-
Odmrożenie gospodarki mrozi czujność firm. Do windykacji trafia mniej spraw
... , ewentualnie pracodawca przestał wypłacać premie, które w kalkulacjach przy braniu kredytów czy zakupach ratalnych miały być źródłem spłaty. - Liczba wierzytelności konsumenckich zmniejszyła się, ponieważ spadła sprzedaż w bankach, u operatorów telefonicznych czy w telewizjach cyfrowych. Ale szacujemy, że odmrożenie gospodarki sprawi, iż szybko ...
-
Co polscy nastolatkowie wiedzą o finansach? Wyniki badania PISA
... otrzymuje kieszonkowe, które nie jest uwarunkowane obowiązkami domowymi typu sprzątanie czy wynoszenie śmieci. To wysoki wynik w porównaniu do średniej, która jest ... % pozostałych uczniów zarabia w ten sposób. Często sposobem na zdobycie pieniędzy jest sprzedaż rzeczy online (z takiego zarobkowania korzysta 41% młodych Polaków, w porównaniu do ...
-
Zachowania konsumentów: w obawie przed pandemią stawiamy na zakupy online
... wyniki przewyższyły te, które odnotowano przy okazji ubiegłorocznego Czarnego Piątku. Rosnącą sprzedaż w e-handlu potwierdzają również sami konsumenci. Jak pisze Santander Bank Polska, ... 17 proc. mieszkańców, tymczasem w miastach średniej wielkości, np. Kielcach czy Radomiu, odsetek ten wynosi niespełna 9 proc. Zachowania konsumentów w sklepach ...
-
Specjaliści i menedżerowie w obliczu kryzysu. Jak się przygotowują?
... % pozytywnych wskazań) widoczne są w takich branżach jak e-commerce, nowe media czy w usługach dla biznesu. Na drugim biegunie plasują się agencje reklamowe ... sektora bankowego stanowią pracownicy front office, których głównym zadaniem jest sprzedaż. Osoby na takich stanowiskach mają coraz częściej niższe wynagrodzenia podstawowe przy bardziej ...
-
Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii
... , zarówno dla przedsiębiorcy, jak i konsumenta. Jeśli pandemia wstrzymała naszą sprzedaż, nie oznacza to, że wstrzymała ją na zawsze. W tym ... jeśli chodzi o komunikację. Jednym z nich jest większa podatność na przeformatowanie strategii marketingowych czy wizerunkowych. Dobra koniunktura zniechęcała do rozmowy o zmianie lub modyfikacji strategii, a ...
-
Jakie sklepy internetowe dominują na polskim rynku?
... sklepów z kategorii Delikatesy i o jeden punkt procentowy sklepów w kategorii Zdrowie i Uroda. - Te 1 czy 2 punkty procentowe to nominalnie kilkaset nowych sklepów tylko w tych dwóch kategoriach! - ... przez internet, co stwarza mylne wrażenie, że e-handel napędza sprzedaż gadżetów i wyszukanych produktów niedostępnych w zwykłych sklepach. Tymczasem tak ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... wszystkim efekt cięć budżetów dystybutorów filmów: Kino Świat, Next Film czy UIP. Inne sektory, które zredukowały inwestycje w reklamę zewnętrzną to: żywność (16 ... za kwiecień i maj pokazały skalę kryzysu gospodarczego wywołanego koronawirusem. W kwietniu sprzedaż detaliczna spadła o 22,9%, zaś produkcja przemysłowa o 24,6%. Niespełna dwa miesiące ...
-
Producenci odzieży: powrót koniunktury dopiero w 2023 roku?
... istotnych oznak powrotu do normy, w okresie od stycznia do maja sprzedaż polskiego sektora tekstylnego spadła aż o 15% w ujęciu rdr. W opinii ... dochodzą wąskie specjalizacje, takie jak szycie mundurów wszelkiego rodzaju, odzieży roboczej czy tapicerki samochodowej. Ponadto należy dodać produkcję materiałów obiciowych (dla przemysłu meblowego), ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... głównymi odbiorcami polskiego eksportu będzie mieć kluczowe znaczenie. Handel Sprzedaż detaliczna w miesiącach letnich odnotowywała powolne ożywienie po bardzo ... jednak dotyczyć one będą tylko budownictwa infrastruktury transportowej. Segment deweloperski czy budownictwa kubaturowego pozostaną bardziej wyeksponowane na ryzyko dekoniunktury. Branża ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji
... placówek banków, a to właśnie tam przede wszystkim odbywała się sprzedaż produktów bankowych. Dodatkowo, banki musiały pogodzić się ze zmniejszonymi ... wszystkim, zakresu obsługi pozabankowej – czy to w zakresie dodatkowych usług finansowo-ubezpieczeniowych, czy integracji rozwiązań płatniczych innych podmiotów, czy możliwości załatwiania spraw ...
-
Pora na dezinwestycje. Powodem pandemia i działalność konkurencji
Dezinwestycje to, najprościej rzecz ujmując, sprzedaż aktywów o niskiej produktywności lub tych, które po prostu zostały uznane za zbędne. Decyzja o takim przedsięwzięciu podyktowana może być wystąpieniem określonych czynników geopolitycznych, jak np. pojawieniem się w otoczeniu politycznym niepewności, czy istotnych zmian w regulacjach. Raport ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... , by zautomatyzować i usprawnić ścieżkę komplementacji zamówień w magazynach, uprościć politykę zwrotu czy wymiany towarów, czy też skrócić czas dostawy dzięki „zatrudnieniu” do tego ... chociażby Facebook ze swoim Marketplace, jak i Instagram, które umożliwiają sprzedaż bezpośrednio przez social media. I nie chodzi tu jedynie o produkty z drugiego ...
-
Od modelu pracy zdalnej do hybrydowej. To przyszłość rynku pracy
... (60 proc.) oraz sprzedaż i marketing (59 proc.). Cyfryzacja i wykorzystanie technologii takich jak sztuczna inteligencja (AI) pomogły organizacjom zwiększyć produktywność w tych obszarach. Natomiast działania skoncentrowane na produkcji, związane z łańcuchem dostaw, oparte na badaniach i rozwoju (R&D), czy wdrażaniu innowacji, czyli wszystkie ...
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
... się jedynym pewnym kanałem dystrybucji. W sklepach, które już wcześniej prowadziły sprzedaż online, jej udział znacznie wzrósł, a wielu tradycyjnych sprzedawców, korzystając z ... z innym trendem jakim jest social selling. Społeczność zbudowaną na Instagramie czy Facebooku tworzą osoby potencjalnie zainteresowane produktami (mikro)influencera. Mali i ...
-
Rynek fuzji i przejęć z rekordem dzięki pandemii
... firmy, które kryzys dotknął najbardziej, skupiły się na przetrwaniu i priorytetowo potraktowały środki ochronne mające na celu utrzymanie wartości poprzez szybką sprzedaż aktywów czy restrukturyzację portfela. Z kolei te organizacje, które znacząco nie odczuły niestabilności gospodarczej, swoje cele w zakresie fuzji i przejęć wyznaczyły na równi ...
Tematy: fuzje i przejęcia, rynek fuzji i przejęć, fuzje, przejęcia, M&A, liczba fuzji i przejęć, CFO -
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... społecznościowe takie jak Instagram i TikTok, tworzą nowe powierzchnie premium, które pozwalają skutecznie prezentować marki kosmetyczne czy produkty z kategorii dóbr luksusowych. Od początku pandemii, gdy sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych spadła, marki znacznie zwiększyły inwestycje w e-commerce. Kanały digital stają się zatem coraz ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... maszyn do produkcji tworzyw sztucznych i obróbki metali (-21,1% r/r) czy maszyn poligraficznych (-20,9% r/r). Pojazdy ciężarowe: Pandemia w największym stopniu obniżyła ... koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2021r. ankietowane firmy oczekują ...
-
Jakie grunty inwestycyjne poszukiwane?
... Polsce. Pokazują to choćby ogłoszone niedawno decyzje szwedzkiego operatora Heimstaden, czy amerykańskiej firmy Nuveen oraz zapowiedź cyklu kolejnych transakcji w nadchodzących ... najwyższymi cenami charakteryzuje się Warszawa. Wśród ostatnich transakcji mamy na przykład sprzedaż działek na warszawskim Mokotowie, gdzie kupujący płacili za metr od 14 ...
-
Magazyny bez pandemii. Nowe inwestycje będą dopisywać
... magazynowanie swojego asortymentu. Wiele firm, które już dotychczas prowadziły sprzedaż tym kanałem także potrzebowało zwiększyć powierzchnię przechowywania swoich produktów. Z ... nowe umowy. Jest to pewne zaskoczenie. A co dalej? Czego najemcy czy deweloperzy z którymi rozmawiasz spodziewają się w najbliższych miesiącach? Wszyscy widzimy, że ...
-
Coface: wzrost liczby niewypłacalności w I kw. 2021 o 122 proc. r/r
... Niemczech. Patrząc na wzrosty sprzedaży notowane w takich sektorach jak IT/AGD, produkcji materiałów budowlanych, czy meblowym można wnioskować, że Polacy ... , mimo wciąż dużego zakresu pomocy publicznej. Począwszy od października 2020, sprzedaż detaliczna wykazywała ujemną dynamikę wzrostu – w styczniu br. recesja wyniosła tu 6 proc. rdr, w ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2021 r.
... dominują cele, które pomogą inwestorom rozwinąć strategię długoterminową, a także wesprzeć sieć dystrybucji i sprzedaż. – komentuje Alicja Kukla-Kowalska, Head of Sales EMEA w FORDATA. Rozwój nowoczesnych gałęzi gospodarki, takich jak IT, e-commerce czy biotech oraz większe znaczenie odnawialnych źródeł energii powoduje, że struktura transakcji na ...
-
Rosną zaległości i ryzyko upadłości firm
... przez Instytut Keralla Research dla BIG InfoMonitor, zadane zostało pytanie: Czy w ostatnich 12 miesiącach w Państwa firmie istniało realne ryzyko zamknięcia biznesu, ... Kochalska. Wyzwaniem - spadek zamówień, utrzymanie płynności finansowej i kłopoty dostawców W sytuacji, gdy sprzedaż jest dużo niższa od oczekiwań nie jest jednak łatwo zrezygnować ...
-
Nieruchomości i rynek pracy CEE w cieniu pandemii
... inwestycyjnych ze strony wynajmujących, oparcia czynszów o obroty czy też mechanizmów all-in czy capped fees, przeniesienie się handlu na platformy e-commerce, ... .) stanowili deweloperzy budujący biurowce, nieco mniej budujący mieszkania na sprzedaż i na wynajem (43 proc.). W badaniu uczestniczyli też deweloperzy zajmujący się nieruchomościami ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... globalnego rynku e-commerce w tym modelu. Wyraźnie mniejszą wartość ma osiągnąć sprzedaż w USA (563,3 mld dolarów), którą w 2025 roku wyprzedzi rynek europejski (565,9 mld ... np. informacja, że zamówienie dostarczy pojazd elektryczny. Ważne jest również sprawdzenie czy dostawca usług logistycznych wprowadził program środowiskowy w swojej firmie i jak ...
-
5 oszustw związanych z Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi 2020
... to oszustom stosować wypróbowane (i niekiedy wciąż skuteczne) sztuczki, takie jak sprzedaż biletów pozwalających oglądać rozgrywki w miejscu, w którym się odbywają. Eksperci z ... w celu oglądania transmisji z igrzysk. Zwróć uwagę na formaty adresów URL oraz czy nie występują błędy w pisowni nazwy firmy. Stosuj niezawodne rozwiązanie bezpieczeństwa, ...
-
Dlaczego chleb w Polsce drożeje?
... jej udziałem, a więc pieczywa czy wyrobów ... czy później, giełdy nie lubią stagnacji, a fundusze inwestycyjne zarabiają zarówno na zwyżkach, jak i na spadkach. Producenci rolni powinny o tym pamiętać – w przeszłości było wiele sytuacji rynkowych, gdy ceny spadały gwałtownie. Nasza rada dla dostawców to rozkładanie ryzyka i stopniowa sprzedaż ...
-
5 powszechnych oszustw na Instagramie
... w nielegalnych działaniach. Na przykład w oszustwach związanych z przejętą tożsamością lub sprzedaż nielegalnie przejętych danych na czarnym rynku. Popularna ... tego typu oszustwa, należy dokładnie analizować otrzymywane wiadomości. Błędy językowe i gramatyczne czy używanie ogólnego powitania zamiast spersonalizowanego to pierwsze znaki ostrzegawcze ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2021 roku
... technologicznymi, głównie spółki z branży finansowej oraz produkcyjno-usługowej. Platformy umożliwiające i wspierające sprzedaż online cieszą się dużą popularnością zarówno ze względu ograniczenia ... dodać do swojego portfolio marki takie jak Żubrówka, Soplica, Absolwent czy Bols, w wyniku czego zostanie największą polską grupą spożywczą, z obrotami ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... w granicach 20 do 30%. Dla połowy badanych firm dystrybuujących części samochodowych sprzedaż zagraniczna jest więc istotna z punktu widzenia osiąganych wyników. Optymistyczne są także prognozy ... zjawiska są rosnące koszty prowadzenia działalności m.in. opłat za media czy wynagrodzeń. Trend ten prawdopodobnie utrzyma się roku obecnym, co ...
-
Ponad 37 mld zł zaległości firm w 2021 r. W których branżach było najgorzej?
... mieć na uwadze, że na statystyki może mieć również wpływ sprzedaż portfeli złych kredytów. Przez rok w największym stopniu zwiększyły swoje zaległości sektory: obsługa ... dochodzą zmiany podatkowe, wzrost cen gazu i energii elektrycznej, kłopoty z pozyskaniem pracowników czy choćby zmniejszenie popytu, który w minionym roku był wyższy ze względu na ...
-
Automotive po pandemii: w Chinach dobrze, gorzej w Europie
... się m.in.: Jakie zmiany notuje liczba rejestracji pojazdów lekkich na głównych światowych rynkach? Czy dealerzy aut mają jeszcze zapasy? Jak dużym problemem dla automotive jest wojna w Ukrainie ... szczególnie BMW i Audi. Najgorzej w zeszłym oku poradziły sobie Opel i Ford, których sprzedaż była o ponad 40 niższa niż w 2019 roku. Podaż nie nadąża za ...
-
Elektromobilność: inwestycje generują popyt na specjalistów
... szybkiego (DC – 1017) i wolnego ładowania (AC – 2364 punkty). Jednocześnie sprzedaż samochodów elektrycznych na przestrzeni ubiegłego roku wzrosła aż o 120%. Jeżeli ... inne, które po przezbrojeniu parku maszynowego są gotowe dostarczać komponenty, produkty czy elementy wyposażenia hal dla branży electromobility – tłumaczy Krzysztof Burda, prezes ...
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
... dobrami luksusowymi, jako lokatą kapitału czy też inwestycją. Jest to szczególnie widoczne w kategoriach takich jak nieruchomości, samochody czy luksusowa biżuteria – mówi Andrzej Marczak, ... i była wyższa o 15% niż w roku 2020. Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku sprzedaż luksusowych zegarków niemalże powróciła do poziomu przed wybuchem pandemii – ...
-
15,6 mln mkw. powierzchni handlowej w Polsce na koniec II kw. 2022
... aglomeracji w powierzchni w budowie stanowi obecnie ponad 34%. Kupujemy więcej Sprzedaż detaliczna, w porównaniu do kwietnia i maja 2021 roku, w drugim kwartale 2022 roku wzrosła odpowiednio o ... poziomów sprzed pandemii jest dobrym prognostykiem, jednak wzrost inflacji czy też regulacje prawne wpływające na wysokość zarobków netto w dłuższej ...
-
Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi kwalifikacjami zgłasza 7 na 10 firm
... operacje (29%), a następnie obsługa klienta (27%), HR (26%) oraz sprzedaż i marketing (23%). Branżą, w której firmy odczuwają największy problem z rekrutacją pracowników jest ... cyfrowa, jak i umacniający się trend automatyzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych czy logistycznych. W efekcie znacząco szybciej rośnie zapotrzebowanie na nowe kompetencje ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem