-
Jak zmiana pokoleniowa wpływa na ubezpieczenia na życie?
... jednym z najbardziej innowacyjnych na świecie. Może więc stanowić dla firm ubezpieczeniowych źródło dobrych praktyk w zakresie digitalizacji komunikacji z konsumentami oraz prowadzenia z ... przez InVEST oraz Applied Systems w 2015 r., wynika, że aż 2/3 badanych Post-millenialsów ma małą wiedzę o ubezpieczeniach. Nieoceniona będzie tu rola agentów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 21/2019
... jest współpraca z dystrybutorem sieci energetycznej. Pozytywne wieści nadchodzą z polskich firm. Wg GUS w pierwszym kwartale 2019 r. zwiększyły one nakłady inwestycyjne aż ... ), a uzyskane przez nie przychody stanowiły 79,7 proc. przychodów z całokształtu działalności badanych przedsiębiorstw (wobec 78,9 proc. przed rokiem). Rynek budowlany i rynek ...
-
5 najbardziej frustrujących cech infolinii konsumenckiej
... niekompetentni i odsyłają dzwoniącego dalej. Na tego rodzaju problem wskazało 13% badanych. Na trzecim miejscu plasują się kwestie ekonomiczne - ponad 10% respondentów wskazuje, że koszty połączenia z infolinią są za wysokie. Choć wiele firm oferuje połączenia z infolinią bezpłatnie lub w ramach zryczałtowanej opłaty, niejednokrotnie koszty ...
-
Nie tylko wynik finansowy. Liczy się również tworzenie wartości
... strategicznego planowania przekraczającego trzy lata, mimo że 82 proc. badanych uważa, że uwzględnienie jeszcze dłuższej perspektywy poprawiłoby potencjał tworzenia ... dziwnego, że oprócz spełniania zwiększonych wymogów regulacyjnych, coraz więcej firm stara się poprawić swoją komunikację, aby pokazać przejrzystość. Kluczową korzyścią płynącą ...
-
Gastronomia, czyli ważny element warszawskich biurowców
... 56,5%) lub z oferty posiłków dostarczanych do biura (50%), choć już tylko 16,5% badanych robi to w miejscu swojej pracy codziennie, a prawie 40% kilka razy w tygodniu. ... pracy. Inną nowością na polskim rynku są kawiarnie i kantyny na użytek własny firm, znajdujące się na powierzchniach biurowych najemców, niedostępne dla klientów z zewnątrz. Spełniają ...
-
Aplikacje turystyczne rosną w siłę
... nie korzysta ze smartfona do czynności bezpośrednio związanych z wyjazdem turystycznym, jeszcze mniej badanych wyłącza swój smartfon w trakcie wakacji. To powoduje, że firmy działające w ... % Niemców. Teraz, jak przekonuje Tomasz Kąkol, jest ostatni moment dla firm działających w branży turystycznej, aby sensownie wydać pieniądze na reklamę oferty ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 30/2019
... przedstawić główne wnioski z raportu stworzonego na podstawie badań ankietowych. Zdaniem badanych co trzeci Polak na emigracji wykonuje pracę poniżej jego kwalifikacji. Warte ... KPT ScaleUP. Jego nadrzędnym zadaniem jest zapewnienie wsparcia merytorycznego dla firm oraz usługodawców opierających swój biznes o założenia Przemysłu 4.0, w tym m.in. ...
-
PPK coraz mniej tajemnicze
... przynieść im program – dodaje. Zachęty i bariery Jak wynika z badania, jedna trzecia pracowników dużych firm potwierdza, że chce oszczędzać w PPK. Co czwarty jeszcze nie podjął decyzji, z kolei 42 proc. badanych nie zdecyduje się na udział w programie. Do partycypacji w nim najbardziej zachęca dobrowolność. Fakt ...
-
Sektor finansowy pod ostrzałem cyberataków
... danych (23%), ochronę przed złośliwym oprogramowaniem i ransomware (22%) czy zapobieganie lub minimalizowanie zagrożeń związanych ze szkodliwymi działaniami pracowników (21%). 90% firm z branży korzysta przy tym z usług doradczych w zakresie cyberbezpieczeństwa. Najczęściej obejmują one zwiększanie świadomości dot. zagrożeń wśród pracowników, ocenę ...
-
Na zarządzanie ryzykiem cybernetycznym poświęcamy 1 dzień w roku
... rozwiązań, jednakże dla 23% respondentów, włączając w to wiele mniejszych firm, koszty i ryzyko związane z wdrożeniem nowych technologii niestety przewyższa korzyści i możliwości z ... organizacje prezentują otwartą postawę na ubezpieczeniowy transfer ryzyka. 47% badanych organizacji potwierdziło posiadanie ochrony ubezpieczeniowej (wzrost wobec 34% w ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 43/2019
... . Z praktycznych informacji dostarczanych przez technologie Industry 4.0 korzysta w procesie podejmowania biznesowych decyzji zaledwie 28 proc. badanych. 37 proc. projektów inteligentnych fabryk jest obecnie na etapie projektowania. 36 proc. firm dobrnęło do uruchomienia ich w ramach programów pilotażowych, a zaledwie 19 proc. wdrożyło je na stałe ...
-
Działy prawne nie wierzą w możliwości nowych technologii?
... organizacji. Okazuje się, że w kwestii rozwoju technologicznego branży zdania badanych dyrektorów działów prawnych są podzielone. Z badania Deloitte wynika, że tylko 40 ... a service), co pozwala na skuteczne uruchamianie aplikacji na serwerach innych firm, eliminując potrzebę posiadania rozbudowanej pamięci wewnętrznej. Również technologia blockchain ...
-
Działy IT stawiają na sztuczną inteligencję i sieć intuicyjną
... które nadają inwestycjom. „Dziś zespoły IT zarządzają złożonymi sieciami o krytycznym znaczeniu dla firm. Sieci te stają się coraz bardziej wydajne w dostarczaniu złożonych ... zespołami IT jako najbardziej czasochłonną działalność operacyjną. Ponadto, 27% badanych przedsiębiorstw uznało, że model silosowy i operacyjne podejście do poszczególnych domen ...
-
Czym wyróżnia się Warszawa na tle innych polskich miast?
... to, że w analizowanych obszarach metropolitalnych swoją siedzibę ma 3/4 wszystkich firm informatycznych oraz zdecydowana większość przedsiębiorstw działających w obszarze innowacji i nowych ... jest zdecydowanym liderem jeśli chodzi o Kapitał Źródeł Finansowania. Jest największym z badanych miast i stolicą kraju i ma najwyższy poziom PKB p.c. ...
-
Branża automotive spodziewa się zamówień
... prezentowała wyjątkowo pesymistyczne nastroje. Na spadki produkcji przygotowuje się 9% badanych, a 25% spodziewa się stagnacji. Bardziej optymistyczne podejście do ... Brytania” zostało przeprowadzone przez firmę Exact Systems na celowej próbie przedstawicieli firm sektora automotive, będących klientami Exact Systems. Wśród nich znajdują się m.in ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... z badania, po trzech kwartałach br. wzrosty odnotowano w czterech spośród siedmiu badanych klas mediów. Były to: reklama internetowa, na którą wydatki wzrosły o 9,6%, reklama kinowa ... ,6%) oraz pozostałe (+0,8 mln zł, +2,1%). Dla kondycji prasy coraz ważniejsze stają się wydatki firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową, między innymi Direct Group i ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... świadomość zagadnień ekologicznych nadal pozostawia wiele do życzenia (jedynie co 10. z badanych wskazuje, że stan jego wiedzy na temat ekologii jest ... wypożyczalni. „Branża modowa jest u progu jednej z większych transformacji w jej historii. W strategii każdej z firm stałym elementem będzie realizacja celów zrównoważonego rozwoju. Liderzy powinni ...
-
Polska w oczach Ukraińców. Mamy sporo do poprawy
... naszego kraju w ich ojczyźnie jest dobry. O neutralnym podejściu mówi niespełna 24% badanych, a o zdecydowanie negatywnym obrazie - tylko nieco ponad 2%. Z jednej strony okazuje się ... 300 dobrano w kwotach dla wielkości zatrudnienia, po 100 wywiadów dla firm małych (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z ...
-
Jak zachować prywatność w sieci?
... przez firmę Kaspersky wynika, że w jej całkowite zachowanie nie wierzy aż 56% internautów. Okazuje się przy tym, że co trzeci z badanych nie dysponuje wiedzą, która pozwoliłaby mu chronić prywatność online. Nie brakuje również i takich, którzy wątpią w możliwość podjęcia działań, które mogły ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... Swoje działania w obszarze inwestycji reklamowych na szerszą skalę zakroiło 11 z 16 badanych sektorów. W pozostałych pięciu odnotowano spadki. Za pokaźne wolumenowe wzrosty ... +9,4%). W sektorach o najwyższej dynamice duże wzrosty budżetów reklamowych zaobserwowaliśmy w przypadku takich firm jak: Volkswagen, Orlen, FCA czy Totalizator Sportowy. Druga ...
-
Wakacje i remont mieszkania muszą poczekać
... zamierza odwołać dużą rodzinną uroczystość, co z kolei oznacza duże kłopoty dla firm organizujących i obsługujących rodzinne uroczystości, często organizowane w lokalnych restauracjach czy hotelach ... była druga połowa bieżącego roku (33,6 proc.). Co ciekawe, niewiele mniej badanych (25,4 proc.) przesuwa swoje plany co najmniej o rok, a identyczny ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... fala badania COVID-Tracker pokazała, że sytuacja powoli się stabilizuje - na jej poprawę wskazało aż 40 proc. badanych, co względem danych z kwietnia oznacza wzrost o 31 punktów procentowych. Widzimy zatem wyraźnie, że nastroje ulegają dość ... na panelu YouGov). Obecnie badanie obejmuje ok. 150 marek sieci sklepów, kawiarni i restauracji, a także firm ...
-
Praca zdalna? Łatwa do zorganizowania i efektywna - mówią Polacy
... . Tak było przed wybuchem pandemii (84%) i tak jest dzisiaj (95%). Prawie co piąty z obecnie badanych przyznaje, że udaje mu się pracować na świeżym powietrzu, przed koronawirusem takich wskazań było o 3 ... sposób, minimum raz w miesiącu, oraz 6 pracodawcach (osoby odpowiadające w firmach za sposób zatrudniania pracowników), przedstawicielach firm, ...
-
Hotelarze kontra pandemia. Jakie działania naprawcze podjąć?
... Spodziewano się, że siła tego oddziaływania zależała od następujących charakterystyk badanych rynków miejskich: wielkość podaży (mierzona liczbą dostępnych do sprzedaży ... w spotkaniach służbowych, konferencjach, kongresach, czy targach. Warto zauważyć, że gro firm, zwłaszcza globalnych korporacji, a także uczelni wyższych, wprowadziło zakazy ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
... . Wśród 11-milionowej społeczności aktywnych graczy w Polsce, aż 22 proc. stanowi kluczowa dla firm i marketerów generacja Z, która coraz częściej spędza czas na mobile gamingu. ... z najlepszych rozwiązań przyjaznych graczom. Nasze analizy pokazały, że aż 83 proc. badanych preferuje oglądanie reklam wideo w zamian za dodatkowe itemy w grze. Obok ...
-
Benefity pracownicze w czasie kryzysu. Trendy 2020
... są dla pracowników naprawdę ważne. Według raportu Benefity w oczach pracowników 2020 odsetek firm oferujących świadczenia spadł do 75% przy 82% w 2019 roku. Badanie wykazało, że najczęściej ... że w tym aspekcie organizacje mają wiele do poprawy. Co prawda jedynie 5% badanych przyznało, że w ich firmach takie informacje nie są w ogóle przekazywane, ale ...
-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... nieco lepszą opinię na temat kondycji własnej firmy niż gospodarki ogółem. Zapytani o przyszłość respondenci z mniejszych przedsiębiorstw wierzą w szybsze odbicie ich firm, prawdopodobnie z uwagi na ich większą elastyczność.
Tematy: marketing, branża marketingowa -
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
... serwis No Fluff Jobs. Okazuje się bowiem, ze większość (58 proc.) badanych uważa się za introwertyków, choć zdecydowanie nie prowadzi to do kompletnego ... i oczekują premier. Najbardziej wyczekiwany jest Cyberpunk 2077 oraz Dying Light 2 (tytuły polskich firm gamingowych). Wierzymy, że pomimo sporego błędu statystycznego w metodyce naszego badania ...
-
Rynek nieruchomości w Europie: kto, gdzie i w co będzie inwestował?
... się przekonanie o coraz większej roli lokalnych oraz europejskich inwestorów. Większość badanych uważa wprawdzie, że kapitał azjatycki nadal będzie trafiał do Europy ... aktywności inwestycyjnej. Inwestując w społeczeństwo W związku z pandemią, coraz więcej firm interesuje się strategią Environmental, Social and Governance. O ile aspekt środowiskowy ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... . Można nawet powiedzieć, że od kilku lat panuje pewnego rodzaju moda na kupowanie polskich produktów, a zwłaszcza na wspieranie małych, lokalnych firm. Trend ten jest skutecznie wykorzystywany przez przedsiębiorców, którzy budują swoją markę w oparciu o regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał. Nic dziwnego ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
... w raporcie „Rutyna czy dopasowanie”. Analityka i feedback w służbie skuteczności Ciekawie przedstawia się także podejście badanych rekruterów do konstrukcji ogłoszeń o pracę i ich ewaluacji. Eksperci podkreślają, że dobra oferta pracy jest ... Raport wieńczy cykl tematyczny Pracuj.pl #UXwHR, dotyczący efektywności komunikacji rekrutacyjnej firm ...
-
Praca zdalna przyspiesza transformację cyfrową w obszarze cyberbezpieczeństwa
... w okresie pandemii, a ponad połowa badanych wdrożyła uwierzytelnianie wieloskładnikowe. Wdrożenie rozwiązań chmurowych przyspieszyło. Podczas pierwszych miesięcy pandemii liczba dziennych logowań do usług cloud computing wzrosła o 40 proc. W większości przypadków dokonywali ich pracownicy korporacji i średnich firm, którym zależało na uzyskaniu ...
-
7 nieoczywistych skutków epidemii COVID-19
... Firstbeat oszacowała, że epidemia wydłużyła przeciętny sen o 14 minut (link). W tym przypadku większość badanych pochodziła z Finlandii, ale zaskakująco zbieżne dane podała firma Polar. Według niej także ... na pytania portalu mieszkanie.pl potwierdzali to na przykład przedstawiciele takich firm jak Leroy Melrin czy PSB. Co więcej, Grupa PSB chwaliła ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... Jej dynamika po trzech kwartałach 2020 roku osiągnęła najwyższy wynik spośród wszystkich badanych formatów (+66%). Jest to nominalnie wciąż dość mały segment rynku, jednak ... oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... . Ostatni raport firm Shoper i SMSAPI “Komunikacja sklepów internetowych” pokazuje, że aż co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił się na kupowanie odzieży, kosmetyków i książek w sieci. Największym wzrostem sprzedaży za pośrednictwem internetu cieszyły się produkty z kategorii Zdrowie i uroda. Ponad 34 proc. badanych zadeklarowało, że ...