-
Czy sieć 5G jest w stanie ożywić branżę smartfonów?
... Niewątpliwy wpływ na segment smartfonów wywierać będą wdrożenia sieci 5G. Czy jednak działania w tym zakresie są w stanie wystarczająco pobudzić kupujących? Odpowiedzi ... 5G stanowiły 75% smartfonów sprzedanych w Chinach w 2021 roku, to całkowita sprzedaż była praktycznie niezmienna (+0,3%) i znacznie poniżej poziomu sprzed pandemii oraz szczytu ...
-
Profilowanie klientów - czemu służy i czy jest legalne?
... przypadkach, o ile cel zostanie osiągnięty, sklep lub punkt usługowy zanotuje większą sprzedaż. W relacjach pomiędzy firmami często stosuje się podział na „zwykłych” i ... i w pewnych sytuacjach wskazana byłaby analiza prawna, aby ustalić, czy mamy do czynienia „tylko” z segmentacją czy „aż” z profilowaniem. Profilowanie będzie się odnosiło przede ...
-
Zimowe wakacje Polaków. Narty, palmy czy Polska?
... tekstu dowiesz się m.in.: Czy w sezonie zimowym Polacy postawili na wypad na narty czy raczej na leniwy wypoczynek na plaży? Czy sprzedaż wyjazdów zorganizowanych zdołała ... , Travelplanet.pl i Fly.pl, którzy dystrybuują oferty polskich touroperatorów, prowadzących sprzedaż w modelu agencyjnym. Raport obejmuje rezerwacje z datą wyjazdu w terminie od 1 ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... całego ruchu olimpijskiego. Według EUIPO oprócz transmisji sportowych każdego roku sprzedaż w unijnej branży sprzętu sportowego odnotowuje straty o wysokości 850 mln euro ... wydarzeń transmitowanych za pośrednictwem bezpłatnych kanałów, takich jak igrzyska olimpijskie czy końcowe rundy mistrzostw UEFA, piractwo internetowe nadal ma się znakomicie. ...
-
Czy prezentacje mogą być ciekawe?
... i opublikować korzystne komentarze. Krok 7: Zamknięcie prezentacji! Trudno jest mi policzyć wspaniałe prezentacje, którym jednak brakowało kluczowego elementu. Zawsze trzeba zamknąć sprzedaż. Czy Pan chce kupić nasz produkt? Prezentacje trzeba zakończyć ofertą sprzedaży. Krok 8: Zakończ efektownie! Każdy film, każda reklama ma punkt kulminacyjny ...
-
Zakupy Polaków: cena czy jakość?
... producentów’. Wrażliwość na cenę wykazuje większość z nas i często przeważa ona nad sympatią czy przywiązaniem do określonego producenta - 36% respondentów przyznaje, że ‘jeśli jakaś firma zaoferuje dany produkt taniej, to chętnie zrezygnują z dotychczasowego dostawcy’. Czy w przypadku wszystkich produktów/usług liczy się dla nas tylko cena? Co ...
-
Planowanie podróży offline czy online?
... biurach podróży. „Fakt, że kupujący online cenią informacje znalezione w sieci, to truizm. Ale co, jeśli chodzi o kupujących w tradycyjnych biurach podróży – czy korzystają przy tym z Internetu? Aby odpowiedzieć na to pytanie, postanowiliśmy zbadać wyłącznie grupę klientów, którzy dokonali zakupu w placówce touroperatora. Mimo ...
-
Sprzedaż mieszkania do remontu kłopotliwa
... mieszkań w stanie średnim Home Broker przyjął, że konieczny jest remont polegający na odnowieniu mieszkania (np. wymiana płytek, cyklinowanie parkietu, malowanie czy wstawienie szaf wnękowych), w przypadku standardu dobrego założono z kolei, że wymagane będzie odświeżenie lokalu (malowanie, wymiana karniszy, itp.), a w przypadku stanu bardzo ...
-
Czy Android Jelly Bean jest nam potrzebny?
... Google planuje wprowadzić do sprzedaży piątą wersję Androida o nazwie Jelly Bean. Timothy Armstrong, ekspert ds. bezpieczeństwa z Kaspersky Lab, zastanawia się, czy tak szybkie wydanie kolejnej wersji Androida w ogóle jest potrzebne. Zdaniem Armstronga wprowadzanie nowych wersji systemu, które nie są dostępne dla ...
-
Czy jesteśmy gotowi na nowe technologie?
... mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej S.A. odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Dlatego usługi cyfrowe uczyniliśmy jednym z naszych priorytetowych celów ... , dotyczy kwestii posiadania papierowych potwierdzających relacje z dostawcami prądu, ogrzewania czy usług telekomunikacyjnych. Zaledwie 15 proc. wskazanych przyznało, że po ...
-
Czy online marketing warto personalizować?
... jest zabiegiem, który wymaga zaawansowanej infrastruktury oraz umiejętności pobierania informacji o użytkowniku z różnych części organizacji równocześnie – z takich działów, jak sprzedaż, marketing czy IT. Mimo że personalizacja potrafi dać użytkownikowi satysfakcję, pozbawiając go poczucia anonimowości, to jednak na koniec dnia zdrowy rozsądek ...
-
Czy sytuacja na Ukrainie zmieni polski eksport?
... kontrahenci zagraniczni zgłaszali się sami. Wciąż niewiele firm stosuje zabezpieczenia czy formy wsparcia swojej działalności eksportowej. Znikomy odsetek wysyłających swoje ... przedsiębiorstwa, a w szczególności firm małych i średnich, decyduje kilka obszarów: sprzedaż (zamówienia), inwestycje, zatrudnienie, płynność finansowa oraz poziom zadłużenia ...
-
Czy branża budowlana najgorsze ma za sobą?
... dotyczące niewypłacalności są o wiele lepsze. Czy można już stanowczo stwierdzić, że dla całej branży budowlanej zaświeciło słońce? Chyba ... budowlanych w 2015 r. Branża budowlana wreszcie generuje lepsze perspektywy na przyszłość. Wyższa sprzedaż i dynamika produkcji budowlano-montażowej idą w parze z mniejszą liczbą przedsiębiorstw niewypłacalnych. ...
-
Czy reklama behawioralna zepchnie spam do podziemia?
... MŚP. Jakie ma z tego benefity? Po pierwsze – zwiększenie szans na sprzedaż usługi/produktu. Po wykorzystaniu anonimowych danych o zachowaniach i preferencjach internautów w mailingu wzrosty ... wysyłanego na różne adresy – to porażka. Bananem cyfrowej @ są bowiem dane. Czy bowiem warto wysyłać krzepkim miłośnikom kulturystyki ofertę z najnowszymi ...
-
Lubię to i kupuję to? Czy social media sprzedają?
... mediów na aktywność konsumencką. Konsument jest social Wyniki nieopublikowanego jeszcze badania "Lubię to czy Kupuję to" nie pozostawiają właściwie złudzeń - dzisiejszy konsument to osoba aktywnie korzystająca z ... media. Wynika z tego, że media społecznościowe to kanał w znacznym stopniu warunkujący obecnie sprzedaż i sukces biznesowy – informuje ...
-
Firma za granicą? Bać się o rentowność, czy o konkurencję?
... % polskich przedsiębiorców działających na rynkach zagranicznych nie obawia się Brexitu. Odsetek ten, co naturalne, jest nieznacznie mniejszy wśród firm prowadzących sprzedaż w Wielkiej Brytanii (58%) zaś wzrasta wraz z liczbą państw, w których działa przedsiębiorstwo (65% - ponad 6 krajów). Czego obawiają się firmy zaniepokojone Brexitem ...
-
Czy dermokosmetyki będą się sprzedawać?
Czy dermokosmetyki w naszym kraju to rynek, który ma szanse na dynamiczne wzrosty? Z ... czytamy w raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2021”, w ujęciu wartościowym sprzedaż dermokosmetyków ma rosnąć średnio o około 6% rocznie. Po spadkach odnotowanych w 2015 roku, minione 12 miesięcy przywróciło ...
-
Masło czy margaryna? Co wybierają Polacy?
Masło czy margaryna? Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że Polacy szczególnie gustują w pierwszej z opcji. W 2016 roku sprzedaż masła urosła zarówno w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym, co w efekcie dało całemu rynkowi tłuszczów żółtych ponad 2-procentowy wzrost. Masło czy margaryna? Oto jest pytanie. Spora rzesza ...
-
Aplikacje zakupowe. Popularne czy jeszcze nie?
... w aplikacji dotyczy tylko niektórych rozwiązań. Proponowane przez firmy usługi raczej wspierają sprzedaż, niż ją umożliwiają z poziomu urządzeń mobilnych. Mając jednak na uwadze zmiany, ... liderów e-handlu jak OLX.pl (zasięg 17,59%), Allegro (14,16%) czy AliExpress (11,86%). Spośród wymienionych aplikacji, ubiegły rok był zwłaszcza pomyślny dla ...
-
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny?
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny? Z opublikowanego przez Colliers International raportu odnośnie sytuacji w sektorze logistycznym i handlowym pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) wynika, że póki co jest to mało prawdopodobny scenariusz. Prognozy krótko i średnioterminowe dla regionu CEE-6 wskazują, że sprzedaż ...
Tematy: e-commerce, handel tradycyjny -
Sprzedaż B2B bazuje na kredycie kupieckim
... polskich firm. – Wewnętrzne i zewnętrzne ryzyka, które zagrażają polskiej gospodarce, na przykład brak siły roboczej, zwłaszcza w sektorze produkcyjnym i budowlanym, czy skutki Brexitu, mogą w nadchodzących latach spowolnić lub całkowicie zahamować wzrost – zauważa Paweł Szczepankowski, dyrektor zarządzający Atradius w Polsce. Dodatkowo polscy ...
-
Ciągle wygoda czy już ekologia? Trendy na rynku opakowań
... czy relatywnie wysoki udział warzyw i owoców sprzedawanych luzem. Średnie zużycie opakowań w Unii Europejskiej na mieszkańca wynosi ok 180 kg, podczas gdy w Polsce sięga niecałe 160 kg. Krajowa sprzedaż ... mogą one pomagać ograniczyć marnotrawstwo żywności poprzez przedłużanie przydatności do spożycia, czy ze względu na niską wagę przyczyniają się do ...
-
Czy eksport jest w stanie przygotować się na kryzys gospodarczy?
... wieloma polskimi przedsiębiorcami opierającymi swoje biznesy w znacznym stopniu o zagraniczną sprzedaż towarów. Krajowy eksport nie zdradza zbyt wyraźnych obaw o nagłe załamanie gospodarcze ... wszystkim przez gospodarki krajów Dalekiego Wschodu, Azji Południowo-Wschodniej, czy nawet wybranych krajach Afryki. To na tych rynkach przedsiębiorstwa, mające ...
-
Black Friday. Rzeczywiste okazje zakupowe czy triki sprzedawców?
... piątek dodatkowy kod rabatowy, który może wykorzystać w kolejny poniedziałek tylko w sklepie internetowym. Należy oczywiście zastanowić się czy dzięki Black Friday jako konsumenci naprawdę oszczędzamy, czy narażamy się na niepotrzebne wydatki? Nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jak zwykle można jedynie ...
-
Czy biura znikną? Koronawirus i praca zdalna a powierzchnie biurowe
... Warszawie, już ponad 60 proc. powierzchni jest zabezpieczona umowami "przednajmu" czy listami intencyjnymi. Koronawirus przyspieszył również transformację cyfrową np. wzrostu znaczenia ... . Sfinalizowano łącznie 21 transakcji kupna/sprzedaży 38 budynków biurowych. Do największych należały: sprzedaż przez Skanska High Five 4&5 do Credit Suisse (Kraków), ...
-
Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?
... , a wybuch pandemii jedynie przyczynił się do intensyfikacji tego zjawiska. W Polsce szczególnym zainteresowaniem kupujących cieszą się platformy sprzedażowe jak Allegro czy OLX. Pytanie jednak, czy w związku z planowaną w naszym kraju ekspansją Amazona, ich znaczenie na polskim rynku e-commerce nie zacznie drastycznie się kurczyć. A może ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... w zasadzie od początku listopada, Ci drudzy mogą sobie pozwolić na większe zakupy. Należy się także zastanowić, czy dzięki Black Friday jako konsumenci naprawdę oszczędzamy? Czy może narażamy się na niepotrzebne wydatki? Jednoznacznej odpowiedzi oczywiście nie ma. Można jedynie doradzić, żeby starać się ...
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
... luxury" autorstwa Deloitte wynika, że liderem rynku pozostaje francuski koncern LVMH. Czy pandemia zmieniła rynek dóbr luksusowych? Z raportu firmy doradczej Deloitte wynika, ... to właściciel marek takich jak Louis Vuitton czy Marc Jacobs. Francuska spółka Kering SA ma w swoim portfolio marki Gucci czy Saint Laurent. Producenci z TOP 10 wygenerowali ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... motoryzacyjną w naszym kraju. Jeśli porównamy osiągnięty wynik z okresem przedcovidowym, czy z analogicznym kwartałem 2019 roku, to także w takim zestawieniu nastąpił wzrost, ... osiągnęły produkcję sprzedaną na poziomie 25,79 mld złotych (+14,8 proc.). Sprzedaż dwóch pozostałych grup wyniosła odpowiednio: producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - ...
-
Czy można ograniczyć rolę ropy naftowej z Rosji?
... przez sprzedaż ropy naftowej do państw Unii Europejskiej. Środki pozyskane z eksportu ropy służą m.in. ... proc. ropy, to w ostatnim czasie następuje dywersyfikacja dostaw dzięki kontraktom z Arabią Saudyjską, Stanami Zjednoczonymi czy Norwegią – podkreśla Magdalena Maj, kierownik zespołu klimatu i energii w Polskim Instytucie Ekonomicznym. W 2020 r. ...
-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
... sprzedaży bez podawania przyczyny, a przedsiębiorca zobligowany jest zwrócić koszty jego zakupu. Czy polscy kupujący często decydują się na zwrot towaru? Odpowiedzi na to ... oraz tych, którzy nigdy nie odesłali nic z powrotem do e-sklepu zapytano, czy w ciągu bieżącego roku zostawili sobie niezadowalający produkt z e-sklepu. Aż 57 proc. respondentów ...
-
Czy tani węgiel ustabilizuje odmrożone ceny energii?
... aż nadto. Fundacja Instrat w swoim podsumowaniu roku 2023[1] podaje, że w minionym roku sprzedaż węgla spadła o ponad 12 proc. wskutek czego jego zapasy w kraju wzrosły przez ... . Zwłaszcza, że pozytywne sygnały płyną także z giełdy. Cenę energii ureguluje rynek Czy po odmrożeniu z początkiem lipca cen energii możemy spodziewać się wzrostu jej ...
-
Czy warto inwestować w studia biznesowe za granicą?
... bardzo różnych obszarach - począwszy od zarządzania zasobami ludzkimi, przez marketing i sprzedaż, kończąc na finansach i rachunkowości, a nawet analityce danych. Co wyróżnia ... Polek wybiera również inne prestiżowe uczelnie biznesowe, takie jak ESADE w Hiszpanii czy ESSEC we Francji. Jeśli chodzi o kierunki studiów, największą popularnością wśród ...
-
Stare nawyki czy nowe zwyczaje? Jak robimy zakupy online?
... , Intercity, Netflix, e-Bilet, Spotify, Wakacje.pl, Empik, Steam, Uber czy Ryanair.com Zakupy online stały się codzienną praktyką, a częstotliwość zakupów rośnie zarówno ... – na wcześniejsze pozytywne doświadczenia. Mniej istotne okazują się programy lojalnościowe czy dodatkowe ubezpieczenia, choć duże znaczenie mają opinie o firmie, warunki zwrotu ...
-
Czy leki stanieją? Rynek farmaceutyczny już płaci cenę
... , które teraz objęte są cłami sięgającymi nawet 245 proc. To wywiera ogromną presję cenową i podażową na takich producentów jak Teva czy Sandoz, którzy są kluczowymi graczami w tym segmencie. Drugim elementem obecnej polityki farmaceutycznej amerykańskiej administracji jest presja na obniżenie cen leków ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem