-
Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008
... będą czynniki rynkowe, wiedza i umiejętności ludzkie oraz czynniki technologiczne" – dodał. Łącznie 83 procent prezesów i dyrektorów generalnych, wśród których zostały przeprowadzone badania, spodziewa się w najbliższej przyszłości znaczących zmian, co oznacza duży, bo aż 28 procentowy wzrost w ciągu zaledwie dwóch lat. Badani szczególnie ...
-
Małe firmy a bezpieczeństwo danych
... większych. To stanowi prawdopodobną przyczynę tego, że — jak wynika z badania — w Japonii mniejszy procent użytkowników w małych firmach niż w dużych zdaje sobie ... Wielkiej Brytanii, chociaż tam różnice były mniejsze. Informacje o badaniu Na potrzeby badania, „mała firma” została zdefiniowana jako przedsiębiorstwo zatrudniające poniżej 500 ...
-
Marketerzy a kreatywność w reklamie
... % polskich marketerów uważa kreatywność za istotną w swojej pracy. Aż 60% uczestników badania deklaruje, że jest to jedna z najważniejszych umiejętności jakie muszą posiadać. ... Wielu marketerów (85%) często stosuje techniki znajdowania kreatywnych rozwiązań. Wyniki badania wskazują najpopularniejszą technikę – burzę mózgów, którą zna i stosuje aż 84% ...
-
Starzenie się społeczeństwa: co na to firmy?
... nie są przygotowani do zatrudniania oraz zatrzymywania pracowników w wieku 50+. Wyniki badania przeprowadzonego wśród ponad 30 000 pracodawców w 28 krajach na świecie ... kraj najgorzej przygotowany zarówno do zatrzymywania, jak i zatrudniania pracowników 50+. Podczas badania Manpower Nowe spojrzenie na pracowników 50+ pracodawcom zadano dwa pytania: ...
-
Czy warto zwalczać samozatrudnienie?
... skalę jest przez wiele krajów traktowane jako poważny problem. Jednak badania przeprowadzone przez firmę doradczą BPI w 11 krajach Unii Europejskiej wskazują, ... od sezonu – jest oczywiste i możliwe właśnie dzięki samozatrudnieniu. Jak wynika z badania paradoksalnie jednak firmy, zatrudniające podwykonawców na zasadzie samozatrudnienia, widzą w ...
-
Nauka języków obcych: jakie są powody?
... , w którym na tamtym rynku pracy wprowadzono ułatwienia dla obywateli Polski. Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród studentów ESKK, co trzecia osoba ucząca się ... w ten sposób podnieść swoje kwalifikacje zawodowe (30%) lub rozwijać zainteresowania (40%). Z badania wynika, że powody podjęcia nauki języka obcego różnią się w zależności ...
-
Tydzień 9/2009 (23.02-01.03.2009)
... Według danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, obecnie jedynie 25% nakładów na badania pochodzi z gospodarki, a pozostałe 75% pochodzi z budżetu państwa. W tym roku nakłady na ... W Europie nakłady firm na badania są znacznie mniejsze w stosunku do tego, co firmy w Japonii i USA przeznaczają na badania i powiększanie wiedzy. Pogarsza się ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków i Brytyjczyków
... - a to właśnie kolejki są najbardziej powszechnym źródłem irytacji podczas zakupów. Z kolei wyniki badania w Wielkiej Brytanii pokazały, że najlepszym dniem na zakupy na ... najspokojniejszym okresem na zakupy ubraniowe jest wieczór, gdy w sklepach jest jedynie 7% respondentów. Badania wykazały również, że coraz bardziej się śpieszymy, zaś mężczyźni ...
-
Rynek fuzji i przejęć - gwałtowne zmiany
... udziałów, wzrastało trzykrotnie. Liderzy sporo ryzykują, gdy stają przed wyzwaniem integracji wartości niematerialnych w ramach prowadzonego procesu fuzji lub przejęcia. Badania Hay Group pozwalają stwierdzić, że: organizacje przesadnie nisko wyceniają swoją własną wartość pod względem kapitału organizacyjnego, relacyjnego i pracowniczego. Typowa ...
-
Recesja zmienia zachowania zakupowe
... konsumenci biorą pod lupę swoje wydatki, ale większość Europejczyków (61%) planuje utrzymać bieżący poziom wydatków w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wyniki badania pokazują, że konsumenci w Wielkiej Brytanii są najbardziej konserwatywni ze wszystkich Europejczyków, jeśli chodzi o planowane wydatki – ponad połowa konsumentów brytyjskich (55 ...
-
Imprezy firmowe w opinii pracowników
... imprezach firmowych, bo dzięki temu może spędzić więcej czasu z kolegami z pracy. Z badania wynika, iż większość ankietowanych nie wyobraża sobie, że impreza ... tylko 6% badanych. Informacje o badaniu Agencja Show Service Events Marketing przeprowadziła badania ankietowe na tzw. „kliencie końcowym”, czyli pracowniku, potencjalnym uczestniku imprezy ...
-
Rozliczenia między firmami a kryzys
... okresów kredytowania transakcji. Z drugiej strony – przyjmują coraz bardziej pragmatyczne podejście wobec własnych dłużników. Zmiany w praktykach płatniczych są wyraźne. Według badania Atradius, 44% respondentów ograniczyło liczbę transakcji sprzedażowych rozliczanych w gotówce. Ich udział zwiększyło jedynie 25% ankietowanych firm. Pokazuje to, że ...
-
Polska flota samochodowa 2010
... tylko dla Polski, ale również dla pozostałych krajów objętych badaniem. Wyniki badania CVO mówią jednoznacznie, że optymizm dotyczący rozwoju flot samochodowych w Polsce jest w ... CVO 2010 analizuje również koszty utrzymania flot samochodowych. Jak pokazują wyniki badania, najistotniejszą kwestią dla polskich firm bez względu na ich wielkość, jest ...
-
Bezpieczeństwo IT niedostateczne
... surfowania po Internecie. Zważywszy, że w ciągu ostatnich dwóch lat 66 % respondentów badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab doświadczyło co najmniej jednego ataku na swój ... lat zgubiło swój telefon komórkowy lub został im on skradziony, 90 % respondentów badania oświadczyło, że nie chroni swojego telefonu komórkowego tak jak swojego komputera. ...
-
Utrata danych efektem błędu człowieka
... mniej niż siedem procent respondentów, o trzy procent mniej w stosunku do badania sprzed pięciu lat. Podobnie było też w przypadku katastrof naturalnych, gdzie spadek wyniósł jedynie ... jego danych prywatnych, na co wskazało nam aż 61 procent respondentów badania. Podobnie jest w przypadku instytucji publicznych oraz firm, które odpowiadają za dane ...
-
Nowe mieszkania kupowane na etapie budowy
... , na jakim etapie budowy kupujący mieszkania najczęściej zawierają umowy z deweloperami. Wyniki badania ankietowego doradców Home Broker wskazują, że aż 58% obsłużonych ... określona w umowie czy w skrajnym przypadku ryzyko bankructwa dewelopera. Na potrzeby badania podzieliśmy realizację inwestycji deweloperskiej na cztery etapy: Etap I - do stanu ...
-
Polskie firmy a innowacyjność
... średnia dla UE wynosi 39,5 proc., a w Niemczech przekracza 70 proc. Badania przeprowadzone przez PKPP Lewiatan oraz Deloitte wskazują jednak, że ... usług. Przedsiębiorstwa coraz częściej też oceniają inwestycje w innowacje jako strategiczne. Wyniki badania wskazują również, że 47% dużych firm ocenia swoje ostatnie inwestycje w nowe technologie jako ...
-
Wirtualizacja serwerów przyszłością IT
... regionu EMEA?" odpowiedziało ponad 600 szefów działów IT z dwunastu krajów Z badania wynika, że około jedna trzecia ankietowanych organizacji wyszła poza etap planowania wirtualizacji ... , to firmy wybierają to rozwiązanie głównie z myślą o zabezpieczeniu poufnych danych. Z badania jednoznacznie wynika, że organizacje z tego regionu powoli, lecz ...
-
Pracodawcy cenią odporność na stres w pracy
... W przypadku stanowisk managerskich liczba ta sięgnęła z początkiem lutego nawet 35 proc. Badania przeprowadzone przez międzynarodową firmę doradczą Extended DISC dowodzą, że polscy ... lat odczuwany przez nich poziom stresu stał się wyższy lub dużo wyższy. Badania przeprowadzone przez Państwową Inspekcję Pracy (PIP) wskazują, że szczególnie na stres w ...
-
Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych
... badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI wskazują, że dla internautów odpowiedzialnych za zakup ... na danych o osobach decydujących o wyborze operatora telefonu komórkowego z badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres kwiecień – wrzesień 2010 roku. Grupa ta stanowi 37,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w ...
-
Loterie SMS dostępne i popularne
... kwotę na społecznie pożyteczny cel. Dlaczego możemy mówić o fenomenie loterii sms? Wyniki badania „Masz komórkę – masz swoje prawa” zrealizowanego przez TNS OBOP w marcu ... . Inicjatorem kampanii jest InternetQ Poland sp. z o.o. Informacje o badaniu Raport z badania opinii publicznej „Masz komórkę – masz swoje prawa”, zrealizowanego przez TNS ...
-
Wartość mieszkania - oczekiwania nabywców
... mniej, a więc o 76,4%. Oznacza to wzrost wartości nieruchomości o 2,5 pp. rocznie ponad poziom inflacji. Z wiekiem maleją oczekiwania Wracając jednak do wyników badania Home Broker, trzeba zauważyć znaczne rozwarstwienie w oczekiwanych stopach zwrotu w zależności od wieku respondentów. Są one najwyższe w przypadku osób w wieku nieprzekraczającym ...
-
Firmy doceniają marketing społecznościowy
... % polskich firm zdobyło przychylność klientów dzięki działalności prowadzonej za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Na początku 2011 roku odnotowano wzrost do 44%. Badania ujawniły, że tendencja ta obserwowana jest na całym świecie — liczba firm korzystających ze środków społecznego przekazu w celu przyciągnięcia i zapewnienia kontaktu ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2011
... we Włoszech, czy Wielkiej Brytanii pozostają powściągliwi w kwestii zatrudniania nowych pracowników, to już dla Kanady i Francji odnotowano najwyższe wyniki w historii badania. Natomiast perspektywy zatrudnienia w Japonii oraz Stanach Zjednoczonych choć nie powróciły jeszcze do poziomu sprzed recesji, są pozytywne. Informacje o badaniu Barometr ...
-
Studia za granicą to atut na rynku pracy
... tu uczelnie zagraniczne. Ważny jest również elastyczny system zajęć na uczelni, pozwalający połączyć edukację ze zdobywaniem pierwszych doświadczeń zawodowych. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University pokazały również, że w opinii studentów najbardziej wartościowy na rynku pracy jest absolwent z dyplomem brytyjskiej ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2011
... pracodawcy – ranking Antal International – został stworzony na podstawie odpowiedzi ponad 1900 polskich specjalistów i menedżerów z różnych branż. Podobnie jak w ubiegłorocznej edycji badania w czołówce w poszczególnych branżach znalazły się takie firmy jak: 3M, Amway, Budimex, General Electric, GlaxoSmithKline, Google, Grupa BRE, Grupa ITI, IBM ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2011
... do ostatniego kwartału. Jednak widać tu pewien optymizm. W porównaniu do poprzedniej fali badania, wzrósł odsetek firm deklarujących wypłacenie podwyżek (z 19% w VII na 24% w ... zainicjowane w listopadzie 2008 roku i odbywa się w cyklu kwartalnym. Każda edycja tego badania jest przeprowadzana na reprezentatywnej ze względu na wielkość firmy i region ...
-
Budowanie lojalności klientów to podstawa
... że jest to czynnik mający duży wpływ na marketing) - wynika z globalnego badania IBM CMO Study. „Porównanie czynników wpływających na pracę marketerów i niedostatecznego ... znaczenie – wskazało go aż 65% badanych. „Jak wynika z analizy wyników badania, przed dyrektorami marketingu stoją obecnie trzy główne wyzwania: dostarczanie wartościowych ...
-
Polacy a podwyżka cen paliw
... danym profilu działalności gospodarczej – po prostu nie jest możliwe. Częściowo rezygnując z auta można odłożyć kilka tysięcy złotych W drugim kroku naszego badania sprawdziliśmy więc, jakie oszczędności może dać rodzinie przynajmniej częściowa rezygnacja z jazdy własnym autem. Badanie przeprowadziliśmy dla trzech wariantów ceny paliwa ...
-
Apetyt na nowe technologie rośnie
... i usług. Jedna czwarta respondentów zadeklarowała też, że swoje opinie na temat zakupów prezentuje za pośrednictwem portali społecznościowych. Fenomen sieci społecznościowych Badania pokazują, że 86% respondentów z całego świata korzysta codziennie z sieci społecznościowych, przy czym 46% poświęca temu codziennie co najmniej jedną godzinę ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności I-III 2012
... do poprzedniego kwartału (odpowiednio o 0,2 p.proc wobec 0,3 p.proc). Informacje o badaniu Informacja została opracowana na podstawie uogólnionych wyników reprezentacyjnego Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL), przeprowadzonego w I kwartale 2012 roku. Prezentowane dane z BAEL zostały uogólnione przy wykorzystaniu bilansów ludności ...
-
Japonia a inwestowanie w Polsce
... wniosek płynie z najnowszego badania firmy doradczej KPMG. Inwestorzy z Japonii cenią sobie dobrze wykwalifikowaną kadrę i relatywnie niskie koszty ... japońskich przedsiębiorców jako istotna przeszkoda dla ich inwestycji. Polska powinna postawić na promocję Z badania KPMG wynika, że Japończycy mieszkający w Polsce uważają nasz kraj za przyjazne ...
-
Polacy chcą podwyższać kwalifikacje zawodowe
... swojego udziału w przedsięwzięciach podnoszących kwalifikacje zawodowe. Jak wynika z przeprowadzonego badania większe firmy chętniej inwestują w rozwój zawodowy swoich pracowników dostrzegając ... w doszkalanie osób najsłabiej wykształconych. Biorąc pod uwagę wyniki badania oraz rezultaty realizowanych przez ASM licznych projektów z obszarów walki ...
-
Walka płci: kto podejmuje decyzje zakupowe?
... , jakie są potrzeby konsumentów, uwzględniając w części kategorii szczególny podział na płeć. Dzięki temu nowe produkty będą kierowane do właściwych segmentów. Badania są również wyraźnym sygnałem dla sklepów wielkopowierzchniowych, które dzięki analizom mogą dokonać właściwej organizacji przestrzeni sprzedaży – mówi Paweł Jurowczyk ekspert ...
-
Nowe inwestycje: Polacy chcą być informowani
... potrzeby raportu „Dialog kluczem do sukcesu lokalnych inwestycji”. Wyniki badania potwierdzają, że Polacy chcą być informowani o inwestycjach, które powstaną w ich ... dotyczące zaufania do Rządu – władzom krajowym ufa tylko 22% respondentów. Z badania wynika również, że mamy największe zaufanie do mieszkańców miejscowości, w której mieszkamy. ...