-
Wdrażasz sztuczną inteligencję? Musisz to wiedzieć
... biznesowych, stosują ci, którzy na tym polu osiągnęli sukces. Z jednej strony mamy firmy, które w obsłudze masowego ruchu klientów z powodzeniem wdrażają produkty i usługi oparte na sztucznej inteligencji (Facebook, UBER czy AirBnB), z drugiej - organizacje działające w modelu B2B (np. banki czy ubezpieczyciele), w których wprowadzeniu ...
-
5 przewidywań na najbliższe 5 lat e-handlu
... przedsiębiorstwom niesamowite możliwości rozwoju. Wciąż jednak nie są one w pełni wykorzystywane – w Polsce tylko 13 proc. firm tego rozmiaru sprzedaje swoje produkty oraz usługi w sieci. Tymczasem, jak wynika z danych PayPal, podmioty sprzedające transgranicznie odnotowują znacznie większą dynamikę wzrostu (14,3 proc.) w porównaniu do ...
-
Producenci alkoholi, czyli równe ceny i zrównoważona dystrybucja
... w rankingu zadecydowały punkty przyznane za: poziom ceny alkoholi w różnych kanałach sprzedaży, zrównoważoną dystrybucję, udział rynkowy, kontrybucję do wzrostu oraz dedykowane produkty.
-
Jak filozofia Jeana Baudrillarda może poprawić sprzedaż?
... się mogło, że konsumenci kupując różnego rodzaju towary czy usługi chcą zaspokoić swoje obiektywne potrzeby. W takim rozumieniu nabywamy różnego rodzaju produkty spożywcze, ubrania, sprzęt itp. Jednak blisko 50 lat temu francuski filozof Jean Baudrillard opublikował trzy książki, w których z tą zdawałoby się ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2016-2018
... zaniechanej lub niezakończonej) zadeklarowało 26,1% przedsiębiorstw przemysłowych i 21,0% przedsiębiorstw usługowych. W tym okresie innowacje (nowe lub znacząco ulepszone produkty lub procesy biznesowe) wprowadziło 24,0% przedsiębiorstw przemysłowych i 19,6% przedsiębiorstw usługowych. Zarówno innowacje produktowe, jak i innowacje procesów ...
-
Co zrównoważony rozwój ma wspólnego z rekrutacją?
... stanowią jedną z głównych obaw Millenialsów, a aż 42% respondentów rozpoczęło lub pogłębiło swoją relację z daną marką, ze względu na przekonanie, że produkty lub usługi firmy mają pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo. Takie nastawienie przejawia się również w decyzjach zawodowych podejmowanych przez kandydatów. Młodzi ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... . Strategia QRM adresowana jest przede wszystkim do firm wytwarzających krótkie serie lub produkujące w długich cyklach, wytwarzających złożone wyroby lub produkty dostosowywane do indywidualnych zamówień; Różnego rodzaju inne programy Doskonałości Operacyjnej ukierunkowane na rozwiązanie problemów w obszarze produkcji, zakupów, magazynowania ...
-
Podpis elektroniczny podstawą prowadzenia biznesu w pandemii
... proces zakupu może się odbyć całkowicie zdalnie, łącznie z podpisaniem umowy, ale trzeba zaznaczyć, że nie są to „standardowe” oferty tylko produkty skierowane do wybranych segmentów rynkowych. Równie niewielu dostawców oferujących dostęp do internetu oraz pakietów telewizyjnych umożliwia elektroniczne zawarcie umowy – mówi ...
-
Firmy w pandemii. Jak sobie radzą? Gdzie trwa rekrutacja pracowników?
... . żywności czy z branży farmaceutycznej, np. producenci materiałów medycznych (maseczki, rękawiczki, środki do dezynfekcji), co wynikało z większego zapotrzebowania na tego typu produkty. Analizując sytuację branży logistycznej trudno nie wspomnieć również o firmach kurierskich, które miały i nadal mają więcej pracy niż przed pandemią. W trakcie ...
-
Oto najbardziej atrakcyjne inwestycje w nieruchomości komercyjne na 2021
... , Szwecji i Szwajcarii. Do tej kategorii można zaliczyć także placówki medyczne, domy seniora i domy opieki w krajach o starzejącej się populacji i oferujących takie produkty inwestycyjne, między innymi w Belgii, Finlandii, Francji, Niemczech, Szwecji i Holandii. Atrakcyjne mogą być także centra danych na rynkach charakteryzujących się solidnymi ...
-
Rynek M&A: fuzje i przejęcia w dobie pandemii
... ; 82% stanowili dyrektorzy generalni, dyrektorzy finansowi i inni dyrektorzy szczebla kierowniczego. Respondenci reprezentowali następujące sektory: usługi finansowe, telekomunikacja, produkty konsumenckie i handel detaliczny, technologia, media i rozrywka, nauki przyrodnicze, szpitale i służby zdrowia, motoryzacja i transport, ropa i gaz, energia ...
-
Zarządzanie projektami: jak i po co zidentyfikować role projektowe?
... nie jest wcale tak trywialny jak mogłoby się wydawać. Wyobraźmy sobie dla przykładu firmę która projektuje i wdraża na rynek nowe produkty i każdy produkt traktowany jest jako odrębny projekt. Często pomysł na nowy produkt pojawia się w działach sprzedaży albo marketingu, potem przechodzi ...
-
Cyberbezpieczeństwo zagrożone. O co muszą dbać firmy?
... , uświadamiając tym samym wielu organizacjom, jak poważne zagrożenia może nieść za sobą złe zabezpieczenie tak zwanych stron trzecich, dostarczających usługi, produkty czy rozwiązania. Relacje z podmiotami trzecimi zwiększają bowiem liczbę punktów, poprzez które organizacja może być potencjalnie zaatakowana. Dlatego tak ważne jest ...
-
Pora na nowoczesne formy zatrudnienia. Nadchodzi era pracy tymczasowej?
... elastycznych form zatrudnienia organizacje najczęściej wskazują chęć zapewnienia elastyczności w zarządzaniu kosztami zatrudnienia, konieczność odpowiedzi na zwiększony popyt na swoje produkty lub usługi, a także pozyskania kompetencji niezbędnych do ukończenia konkretnych projektów. BLASKI I CIENIE Pracodawcy bardzo dobrze oceniają motywację osób ...
-
Obiekty handlowe coraz bardziej zielone
... postawy również swoich klientów. Znaczącym krokiem w kierunku minimalizacji zużycia torebek foliowych są tzw. sklepy bez opakowań. W tego typu lokalach wszystkie produkty przechowywane są w opakowaniach od producenta. Klient natomiast może przyjść na zakupy z własnym pojemnikiem wielokrotnego użytku lub nabyć taki w sklepie. Dużą ...
-
Jak zaprojektować program lojalnościowy w małej firmie?
... nich nasz biznes nie istnieje. Dlatego tak ważne jest zarówno pozyskiwanie nowych, jak i zatrzymanie dotychczasowych kupujących. Te ... ofertą nagród pochodzących od dostawców, z którymi ma już podpisane umowy. Dzięki hurtowym zakupom, produkty te mogą być oferowane klientom biznesowym w dobrych cenach, w innym przypadku nieosiągalnych dla małych ...
-
7 trendów w IT na 2022 rok wg 7N
... z przyszłości albo domena gigantów technologicznych. Tymczasem oparte na niej rozwiązania już teraz wdrażają sklepy internetowe, budując silniki rekomendacyjne polecające użytkownikom produkty na podstawie dotyczasowych zakupów czy lokalizacji. Na pewno spotkaliśmy się też z chatbotami, które pomagają np. umówić wizytę lekarską. Branża medyczna ...
Tematy: IT, trendy IT, cyberbezpieczeństwo, konteneryzacja, m-commerce, Big Data, AI, machine learning, NLP, automatyzacja -
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... kampanię pod kątem każdego elementu tradycyjnego marketingu mix (produkt, cena, dystrybucja, promocja). Innymi słowy, musimy zwrócić uwagę nie tylko na produkty objęte ofertą, ale także zbadać propozycje cenowe pod kątem marżowości i atrakcyjności oraz przemyśleć kanały komunikacji oferty. Najwięcej osób szuka promocyjnych ...
-
Outsourcing IT, Salesforce i Agile, czyli najlepsze rozwiązania dla biznesu
... zespoły Agile – zwinne programowanie Agile to podejście do zarządzania projektami oraz tworzenia oprogramowania, które pomaga zdalnym zespołom dostarczyć klientom konkretne produkty i usługi znacznie szybciej oraz przy mniejszej liczbie problemów, niż ma to zazwyczaj miejsce w przypadku tzw. modelu kaskadowego, gdzie konkretne osoby ...
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
... raportu Fundacji Kobiety e-biznesu około połowa seniorów wykorzystuje internet do zakupów odzieży, dodatków i akcesoriów (50%). Do e-koszyka seniora trafiają także produkty farmaceutyczne (40%), kosmetyki i perfumy (39%), książki, bilety, płyty (37%) oraz obuwie (35%). Największy odsetek przeznacza miesięcznie na zakupy online kwotę ...
-
Ryzyko biznesowe: co najbardziej niepokoi CEO polskich firm?
... 30 prezesów polskich przedsiębiorstw o światowym zasięgu. Reprezentowali przede wszystkim sektor produkcji, nauk przyrodniczych (biotechnologia oraz farmaceutyki), a także transport i logistykę, produkty konsumencie, handel, energetykę i bankowość. Większość badanych polskich firm (33%) ma przychody w przedziale 500-999 milionów USD, a 23% to ...
-
DUCKTAIL i DUCKPORT atakują użytkowników Meta Business
... DUCKTAIL, ma na celu wyłudzanie danych ofiar oraz przejmowanie kont na platformie Meta Business. Mechanizm rozprzestrzeniania zainfekowanego pliku przypominającego projekty, produkty lub oferty pracy najczęściej zaczyna się poprzez wysłanie go przez WhatsApp i LinkedIn. Cyberprzestępcy korzystający z DUCKPORT wabią ofiarę i zachęcają ją do ...
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
... personalizacji należy jak najlepiej poznać zachowania odbiorców w witrynie. W tym celu warto przejrzeć historię przeglądania na stronie, zbadać liczbę wyświetleń, przeanalizować produkty najczęściej dodawane do koszyka oraz zweryfikować nagrania sesji czy mapy ciepła. Drugim niezbędnym krokiem podczas przygotowań do strategii personalizacji jest ...
-
Patenty i znaki towarowe pomagają start-upom
... patentowe. Wyniki są podobne w sektorze opieki zdrowotnej i produkcji, gdzie 40% firm w każdym z sektorów zarejestrowało patent albo znak towarowy. O ile wszystkie produkty i usługi mogą być oznaczone marką, a marki te mogą być chronione dzięki rejestracji znaku towarowego, o tyle istnieje wiele sektorów, w szczególności usługowych ...
-
Czy startupy zaangażują się w odbudowę Ukrainy?
... z całej Ukrainy. W pierwszej części badania opublikowano dane dotyczące kondycji i nastawienia startupów. Wśród przedstawicieli startupów aż 81% uważa, że ich produkty i rozwiązania pomogą odbudować Ukrainę w różnorodnych aspektach. Na pytanie, czy startupy rozważają możliwość prac badawczo-rozwojowych nad nowymi innowacjami, które wesprą odbudowę ...
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
... naszych wschodnich sąsiadów. Częściej niż rok temu upatrujemy w tym zagrożenia dla polskich producentów. Nie tak chętnie sięgniemy także po ukraińskie produkty. Zjawisko to może wynikać z ogólnej niepewnej sytuacji ekonomicznej, z którą od roku borykają się Polacy. Wysokie ceny, inflacja, kłopoty firm – jest ...
-
6 trendów technologicznych na 2025 według Cisco
... realizować zobowiązania związane z osiągnięciem zerowej emisji netto i celów zrównoważonego rozwoju. Firmy, które odniosą sukces to te, które będą priorytetowo traktować produkty energooszczędne oraz modele biznesowe oparte na obiegu zamkniętym. Predykcje na przyszłość Za rok o tej porze będziemy kończyć pierwszy kwartał naszego ...
-
FinTechy nie zastąpią banków. Wywiad z prezesem Idea Banku
... przejeżdżają kilometrów, w jakim stopniu się to zmienia z miesiąca na miesiąc, będziemy mogli zaproponować kolejne produkty, których jeszcze nie ma na rynku, kredytowe czy ubezpieczeniowe. Mogę ... , że na małych firmach da się zrobić biznes bankowy. Ale pojawia się pytanie, czy da się ten biznes teraz rozwijać. Bo zakup firmy leasingowej można ...
-
Co przegapił duży e-biznes?
... swojego własnego Biznesu Informacyjnego. Dzisiaj informacja jest najlepiej sprzedającym się towarem, a nigdy wcześniej nie było łatwo tworzyć własne produkty informacyjne i rozwijać Informacyjny Biznes Online. Ponieważ mnóstwo ludzi poszukuje takiego mechanizmu zacząłem analizować jakie elementy są potrzebne aby taki mechanizm mógł funkcjonować. Tu ...
Tematy: -
Ranking kont firmowych 2023. W jakim banku najlepsze konto firmowe?
... prawne, fakturowanie i prowadzenie księgowości. Od lokat po różnego rodzaju produkty oszczędnościowe i inwestycyjne. Dodajmy do tego jeszcze pakiety ubezpieczeniowe. Oferta ... zł 2 400 zł Dodatkowe informacje: Konto w promocji: „Konto Biznes za 0 zł z PREMIĄ do 2400 zł” 4. Millenium Konto Mój Biznes Sprawdź 0 zł 0 zł jeśli dokonamy transakcji na 500 ...
-
Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce
... Możliwość przekucia hobby w biznes Niski koszt wejścia na rynek Łatwość zbadania potrzeb i zachowań klienta Lepsze ukierunkowanie działań marketingowych Globalny zasięg Nieograniczony potencjał wzrostu Jednak zarówno ci, którzy zaczynają w sieci sprzedawać własne, często powstałe w ramach działalności hobbystycznej produkty, jak i przedsiębiorcy ...
-
Zwierzęta domowe i biurowe: czy praca to miejsce dla psów i kotów?
... podjadać smaczki ze stołu, a nie tylko jeść dedykowaną karmę. 9 na 10 internautów kupuje produkty dla zwierząt w e-commerce, przy czym wybierając je są podobnie uważni i ... nie wszystko. Aż 85% badanych właścicieli zwierząt kupuje produkty dla nich w e-commerce. Wyniki raportu e-Izby: e-Commerce Animal-friendly Biznes pokazują, że zwierzęta są dla nas ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2015
... oferującej spersonalizowane lampy i inne produkty do wyposażenia wnętrz, zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. – Dla naszych odbiorców ważne jest, że kupują produkty „made in Poland”. Wolą ... najmniejszych firm, co bierze się stąd, że w roku 2015 mały biznes prowadzi się nieco łatwiej niż w poprzednich, trudniejszych latach. Informacje o badaniu ...
-
Jacy są najbogatsi Polacy
... produkty, bo wiem, że będą mi dłużej służyły • Przy wyborze banku bardzo ważna jest dla mnie możliwość korzystania z jego usług przy pomocy Internetu Biznes ... specjalistycznych i kierowniczych, lub też rozkręcając swój biznes, skrzętnie pracują na wzrost swojego statusu. Lubią produkty z wyższej półki, szczególnie jeśli dodatkowo ułatwiają ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... prowadzi handel na 2 do 5 rynkach, a aż 37% potwierdza, że ich produkty trafiają już na 10 i więcej rynków. 6 na 10 e-sprzedawców transgranicznych ... big data o nowe zasięgi to korzyści oczywiste. Jednak w czasach gospodarczych turbulencji, gdy biznes ściśle pilnuje kosztów, handel transgraniczny może pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć rentowność. ...