-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... kanały online, częściej wybieramy strony typu marketplace – tam najczęściej kupujemy m.in. zabawki, akcesoria sportowe, czy kosmetyki i perfumy. Popularne są także sklepy online znanych marek, które prowadzą również sprzedaż stacjonarną, w których kupujemy elektronikę, ubrania i buty, a także dobra luksusowe – dodaje Bartek Bobczyński. Informacje ...
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
... w Polsce 2020” przeprowadzonego przez ExpertSender, platformę pomagającą zwiększyć sprzedaż dzięki zautomatyzowanym kampaniom internetowym, wynika, że Polacy niechętnie kupują ... wirtualnej. Dzięki nim klienci mogą np. wirtualnie przymierzyć ubrania, dobrać kosmetyki czy sprawdzić, jak wybrany mebel prezentuje się w ich mieszkaniu. Bardzo ciekawym ...
-
Rynek pracy w pandemii. Gorzkie podsumowanie 2020 roku?
... ostatnie 12 miesięcy w takich kategoriach, jak m.in. obsługa klienta, call center, administracja biurowa, administracja IT, programowanie, internet/ecommerce, HR, łańcuch dostaw czy praca fizyczna, a także marketing, reklama i PR. Szczególne wzrosty przyniosła pierwsza fala pandemii – dwukrotnie lub nawet trzykrotnie bardziej aktywni pod ofertami ...
-
7 nieoczywistych skutków epidemii COVID-19
... zanotowała wzrost sprzedaży w kategorii ogród i hobby aż o 1/4. Niemal o 1/5 wzrosła też sprzedaż wyposażenia, AGD, farb i lakierów. Kilkanaście procent więcej pieniędzy wydaliśmy w kasach tej firmy na narzędzia, dekoracje czy akcesoria elektryczne i oświetleniowe. To, że siedząc w domach postanowiliśmy podnieść ich standard potwierdzają też ...
-
Jaki dress code obowiązuje w czasach pracy zdalnej?
... czy siedzibie firmy – przy czym aż 42% „zdecydowanie” mniej. Jak zauważa Michał Kędziora, ekspert mody męskiej i autor bloga Mr Vintage, sytuacja długotrwałej popularności pracy zdalnej przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie odzieżą domową. W ostatnich miesiącach bardzo mocno wzrosła sprzedaż ... gorzej niż w koszuli? Czy jednak praca w domu ...
-
Sektor MŚP woła o pomoc
... biznesów uważa, że należy im się rekompensata utraconych obrotów, zwrot kosztów działalności czy zwrot z ZUS – dodaje. Wsparcie chciałoby dostać 48 proc. ankietowanych mikro, małych i średnich ... bo 40 proc. spodziewało się, że jeszcze w tym roku uda się znacząco zwiększyć sprzedaż, to po marcowym lockdownie takie nadzieje ma już tylko co dziesiąty ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... naruszają systemy zabezpieczeń, aby zdobyć dane uwierzytelniające użytkowników bankowości internetowej czy dotyczące ich kart płatniczych. Pozyskane informacje są następnie z zyskiem ... pozostaje jednak kradzież danych o kartach płatniczych i ich sprzedaż oszustom. Informacje zbierane są przy pomocy specjalistycznego złośliwego oprogramowania ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
... których świadczenie jest wypłacane w razie wystąpienia określonego czynnika (np. suszy czy powodzi). Rozwiązanie to zostało wskazane jako najwyższy priorytet w zakresie ... tym, że 40 proc. ankietowanych spodziewa się zwiększenia inwestycji w bezpośrednią sprzedaż online, na znaczeniu zyskuje też kwestia cyberbezpieczeństwa. Respondenci z Ameryki ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... czy korzysta z usług cyfrowych, a to dlatego, że jest to dostępne. Przed pandemią zakupy spożywcze przez Internet były dostępne tylko w Warszawie. Teraz można ich dokonać na terenie całej Polski. Sklepy, które mają udostępnioną sprzedaż ... Poszczególne sklepy umożliwiały m.in. nowe metody płatności czy nowe metody dostawy, dzięki czemu proces zakupowy ...
-
Coface: w I połowie 2021 roku niewypłacalności w górę o 160 proc. r/r
... spadła dramatycznie, to jednak zmieniły się kanały dystrybucji i upodobania klientów. Boom przeżywał handel elektroniką i AGD, sprzedaż materiałów budowlanych i wykończenia wnętrz. Natomiast wiele firm handlujących odzieżą czy butami stanęło na krawędzi upadłości lub bardzo pogorszyło wyniki. Ciekawa jest również sytuacja w handlu hurtowym. Tutaj ...
-
Ameryka Łacińska szansą polskiego eksportu. Na co uważać?
... pomysłem dla polskich firm z wielu branż – na przykład przemysłu ciężkiego, farmaceutycznego czy spożywczego. Należy mieć jednak świadomość, że jest to często proces długotrwały i ... zagraniczne jest ogromną szansą dla polskich przedsiębiorców na to, aby zrealizować sprzedaż, której nie udało się osiągnąć na rodzimym rynku. Portal Santander Trade ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... wzrostem transakcji w sieci. Część marek zdecydowała się prowadzić sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe (tzw. marketplace). W trakcie pierwszej fali największe wzrosty odnotowały ... rynek zbytu, niższe koszty pracy i szereg bonusów oferowanych przez samorządy czy strefy ekonomiczne. Autorzy opracowania policzyli, że przez ostatnie pięć lat ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
... wiedzy poprzez spotkania branżowe, eventy czy konferencje - mówi Iwo Paliszewski, CEE Marketing & Employer Branding Manager Antal. O badaniu Badanie Antal i Eventory “Spotkania i wydarzenia biznesowe w czasach zmiany” zostało przeprowadzone wśród 316 menedżerów, w tym HR (32%), Marketing i PR (36%) oraz Sprzedaż (32%), metodą CAWI, w dniach ...
-
6 sposobów na Customer Experience w sklepie internetowym
... .com. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy inwestycja w Customer Experience to bardziej rewolucja czy ewolucja? W jakie obszary CX powinny obecnie inwestować sklepy ... , który nie powinien długo zwlekać z odpisaniem klientowi. Firmy stawiające na sprzedaż online powinny posiadać zarówno chatbota, jak pracowników, którego głównym zadaniem będzie obsługa ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
... od dziesiątek lub wręcz setek lat, kiedy nowoczesne sektory, takie jak technologie czy nowe produkty oraz usługi finansowe nie istniały. Przedsiębiorstwa działające w sektorze ... zdarza się więc, że wyjściem z sytuacji jest podział linii biznesowych, czy wręcz sprzedaż firmy, aby uzyskać fundusze na rozwój alternatywnych pomysłów biznesowych – mówi ...
-
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
... najlepszych centrów handlowych? Rynki europejskie notują odbicie, szczególnie jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną. Chociaż wciąż mierzymy się z konsekwencjami COVID-19, to polski ... największych polskich rynkach otwierają się tzw. dark stores, m.in. Glovo, Bolt, Wolt czy Lisek, oferujące ekspresową dostawę nawet do 10 minut - komentuje Anna Wysocka ...
-
Handel 2021 pod znakiem Covid-19
... projektów handlowych w Polsce. Problemem jest jednak niedobór atrakcyjnych obiektów na sprzedaż lub zbyt wysoka cena tych, które są dostępne. Biorąc pod uwagę dane ... podlewania roślin, naturalnych źródeł energii do ogrzewania, perlatory na kranach w łazienkach czy efektywne energetycznie źródła światła. Przy nowych inwestycjach zasady zrównoważonego ...
-
Magazyny z kolejnymi rekordami w 2022 roku?
... sprzedaż online – klienci, którzy zaczęli kupować w ten sposób, utrzymali ten nawyk, co nakręca rozwój infrastruktury, niezbędnej do sprawnej obsługi rosnącej liczby zamówień. Chodzi tu m.in. o magazyny dystrybucyjne czy ... konieczne do magazynowania baterii do samochodów elektrycznych czy innych podzespołów. Warto też zwrócić uwagę na sektor ...
-
Opóźnione płatności to w Polsce norma
... sprzedaż z odroczonym terminem płatności kończyła się dwumiesięcznymi opóźnieniami zapłaty, to o sobie w tym kontekście mówią bardzo pozytywnie. Jedynie 17 proc. przyznaje, że owszem zdarzało im się zwlekać z przelewami. Czy ... pieczęć prewencyjna przystawiona na każdej fakturze, czy to elektronicznej czy papierowej, która informuje, że „Brak ...
-
4 sposoby na organizację dostaw w e-commerce
... samego dnia, a kolejnego klient odbierze paczkę. E-fulfilment – krótszy łańcuch dostaw Czy e-fulfilment jest magicznym sposobem na większą sprzedaż i wyższy zysk w sklepie internetowym? Zdecydowanie – nie. Od operatora logistycznego nie zależą działania marketingowe, oferta sklepu, czy też jakość obsługi klienta. W związku z tym te zadania, które ...
-
Magazyny na Górnym Śląsku: są inwestycje, ale nie brakuje barier
... firmy, rozpoczynające albo poszerzające swoją sprzedaż w internecie. Istotnym sektorem wynajmującym metry magazynowe w regionie są również duże markety oraz dyskonty, z których część również wynajmuje powierzchnię pod działalność e-commerce. W ostatnim roku duże umowy podpisały sieci Auchan, Carrefour, czy SPAR. W regionie bardzo aktywny jest ...
-
Rynek pracy: aż 600 tys. ofert dla specjalistów, kto potrzebny?
... zjawiskom towarzyszyły m.in. wybuch wojny w Ukrainie, rosnąca inflacja, spirala płacowo-cenowa czy niełatwy powrót części firm do biur, czyli zjawiska wpływające tak na całą gospodarkę ... odbijanie się inflacji i rosnących płac na możliwościach rekrutacyjnych części firm czy też wpływ wojny w Ukrainie na klimat inwestycyjny w Polsce. Należy jednak ...
-
Jak i gdzie spędzimy ferie zimowe?
... preferują Polacy na ferie zimowe? Ile najczęściej trwa wyjazd na ferie? Czy podczas zimowych wyjazdów także króluje all inclusive? Egipt, Zjednoczone Emiraty ... cieszą się największym zainteresowaniem w poszczególnych regionach Polski. Tu wyznacznikiem była sprzedaż w podziale na wyloty z lotnisk lokalnych. I tak w przypadku Warszawy (Lotnisko ...
-
Rynek z ponad 1 mln ofert pracy. Kogo szukają pracodawcy?
... hybrydową? Jak duży odsetek firm szukał pracowników legitymujących się kompetencjami cyfrowymi? Czy widełki wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę są już standardem? Jak dużo ofert dotyczyło ... z pandemią, co wpływało na większy ruch w centrach handlowych, a także rosnącą sprzedaż. Na trzecim miejscu uplasowali się pracownicy fizyczni. To grupa, która w ...
-
E-sport: polscy użytkownicy liderami wśród fanów
... przychodów przez sprzedaż dodatków, jak markowych gadżetów. Pozyskanie zaangażowanej widowni, gotowej odpłatnie korzystać z produktów i usług gamingowych jest kluczowe dla dalszego rozwoju rynku. Właściwy balans pomiędzy jakością treści i generowaniem dodatkowych przychodów może skutecznie przesądzić o sukcesie danego produktu czy platformy, gdyż ...
-
Uwaga na greenwashing. Jak nie nabrać się na "zielone kłamstwa"?
... niezrozumiałych dla konsumentów, określeń specjalnie stworzonych na potrzeby danej usługi, czy produktu. Często celowy brak precyzji w opisach. Brak dowodów potwierdzających ... rozpoznawalne i nagradzane przez konsumentów oraz będą mogły zwiększyć swoją sprzedaż - zamiast zmagać się z nieuczciwą konkurencją. Natomiast kary za nieprzestrzeganie ...
-
Rekordowa ilość niewypłacalności w Polsce
... roku? W których sektorach odnotowano największe wzrosty pod względem niewypłacalności? Czy istnieją jeszcze bezpieczne branże? Zaskakująco wysokie tempo wzrostu liczby niewypłacalności ... się też niewypłacalne firmy kurierskie (koniec pandemii i koniunktury na sprzedaż internetową?). W transporcie dodatkowo oprócz czynników makroekonomicznych (jak pw. ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... – ponad rok, a „solera gran reserva” – przynajmniej 3 lata. Polska także ma swoje specjały Czy wiecie, że 13 stycznia nieoficjalnie obchodzone jest święto Polskiej Wódki? W tym dniu ... . - Dobra renoma może z kolei przekładać się nie tylko na wyższą sprzedaż danego napoju. Konsekwencją może być nawet przyciąganie do Polski turystów, którzy chcieliby ...
-
Ponad połowa majątku miliarderów to nieruchomości
... ). Te wyniki byłby ponadto jeszcze większe gdyby uwzględnić też inwestycje w obligacje, akcje czy udziały w firmach działających na rynku nieruchomości. I choć wiadomo, że takie papiery ... tym doświadczeniem wraz ze wspólnikiem kupili działkę i zbudowali pierwszą nieruchomość na sprzedaż. Na tym się nie skończyło, bo wg informacji publikowanych przez ...
-
Sztuczna inteligencja w polskich firmach. Ciągle niewykorzystany potencjał?
... aplikacji w naszych telefonach, z których korzystamy na co dzień w komunikacji z bankami czy też sklepami internetowymi. Walka o pracownika mocno przyczynia się do coraz ... z obsługą klienta, z kolei odpowiednio 45% i 43% firm będzie stawiać na sprzedaż i marketing. Firmy z sektora life sciences przodują też pod względem planów digitalizacji obszaru ...
Tematy: nowe technologie, sztuczna inteligencja, chmura, blockchain, metawersum, rozwój firmy, ChatGPT, CRM, ERP -
Najczęstsze cyberataki: pora na kradzież danych z szantażem w tle
... naruszenia danych stron trzecich, złośliwe oprogramowanie przechwytujące informacje, takie jak Redline, czy kampanie phishingowe. Jest to szczególnie możliwe, jeśli pracownicy ponownie ... kim należy się kontaktować w takich sytuacjach, aby ustalić, czy zdarzenie było awarią, czy stanowiło część cyberataku. Zespół Cisco Talos zaleca wyłączenie dostępu ...
-
Social media: słupy z ogłoszeniami o pracę?
... blisko 1000 respondentów z różnych pokoleń pokazuje, że profesjonaliści chętnie korzystają z kanałów społecznościowych jako dodatkowego źródła ofert pracy oraz informacji o pracodawcach. Czy wspierasz swoje poszukiwania pracy mediami społecznościowymi? Tak - 75% Nie - 25% Źródło: badanie Hays Poland, lipiec-sierpień 2023 JUŻ NIE TYLKO PORTALE ...
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
... przeanalizować produkty najczęściej dodawane do koszyka oraz zweryfikować nagrania sesji czy mapy ciepła. Drugim niezbędnym krokiem podczas przygotowań do strategii ... o miejscu aktualnego przebywania odbiorców, nie tylko przedstawisz im spersonalizowane komunikaty czy grafiki, ale też zaprezentujesz oferty, którymi będą szczególnie zainteresowani. ...
-
Świąteczne zakupy online. Jak odróżnić oszustwo od dobrej oferty?
... lub e-maile promujące sprzedaż towarów, które okazują się podrobionymi produktami, fałszywe aplikacje, które rzekomo mają dać użytkownikom dostęp do najlepszych ofert, ankiety, prezenty, konkursy i strony internetowe lub aplikacje podszywające się pod istniejące platformy (w przypadku stron należy sprawdzić uważnie, czy użytkownik nie ma ...
-
Trendy w e-commerce 2024
... te szybkie zmiany, platformy oraz sklepy internetowe poszukują rozwiązań wspierających sprzedaż, co prowadzi do pojawienia się nowych trendów w e-handlu. Jakie tendencje ... roku 2024 w e-handlu dominować będą takie zagadnienia jak sztuczna inteligencja czy handel transgraniczny - mówi Julia Maciejewska, szefowa Marketingu i Upsell w IdoSell. AI i ...