-
Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
... . Odwiedziny na stacjach BP deklaruje 12%, a Shell - 9% badanych. Orlen wygrywa we wszystkich grupach badanych, ale największy sukces odnosi na wsi i w miastach poniżej 50 tys. ... należącymi do dużych sieci. W tych grupach wybiera je od 5 do 8% badanych. Wśród badanych z wielkich miast, stacje niezależne praktycznie w ogóle nie uzyskały wskazań. „W ...
-
Sektor IT: badania i rozwój 2008
... (razem 17 przypadków firm na 75 badanych). Drugim co do ... badanych firmach przeprowadzono z uwzględnieniem danych o zatrudnieniu w konkretnych oddziałach pionów B+R analizowanych 75 firm. Takie podejście ujawniło, że Kraków jest w Polsce najbardziej popularnym jeśli chodzi o sumaryczną wielkość zatrudnienia w działach B+R analizowanych firm ...
-
Polscy internauci a usługi turystyczne
... najczęściej poszukiwanych w Internecie produktów i usług turystycznych zarówno w 2006 jak i w 2007 roku stanowiły hotele i zakwaterowanie (63% badanych), domy wypoczynkowe (55% badanych) oraz usługi kolejowe (54% badanych). Z kolei najczęściej odwiedzane adresy WWW to strony przewoźników kolejowych (73%), działy turystyczne portali (53%) oraz ...
-
Nadużycia w firmach 2008
Blisko 75% prezesów największych polskich firm uważa, że nadużycia gospodarcze stanowią poważny problem i zagrożenie dla gospodarki. Zdecydowanie najpowszechniejszym nadużyciem jest łapownictwo i korupcja, które wskazuje 80% badanych. Jednocześnie firmy nadal nie podejmują aktywnych działań mających zapobiegać występowaniu nadużyć. To główne ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego II kw. 2009
... natomiast fakt, że występują duże różnice postaw w poszczególnych grupach firm. Wśród przedsiębiorców indywidualnych redukcję zatrudnienia przeprowadził lub planuje niemal co trzeci ankietowany, a wśród dostawców usług masowych działanie to deklaruje zaledwie 3% badanych. Wśród przebadanych spółdzielni mieszkaniowych aż dwie trzecie (66%) zgłosiło ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje III kw. 2010
... fakt, że w poprzednich edycjach badania najbardziej optymistyczne wyniki, spośród sześciu badanych krajów, uzyskiwała Polska, a obecnie o 8 punktów procentowych wyprzedziła ją Słowacja. ... Sentiment Indeks jest analizą opartą na badaniu opinii i oczekiwań prezesów największych firm w Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Rumunii i Słowacji. ...
-
Budownictwo w Polsce I poł. 2011 r.
... te wynikają z dużej niepewności panującej na rynku – dla 2011 roku blisko 11% badanych nie było w stanie podać prognoz, dla 2012 roku liczba respondentów, ... , marżę zerową lub ujemną jest w stanie zaakceptować 30% dużych firm, 18% małych i średnich przedsiębiorstw, 24% firm z budownictwa ogólnego oraz 21% przedsiębiorstw z budownictwa inżynieryjnego. ...
-
Samochody elektryczne coraz popularniejsze
... chińscy konsumenci są największymi entuzjastami „zielonych samochodów”na świecie. Wśród badanych aż 93% to potencjalni „pierwsi nabywcy” elektrycznych aut. Na grupę ... elektryczne składana jest przez przedsiębiorstwa, wzmacniając tym samym działania wizerunkowe firm. Obecnie najważniejszy jest wzrost świadomości polskich konsumentów dotyczący wpływu ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2011
... firm są głównym powodem utraty pracy wśród Polaków - wynika z czwartej fali sondażu ... procentowych (21,2% V/11 vs. 27,1% II/11). Również w skali wszystkich badanych krajów dynamika rotacji zmalała, jednak zmiana ta była zdecydowanie bardziej łagodna. Obecnie we wszystkich badanych krajach odsetek osób, które zmieniły pracę w okresie ostatnich 6 ...
-
Firmy turystyczne i gastronomiczne weryfikowane w sieci
... jest też wykorzystywany przez konsumentów do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni. Tylko 4 proc. badanych nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm. Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej. Aż 65 proc. respondentów, przyznało, że w ciągu ...
-
Nowe technologie a bezpieczeństwo informacji
... przez polskie i międzynarodowe firmy, zmienił się trwale model prowadzenia biznesu. Niewiele firm dostrzega jednak ryzyko związane z tym, że dane w prosty sposób opuszczają dziś tradycyjne ... mobilnych, które wykorzystywane są przez mniej niż połowę (47%) badanych organizacji. Małe zaufanie do chmury Tegoroczne wyniki Światowego Badania Bezpieczeństwa ...
-
Polscy konsumenci a żywność funkcjonalna
... , że Polacy nie kupują produktów należących do tej kategorii. Poproszono badanych o wymienienie kategorii żywności, które według informacji zawartej na opakowaniu ... margaryny ze stenolami i sterolami roślinnymi jako produkty funkcjonalne, gdyż kampania świadomościowa firm produkujących tę grupę produktów była bardzo silna. Wybory konsumentów ...
-
Branża budowlana w mediach
... świat social media W mediach społecznościowych proporcje liczbowe przekazów na temat poszczególnych firm oraz wypowiedzi na tematy związane z upadłości w porównaniu z publikacjami po prostu dotyczącymi sektora budowlanego wyglądają zupełnie inaczej niż w innych badanych mediach. Najczęściej wspominaną firmą w roku 2012 była PBG, która zostawiła ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2013
... firm, które otrzymały w terminie ponad 90% należności. Na koniec lutego było to 16% wszystkich badanych firm. Warto dodać, że na koniec maja zeszłego roku, grup ta liczyła 13% badanych ...
-
Polacy a zakup telewizora
... 3000 złotych. Droższe modele wybrałoby tylko około 23 proc. badanych. Co ciekawe, połowa badanych kobiet na nowe urządzenie przeznaczyłaby maksymalnie 2000 złotych, podczas gdy większość ... domów Polaków. W 2011 taki telewizor znajdował się w domu dwóch na pięciu badanych, obecnie już tylko niespełna jedna trzecia (31 proc.) deklaruje posiadanie ...
-
Pokolenie Y a rynek pracy 2014
... powinien to być jeden z podstawowych celów działania przedsiębiorstwa. Młodzi ludzie interesują się działalnością charytatywną i udziałem w „życiu publicznym”. Aż 63 proc. badanych zadeklarowało, że przekazuje pieniądze na cele charytatywne, 43 proc. działa w wolontariacie lub organizacjach społecznych, a 52 proc. podpisuje różnego rodzaju petycje ...
-
Korupcja w Polsce mniej powszechna?
... skłonności do nieetycznych zachowań nie znikają. Mimo, że większość firm przyznaje, że posiada procedury antykorupcyjne, to już znacznie mniejsza ... korupcyjne są powszechnym zjawiskiem w ich kraju, w Polsce tylko 14% badanych. Dla porównania – powszechność praktyk korupcyjnych w biznesie w ocenie przedstawicieli kadry kierowniczej wyniosła 72% w ...
-
Europa Środkowa: największe firmy 2013
... - przychody firm w minionym roku utrzymały się praktycznie na tym samym poziomie, co w poprzednich dwunastu miesiącach. Co więcej, ponad połowa badanych ... . Jak w ubiegłym roku poradziły sobie największe spółki w Europie Środkowej? Łącznie przychody 500 badanych przez Deloitte przedsiębiorstw wyniosły 712 mld euro, co oznacza spadek o 0,4 proc. (3 ...
-
Przywództwo: nr 1 w organizacji
... Afryka Południowa oraz region Azji i Pacyfiku. Było ono także numerem jeden dla wszystkich badanych branż. W badaniu Deloitte jedynie 13 proc. respondentów uważa, że ich firmy ... Liderzy na dziś – Liderzy na jutro. Jakie kompetencje mają szefowie polskich firm , przeprowadzone wiosną w Polsce. Pozwoliło ono po raz pierwszy stworzyć nowy Model ...
-
Innowacyjność albo śmierć
... badanych, co pokazuje, że respondenci coraz bardziej doceniają swoją rolę jako liderów w rozwoju firm ...
-
Transformacja cyfrowa nieunikniona. Polskie firmy nieprzygotowane?
... zwróciło uwagę 58 proc. ankietowanych. Z drugiej strony w dalszym ciągu wiele firm nie docenia znaczenia postępującej cyfryzacji w kontekście budowania i utrzymania relacji z klientami. Wagę tego czynnika podkreśliła tylko niespełna jedna czwarta badanych” – mówi Daniel Martyniuk, Dyrektor w Deloitte Digital. Uczestnicy badania byli również ...
-
Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela
... %), serwisach aukcyjnych (47%), porównywarkach cen (35%) czy lokalnych wyszukiwarkach firm takich jak PanoramaFirm.pl (24 %) – mówi Agata Wartak. Drugim istotnym elementem marketingu e-sklepów, są działania podejmowane już w samej witrynie. Ponad 79% badanych firm przyznaje, że reklamuje swój sklep i zachęca do zakupów, stosując obniżki ...
-
Satysfakcja z pracy jest, gorzej z zarobkami
... badanych Polaków martwi się wysokością pensji). Gorzej jest tylko w Chinach. Niezadowolenie potwierdziło 62% badanych. Drugim zmartwieniem pracowników jest utrzymanie pracy. W Polsce obawy w tym obszarze zgłosiło 29% badanych ... samopoczucie w pracy to dziś spore wyzwanie dla firm. Nieprzewidywalne otoczenie gospodarcze powoduje, że zwiększenie poziomu ...
-
Polscy przedsiębiorcy i ich problemy. Nad czym ubolewa biznes?
... kontrola rocznie obejmuje ok. 26% firm, a od pięciu do dziesięciu kontrolom na rok poddawanych jest ponad 15% badanych przedsiębiorstw. Nieco ponad 12% ... tygodnie, a 6,5% jeszcze dłużej, bo aż 4 do 5 tygodni. Ponad miesiąc trwały kontrole u 3,3% badanych firm, a u 11,5% kontrola zakończyła się w ciągu jednego dnia. Co robić? Przedsiębiorcy zapytani o ...
-
Zachowania konsumentów. Co czeka handel detaliczny za 15 lat?
... z usług mobilnych podczas zakupów. Połowa z nich jest zainteresowana otrzymywaniem spersonalizowanych ofert. Liderem pozostają Włochy. W tym kraju to aż 56 procent badanych oczekuje spersonalizowanych ofert, gdy są w sklepach. Dla porównania w Polsce takich klientów jest 44 proc. Blisko połowa ankietowanych chciałaby korzystać z nawigacji ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... w tym przypadku mamy Facebook, a potem długo, długo nic. Z kolei działania odpowiedzialne społecznie to dla większości badanych zwykłe budowanie przyjaznych warunków pracy. Większą dynamikę widać w budżetach - połowa firm posiada środki na wydatki zewnętrzne w tym obszarze i niemal 1/3 zwiększyła kwoty przeznaczone na współpracę z zewnętrznymi ...
-
Jak polskie firmy wykorzystują potencjał komunikacji SMS?
... trafiając z krótkim, najistotniejszym przekazem bezpośrednio do odbiorcy. Z tego powodu prawie połowa badanych (46 proc.) wykorzystuje SMS-y w łączonych działaniach, głównie z e-mailem, akcją w social ... pozwala na odbieranie odpowiedzi od klienta - stosuje ją 21 proc. firm. Sprawdza się ona szczególnie w przypadku badania opinii poprzez ankietę ...
-
Sektor MŚP ocenił 2018 rok
... Negatywne opinie formułuje 16,9 proc. badanych. Głównym celem na najbliższy ... badanych. Ze względu na m.in. rekordowo niskie bezrobocie i rynek pracownika, udało się to tylko połowie z nich – mówi Paweł Kałudow z Diners Club Polska. 2019 r. zapowiada się dobrze Jak wynika z badania Diners Club Polska, najważniejszym celem na najbliższy rok dla firm ...
-
Zakaz handlu w niedziele. Przedsiębiorcy podzieleni
... zakazu handlu, a taki sam odsetek badanych opowiada się za wprowadzeniem dwóch ... badanych będących przeciwko zaostrzeniu to mikroprzedsiębiorcy, spośród których aż 61% nie popiera tego postulatu, w tym 36% w sposób zdecydowany. - To badanie to kolejna nasza publikacja na temat wpływu tej szkodliwej regulacji na gospodarkę i sytuację małych firm ...
-
W MŚP narzędziem pierwszego wyboru jest leasing
... firm z sektora MŚP. Druga pozycja przypada w udziale kredytowi bankowemu (49 proc. wskazań), a ostatnie miejsce podium ubezpieczeniu majątku firmy, po które sięga niespełna połowa (49 proc.) badanych ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2019
... badanych to istotny problem, który w konsekwencji może prowadzić do tego, że wykonywanie usług na europejskim rynku dla polskich przedsiębiorców przestanie być opłacalne. Z danych rynkowych wynika, że aż 95 proc. polskich firm ... Kamil Wolański, ekspert OCRK. Brexiting nie jest exiting Wśród badanych, aż 70 proc. ocenia secesję Wielkiej Brytanii od ...
-
Jak uwolnić potencjał m-commerce?
... do tych, które działają tylko lokalnie (2%). Najważniejsze globalne trendy: M-commerce jest najpopularniejszy w Indiach: 70% indyjskich badanych woli korzystać z telefonu komórkowego do robienia zakupów, a 81% indyjskich firm jest zoptymalizowana pod kątem zakupów mobilnych. W Europie przodują Włochy, gdzie 83% konsumentów robi zakupy online za ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... preferencje mieszkańców Polski dotyczące kuchni roślinnej. Okazało się, że kiedy Polacy pozostawali w domach, chętniej spożywali produkty pochodzenia roślinnego. Prawie 1/3 badanych (31,6%) przyznała, że podczas społecznego odosobnienia kupowała więcej niż zwykle produktów pochodzenia roślinnego. W tej grupie 32,9% kupiło zamienniki dla mięsa ...
-
Zrównoważony rozwój przyciąga pracowników
... . Z kolei 64% badanych zaznacza, że nie podejmie pracy w firmie, która nie ma dobrych praktyk CSR. Badanie to pokazuje, że znaczące zaangażowanie firm w CSR ... że firmy powinny promować działania w obszarze zrównoważonego rozwoju. Co ciekawe wśród badanych aż 3/4 Milenialsów podkreślała, że byliby skłonni do obniżenia wynagrodzenia za pracę, ...
-
Droga do chmury: co jest barierą wdrażania rozwiązań chmurowych?
... firm. Wśród innych barier powstrzymujących przed wdrożeniem chmury znajdują się przede wszystkim wysokie koszty (24% wskazań), a 14% badanych uważa, że nie ma na rynku rozwiązań dostosowanych do potrzeb ich firmy. Dla 13% firm ... to z kolei podejście, które zamierza zastosować 23% badanych. Tylko 4% firm zamierza natomiast posiadać w chmurze całość ...