-
Co 2. firma narzeka na brak pracowników
Pracodawcy przebadani na potrzeby corocznego badania przedsiębiorców "Niedobór talentów" deklarują, że pozyskanie pracowników stanowi palący wręcz problem. Najbardziej na brak wykwalifikowanych kandydatów do pracy narzekają respondenci z Japonii (89%). W Polsce sytuacja ma się o wiele lepiej (52%), jednak nie można pominąć milczeniem, że jest to ...
-
Dane paliwem cyfrowej gospodarki
Dynamika światowego rynku danych może przyprawiać o zawrót głowy. Z szacunków Cloud Technologies wynika, że rośnie on w dwucyfrowym tempie. W tym roku jego wartość osiągnie 20,6 mld dolarów, aby w następnym podskoczyć o 26% i dosięgnąć poziomu 26 mld dolarów. Motorem tych wzrostów jest w znacznej mierze zataczająca coraz szersze kręgi cyfryzacja ...
-
Tylko 1/5 firm dba o jakość danych
Jeżeli porównać dane do paliwa, którym napędzany jest biznes, to podążając tym tropem, systemy analityczne to rodzaj silnika napędzającego rozwój przedsiębiorstwa. O sukcesie projektów analitycznych w dużej mierze decyduje posiadanie właściwych danych.Tymczasem, jak wynika z badania SAS, tylko 20% firm monitoruje, zarządza i dba o poprawę jakości ...
-
Jazdę na rowerze lubimy niemal wszyscy
Jazda na rowerze to jedna z naszych ulubionych aktywności sportowych. Aż 93% Polaków przyznaje, że lubi wycieczki rowerowe, a 12% to tak zapaleni miłośnicy tego sportu, że uprawiają go nawet podczas mało sprzyjających warunków atmosferycznych. Jazda na rowerze? Tak! Polacy lubią jazdę na rowerze i nie są to wcale wyjątki, ale pokaźna część ...
-
Coface TOP 500 CEE: kolejny rok dominacji Orlenu
Znane są już wyniki 14. edycji rankingu Coface TOP 500 CEE, czyli zestawienia, którego celem jest wyłuskanie najbardziej liczących się przedsiębiorstw regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Tym razem obyło się bez zaskoczeń - liderem listy po raz kolejny okazał się rodzimy Orlen. Polska może się również pochwalić najliczniejszą reprezentacją - znad ...
-
Programy lojalnościowe - trendy 2022
Programy lojalnościowe idą z duchem czasu. Niegdyś kojarzyły się z papierowymi katalogami ze stacji paliw, teraz o wiele częściej mają postać wszechstronnych aplikacji. Jakie trendy przybiorą na sile w 2022 roku? Trudno przewidywać przyszłość, jednak analizując to, jak zmieniały się programy lojalnościowe w ostatnim czasie, możemy z dość dużą dozą ...
-
Inflacja wydłuża terminy płatności. Jak rośnie luka płatnicza?
Połowa firm przebadanych na potrzeby opublikowanego w minionym roku opracowania Intrum "European Payment Report 2021" prognozowała, że wychodzenie z kryzysu związanego z pandemią potrwa nawet do 2023 roku. W połowie powrotu do normalności i łapaniu oddechu po covidowej zadyszce pojawiły się jednak nowe bariery – z najnowszej edycji raportu wynika, ...
-
Polska gospodarka: podsumowanie 2022 i prognozy na 2023
Przełom roku to tradycyjnie już czas podsumowań i formułowania prognoz na nadchodzące miesiące. W ten trend wpisuje się najnowsza analiza Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP), w której przedstawiono zarówno bilans polskiej gospodarki za miniony rok, jak i sformułowano przewidywania odnośnie tego, czego można spodziewać się w najbliższej ...