-
Ferie zimowe 2025 będą tańsze niż rok temu?
... pary z dzieckiem we włoskim Livigno kosztuje 4,4 tys. zł, a we francuskim Val Thorens 4,5 tys. zł. W czeskim Szpindlerowym Młynie 3,4 tys. zł, a więc blisko 2 tys. zł mniej niż w Szczyrku. Najdrożej jest tradycyjnie w Austrii (Kitzbühel) 9,45 tys. zł i Szwajcarii (Zermatt) 7,1 tys. zł. Wszędzie tam ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
... , jak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku "Doświadczenia e-commerce", przyznaje się blisko co 4. kupujący. To duże wyzwanie dla e-sprzedawców. Jakie kroki powinni ... szczególnie popularne wśród najmłodszych konsumentów w wieku 18-29 lat. W tej grupie niemal jedna trzecia deklaruje, że robi to często. Z kolei po przeciwnej stronie ...
-
Cyberzagrożenia w IV kw. 2024 według Cisco Talos
... monitorowania aplikacji i wdrażania polityk zarządzania uprawnieniami. Ataki ransomware, pre-ransomware oraz powiązane techniki szantażu z wykorzystaniem skradzionych danych odpowiadały za blisko 30% analizowanych przypadków, co oznacza niewielki spadek w porównaniu do 40% z poprzedniego kwartału. Pojawiły się również nowe zagrożenia, takie ...
-
Drony niosą rewolucję w gospodarce
... nowszych obszarach. Według raportów rynkowych, wartość globalnego rynku dronów w 2024 r. wynosiła ponad 30 mld USD, a prognozy przewidują jej wzrost do blisko 50 mld USD w 2029 r. – komentuje Paweł Chaber z PARP. Nowe wyzwania: integracja dronów z przestrzenią powietrzną Mimo dynamicznego rozwoju i rosnącego zainteresowania technologią ...
-
Zakupy online nie wyparły tradycyjnego handlu
... „Między półką a ekranem: wybory zakupowe Polaków ”. Jak się okazuje, najistotniejsze dla Polaków w kontekście zakupów są punkty odbioru umożliwiające odbiór zamówienia blisko domu (54 proc.), oraz szybkie dostawy (42 proc.). Polacy cenią rozwiązania zakupowe, które łączą wygodę, szybkość i nowoczesność. Szczególnie popularne są ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: powyżej oczekiwań, poniżej możliwości
... 2023 roku. Wśród kupujących w minionym roku najbardziej aktywni byli inwestorzy amerykańscy, którzy zainwestowali w tę klasę aktywów ponad 350 mln EUR (blisko 28% rocznego wolumenu). Wzrost zainteresowania odnotował również sektor mieszkaniowy przeznaczony na najem komercyjny, którego wartość transakcji osiągnęła 340 mln EUR ...
-
Biura maklerskie kontra potrzeby inwestorów, czyli nieporozumienie?
... stopniowo rośnie. Udział ETF-ów w portfelach inwestorów wynosi obecnie ponad 20 proc., co stanowi niemal dwukrotny wzrost względem ubiegłorocznego badania. Równocześnie blisko 30 proc. inwestorów posiada kryptowaluty, co może być efektem wzrostu wartości Bitcoina w 2024 r. oraz rosnącej akceptacji tego aktywa jako klasy ...
-
Nie tylko cła hamują wzrost PKB w strefie euro
... 2025–26. Kraje nordyckie także odnotują lekkie ożywienie, choć słabsze wyniki sektora ropy i farmacji ograniczą wzrost ich PKB w 2025 r. 2. Inflacja blisko celu, ale presja na ceny usług utrzymuje się Zarówno inflacja ogółem, jak i inflacja bazowa stopniowo zbliżają się do celu ustalonego ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne odporne na ryzyko?
... – są to najniższe wartości w regionie CEE, co świadczy o wysokim zaufaniu inwestorów i postrzeganiu Warszawy jako dojrzałego rynku. Warszawa plasuje się również blisko Pragi, która nadal pozostaje punktem odniesienia w regionie. Z jednej strony oferuje lepsze stopy zwrotu niż kraje Europy Zachodniej, a z drugiej – niższe ryzyko ...
-
Cała branża logistyczna szuka antidotum na chaos
... w regionach zachodnich i południowych obserwujemy nowe projekty i inwestycje – dodaje Yann Belgy. - W ID Logistics nadal robimy wszystko, co w naszej mocy, aby być blisko naszych klientów – proaktywnie odpowiadać na ich potrzeby, utrzymywać wysoką elastyczność oraz stale inwestować w innowacje i doskonałość operacyjną. Te proste zasady pozwalają ...
-
Social media: Snapchat, Pinterest i Twitch gonią duopol
... udział reklam wyświetlanych w polu widzenia użytkowników (zgodnie z definicją IAB). Z danych wynika, że emitowane tam kreacje reklamowe są średnio widziane przez blisko ¾ użytkowników (72,9% mężczyzn i 68,7% kobiet). Wśród pozostałych platform jedynie YouTube osiąga viewability rate powyżej 50%, dla reszty wskaźnik ten jest ...
-
Wejście Ukrainy do UE to wzrost PKB Polski
... wzrost wartości PKB Ukrainy. W pozostałych scenariuszach spodziewany wzrost wartości PKB, w zależności od tempa wzrostu produktywności i wielkości populacji, może wynieść od blisko 1,7 proc. (scenariusz 1) do 6,82 proc. (scenariusz 2). Przystąpienie Ukrainy do UE wywoła wzrost PKB także w państwach Europy Środkowej. Poza Ukrainą, państwami ...
-
Polacy unikają reklam w telewizji. Ponad 77% sięga po telefon podczas przerw
Blisko 8 na 10 respondentów przyznaje, że zdarza im się przeglądać treści w telefonie komórkowym ... tabletów. To może być powodem, dla którego wyróżniają się pod względem tego wskaźnika. Jednak jest to jedna z hipotez, która wymagałyby potwierdzenia – mówi Beata Komosa-Trzaska. Z kolei nie przeglądają treści w telefonie komórkowym podczas przerw ...
-
Idealne baby shower po polsku? Z mężczyznami i atrakcjami
... do spędzenia czasu w dobrym towarzystwie (15%). Gry i konkursy organizowane podczas wydarzeń motywują jedynie niewielki odsetek uczestników (5%). Z badania wynika, że ponad jedna trzecia ankietowanych (35%) uważa, że mężczyźni zdecydowanie powinni brać udział w takich spotkaniach, bo to ważny moment w życiu całej rodziny. Kolejne ...
-
Seniorzy w Polsce liderami świadomej i ekologicznej konsumpcji, nie Zetki ani Millenialsi
... odbiór niesprzedanych posiłków z piekarni czy lokali gastronomicznych pod koniec dnia – wskazuje badaczka. Według Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) blisko jedna trzecia całej żywności produkowanej na świecie jest uznawana za niezdatną do spożycia lub wyrzucana na jednym z etapów łańcucha dostaw żywności ...
-
Phishing odwraca reguły gry: To ofiary inicjują kontakt, a cyberprzestępcy podszywają się pod normalne firmy
... jedna z najbardziej zaawansowanych operacji socjotechnicznych ostatnich lat, gdzie to nie ofiary, lecz przestępcy zmieniają ... Allegro czy Facebook. CSIRT KNF w tym samym czasie zidentyfikował ponad 51 tysięcy domen phishingowych, z czego blisko 90% związanych było z fałszywymi inwestycjami. Już w 2023 roku aż dwie trzecie polskich firm przyznało, że ...
-
Przemysł motoryzacyjny w I poł. 2025 r.: rekord eksportu części i spadek zatrudnienia
... osiągniętej rok wcześniej, o 1,9 proc. Dynamikę na tym samym poziomie co przed rokiem (+0,2 proc.) zanotowali producenci pojazdów i silników (PKD 29.1). Natomiast blisko 10-procentowy spadek (-9,5 proc.) nastąpił w segmencie produkcji nadwozi do pojazdów silnikowych i produkcji przyczep i naczep (PKD 29.2). Zatrudnienie Na koniec I półrocza ...
-
Jakość danych największą barierą dla sztucznej inteligencji?
... Raport Salesforce pokazuje, że przestarzałe, rozproszone i niskiej jakości dane spowalniają postęp, a blisko 90% firm przyznaje, że doświadczyło błędnych wyników AI. Kluczem do zmiany ... , to w praktyce wygląda to gorzej: szacują oni, że ponad jedna czwarta (26%) danych w ich organizacjach jest niewiarygodna. Firmy odczuwają skutki trenowania ...
-
Zmęczenie luksusem i wzrost cen. Jak zmienia się rynek premium?
... klientów oraz zmian pokoleniowych powoduje większą niż dotąd polaryzację rynku. Najbardziej zamożna grupa klientów – stanowiąca mniej niż 2% ogółu – odpowiada za blisko 40% przychodów marek luksusowych i jednocześnie wykazuje się najmniejszą wrażliwością na zmiany koniunktury. Marki z kolei wzmacniają relacje z tą grupą klientów, rozwijając ...
-
Boże Narodzenie 2018 o 6 proc. droższe niż rok temu
... budżetem na świąteczne wydatki dysponują jednak Brytyjczycy z 587 euro i Hiszpanie z blisko 495 euro. W porównaniu tym należy brać pod uwagę sytuację ekonomiczną i siłę ... co prawda, że prezenty kupimy wcześniej. Taką deklarację złożyła niespełna jedna trzecia ankietowanych. To jednak wciąż niewiele w porównaniu z innymi nacjami – mówi Jan Kisielewski ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... jedna trzecia deklaruje uczucie ulgi, to u wielu z nich na próżno szukać radości czy entuzjazmu. Odpowiednio 83 i 87 proc. badanych zaprzecza, że towarzyszą im te emocje. Natomiast blisko ... pokazuje również, że wiele osób w okresie pandemii straciło pracę. Blisko co dziesiąty ankietowany deklaruje, że otrzymał w tym czasie wypowiedzenie. W ...
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
... jedna trzecia osób (32,8 %) twierdzi, że korzystałoby z darmowego dostępu dodatkowo, obok aktualnie posiadanego, jednak taki sam odsetek uważa, że nie ma w ogóle potrzeby korzystania z takiej usługi. Blisko ... %) deklaruje zadowolenie ze swojego dostawcy telewizji. USŁUGI WIĄZANE Blisko co piąty respondent korzysta z usług wiązanych (21,6 %). Badani ...
-
Polski Internet a matura 2013
... dzisiaj punktualnie o 9:00. Otwarcie kopert z arkuszami zadań z języka polskiego rozpocznie blisko miesięczny maraton pełen stresu, nadziei i obaw, w którym wystartują uczniowie, rodzice i ... danym wydarzeniu, możemy łatwo stać się ofiarą farmerów. A to tylko jedna z niewielu pułapek, które w najbliższych tygodniach czyhają na abiturientów. W czołówce ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... jedna polska firma. Liderem wydatków reklamowych w tym roku jest L'Oreal Polska, z udziałem 14,3%. Firma wydała blisko 30 milionów złotych więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Drugie miejsce w klasyfikacji zajął Procter&Gamble z udziałem 10,6%, tym samym wyprzedzając trzecią w zestawieniu Nivea Polska (8,7%), która - jako jedna ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... proc. ankietowanych odpowiedziało, że jakość, natomiast cena została wskazana przez blisko 73 proc. respondentów. Jako kolejne czynniki konsumenci wskazali: kraj pochodzenia produktu ... Pani skłonna zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości?” blisko 73 proc. respondentów odpowiedziało, że tak. Około jedna piąta (20,3 proc.) nie miała konkretnego ...
-
Jak inflacja topi oszczędności i zmienia nawyki Polaków?
... finansowych w związku ze wzrostem cen. Blisko połowa uczestników ankiety (49 proc.) wybiera ... Blisko trzy czwarte ankietowanych (72 proc.) ocenia swoją sytuację finansową jako mało komfortową. Chociaż 43 proc. gospodarstw domowych wystarcza „do pierwszego”, to każdy poważniejszy zakup wymaga z ich strony oszczędzania przez pewien czas. Niemal jedna ...
-
Branża IT analizuje social media
... proc. profil na LinkedIn oraz ponad jedna trzecia jest obecna w YouTube. Blisko 40 proc. respondentów zakłada również wzrost budżetu na działania w mediach społecznościowych na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy. Analizując aktywność firm w kontekście działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych nieco ponad jedna ...
-
Zatrudnienie w górę? Tak obiecują firmy
... ważnym czynnikiem stymulującym rozwój. Spośród respondentów spodziewających się wzrostu przychodów blisko połowa uważa, że jednym z głównych źródeł lepszych wyników będzie większa ... udział ten wynosi 15%, jedynie w Czechach i Rumunii jest on znacznie większy. W Polsce jedna dziesiąta respondentów uważa, że priorytetowym działaniem rządu powinna być ...
-
Ile wydajemy na slow life?
... również kategorie, na które chcielibyśmy wydawać więcej. Okazuje się, że niemal jedna czwarta badanych chciałaby móc zainwestować większe środki w wakacje i urlopy, a ... żywność ekologiczną (67 proc. wskazań), wakacje (48 proc. wskazań)) i wyjazdy blisko natury (42 proc.). W zasadzie każda z badanych kategorii wydatków (poza DIY) ...
-
Internet zmienia zachowania konsumentów
... siedmiu dni. UM szacuje, że do tego opisu pasuje blisko 100 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, jedna trzecia populacji kraju. Żeby ocenić wpływ nowych mediów na ... podcasts, a mniej niż 7 proc. ogląda czy ściąga treści video - chociaż blisko 20 proc. twierdzi, że będą korzystać z nich w przyszłości. Najpowszechniejszym zajęciem nałogowych ...
-
Fanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?
... utrzymuje koszulkę lidera, jako najliczniejsza pod względem liczby fanów i jednocześnie jedna z najbardziej angażujących branż. Samochody z kolei mogą poszczycić się ... lidera, notując 40 proc. wzrost liczby fanów (profile marek telekomunikacyjnych polubiło blisko 2 mln. 723 nowych fanów). Jest to wynik osiągnięty m.in. przez aktywności takich ...
Tematy: social media, Facebook, fanpage, marki, marka, zarządzanie marką, strategia marki, marketing -
Świąteczne wydatki Polaków 2014
... 88% respondentów miało już sprecyzowane plany sylwestrowe. Tak samo jak rok temu blisko 60% dorosłych Polaków powita Nowy Rok w domu, w gronie najbliższych. Na prywatną imprezę wybiera ... , blisko 39% osób szuka podczas nich relaksu w SPA. Blisko 40% wypadów zimowych będzie trwało ponad tydzień, 36% potrwa dokładnie tydzień, a jedna czwarta mniej niż ...
-
Jak polscy przedsiębiorcy widzą lata 2018-2019?
... kapitału – w tegorocznej edycji badania nie została wskazana ani jedna taka odpowiedź [rok temu było to 4,3%, a dwa lata wcześniej 7,1%]. Największe trudności prowadzących biznes w mijającym roku to przede wszystkim problemy z pozyskaniem pracowników o odpowiednich kwalifikacjach (blisko trzy czwarte firm), zbyt częste zmiany przepisów, za szybko ...
-
Co utrudnia transformację cyfrową?
... . Blisko połowa światowych ... Blisko połowa ankietowanych przyznaje, że może ona przekształcić operacje biznesowe (48%) i przyczynić się do zmniejszenia kosztów (47%). Mniej niż jedna czwarta (23%) globalnych organizacji określa swoje dążenia do realizacji inicjatyw i celów na rzecz transformacji jako „dojrzałe” lub „w pełni wdrożone”. Prawie jedna ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... znaczeniu dla funkcjonowania firmy, może być bardzo dużym wyzwaniem. Deklarowane przez blisko co 6 respondenta podwyżki wynagrodzeń są wskaźnikiem, że część firm ... jest to wzrost w porównaniu do listopada 2019 roku o 5 p.p., a w drugim o aż 17. Ponad jedna trzecia firm (36 proc.) spodziewa się ograniczenia inwestycji (wzrost o 7 p.p.) a 26 proc. – ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?