-
Zakupy online: ważna jakość produktów i oszczędność czasu
... kluczowym czynnikiem towarzyszącym decyzjom zakupowym Polaków, coraz większą rolę odgrywa jakość i oszczędność. Wskazuje na nie już co piąty internauta - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Gemiusa i e-Commerce Polska. W badaniu wzięło udział 1,5 tys. internautów. Wyniki pokazują, że największą wagę do wysokiej jakości produktów ...
-
Polska energetyka 2013
Aktualna ocena sytuacji w sektorze energetycznym jest raczej pesymistyczna. Uczestnicy badania zrealizowanego przez Kancelarię CMS Cameron McKenna wraz z Centrum Informacji o Rynku Energii wskazują na problem prawny związany z brakiem "dobrego" i przejrzystego prawa, ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności I-III 2013
Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL) przeprowadzonego w I kwartale 2013 r. wskazują, że w porównaniu z I kwartałem 2012 roku liczba osób aktywnych zawodowo zwiększyła się o 29 ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności VII-IX 2013
Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL) przeprowadzonego w III kwartale 2013 r. wskazują, że w porównaniu z III kwartałem 2012 roku: populacja osób pracujących i bezrobotnych utrzymała ...
-
Polskie smartfony pod dobrą opieką
Niezdarny jak Polak? A skądże! Tak przynajmniej wskazują najnowsze badania Square Trade, według których Polska znajduje się na ostatnim miejscu zestawienia najbardziej „niezdarnych” krajów. Okazuje się bowiem, że w ciągu ostatnich ...
-
Noc Muzeów - znana i lubiana
... , że drugą - po festiwalu Woodstock – najbardziej znaną imprezą kulturalną w naszym kraju jest Noc Muzeów. Na to przynajmniej wskazują wnioski płynące z badania Sponsoring Monitor 2014/2015 ARC Rynek i Opinia. Wystawy organizowane przez galerie i muzea plasują się dopiero na 10-tym miejscu wśród najbardziej lubianych ...
-
Faktoring w Polsce 2014
Najnowsze badania przedsiębiorstw trudniących się faktoringiem skupiło się na grupie 57 podmiotów. Statystyki GUS wskazują, że wartość wykupionych przez nie wierzytelności podskoczyła ...
-
Kobiety na rynku pracy: rosnące płace i ambicje zawodowe
... pracy uchodziła za co najmniej delikatną. Wiele wskazuje jednak, że na tym akurat polu właśnie mamy do czynienia z dobrą zmianą. Z badania zrealizowanego przez firmę doradztwa personalnego Hays wynika, że zarówno panie, jak i mężczyźni dostrzegają stopniowe zmniejszanie się luki płacowej. Zauważalne są ...
-
Aktywizacja zawodowa seniorów jest koniecznością?
... to 20%. Dlatego też aktywizacja zawodowa seniorów powinna stać się jednym z kluczowych wyzwań rodzimej gospodarki. Na razie nie jest najlepiej - z badania zrealizowanego przez Work Service wynika, że 3/4 polskich firm nie posiada programów pracowniczych dostosowanych do potrzeb starszej wiekiem kadry. Dane ...
-
Kompetencje miękkie cenniejsze niż doświadczenie?
... do pracy dość łatwo jest zweryfikować nawet podczas pierwszego spotkania, o tyle sprawy mają się zupełnie inaczej w przypadku kompetencji miękkich. Tymczasem badania Fundacji Pro Progressio wskazują, że to właśnie te ostatnie bywają dla pracodawców z sektora nowoczesnych usług dla biznesu o wiele ważniejsze niż ...
-
Social media: frustracja przyćmiewa przyjemność
... . Zasadniczo zatem social media powinny wywoływać przyjemne skojarzenia. Okazuje się jednak, że realia są zgoła odmienne - pokaźne grono respondentów najnowszego badania Kaspersky Lab wskazuje bowiem, że korzystając z mediów społecznościowych odczuwa smutek, zazdrość oraz frustrację. Znajomym zazdrościmy przede wszystkim lepszego życia oraz ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP I kw. 2017
... wskazuje na znaczną poprawę nastrojów - wartość Barometru w I kw. 2017 sięga 57,1 pkt, co czyni go najlepszym pierwszym kwartałem w całej historii badania (IQ 2015 – 54,3, IQ 2016 – 53,1). Za tak dobre wyniki odpowiadają przede wszystkim optymistyczne prognozy co do inwestycji - ich zwiększenie ...
-
7 na 10 Polaków dobrze ocenia rynek pracy
... (z 49 do 25%). Nic zatem dziwnego, że na tle innych europejskich krajów polscy kandydaci jawią się jako wyjątkowi optymiści. Z cyklicznego badania Confidence Index firmy rekrutacyjnej Michael Page wynika, że w I kwartale bieżącego roku pozytywne wyobrażenie o rodzimym rynku pracy miało aż 70% Polaków ...
-
Nie pozwól, żeby cyberprzestępcy zniszczyli ci święta
... , są coraz pokaźniejsze. Nic dziwnego, że w grudniu cyberprzestępczy półświatek tylko zaciera ręce. Warto być zatem ostrożnym, zwłaszcza że - jak wskazują badania Kaspersky Lab - koszt odzyskania skradzionych lub uszkodzonych danych może nas kosztować przeszło 2 tys. zł. Przedświąteczne zakupy przez internet to już ...
-
Game over. Jak gry online narażają graczy?
Gry online to potężny biznes, a liczba graczy logujących się każdego dnia na swoje konta jeszcze nigdy nie była tak duża. Z badania zrealizowanego przez Kaspersky Lab wynika, że przeszło połowa internautów (53%) regularnie gra online. W przypadku osób pomiędzy 25 a 34 rokiem życia ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... technologia Big Data i analityka danych święcą dziś triumfy. Zwłaszcza że mogą one przynosić wymierne korzyści. Dobrym przykładem jest branża retail. Z badania zleconego The Economist Intelligence Unit przez Wipro wynika, że aż 64 proc. respondentów reprezentujących ten sektor jest przekonanych, że wdrożenie ...
-
Eksport to jeden z motorów polskiej gospodarki
... zanotował wzrost szybszy od przeciętnego. Tak było m.in. w przypadku Irlandii (21%), Chorwacji i Słowenii (po 18%) oraz Rumunii (17%). Najnowsza edycja badania Bibby MSP Index wskazuje, że działalnością eksportową trudni się już połowa polskich firm. Na szczycie listy naszych czołowych odbiorców ciągle ...
-
Marketing liderem w budowaniu customer experience
... State of Marketing 2019”. Tak brzmi tytuł najnowszego raportu Salesforce na temat najświeższych i najistotniejszych zmian w tendencjach marketingowych. Autorzy badania tradycyjnie już przyglądają się nie tylko najgorętszym trendom, ale również pochylają się nad kierunkami, w których ewoluuje marketing, wskazując chociażby na ...
-
Polacy masowo "przesiadają się" na smartfony
... rezygnują z komputerów na rzecz urządzeń mobilnych. Wraz z początkiem roku warto jednak pokusić się o uaktualnienie statystyk. Tu z pomocą przychodzą najnowsze dane z badania Gemius/PBI. Coraz mniej „pecetowców”, coraz więcej „mobajlowców” O tym, że stajemy się w coraz większym stopniu mobilni i zarazem coraz mniej „pecetowi” wyraźnie ...
-
Większe zatrudnienie = więcej leasingu
... , które znajdują się dopiero na starcie swojej rynkowej kariery i nie posiadają wystarczającej ilości środków własnych. Do odmiennych wniosków prowadzą jednak badania. „Leasing Index” wskazuje np., że korzystanie z leasingu jest powiązane z wielkością zatrudnienia. Im ta ostatnia jest większa, tym firma chętniej sięga ...
-
Co Polacy sądzą o swoich wynagrodzeniach?
Co Polacy sądzą o swoich wynagrodzeniach? Z najświeższego badania zrealizowanego przez portal zarobki.pracuj.pl wynika, że zadowolony z ich poziomu jest zaledwie co trzeci z nas. Respondentów zapytano również o kwestie ...
-
Na jakie benefity pozapłacowe liczą pracownicy z Ukrainy?
... naszego kraju w celach zarobkowych liczy się oczywiście oferowane przez pracodawcę wynagrodzenie, ale nie bez znaczenia są również benefity pozapłacowe. Które? Z badania zrealizowanego przez OTTO Work Force Polska wynika, że pracownicy z Ukrainy najbardziej cenią sobie prywatną opiekę medyczną - 61 proc. z nich wskazuje ...
-
ManpowerGroup: zatrudnienie będzie spadać. Rekrutacje planuje tylko 6% firm
... odsłona cyklicznego raportu ManpowerGroup wskazuje, że plany rekrutacyjne firm na I kwartał 2020 roku nie prezentują się imponująco. Jak czytamy w komunikacie z badania, rekrutacje ma zamiar przeprowadzać jedynie 6% pracodawców, 3% planuje redukcję etatów. Eksperci uspokajają jednak, że Polacy nie mają jeszcze podstaw, aby obawiać ...
-
Ukraińcy zdecydowani na dłuższy pobyt w Polsce
... środków pieniężnych przekazywanych przez migrantów na Ukrainę zostanie ograniczony. Takie wnioski płyną z Centrum analitycznego firmy Gremi Personal w odniesieniu do ostatniego badania Narodowego Banku Polskiego. W ciągu ostatnich pięciu lat znacząco wzrósł odsetek imigrantów z Ukrainy, którzy zadeklarowali chęć pozostania w Polsce na dłużej lub ...
-
ManpowerGroup: 9% firm planuje zatrudnienie, mamy 3. wynik w EMEA
... być najgorsza. Opublikowany dziś „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” wskazuje, że prognoza zatrudnienia netto na najbliższe 3 miesiące sięga +5%, co względem poprzedniego badania (-6%) jest dość sporą poprawą. Grono firm planujących rekrutacje jest ponad dwukrotnie większe od grupy tych, które planują cięcia kadrowe ...
-
Zatory płatnicze firm rosną. To negatywny wpływ pandemii
Kolejny miesiąc pandemii zwiększa zatory płatnicze firm - wynika z cyklicznego badania wśród MSP dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Dane z IV kwartału 2020 roku wskazują, że niemal połowa firm miała problemy z nieterminowym ...
-
Ericsson: zachowania konsumentów z pandemii będą się utrwalać
... swoich aktywności wykonywanych online średnio 2,5 nowej usługi, a czas, który będą spędzać online wydłuży się przeciętnie o 10 godzin tygodniowo – wynika z najnowszego badania Ericsson ConsumerLab „The Future Urban Reality”. Pandemia przeniosła pokaźną część naszego życia do sieci i wszystko wskazuje na to, że jest ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
Są już wyniki majowego badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się sytuacji panującej na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej, wskazując m.in. poziom wydatków ...
-
Biura muszą się zmienić - nowoczesne środowisko pracy podstawą efektywności
Jak wynika z najnowszego badania Cisco Hybrid Work Study, przed organizacjami pojawiło się kolejne, istotne wyzwanie. Chodzi tu o modernizację powierzchni biurowych. Opracowanie wskazuje, że unowocześnienie ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
Są już wyniki cyklicznego badania gemiusAdReal, które co miesiąc poddaje analizie rodzimy rynek reklamy w internecie, telewizji i radio. Ostatnie opracowanie wskazuje m.in., że w marcu 2024 roku w ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
Pojawiły się wyniki najnowszego, comiesięcznego badania gemiusAdReal, które tradycyjnie już bierze pod lupę sytuację panującą na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej. Ostatnie opracowanie wskazuje m. ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
Pojawiły się wyniki najnowszego badania gemiusAdReal, które co miesiąc poddaje analizie rodzimy rynek reklamy w internecie, telewizji i radio. Ostatnie opracowanie wskazuje m.in. na dużą aktywność sieci ...
-
Biurowce w Warszawie: dlaczego nie spodziewać się boomu?
Firma Deloitte przedstawiła wyniki najświeższej edycji badania Warsaw Crane Survey - opracowania, które bierze pod lupę to, co dzieje się na rynku warszawskich biurowców. Dowodzi ono m.in. stabilizacji, ...
-
Czy amerykańskie cła powstrzymają polskie rekrutacje? Bez paniki
... gospodarkę, w tym również na rynek pracy. Potencjalne czarne chmury mogą zebrać się m.in. nad eksporterami, motoryzacją, meblarstwem, branżą przemysłową i TSL. Badania zrealizowane przez Grupę Progres wskazują jednak, że polscy pracodawcy nie ulegają spowodowanej amerykańskimi cłami panice. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...