-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... spowolnienia w światowym handlu, pracy w kolejnych latach z pewnością nie zabraknie. Potwierdza to badanie Ti przeprowadzone w 2023 r. wśród ponad 70 profesjonalistów branży logistycznej ... Trends 2023 wskazuje, że 66% spośród 900 globalnych marek e commerce uważa, że problemy w łańcuchach dostaw, które rozpoczęła pandemia, a następnie spotęgowała ...
-
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: Polska na topie BIZ?
... z tych państw miały wpływ na wzrost projektów inwestycyjnych w Polsce w 2022 roku – mówi Marek Rozkrut, partner i główny ekonomista EY na Europę i Azję Centralną. Co ... tylko 53% z nich chce rozpocząć lub zwiększyć obecność w krajach europejskich. Metodyka Badanie EY Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2022 składa się z dwóch części. Pierwsza to ...
-
Wyższe ceny i marże. Tak polskie firmy szukają rentowności
... firma wskazywała natomiast na przyzwolenie społeczne na podnoszenie cen. Nasze badanie pokazało, że występuje ono zwłaszcza w popandemicznej sytuacji w branży hotelarskiej i gastronomicznej ... decyzji biznesowych. Nasze badanie pokazało, że firmy za rzadko sięgają po bardziej zaawansowane sposoby kształtowania marż takie jak rozwój marek własnych, czy ...
-
Polscy eksporterzy w czołówce internacjonalizacji produkcji oraz digitalizacji
... gronie najistotniejszych eksporterów z Zachodu - to nie przypadek ani kurtuazja. Badanie Allianz Trade potwierdza, że polscy eksporterzy są bardzo skuteczni w międzynarodowej ... i w Hiszpanii ((prawdopodobnie dlatego, iż ekspansja handlu, polskich sieci handlowych i ich marek nastąpiła później niż producentów). Stosunkowo duży odsetek polskich ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... wykorzystaniem inteligentnych ekranów cyfrowych. Stworzenie odpowiedniej atmosfery to klucz do sukcesu Badanie Mood Media prezentuje czynniki przekonujące nabywców do przyjścia do ... nie szuka towarów, on pragnie przeżyć doświadczenie. Rolą marek jest stworzenie immersyjnych, spersonalizowanych przestrzeni sklepowych posiadających punkty styku ...
-
Jak kupujemy świąteczne prezenty w internecie?
... mówi Agnieszka Podwalska z Google Polska. Online czy offline? Wybieramy oba Badanie Smart Shopper pokazuje, że Polacy chętnie łączą zakupy online i offline. ... a podium zamknęło social commerce (23%). Badanie pokazuje, że również narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak chatboty na stronach marek, zyskują na popularności (18%). Wirtualna ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... inspiracji, ale również do budowania zaufania do produktów i marek poprzez rekomendacje innych użytkowników. Jesteśmy świadkami zmiany, w której media społecznościowe ... na decyzje zakupowe spada wraz z wiekiem. Jak pokazuje nasze badanie pięćdziesięciolatkowie oraz seniorzy zdecydowanie stwierdzają, że nie korzystają z rekomendacji. Odpowiednio ...
-
Ruch w centrach handlowych powoli się odbudowuje
... Polaków wobec centrów handlowych? Agencja Inquiry już po raz czwarty przeprowadziła badanie dotyczące zwyczajów związanych z odwiedzaniem przez Polaków centrów handlowych. Pierwsza fala została opracowana w ... centrów handlowych życzyłby sobie pojawienia się nowych sklepów, w tym marek, których jeszcze do tej pory na polskim rynku nie było. Należy ...
-
Kto zatrudni Leppera?
... wynika z badania "Politycy do pracy" przeprowadzonego przez portal pracuj.pl. Pracuj.pl badanie "Politycy do pracy" przeprowadził w pierwszej połowie marca (przed pojawieniem się pogłosek o ... . Aż 73% uznało, że to najgorszy kandydat do pracy. Kolejni na liście Marek Pol i Roman Giertych muszą się zadowolić aż trzykrotnie niższym poziomem antypatii. ...
-
Składowe powodzenia produktu
... jest raczej dodatkowo objaśniająca, ale nie rozstrzyga problemu optymalnej konfiguracji. W tym kontekście badanie cenowe również cierpi na analogiczny problem – ile konceptów można ... który może odgrywać rolę w preferencjach, musi zostać uwzględniony u każdej z badanych marek. Wtedy możliwa jest ocena spadku preferencji po usunięciu tego atrybutu z ...
-
Dealerzy samochodowi skontrolowani przez UOKiK
... (zamówień, umów sprzedaży, ogólnych warunków gwarancji) stosowanych przez sprzedawców marek: Alfa Romeo, BMW, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes, ... Konsumentów. Dotyczą one dealerów aut: Seat, Kia, Honda, Ford. Wobec faktu, że badanie objęło jedynie fragment rynku a jego celem było sprawdzenie przynajmniej jednego ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... ”. Oto przykład: Przygotowując całościową strategię e-marketingową jednej z najbardziej znanych marek piwa posłużono się wywiadami w celu sprawdzenia pomysłów agencji. O ile ... tylko co do witryny www, ale całej komunikacji e-marketingowej. Wycinkowe badanie skupione tylko na ocenie funkcjonalności i odbioru strony www są konsekwencją błędnego ...
-
Branża PR w mediach III 2005
... w mediach. Najczęściej wzmiankowaną i cytowaną osobą w kontekście PR był Piotr Tymochowicz. Marcowe badanie przekazów o branży PR objęło 69 publikacji i programów. Najczęściej poruszanym w nich tematem był ... polityków. Kolejne miejsca w tym rankingu (po 3 materiały) zajmują: Marek Wróbel i Grzegorz Ziemniak. W marcu nie ma zdecydowanego lidera wśród ...
-
Lubimy wyroby markowe
... na celu m.in. określenie zwyczajów zakupowych Polaków i ich stosunku do produktów markowych. Badanie TNS OBOP "Co Polacy sądzą o marce” jest pierwszym na tak dużą ... produkcji wykorzystywane są najnowsze technologie. Polskich konsumentów cechuje duża lojalność wobec kupowanych marek. Ponad 80 proc. z nich deklaruje, że ma swoje ulubione marki, które ...
-
Emerytura a oszczędności Polaków
... to, że mało oszczędzamy wynika tylko i wyłącznie z sytuacji ekonomicznej? Prof. Marek Góra ze Szkoły Głównej Handlowej, współtwórca koncepcji reformy emerytalnej, wskazuje na ... 3% oszczędza każdego miesiąca ponad 300 zł. Jeszcze mniej osób (24%) – mimo iż badanie było anonimowe – zdecydowało się odpowiedzieć na pytanie o łączną kwotę oszczędności. 1% ...
-
Polki i witaminy
... A+E oraz wyciąg ze skrzypu polnego i Skrzypo Vita. (Próba reprezentatywna Polek w wieku 15 lat i więcej, n=1950) Informacje o badaniu: Ciągłe badanie o charakterze syndykatowym, realizowane dla marek należących do poszczególnych kategorii leków bezreceptowych (OTC Track) w okresie 05.09.2005 – 18.12.2005 na łącznej próbie ...
Tematy: preparaty witaminowe, witaminy, pielęgnacja urody, leki bez recepty, zdrowie, Polki, kobiety -
Rośnie popyt na zarządzanie dokumentami
... się obecnie na etapie intensywnego rozwoju usług zarządzania dokumentami”, komentuje Marek Bronder, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju ArchiDoc. „Na podstawie sygnałów ... przygotować usługę ściśle dopasowaną do potrzeb konkretnego klienta”. Informacje o badaniu Badanie przeprowadził Instytut Badawczy IPSOS w lipcu-wrześniu b. r. wśród 206 dużych ...
-
Młodzi inżynierowie wybierają Polskę
... badania PROinżynier, przeprowadzonego na pięciu polskich uczelniach kształcących przyszłych inżynierów. Badanie to jest częścią ogólnopolskiej kampanii PROinżynier, organizowanej przez ... że absolwenci uczelni technicznych będą woleli podjąć pracę w kraju" – podsumowuje Marek Kiersznicki, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w PROCHEM SA. Informacje o ...
-
Rynek energii: Polacy nie zmieniają dostawców
... . Badanie On Board PR pokazuje, że skala migracji indywidualnych odbiorców energii w Polsce nie będzie duża. Jedynie co 15 Polak deklaruje jednocześnie wiedzę o liberalizacji rynku i otwartość na ewentualny wybór nowego sprzedawcy. Wydaje się, że koncerny energetyczne przeznaczając olbrzymie kwoty na promocję swoich marek ...
-
Internauci kochają Google
Ukazało się nowe badanie, które powinno poprawić humor Google po tym, jak w rankingu najbardziej satysfakcjonujących marek internetowy gigant został wyprzedzony przez Yahoo. JupiterResearch zapytał respondentów o ich ulubioną marką internetową. Badani mogli wskazać 2 marki. 36 proc. respondentów ...
-
Zdrowie Polaków: popularne multiwitaminy
... Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OTC Track, który jest ciągłym badaniem o charakterze syndykatowym, realizowanym dla marek należących do poszczególnych kategorii o leków bezreceptowych. Badanie OTC Track realizowane jest techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) na ogólnopolskiej próbie losowo – kwotowej, reprezentatywnej ...
-
Marki godne zaufania 2008
... ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A (Fundusz inwestycyjny). "Już po raz ósmy Reader’s Digest przeprowadziło badanie European Trustem Brands. To fascynujące móc obserwować zmiany, które pokazują nam uzyskane ... gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania" – podsumowuje ...
-
Serwisy samochodowe 2007
... i Opinia w zakresie badania opinii klientów serwisów samochodowych. Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową przy wykorzystaniu techniki CATI (CATI – Computer Assisted Telephone Interview) w dniach 29 października – 31 grudnia 2007 r. Respondentami byli właściciele 9 najpopularniejszych marek samochodów. Wiek aut zamykał się w przedziale od ...
-
Cechy menedżera: istotna kreatywność
... Nie ograniczają go także zastane struktury i nie boi się podjąć ryzyka” – dodał Marek Smolarz Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska. Wypełniając ankiety respondenci mieli ... programu Talent Club poświęcony został kwalifikacjom, jakie powinien posiadać dobry menedżer. Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet internetowych w okresie czerwiec ...
-
Efektywność pracy wysoka u menedżera
... wzrostu wynagrodzenia. Odpowiedzi ankietowanych menedżerów, tylko to potwierdzają” - mówi Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska. „Ponad 51% ankietowanych ... zł, a prawie 32% zarabia więcej niż 5000 miesięcznie. Informacje o badaniu Badanie Talent Club zostało przeprowadzone metodą ankiety internetowej w miesiącach maj - sierpień ...
-
Prosument - konsument przyszłości
... z najbardziej charakterystycznych jest jego stosunek do technologii. O wadze tej kwestii świadczy badanie przeprowadzone w 2007 roku przez Reynol Junco i Jeanna Mastrodicasa na próbie ponad ... przekłada się to na dużo lepszą znajomość zarówno trendów, jak i marek. Oznacza to, że świadomie wybierają produkty, a co więcej, pozwalają markom świadczyć o ...
-
Kryzys a sytuacja zawodowa menedżera
... pracy, aby wspomóc firmę, w której działają – i przetrwać trudne czasy” – powiedział Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska. Wśród przebadanych ... (39%), menedżer (26%) oraz kierownik działu (22%). Informacje o badaniu Badanie w ramach programu Talent Club zostało przeprowadzone metodą ankiet internetowych zamieszczonych na stronie ...
-
Słuchanie muzyki online: YouTube na czele
... gracze uzyskują dobre wyniki w Internecie, gdyż daje o sobie znać przywiązanie do sprawdzonych marek" – mówi Robert Sołkiewicz z kolporter.pl. "Internauci stykają się z nimi przecież nie ... Muzyki, których słucha co siódmy respondent. CD ma się świetnie Co ciekawe, badanie wykazało, iż pomimo coraz większej popularności Internetu, najczęściej muzykę ...
-
Kryzys wpływa na zakup samochodu
... pokrywają się z preferencjami badanych, chcących kupić samochód nowy. Oprócz wymienionych marek jak Opel i Mercedes, w ich odpowiedziach występują także takie marki jak ... jedna piąta (21 proc.) badanych zamierzających nabyć auto używane. Informacje o badaniu Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych, korzystających ...
-
Hipermarket Real już nie chce być tani
... wyliczać produkty, które są najdroższe w hipermarkecie Real, w porównaniu z innymi warszawskimi sklepami tego typu. Sierpniowe badanie cen w hipermarketach przyniosło zaskakujące rezultaty. Real, który jeszcze w lipcu był tańszy od Tesco i E'Leclerca ... specjalnych kontroli zespołu do badania cen detalicznych, który powołuje minister rolnictwa Marek ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... jest głównym źródłem informacji, ważniejszym od telewizji, prasy i radia. Badanie jednak pokazuje, że internauci stali się społecznością medialną, która nie ignoruje ... crossmediowe z udziałem nowych mediów, powinni tak konstruować strategie komunikacji marek, aby przekaz angażował i zachęcał do wejścia w interakcję z brandem. Plan mediowy powinien ...
-
Rywalizacja w pracy nie dla Polaków
... , które potrzebują dużej dawki adrenaliny, aby złapać wiatr w żagle i odnieść sukces – mówi Marek Karczewski, ekspert rynku pracy z Portalu Praca.pl. Polacy nie lubią też gdy: ... stworzyć przyjazną atmosferę i starać się zjednywać sobie ludzi – mówi Jerzy Roziński. Informacje o badaniu Badanie ankietowe zostało przeprowadzone przez portal Praca.pl. W ...
-
Działanie 6.1: Paszport do eksportu
... całkowitej sprzedaży, zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami oraz zwiększenie rozpoznawalności marek handlowych i firmowych na rynkach zagranicznych. Projekty finansowane w ramach ... eksportowej pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy, badanie wybranych rynków docelowych, w szczególności przez przeprowadzenie analizy aktów prawnych ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... łagodzące objawy tego procesu stały się więc obiektem kampanii promocyjnych znanych marek. Poniżej agencja podaje parę przykładów. Firma Aktiv-Meno w jednej ze ... cały wachlarz wartości, kształtujących się na niskim poziomie. Informacje o badaniu Badanie ankietowe zostało przeprowadzone przez agencję Praktycy.com na grupie 207 respondentów, w grupie ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2010
... Detalicznym (4th Global Retail Theft Barometer, GRTB4). Straty w skali globalnej Przeprowadzone badanie wykazało, że łączna wielkość strat, jakie ponieśli detaliści w związku z kradzieżami ... niewielkie przedmioty o stosunkowo dużej wartości, zwłaszcza znanych marek: golarki i żyletki, perfumy i kremy, smartphone'y i elektroniczne gadżety, elektryczne ...