-
Polskie firmy: portfel należności II kw. 2019
... z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów i Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych – „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”. Przed nami wyniki najnowszego badania „Portfel ... Dariusz Szkaradek, prezes Zarządu NFG. Niski koszt, ale duże obawy Najnowsza edycja badania pokazuje, że dla 57,3% firm brak terminowych płatności ze strony ...
-
Robotyka niesie za sobą niespodziewane zagrożenia
... się mniej skłonny kwestionować jego obecność czy powody, dla których potrzebuje wejść do zabezpieczonego budynku. Wydobycie wrażliwych informacji. W drugiej części badania skupiono się na uzyskaniu informacji osobistych, które standardowo wykorzystywane są podczas resetowania haseł (takich jak data urodzenia, marka pierwszego samochodu ...
-
Dla kogo renta dożywotnia?
... o podpisaniu umowy są problemy finansowe, a nawet długi. Pozytywna strona jest taka, że pomagamy seniorom wydostać się z tych tarapatów finansowych. Z poprzedniego badania opinii, które przeprowadziliśmy w ubiegłym roku wynikało, że dzięki rencie dożywotniej ponad połowa naszych klientów spłaciła długi lub inne zobowiązania – podsumowuje ...
-
Co zrównoważony rozwój ma wspólnego z rekrutacją?
... brakiem dbałości o zrównoważony rozwój są dziś narażone na utratę klientów bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Zrównoważony rozwój liczy się także w rekrutacji Badania przeprowadzone przez Deloitte potwierdzają, że na kwestie takie jak ekologia, zrównoważony rozwój czy społeczna odpowiedzialność w sposób szczególny uwrażliwieni są dziś ...
-
EFL: handel źle ocenia swoją kondycję, lepiej w usługach
... to najgorszy rezultat, jaki widzieliśmy od stycznia 2015, a więc w całej historii badania. Za taki obrót spraw odpowiada przede wszystkim niewiara w inwestycje. Handel nie wierzy ... i wątpi w sprzedaż Jak już wspomniano powyżej handel to branża, która w ostatniej edycji badania EFL najgorzej oceniła swoją kondycję finansową. Subindeks dla tego sektora ...
-
Płatności zbliżeniowe i programy lojalnościowe. Tego chcą konsumenci
... przedstawicieli generacji Z. 2020 rokiem płatności zbliżeniowych Jak czytamy w komunikacie z badania, czynnikiem upowszechniającym płatności zbliżeniowe w terminalach jest między innymi wiek konsumentów. ... z których 44 proc. jest obecnie dokonywane w inny sposób niż kartą. Z badania wynika również, że istotną dla konsumentów kwestią są programy ...
-
Idealny szef istnieje! Jaki jest?
... ponieważ, jak podkreśla Żaneta Spadło, ekspertka kariery serwisu LiveCareer Polska i autorka badania: Kontakt z przełożonym to dla wielu osób jeden z głównych powodów stresu w pracy. ... śmiechem. To tym ważniejsze, że Polacy uchodzą za bardzo zestresowany naród. Z badania wynika również, że 2 na 3 pracowników życzyłoby sobie, aby ich przełożony ...
-
Polskie firmy nieco odetchnęły. Do stanu sprzed pandemii wracać będą jednak długo
... Jeszcze na początku kwietnia aż 28 proc. badanych przedsiębiorstw deklarowało redukcję poziomu zatrudnienia, a tylko 2 proc. planowało jego zwiększenie. W najnowszej, V fali badania kondycji polskich firm zwolnienia planuje już tylko 5 proc. firm, podczas gdy w połowie maja taką potrzebę sygnalizowało jeszcze 8 proc. Dwukrotnie wzrósł ...
-
Filantropia efektem ubocznym COVID-19?
... może upowszechnić się w jeszcze większym stopniu. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „Filantropia w CEE 2020”. Wynika z nich bowiem, że wraz z wybuchem ... lupę zachowania i oczekiwania darczyńców indywidualnych z Europy Środkowo-Wschodniej. Oszacowany przez autorów badania potencjał filantropijny regionu CEE sięga 3,3 mld Euro, z czego około 2 ...
-
Rekrutacja i praca zdalna oczami Polaków
... nią nowych form kontaktu – komentuje Agata Dzierlińska, HR Business Partner w Grupie Pracuj. Z badania Pracuj.pl wynika, że blisko 4 na 10 respondentów (38%) jest bardziej ... kwalifikacyjnych w formie wideo. Pozytywnie odnosi się do nich 2/3 respondentów badania Pracuj.pl. Doświadczenie pandemii nie zmieniło więc ogólnego dobrego odbioru rozmów ...
-
Lojalność pracowników, życzliwość pracodawcy. Pandemia zmienia rynek pracy
... kryzysu jest dla biznesu najważniejsze? Jak pracownicy wspierają swoich pracodawców w kryzysie? Czy nadszedł właśnie koniec rynku pracownika? Jak wynika z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów „Jak pandemia zmieniła biznes”, związany z koronawirusem kryzys sprawił, że pewne kwestie nabrały dla pracodawców większego znaczenia. Przede ...
-
Rynek fuzji i przejęć z rekordem dzięki pandemii
... Deloitte przeprowadzone wśród 1500 dyrektorów finansowych z 17 państw dotyczyło celów, strategii i działań w zakresie fuzji i przejęć. Prezentujemy najważniejsze wyniki badania. Rekordowe kontrakty Z badania "European CFO Survey Autumn 2020" wynika, że wartość transakcji na globalnym rynku fuzji i przejęć w okresie od czerwca do października 2020 ...
Tematy: fuzje i przejęcia, rynek fuzji i przejęć, fuzje, przejęcia, M&A, liczba fuzji i przejęć, CFO -
Pandemia zachęciła do oszczędzania
... największe trudności? Jakie są nasze postanowienia, także te finansowe? Oto wnioski z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Badanie przeprowadzone w grudniu ... też 13 proc. przeciwnych. Jak oceniamy innych w czasie pandemii? Według badania, największym pozytywnym zaskoczeniem w minionym roku była dla nas nasza własna rodzina. ...
-
Ubezpieczyciele przed wyzwaniami. Klienci chcą prostych polis i nie tylko tego
... trend to efekt trwającej pandemii COVID-19, czyli zwiększenie zainteresowania produktami, które można kupić zdalnie i dowolnie je personalizować. Część propozycji autorów badania nie ma naturalnie bezpośredniego przełożenia na specyfikę lokalnego rynku ubezpieczeniowego. Dwie są jednak adekwatne również i w Polsce. Pierwszy z postulatów to daleko ...
-
50 proc. pracowników źle ocenia zarządzanie i kulturę organizacyjną w IT
... zarządzanie z przesadną dbałością o szczegóły, a z drugiej strony brak decyzyjności osoby, której to zarządzanie dotyczy. Z badania No Fluff Jobs wynika, że co 3. osoba z branży IT doświadcza go na ... – dodaje Marta Steiner Head of Product Management, No Fluff Jobs. Co gorsza, badania pokazują, że 52 proc. pracowników branży IT ma poczucie, że nie ma ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... marketplace’y, a 20% za pośrednictwem systemu EDI, czyli dedykowanego, zamkniętego systemu wymiany danych i dokumentów elektronicznych pomiędzy partnerami handlowymi. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że e-commerce w segmencie biznesowym jest w dosyć wczesnej fazie cyklu życia, ale też szybko się rozwija i ma potencjał do dalszego ...
-
GfK: nastroje konsumentów w II 2022 nieznacznie w górę
... od –100 do +100 i jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji. Barometr jest zagregowanym ...
-
Dostęp do internetu: gwarant rozwoju gospodarki i społeczeństwa
... Polsce korzysta obecnie z prywatnego Internetu, aby pracować w domu lub prowadzić własną działalność gospodarczą w porównaniu do prawie połowy (48%) wszystkich uczestników badania. Jest to szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), które nie dysponują takimi samymi zasobami i infrastrukturą informatyczną jak większe organizacje ...
-
Nastroje polskich konsumentów umiarkowanie pesymistyczne
... od –100 do +100 i jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji. Barometr jest zagregowanym ...
-
Czy firmy planują rekrutacje pracowników w III kw. 2022?
... produkcji podstawowej z planami redukcji zatrudnienia na poziomie -6% oraz handel z prognozą na poziomie 0. W przypadku handlu to drugi najniższy wynik w historii badania, niższy (-4%) odnotowano tylko raz – w szczycie pandemii Covid-19, w trzecim kwartale 2020 roku. W południowo-zachodniej Polsce najsilniejsza rywalizacja o kadry Biorąc pod uwagę ...
-
Rynek pracy 2022: jakie obawy i nadzieje u pracodawców i pracowników?
... uzupełniania (77,8 proc. vs. 74,6 proc.). W najbliższym czasie 45,6 proc. przedsiębiorstw planuje rekrutować, co oznacza wzrost o ponad 10 p.p. wobec poprzedniego badania (35 proc.). Tylko 2,2 proc. przewiduje redukcję zatrudnienia (rok wcześniej – 4 proc.). Bardzo wyraźnie zarysowują się trendy dotyczące sposobów poszukiwania pracy i pracowników ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... różnorodnych kanałów sprzedaży w e-sklepach. W efekcie mogą robić zakupy dokładnie tak jak chcą – zgodnie ze swoimi preferencjami. A te są różne. Według badania PayPal, w 2022 roku Europejczycy preferowali zakupy online z pomocą urządzeń mobilnych (50% badanych), jednak wielu z nich korzystało również z komputerów stacjonarnych i laptopów ...
-
Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse
... badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. Analiza rzuca światło na aktualne zachowania ... konsumenci o robieniu zakupów przez media społecznościowe? Czy pociągają nas zakupy podczas transmisji na Facebooku? Z badania Santander Consumer Banku wynika, że jedynie ok. 9 proc ankietowanych byłoby zainteresowanych kupowaniem w metaverse. ...
-
Boże Narodzenie 2022 z nowymi zwyczajami?
... świąteczne? Jakie zmiany zaznaczają się w świątecznych zachowaniach konsumentów? Jak wynika z badania „Świąteczne zwyczaje, czyli nowe zasady podczas Świąt” serwisu Prezentmarzeń, obecna sytuacja ... są coraz droższe, jak uważa prawie połowa respondentów. Wyniki naszego badania pokazały jak zmieniają się preferencje upominkowe Polaków. Coraz więcej ...
-
Contracting w branży IT: dużo pracy, mniejsze wzrosty zarobków
... Manager IT Contracting w Hays Poland. PLANY REKRUTACYJNE Specjaliści w dziedzinie nowych technologii nadal cieszą się ogromnym zapotrzebowaniem pracodawców, co potwierdzają wyniki badania Hays. Firmy ze wszystkich sektorów rynku, zapytane o specjalizacje, których będą dotyczyć procesy rekrutacyjne prowadzone w 2023, najczęściej wskazują IT (37 proc ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... przeglądać produkty w bardziej interaktywny sposób, ale również mogą uczestniczyć w grach i zabawach, co poprawi ich doświadczenia zakupowe i zacieśni ich więź z marką. Badania W ostatnich latach przeprowadzono wiele badań na temat wpływu Metarverse na handel detaliczny. Oto kilka interesujących wyników: Według raportu przygotowanego przez ...
-
Praca tymczasowa pomaga firmom przetrwać kryzys?
... na początku swojej kariery. Najczęściej wskazywanym powodem pozostaje możliwość zdobycia doświadczenia, wskazana przez 64 proc. pracowników czasowych. W porównaniu z wynikami badania z roku 2021 wyraźnej zmianie uległa natomiast kolejność pozostałych motywatorów. Na drugim miejscu uplasowało się bowiem bardziej atrakcyjne wynagrodzenie, na trzecim ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... niż rok temu. Przeciwnego zdania jest co czwarty uczestnik badania. Ponad połowa Polaków (56 proc.) nie ma problemu z regulowaniem nadchodzących ... najbliższym czasie jeździć samochodem z podobną częstotliwością, co wcześniej. O badaniu Najnowsza fala badania została przeprowadzona pod koniec marca 2023 r. Była to 41. edycja przeprowadzona globalnie ...
-
Klastry w Polsce: są atuty, ale też słabe strony
... kondycji i aktualnym stanie rozwoju klastrów w Polsce. Wyniki najnowszego, szóstego już badania poznać można w opublikowanym właśnie raporcie „Benchmarking klastrów w Polsce – edycja 2022”. ... badanych klastrów na końcu 2022 roku wyniosła 4208, czyli o 16,8% więcej względem badania z 2020 roku. Jeden klaster zrzesza średnio 103 podmioty, natomiast ...
-
Minimum Polaka: umowa o pracę, work-life balance, godziwe wynagrodzenie
... wystarczająco wysokie wynagrodzenie. Badani pracownicy chcą pracować dla firm, które stawiają na pierwszym miejscu ich zdrowie i szczęście. 63% respondentów naszego badania deklaruje, że utrzymuje w życiu odpowiedni balans pomiędzy zaangażowaniem w pracę a życiem osobistym i regeneracją. 55% badanych deklaruje, że w ich otoczeniu – wśród znajomych ...
-
Niskie bezrobocie problemem pracodawców?
... w urzędach pracy wyniosła w czerwcu 783,5 tys. Co drugi pracodawca (48 proc.) chce zatrudniać osoby bezrobotne i inwestować w ich rozwój zawodowy, wynika z badania Grupy Progres. Druga strona ma jednak swoje dokładnie sprecyzowane wymagania – oczekuje wsparcia w planowaniu ścieżki kariery, możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych i benefitów ...
-
Ukraińcy w Polsce: świadczenia rodzinne tylko dla wybranych
... mówi Andrzej Vilk, kierownik działu legalizacji zatrudnienia w Grupie Progres. Jak wynika z badania Grupy Progres, co czwarty rodzic (24 proc.) przyznaje, że jego rodzina ... z nich uważa, że ich dzieci są dobrze kształcone w krajowych placówkach. Z naszego badania wynika, że obecnie 34 proc. rodziców z Ukrainy pracujących w Polsce przyznaje, że posyła ...
-
Pokolenie Z, czyli nowe standardy życia zawodowego i osobistego
... 33 proc. respondentów generacji Z. Młodzi z Polski i ich europejscy rówieśnicy coraz większą wagę przykładają także do zdrowia psychicznego – co szósty uczestnik badania z pokolenia Z rozważa zakup ubezpieczenia w tej kategorii, co wyróżnia ich na tle millenialsów i generacji X. Na popularności zyskują również ubezpieczenia zwierząt domowych ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności Polski
... poszukiwania pracy liczyła 408 tys., co stanowiło 5,7% ogółu biernych zawodowo w wieku produkcyjnym (w poprzednim roku udział ten wynosił 4,8%). PODSUMOWANIE Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności przeprowadzonego w trzecim kwartale 2004 r. wskazują na wyraźną poprawę sytuacji na rynku pracy. W porównaniu do analogicznego okresu ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
... wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega zasadniczym zmianom. Od grudnia 2003 roku Urząd prowadzi cykliczne badania bezpieczeństwa konsumentów oraz stopnia ich zaufania do najważniejszych elementów oferty rynkowej (jakości towarów i usług, cen, reklamy i handlu). Zmiany w postrzeganiu rynku ...