-
Idealny szef istnieje! Jaki jest?
Szef doskonały to marzenie wielu pracowników. Okazuje się, że wcale niemała grupa Polaków z takim właśnie przełożonym ma do czynienia - z badania LiveCareer Polska wynika, że posiadanie świetnego szefa deklaruje aż 53% z nas. Rezultaty przeprowadzonej ankiety kreują interesujący obraz idealnego menedżera, wskazując jednocześnie elementy, nad ...
-
Pandemia nie zwiększa popytu na ubezpieczenia online
Na kupno ubezpieczenia online decyduje się 39 proc. Polaków. Pozostali preferują bardziej tradycyjne formy zakupu - dowodzi badanie zlecone ARC Rynek i Opinia przez UNIQA Polska. Można byłoby się spodziewać, że w dobie zagrożenia koronawirusem internetowy kanał sprzedaży polis będzie mocno zyskiwać na znaczeniu. Tymczasem tak się nie dzieje - ...
-
Handel międzynarodowy po pandemii. Chiny stracą na znaczeniu?
Zmniejszenie importu dóbr finalnych i usług z Chin oraz chińskich półproduktów i zastąpienie ich dostawami z innych krajów to jeden z możliwych, postpandemicznych scenariuszy. Polski Instytut Ekonomiczny szacuje, że wycofanie części produkcji z Chin mogłoby uszczuplić PKB Państwa Środka o 1,64 proc., zwiększając jednocześnie wartość dodaną ...
-
Kreatywność i kapitał intelektualny napędzają 1/6 polskiej gospodarki
Dane zaprezentowane w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego wyraźnie wskazują na rosnącą w naszym kraju rolę gospodarki kreatywnej. W 2018 roku odpowiadała ona za 6,3 proc. wartości dodanej w Polsce, a przeciętne zarobki jej pracowników były o 30 proc. wyższe aniżeli ówczesna średnia krajowa. Istotne dla polskiej gospodarki znaczenie ma ...
-
Pandemia: Polacy nie planują oszczędności i ograniczają życie kulturalne
57 proc. Polaków nie zauważa, aby wybuch pandemii cokolwiek zmienił w ich finansach, a 71 proc. uważa swoją obecną sytuację finansową za dobrą. Mimo to, w porównaniu z końcem lipca, o 8 p.p. zmniejszył się odsetek osób dostrzegających możliwość poczynienia jakichkolwiek oszczędności w kolejnych miesiącach. Dziś takie prawdopodobieństwo dostrzega ...
-
Wojna w Ukrainie: czy obawy nas zmieniają?
Wyniki najnowszego, ogólnopolskiego badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie Procontent Communication potwierdzają, że wojna w Ukrainie wzbudza wśród Polaków spore obawy. Największe z nich dotyczą podwyżek cen żywności, ale kwestii, na które wskazują badani jest znacznie więcej. Oto, do jakich wniosków prowadzi raport "Czego Polacy ...
-
System kaucyjny? Polacy są na tak
Polakom podoba się pomysł wprowadzenia w Polsce systemu kaucyjnego. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że popiera go aż 88% Polaków. Jednak swoją decyzję o korzystaniu z systemu kaucyjnego badani uzależniają od dwóch czynników - miejsca oddawania opakowań oraz opłacalności. W badaniu ARC Rynek i Opinia przeciwko ...
-
Strefy czystego transportu: co o nich wiemy i sądzimy?
Ujrzała światło kolejna, 6. już edycja Barometru Nowej Mobilności 2022/23. Opracowanie Polskie Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych to szeroko zakrojona charakterystyka podejścia Polaków do kwestii związanych z elektromobilnością. Wniosków z badania było na tyle dużo, że te, które nie znalazły dla siebie miejsca w zasadniczym wydaniu Barometru ...
-
Pracownicy z Ukrainy doceniają warunki zatrudnienia w Polsce
94 proc. pracowników z Ukrainy docenia warunki zatrudnienia w Polsce - wynika z badania "Kierunek Polska. Pracownicy z Ukrainy na polskim rynku pracy", zrealizowanego przez Randstad we współpracy z pracownią SW Research. Ponad połowa badanych chce pracować w naszym kraju także w przyszłości. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakich powodów Polska ...
-
Co trzeci pracownik ma zaległy urlop
34 proc. Polaków ma zaległy urlop wypoczynkowy - wynika z 52. edycji badania Monitor Rynku Pracy przeprowadzanego przez Instytut Badawczy Randstad i Instytut Badań Pollster. Mimo ewidentnych problemów z work life balance, Polacy mają satysfakcję z wykonywanej pracy. Jakie jeszcze wnioski płyną z najnowszego badania? Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
REIT-y na inflację. Dlaczego nie inwestujemy w nieruchomości komercyjne?
Polacy chcą inwestować w nieruchomości. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w 2022 roku 70 proc. mieszkań kupiono inwestycyjnie. Inaczej jest w przypadku obiektów komercyjnych, gdzie udział polskiego kapitału wynosi niecałe 2 proc. - wynika z danych CBRE. To znacznie mniej niż w innych krajach regionu. W Czechach i w Niemczech lokalni ...
-
Jaki mamy stosunek do NATO?
Z okazji 25. rocznicy wstąpienia Polski do NATO firma Ipsos zapytała Polki i Polaków o ich stosunek do Sojuszu Północnoatlantyckiego. Okazało się, że około 90% badanych myśli o NATO pozytywnie. Jakie jeszcze wnioski płyną z tego badania? Wyniki badania Ipsos przeprowadzone z okazji 25. rocznicy wstąpienia Polski do NATO pokazują, że 92% ...
-
Ukraińcy w Polsce: świadczenia rodzinne tylko dla wybranych
Nadchodzący rok szkolny to sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się sytuacji dzieci i rodziców z Ukrainy. Zadania tego podjęła się Grupa Progres. Przeprowadzone przez nią badanie wskazuje, że większość, bo 76 proc. Ukraińców zamieszkujących i pracujących w Polsce wysyła swoje dzieci do polskiej szkoły. Pozostali zdają się na naukę zdalną w szkole ...
-
Polacy ocenili system edukacji w Polsce. Nie jest dobrze?
Rozpoczęcie nowego roku szkolnego i zbliżająca się inauguracja roku akademickiego to sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się opiniom Polaków na temat polskiego systemu edukacji. Badanie zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna wskazuje, że zdania w tej kwestii są dość mocno zróżnicowane, a grono osób formułujących dobre oceny nie ...
-
Najbardziej rozpoznawalne polskie marki odzieżowe, wśród nich...Zara
Firma Kondo&Partners Consulting opublikowała wyniki zrealizowanego u schyłku minionego roku badania poświęconego rozpoznawalności polskich marek odzieżowych. Komu udało się na stałe zagościć w świadomości polskich konsumentów? Co przesądza o tym, że dany brand postrzegany jest jako polski – rodzimy założyciel czy nadwiślańska produkcja? Odpowiedzi ...
-
Polski internet w I kwartale 2025 r.
Polscy internauci spędzają w sieci średnio 3 godziny i 46 minut dziennie i najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych. Najbardziej popularną kategorią tematyczną jest Kultura i Rozrywka. To niektóre wnioski z raportu "Polski internet w I kwartale 2025 r." opracowanego przez Polskie Badania Internetu (PBI) na podstawie badania Mediapanel, ...
-
Przedsiębiorcy z sektora MŚP: sprytni pracusie czy kombinatorzy?
Z najnowszego raportu Santander Leasing Polska wyłania się złożony portret polskiego sektora MŚP, czyli filara krajowej gospodarki. Okazuje się, że wprawdzie doceniamy jego rolę i determinację, to jednocześnie jednak mali i średni przedsiębiorcy nadal zmagają się z licznymi przeszkodami – od biurokracji, przez obciążające daniny, po krzywdzące ...
-
Polskie firmy a jakość danych
Z badania przeprowadzonego przez redakcję Computerworld i SAS Institute wśród przedstawicieli dużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wynika, że w przypadku większości organizacji jakość danych wykorzystywanych do realizacji celów biznesowych nie jest zadowalająca. Jedynie 9% badanych firm potwierdziło, że ich dane są rzetelne, aktualne i ...
-
Raporty CSR 2013
„Raportowanie CSR – Ankieta KPMG. Edycja 2013” jest ósmą edycją badania, które przeprowadza KPMG nt. raportowania CSR od 1993 roku. Tegoroczne badanie uwzględnia dane pozyskane z 4100 przedsiębiorstw z 41 krajów. Po raz pierwszy w badaniu uwzględnione zostały dane z polskich spółek. Raportować czy nie? „Przedsiębiorstwa nie powinny dłużej zadawać ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
Co czwarty Polak przyznaje, że spotkał się z próbą wyłudzenia jego danych. Oszuści podający się za pracowników banku prosili telefonicznie o podanie numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niestety prawie 20 proc. osób mogło podać takie informacje osobom trzecim - wynika z badania serwisu ...
-
Internet w Polsce - III 2003
Według badania interbus - przeprowadzonego przez TNS OBOP w marcu 2003 - cztery najczęściej wymieniane przez internautów witryny to Onet, Wirtualna Polska, Interia oraz Gazeta. Również w kategorii "korzystanie w ostatnim miesiącu" (tj. w miesiącu poprzedzającym badanie) w pierwszej czwórce znalazły się: Onet, Wirtualna Polska, Interia i Gazeta. 32 ...
Tematy: badania interneutów, interbus -
25 tys osób badanych w PBI
Największe jak dotychczas badanie użytkowników sieci Internet w Polsce, znane także pod nazwą Polskie Badanie Internetu, obejmuje już ponad 25 tysięcy osób. Wypełnili oni ankiety rekrutacyjne i zainstalowali specjalnie przygotowaną aplikację netPanel, dzięki której możliwe jest pozyskiwanie danych na temat zachowań polskich użytkowników Sieci. Tak ...
-
Europa krytykuje Busha
W ciągu ostatniego roku zmalało poparcie Europejczyków dla polityki zagranicznej George'a Busha - wynika z raportu "Transatlantic Trends 2003" *, który powstał w oparciu o badanie zrealizowane w kilku krajach europejskich oraz w USA przez firmę TNS (w Polsce TNS OBOP). Według danych z raportu decyzje amerykańskiego przywódcy cieszą się natomiast ...
Tematy: bush -
Trendy w polskiej bankowości
Instytut Ipsos przeprowadził badanie dotyczące obecnej i przyszłej sytuacji banków w Polsce. Badanie przeprowadzono na zlecenie firm IBM Polska oraz Eontec Central Europe. Firma Eontec jest dostarczycielem systemów informa-tycznych oraz kompleksowych rozwiązań systemowych dla banków. W wywiadach brali udział przedstawiciele kluczowych ...
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004
Według raportu "Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004" wydanego w pierwszych dniach września przez firmę PMR, polski rynek telekomunikacyjny w 2004 r. zwiększy swoją wartość o 13%. W latach 2005-2007 wzrost będzie kontynuowany, przede wszystkim dzięki dynamicznemu rozwojowi telefonii komórkowej oraz sektora transmisji danych i szerokopasmowego ...
-
Polskie sklepy internetowe
Janmedia Interactive w październiku przeprowadziła badania funkcjonalności polskich sklepów internetowych. Firma o międzynarodowym charakterze w ten sposób postanowiła zbadać polski rynek, na którym również oferuje swoje usługi. Przeprowadzono badania ilościowe i jakościowe a ich wyniki stały się podstawą do stworzenia raportu. Raport z badania ...
-
Ukryta reklama w mediach
Polacy dostrzegają problem ukrywanej reklamy w mediach - wynika z pierwszych badań przeprowadzonych w ramach kampanii "Czyste Informacje". Ponad połowa badanych przyznaje, że często ma poczucie, iż niektóre treści przedstawiane w mediach są ukrytą reklamą. Polacy nie akceptują nieetycznych praktyk w mediach. Jednocześnie badani deklarują wysoki ...
-
Fiat największym reklamodawcą
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w grudniu firma Fiat Auto Poland - informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor. Fiat Auto Poland został również liderem zestawienia motoryzacyjnych wydatków reklamowych za cały 2004 rok. ...
-
Internet w Polsce
Obecnie co trzeci Polak ma dostęp do Internetu, zaś co czwarty jest internautą - wynika z badania TNS Interbus, realizowanego przez TNS OBOP. Wyniki tego badania obrazują, jak Internet staje się medium powszechnie wykorzystywanym przez Polaków. Od roku 2000 do końca 2004 odsetek Polaków mających dostęp do Internetu wzrósł z 19% do 33%. Przez cały ...
-
Fiat najlepiej znaną marką
Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że wieloletni okres, kiedy dla Polaków dostępna była głównie jedna marka samochodów, odcisnął trwały ślad w sposobie postrzegania rynku samochodowego. W rankingu popularności prowadzi niezmiennie Fiat. Co ciekawe, na trzecim miejscu wskazywany jest ...
-
Badanie "Popyt na usługi"
Polska wraz z Danią, Finlandią, Litwą, Łotwą, Niemcami, Słowenią oraz Szwecją przy koordynacji Eurostatu podjęły się przygotowania i przeprowadzenia badania europejskiego "Popyt na usługi", które pozwoli odpowiedzieć na pytania odnośnie zapotrzebowania przedsiębiorstw na wybrane rodzaje usług, dostarczy informacji na temat kierunków pozyskiwania ...
-
Samochód zmieniamy co 5 lat
Posiadane obecnie przez Polaków samochody osobowe znajdują się w ich dyspozycji średnio od czterech i pół roku - wynika z badania TNS OBOP. Ponad 70% aut w Pol-sce - nowych i używanych - zostało zakupionych przez ich aktualnych właścicieli po 1999 roku. Jednocześnie po pięciu latach używania samochodu wielu właścicieli po-dejmuje decyzję o jego ...
-
Rynek wewnętrzny 2004
Obserwując stan rozwoju sektora usług w Polsce, widzimy wzrost znaczenia działalności usługowych w gospodarce krajowej. W 2003 roku sektor usług wytworzył w Polsce prawie 66% wartości dodanej całej gospodarki, dając miejsca pracy dla ponad 55% pracujących w całej gospodarce. Od 1995 do 2003 roku udział sektora usług w tworzeniu wartości dodanej i ...
-
Wyborcze reklamy w TV 2005
Stacje telewizyjne w Polsce - od 1 marca do 7 września br. - zarobiły na kampanii wyborczej ponad 17 mln zł (według danych cennikowych stacji). W tym czasie wyemitowały 1202 spoty reklamowe partii politycznych oraz kandydatów na prezydenta. 375 z nich należało do PiS, 255 do PO, 213 do LPR, 90 do PSL a 55 do SLD - wynika z danych TNS OBOP. ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2005
W lipcu z rynku pracy dochodziły optymistyczne sygnały. Według danych GUS-u spadła stopa bezrobocia i wyniosła 17,9%. Spadek jest widoczny zarówno w stosunku do czerwca br. kiedy to bezrobocie w Polsce wyniosło 18%, jak i do analogicznego okresu sprzed roku: w lipcu 2004 stopa bezrobocia kształtowała się na poziomie 19,3%. Liczba zarejestrowanych ...