-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
... bowiem, że będzie korzystać z płatności zbliżeniowych lub bezgotówkowych, aby zminimalizować kontakt z potencjalnymi źródłami zakażenia. - Polska edycja zainicjowanego przez EY w kwietniu badania „EY Future Consumer Index” pokazuje, że podobnie jak mieszkańcy innych części świata, najchętniej wykazujemy postawę „Stay calm, carry on”. Widać ...
-
Rekrutacja pracowników w dobie pandemii: czego oczekują kandydaci?
... najczęściej wybierane ze względów bezpieczeństwa. Jednak mimo powszechnego stosowania tej formy spotkań, nie jest ona szczególnie preferowana przez kandydatów. Uczestnicy badania zostali zapytani, jaką formę rekrutacji pracowników preferują – 94% wybrało spotkanie w siedzibie firmy, do której aplikują. Na dalszych miejscach znalazły się ...
-
Koszty pracy w Polsce 2008
... godziny przepracowanej, struktura kosztów pracy według różnych przekrojów, m.in. PKD, sektory własności, województwa. Zakres i częstotliwość badania określa ściśle regulacja Komisji Europejskiej. W 2008 r. operat do badania obejmował ponad 189 tys. jednostek zaliczanych do sektora publicznego i prywatnego, rozlokowanych na terenie całego kraju ...
-
Plany polskich pracodawców
... Bulik wyjaśnia, że: „Pracodawcy najprawdopodobniej zareagowali na presję płacową, jaka narastała wśród pracowników po długim okresie około-kryzysowego zamrożenia pensji. Z naszego badania wynika jednak, że tak częste zwiększanie wynagrodzeń raczej nie będzie kontynuowane w kolejnych miesiącach - niemal trzy na cztery badane przedsiębiorstwa nie ...
-
Firmy popularyzują Intranet 2.0
... %) występują „inne - ważniejsze sprawy, które mają pierwszeństwo w firmie” (18%). Według danych z badania, 30% organizacji ocenia wprowadzenie Intranetu 2.0 jako dobre lub bardzo dobre posunięcie, zaś 26% uznaje te narzędzia jako słabe lub bardzo słabe. Badania prowadzone wśród pracowników wskazują, iż 28% ankietowanych specjalistów i taki sam ...
-
Czy Polacy wiedzą jak oszczędzać energię?
... Wyniki II etapu badań wskazują, że w porównaniu z I etapem badania zdecydowanie wzrósł odsetek uczestników badania świadomych co do ilości zużywanej przez nich energii – z 7 proc. do ... bycia edukowanymi w zakresie korzystania z energii elektrycznej. Wyniki II etapu badania sugerują także, że edukacja konsumentów energii potrzebna jest niekiedy w ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2015
... pkt proc. mniej niż podczas ostatniego badania. Zatrudnienie wysokie i będzie rosło nadal Rezultaty najświeższej, 26. już fali badania „Plany Pracodawców”, które cyklicznie realizuje ... 33%) oraz budowlanego (31%). Więcej zaufania przedsiębiorców do sytuacji gospodarczej Wyniki badania Randstad pokazują też, że znacząco podniosło się zaufanie firm ...
-
Tradycyjny SMS ciągle ma wzięcie
... zalety SMS-ów, które powodują, że nadal chcemy z nich korzystać” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl WYBRANE WYNIKI BADANIA UŻYTKOWNICY SMARTFONÓW, A SMS-Y Z badania wynika, że 64,8 proc. użytkowników smartfonów wykorzystuje w swoim telefonie system Android. Rokrocznie okazuje się on najpopularniejszym systemem operacyjnym ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2015 i prognoza I kw. 2016
... w kraju. Znacznie lepszą kondycją i nastrojami wyróżniają się też firmy produkcyjne. Z badania Keralla Research wynika, że pierwszy kwartał roku to również ... z minus 51,2 pkt. do minus 77,4 pkt.). Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2016
... %. Dość zaskakujące jest, że w ostatnich trzech kwartałach takie wskazania charakteryzowały całą gospodarkę, a nie najbardziej niechętne podwyżkom sektory. W najnowszej, 32. edycji badania aż 44% wszystkich respondentów zapowiadało zwiększanie pracowniczych pensji! Był to kwartał absolutnie rekordowy: wspomniane 44% oznaczało bowiem skok o 19 pkt ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... zatrzymać swoich klientów na dłużej w sklepach stacjonarnych. Z pomocą przychodzi tzw. in-store experience. Przed nami rezultaty zrealizowanego przez Mood Media globalnego badania „Stacjonarne punkty sprzedaży - zmiany w zachowaniach konsumentów i czynniki, które na nie wpływają” ("The State of Brick & Mortar: 2017”). Celem, który postawili ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy II kw. 2018 r.
... koszty działalności (koszty pracy, produkcji, transportu, nieruchomości) oraz koszty środowiska biznesowego (koszty finansowania, kapitału, ale także podatek CIT). Obecna edycja badania wskazuje również na skłonność do zwiększania ryzyka obciążającego bilans, co oznacza gotowość firm do rozwoju, otwartości na nowe pomysły i inwestycje ...
-
Sztuczna inteligencja musi być etyczna
... etyki AI. W organizacjach, w których wdrożenia sztucznej inteligencji przeprowadzane są na mniejszą skalę, takie szkolenia prowadzone są w 48% przypadków. Na potrzeby badania SAS, Accenture Applied Intelligence, Intela i Forbes Insights przepytano 305 przedstawicieli biznesu ze wszystkich zakątków świata. Przeszło połowa z nich piastuje stanowiska ...
-
Kochamy promocje, ale nie na zabój
... promocji i wyprzedaży. Jeśli mielibyśmy oceniać racjonalność kupujących na bazie naszego badania, najwyraźniej nie ulegamy łatwo okazjom. To dobra wiadomość dla budżetów domowych ... Doceniane jest też wydłużenie czasu pracy sklepów wówczas, gdy są otwarte. Z wyników badania można wywnioskować, że na zakazie handlu nie skorzysta e-commerce, a raczej ...
-
Czy ulga B+R i Innovation Box na pewno działają?
... przez siebie prac B+R Dane Eurostatu wskazują, że w 2017 roku przeznaczyliśmy na badania i rozwój niecałe 1,03 proc. PKB, a więc połowę tego, ile ... lub są dostępne obecnie dla firm prowadzących działalność innowacyjną. Jak wynika z badania, przed skorzystaniem z ulgi B+R przedsiębiorców zniechęcają niepewność i zmienność przepisów prawa (50 proc ...
-
5 sposobów na pozyskanie talentów. Elastyczny czas pracy to nr 1
... IT, gdzie doświadczeni kandydaci oczekują przede wszystkim elastyczności zarówno w wymiarze czasu pracy, jak i formy zatrudnienia. 3. Komunikacja i zaufanie definiują markę pracodawcy Z badania Antal wynika, że poza atrakcyjniejszymi możliwościami kariery i wyższym wynagrodzeniem, na czele listy powodów wpływających na zmianę pracy znajduje się złe ...
-
Emigracja zarobkowa ciągle interesująca. Pracę za granicą rozważa co 10. Polak
... nie powinny rosnąć, co związane jest z pogorszeniem sytuacji ekonomicznej. Metodologia badania XIV edycja badania Barometr Rynku Pracy została przeprowadzona w dniach 25.06 ... . Zostało zrealizowane metodą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych w ramach badania syndykatowego Kartezjusz. Próbę 500 pracowników do większości pytań dobrano z ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... zachowania dystansu społecznego. Mniejsze wydatki na jedzenie Stopniowo od początku badania Deloitte wśród polskich konsumentów spada poziom planowanych wydatków na żywność. Pod ... cel planowane wydatki wzrosły do 29 proc., czyli aż o 7 pp. W tej edycji badania firma Deloitte po raz pierwszy zapytała respondentów o przekonania dotyczące marek własnych ...
-
Nie tylko inflacja. Czego obawiają się europejscy CFO?
... 5,9 proc. w aktualnej edycji European CFO Survey. Na skutek obaw związanych z m.in. spadkiem siły nabywczej pieniądza dyrektorzy finansowi przejawiają niespotykaną w historii badania niepewność. Wskaźnik netto liczby odpowiedzi wskazujących na znaczący poziom nieufności finansowej i gospodarczej wzrósł bowiem z 48 proc. (jesień 2021 r.) do 77 ...
-
Wspólne wartości w życiu Polaków: rodzina na 1. miejscu
... w polityce i stylu życia. Echa tej narracji dobrze słychać też w wynikach naszego badania – tu także większość widzi raczej podziały niż elementy jednoczące. Zarazem ... bohaterami tych trudnych dziejów.” Informacja o badaniu Raport powstał na podstawie badania ilościowego i jakościowego, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia we wrześniu 2022 roku ...
-
Rośnie optymizm branży private equity. Widać nadzieje na inwestycje?
... ogółu uczestników ankiety spodziewa się zmniejszenia płynności w pierwszej połowie 2023 r., to jest to delikatny spadek w stosunku do 71 proc. z ostatniego badania. Eksperci Deloitte wskazują jednocześnie, że 40 proc. dokonujących transakcji chętniej zwraca się do funduszy kredytowych i pożyczkodawców niebędących bankami, ponieważ trudniej ...
-
Marka i wizerunek kraju 2008
... się najlepszą marką. Zaledwie w 2007 roku nasz kraj zadebiutował w wynikach badania jako "Wschodząca gwiazda", a już w tegorocznej edycji przesunął się do kategorii krajów ... Godewski, partner zarządzający polskiego biura Weber Shandwick. Niekwestionowanym zwycięzcą tegorocznej edycji badania CBI jest Australia, która już trzeci raz uplasowała się na ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
... , które wzięły udział w Rankingu „Kamerton Innowacyjności 2008”, który PKPP Lewiatan realizuje wspólnie z BRE Bankiem. Porównanie wyników badania Firm Innowacyjnych z wynikami badania całego sektora przedsiębiorstw wyraźnie pokazuje, jak inwestycje w innowacje wpływają na efektywność i konkurencyjność firm innowacyjnych. Podczas, gdy w pierwszej ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów III kw. 2012
... lider zespołu w Antal Engineering & Operations. SSC / BPO Sektor centrów usług wspólnych wciąż odczuwa niedosyt kadry specjalistycznej i menedżerskiej. Potwierdzają to wyniki badania Antal Global Snapshot: 78% pracodawców rekrutuje, 79% planuje zatrudnianie w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Zwolnienia są wyjątkowo niskie – w momencie przeprowadzania ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2013
... %). Najmniejszy odsetek pracodawców chce zatrudniać w krajach na południu Europy – Hiszpanii (28%), Portugalii (31%) oraz Włoszech (37%). Już od kilku edycji badania niska dynamika zatrudnienia utrzymuje się w Niemczech – tylko 31% respondentów planuje rekrutacje pracowników średniego i wyższego szczebla, ale tylko 12% zwolnienia. Informacje ...
-
Kobiety nie chcą kobiet w zarządach
... 9,8 proc. pań i 13,3 proc. mężczyzn. Kiedy płeć szefa ma znaczenie Wyniki badania pokazują, że płeć szefa ma największe znaczenie podczas rozmowy rekrutacyjnej. Uważa tak ... kraje, w tym Polska. U nas odsetek pozostał bez zmian i wynosi 12 proc . Wyniki badania infoPracy wskazują na to, że nieprędko osiągniemy europejską średnią, jeśli nie ...
-
Kobiety na rynku pracy: postaw na kompetencje cyfrowe
... analiz Accenture wynika, że duży wpływ na zmniejszanie różnic mają kompetencje cyfrowe, czyli biegłość w posługiwaniu się nowymi technologiami. Jak wskazują badania - im wyższe umiejętności cyfrowe u kobiet, tym większa równość płci w środowisku pracy. Studentki, absolwentki i specjalistki wykorzystują cyfrowe kompetencje do zdobycia przewagi ...
-
NBP: rynek pracy w Polsce w I kw. 2016
... Polski według wieku, płci i miejsca zamieszkania w momencie przeprowadzania badania. Zmiany liczby ludności związane z ruchem naturalnym (urodzeniami i zgonami) powinny być aktualizowane ... rzeczywiście niższe od płac polskich pracowników. Zestawienie wyników badania ankietowego imigrantów zrealizowanego na zlecenie przez NBP z danymi BAEL wskazuje ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy III kw. 2016 r.
... doskonale. Na bieżący rok CFO prognozują wzrost na poziomie 3 proc. Najświeższa edycja badania, przeprowadzona od września do października br., dowiodła, że poziom optymizmu netto, ... na niego 82 proc. ankietowanych, o 10 pp. więcej niż w poprzedniej edycji badania. Ponad połowa badanych (57 proc.) poszukuje również nowych rynków zbytu. Polska jest ...
-
Cyberbezpieczeństwo w firmach: brakuje spójności
... na bezpieczeństwo. Najbardziej istotne zagrożenia to szkodliwe oprogramowanie oraz phishing - wskazują respondenci 19. już edycji Światowego Badania Bezpieczeństwa Informacji firmy doradczej EY. W tegorocznej edycji badania zatytułowanej „Droga do cyberbezpieczeństwa: wykrywaj, chroń, reaguj” wzięło udział 1735 firm z całego świata. Połowa z nich ...
-
Meaningful Brands 2017: Nivea i Google poprawiają jakość życia
... miałoby znaczenia, jeśli 74 proc. marek zniknęłoby z rynku. Tegoroczna edycja badania pokazała, że 10 najbardziej znaczących marek dla polskich konsumentów to kolejno: Nivea ... proc. z 1500 wiodących, światowych marek dostarcza content spełniający wymagania odbiorców. Z badania Meaningful Brands wynika również, że jest wysoka korelacja między ...
-
Świadczenia pozapłacowe w górę. Wydatek czy jednak inwestycja?
... rok staną się ważnym i wręcz niezbędnym elementem ofert zatrudnienia i utrzymania pracowników. Metryczka raportu: Raport „Drogowskaz Motywacyjny 2017” powstał na podstawie badania potencjału rynku benefitów pracowniczych, które przeprowadził niezależny instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services w styczniu 2017 ...
-
Monitor Rynku Pracy I kw. 2017 r.
... wyhamowuje - nie chcemy zmieniać pracy? Przed nami najnowsza, 27. już edycja badania „Monitor Rynku Pracy” firmy Randstad. Do jakich wniosków prowadzi tym razem? ... to w ich przypadku możliwe, przekonanych było 83% respondentów (bez zmian od ostatniej edycji badania). 74% polskich badanych (spadek o 2 pkt. proc.) sądziło, że byłoby w stanie znaleźć ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... grupa z wynikami poniżej średniej dla swojej branży (12% ogółu badanych). W porównaniu do badania sprzed roku o 8% zwiększyła się grupa moderate performers (uprzednio 68%), ubyło high performers ... społecznych. Ostatnie badania wykazały, że 60% klientów zmieni markę, jeśli uznają, że firma nie jest odpowiedzialna społecznie. Z badania wynika również, ...
-
Polska szkoła w dobie cyfryzacji, czyli jak dużo zostało do zrobienia
... przez nich w projektowaniu lekcji metodami podającymi i wyborem najprostszych środków medialnych, którenastawione są bardziej na przekaz informacji niż konstruowanie wiedzy. WNIOSKI Z BADANIA „Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Diagnoza 2017”: rekomendacje Konieczny jest większy dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całej szkoły dla uczniów ...