 mln użytkowników (tzw. ...
-
4 trendy w AI na 2024 rok
... badacze, którzy będą się mądrze nią posługiwać, wygrają. W tym kontekście nie powinno dziwić, że najbardziej zaawansowane badania biologiczne prowadzi Alphabet, czyli właściciel Google, np. badania nad mapą mózgu czy modelami komórki. W tym momencie widać już ogromną zmianę, dzięki której sztuczna inteligencja staje ...
-
Jakie pytania na rozmowie kwalifikacyjnej są najtrudniejsze?
... , że podstawowym pytaniom zadawanym przez rozmówcę często towarzyszą obawy. Z najnowszego badania Hays Poland, przeprowadzonego na przełomie stycznia i lutego 2024 roku wśród ponad ... najtrudniej jest kandydatom odpowiadać. PIENIĄDZE SĄ NAJWAŻNIEJSZE, ALE NAJTRUDNIEJ O NICH MÓWIĆ Badania od lat pokazują, że to kwestie finansowe są głównym motywatorem ...
-
Przemysł motoryzacyjny, czyli dominacja Chin i droga przez wyboje
... i 5,2% (-164 pkt proc.) oraz przyspieszenie konsolidacji. Oczekiwany wzrost wskaźnika nakładów na badania i rozwój (do poziomu 4,5%, wzrost o +14 pp) oraz wskaźnika CAPEX do sprzedaży ... i w pełni elektryczne, co wiąże się ze wspomnianym wzrostem wydatków na badania i rozwój oraz nakładów inwestycyjnych. Branża jest gotowa na wzrost ...