-
Jan Kowalski: człowiek oszczędny czy hedonista?
W czasach, gdy sklepowe półki wręcz uginają się od towarów, a wokół szaleje konsumpcjonizm, o wydawanie gotówki nie jest trudno. Czy Polacy są rozrzutnymi konsumentami o hedonistycznych zapędach, czy też raczej cechuje nas powściągliwość i skłonność do oszczędzania? Na te pytania próbują odpowiedzieć autorzy badania „Barometr hedoniści i oszczędni ...
-
Płacenie rachunków: obowiązek, o którym zapominamy
Płacenie rachunków z pewnością nie należy do miłych czynności – nic więc dziwnego, że wielu z nas zdarza się o tym zapomnieć. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu bm.pl, aż 40% Polaków nie płaci należności w terminie. Niektórym brakuje pieniędzy, inni gubią rachunki, a jeszcze inni… zwyczajnie tego nie lubią. Rachunki? Nie, ...
-
CFO prognozują dobrą koniunkturę
Wśród polskich CFO panuje optymizm. Badanie zrealizowane przez Grant Thornton i Euler Hermes dowodzi, że dyrektorzy finansowi są zadowoleni z gospodarczych realiów, wierzą w silny popyt, chcą inwestować i zatrudniać nowych pracowników. Zdaniem CFO przepytanych na potrzeby badania zrealizowanego w ramach projektu „Dyrektor Finansowy Roku”, obecnie ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2015
Wraz z nadejściem roku szkolnego nastroje Polaków wyraźnie osłabły - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w dziewiątym miesiącu tego roku zarówno bieżące jak i wyprzedzające wskaźniki ufności konsumenckiej były gorsze niż przed miesiącem. Wyjątkiem okazały się tu ocena możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów ...
-
Rosną wydatki w e-commerce
Polacy pokochali zakupy internetowe i są gotowi przeznaczać na nie coraz więcej pieniędzy. Zamiar zwiększenia wydatków w e-sklepach formułuje 25% respondentów badania zrealizowanego przez Gemius. Częściej są to mężczyźni i osoby w wieku 35–49 lat. Jak wynika z najświeższego raportu przygotowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej przez Gemius, w ...
-
Rynek ubezpieczeń w Polsce na przestrzeni 10 lat
Ze względu na stosunkowo krótki okres rozwoju (po 1989 r.) i ograniczenia dochodowe klientów, polski rynek ubezpieczeń nie jest tak rozwinięty, jak jego odpowiedniki w krajach Europy Zachodniej. Trzeba jednak odnotować, że w ostatnich latach był widoczny spory postęp. Zgodnie z danymi organizacji Insurance Europe, mieliśmy do czynienia z ...
-
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw II kw. 2015
Narodowy Bank Polski przedstawił najnowszą odsłonę cokwartalnego raportu poświęconego sytuacji finansowej sektora przedsiębiorstw. Ostatnie dane i analizy dotyczą II kwartału bieżącego roku i wskazują m.in. że w analizowanym okresie mieliśmy do czynienia ze wzrostem odsetka firm, które wykazywały się rentownością. Jednocześnie jednak ogólna ...
-
Programy lojalnościowe: jeden to za mało
Niespełna połowa Polaków przebadanych na potrzeby Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia przyznaje, że korzysta z programów lojalnościowych. Wśród najważniejszych korzyści płynących z takiego uczestnictwa wymieniana jest możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami. Konsumenci widzą także i wady - najczęściej wskazywaną jest niska ...
-
Kaspersky Internet Security – multi-device 2016 oraz Anti-Virus 2016
Kaspersky Lab informuje o wprowadzeniu na polski rynek nowych wersji aplikacji przeznaczonych dla użytkowników domowych: Kaspersky Internet Security – multi-device 2016 oraz Kaspersky Anti-Virus 2016. W nowych produktach Kaspersky Lab stawia m.in. na zwiększenie ochrony prywatności użytkowników poprzez wprowadzenie takich funkcji jak monitorowanie ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 40/2015
Chiny przestają być atrakcyjnym miejscem do budowy fabryk. HSM, producent urządzeń do niszczenia dokumentów i nośników danych, stara się utrzymać swój potencjał w Europie, na czym korzystają także polscy dostawcy podzespołów do niszczarek tej firmy. Według Eurostatu (urząd statystyczny Unii Europejskiej) stopa bezrobocia w strefie euro w sierpniu ...
-
Emigracja z Polski 2004-2014
Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące migracji zagranicznych na przestrzeni lat 2004 -2014. Z opracowania wynika m.in., że w 2014 roku poza granicami ojczyzny przebywało o 5,6% Polaków więcej niż w roku poprzednim. Zdecydowana większość z nich zdecydowała się na wyjazd do Wielkiej Brytanii. Na kolejnych pozycjach uplasowały się ...
-
Smartfony i tablety zastąpią laptopy?
Komputery są wyjątkowym przykładem rozwoju technologii i nieustannej miniaturyzacji sprzętów. Ich prototypy miały rozmiar całych pomieszczeń i z upływem lat stawały się coraz bardziej kompaktowe, by mogły trafić do domów konsumentów. Kolejnym krokiem było zdetronizowanie stacjonarnych pecetów przez mniejsze i przystosowane do swobodnego ...
-
Firmy ubezpieczeniowe nieprzygotowane do cyfryzacji?
Najnowsze technologie cyfrowe szturmem wkroczyły do większości branż. Okazuje się jednak, że w niektórych przypadkach na cyfryzację jest jeszcze za wcześnie. Z badania zrealizowanego przez firmę doradczą Bain & Company wynika np., że nie są na nią jeszcze gotowe firmy ubezpieczeniowe. Na polskim gruncie z problemami z wdrożeniem nowych technologii ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych III kw. 2015
Międzynarodowa firma doradcza JLL podsumowała III kwartał br. na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Okazuje się, że pod względem otwarć nowych obiektów badany okres okazał się dość spokojny. Podaż podskoczyła o nieco ponad 106 tys. mkw., z czego niemal połowa przypadła na łódzkie centrum handlowe Sukcesja. Patrząc na plany deweloperów, można ...
-
W e-commerce liczy się głównie cena
Cena oraz wiarygodność sklepu to dwa najważniejsze czynniki, które bierzemy pod uwagę decydując się na zakupy u tego, a nie innego e-sprzedawcy. Okazuje się również, że klienci dość często rezygnują z zakupów, jeżeli okaże się, że transakcji nie można sfinalizować poprzez dogodną dla nich formą płatności - takiej odpowiedzi udzielił co czwarty ...
-
Fakty, analizy, wiadomości lokalne. Tego szukamy w Internecie
W internecie poszukujemy przede wszystkim bieżących niusów, ale chętnie widzielibyśmy je opatrzone krótką analizą lub komentarzem autora. Największa grupa internautów (8 na 10) wertuje strony internetowe w poszukiwaniu wiadomości lokalnych, opisujących życie i wydarzenia na terenie regionu, który zamieszkują. Najbardziej wiarygodnym źródłem dla ...
-
Polscy nauczyciele coraz starsi i lepiej wykształceni
Dzień Edukacji Narodowej to dobra okazja, aby rzucić oko na polskie grono pedagogiczne. Pewną pomocą mogą w tym być badania zrealizowane przez firmę VULCAN, z których wynika m.in., że średnia wieku nauczycieli wzrasta nieustająco już od 5 lat. Ciągle jednak daleko im do wieku emerytalnego, co powoduje, że etatów dla młodych absolwentów kierunków ...
-
Imigranci w Polsce: pracodawcy na "tak", pracownicy na "nie"
Polscy pracodawcy nie mają nic przeciwko zatrudnianiu obcokrajowców. Wręcz przeciwnie - ze względu na coraz częściej pojawiające się braki kadrowe są wręcz przychylni przybyszom z zagranicy. Co innego pracownicy. Z badania zrealizowanego przez Work Service S.A. wynika, że niemal połowa z nich z niechęcią podchodzi do zjawiska imigrantów, a 38% ...
-
Ewa Kopacz vs Beata Szydło: internauci bezlitośni
Na polityczne starcie kandydatek na fotel premiera internauci wyczekiwali z przejęciem już od momentu podania informacji do wiadomości publicznej. W ciągu ostatnich dni, w okresie od 16 do 20 października w odniesieniu do hasła „debata” pojawiło się ponad 53 tys. informacji, z czego prawie 31 tys. w dniu samej debaty przedwyborczej – 19 ...
Tematy: Ewa Kopacz, Beata Szydło, debata, wybory 2015, wybory parlamentarne, PiS, PO, monitoring mediów -
Wydawnictwa literackie i ich wizerunek w mediach
Na rynku wydawniczym w centrum uwagi jest przede wszystkim książka i jej autor. Wydawnictwo literackie natomiast, które umożliwia wydostanie się treści z przysłowiowej ‘szuflady’, stoi nieco w cieniu za głównymi bohaterami. Analiza przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów wskazuje jednak, że być może trzeba będzie obalić tę tezę. Na ...
-
Polskie przedsiębiorstwa coraz bardziej dojrzałe zakupowo
Polskie organizacje stopniowo odchodzą od transakcyjnej realizacji zamówień na rzecz partnerstwa strategicznego i generowania wartości dodanej poprzez zakupy. Z raportu KPMG wynika jednak, że ok. 75% jest nadal na dość wczesnym lub średnim etapie dojrzałości zakupowej. Największy odsetek dojrzałych zakupowo organizacji zadeklarowali ...
-
Dlaczego wystawiamy opinie o sklepach internetowych?
Jak w wynika z badania zrealizowanego przez Opineo.pl, do pisania opinii polscy konsumenci zasiadają przeważnie wieczorem. Ich wypowiedzi mają do nawet 20 tysięcy znaków, a główną motywacją do ich sformułowania są przeważnie prośby ze strony kupującego. Zarówno w przypadku negatywnych, jak i pozytywnych komentarzy, główną intencją piszących jest - ...
-
Bezrobocie w Polsce IX 2015
Dobre wieści z rynku pracy. Jak wynika z najświeższych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, we wrześniu doświadczyliśmy kolejnego spadku liczby osób pozostających bez zatrudnienia. Największą stopę bezrobocia, niemal tradycyjnie, odnotowano w województwie warmińsko-mazurskim, najniższą - w wielkopolskim. W urzędach pracy pojawiło ...
-
Monitor Rynku Pracy X 2015
Najnowsza, 21 już fala realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad Monitora Rynku Pracy pokazuje, że sytuacja na rynku jest obecnie bardzo dynamiczna. Przede wszystkim dość mocno zarysowuje się wysoka fluktuacja kadr, a także otwartość pracowników na zmiany. Badanie uwidoczniło również ciemną stronę polskiego rynku pracy - pomimo wielu zabiegów ...
-
Sieci apteczne to nie kapitał zagraniczny
Działające na rodzimym rynku sieci apteczne to przede wszystkim zagraniczny kapitał? Nie. Kłam temu stwierdzeniu zadają dane płynące ze wspólnego raportu Konfederacji Lewiatan, Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET oraz firmy PharmaExpert, z których wynika, że znakomita większość z 330 sieci aptecznych posiadających 5 lub więcej aptek to ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. III kw. 2015
Zgodnie z danymi firmy doradczej Cushman & Wakefield, w trzecim kwartale 2015 r. wartość transakcji inwestycyjnych na rynkach nieruchomości komercyjnych Europy Środkowej wyniosła 1,8 mld euro, czyli niemal 1 mld euro więcej niż w poprzednim kwartale. Od początku roku zainwestowano 4,16 mld zł. Uwaga inwestorów zagranicznych skupia się głównie na ...
-
1/3 Polaków chętnie zapłaci za sprzątanie
Okazuje się, że obowiązkami domowymi chętnie podzielilibyśmy się z inną osobą i to nawet gdyby miało się to wiązać z koniecznością zapłacenia za tę usługę. Z badania zrealizowanego przez serwis płatności automatycznych bm.pl wynika, że gotowych zapłacić za pomoc w codziennych obowiązkach jest 1/3 Polaków, z czego 64% najbardziej nie lubi ...
-
Bitdefender 2016 w polskiej wersji językowej
4 listopada na polskim rynku zadebiutuje najnowsza wersja oprogramowania Bitdefender 2016. Dzięki ulepszonej technologii maszynowego uczenia się Bitdefender błyskawicznie zidentyfikuje nowe zagrożenia. Behawioralna Detekcja Ransomware uniemożliwi próby zablokowania danych użytkownika, a nowa konsola Bitdefender Central ułatwi zarządzanie i zapewni ...
-
E-mail marketing w Polsce 2015
Już po raz dwunasty SARE przyjrzał się wykorzystaniu poczty e-mail w Polsce oraz roli, jaką posiada obecnie e-mail marketing. W tym celu przebadano ponad 2000 osób. Ich odpowiedzi zdają się potwierdzać obecne na rynku trendy, ale bywają również dość zaskakujące. Cyklicznie realizowany raport SARE to opracowanie dające obraz dominujących tendencji ...
-
Jak wygląda informatyzacja sektora MSP?
Druga fala badań przeprowadzonych w ramach cyklu raportów Orange Insights poświęcona została podejściu polskiego biznesu do informatyzacji. Tym razem małe i średnie przedsiębiorstwa zostały zapytane m.in. o najważniejsze tendencje, stan zaplecza informatycznego oraz zabezpieczenia IT. Poniżej prezentujemy kluczowe wnioski z badania. W bieżącej ...
-
Polski internet o "Spectre"
Do oficjalnej polskiej premiery filmu o przygodach najpopularniejszego szpiega zostało zaledwie kilka dni, ale gorące internetowe dyskusje na jego temat trwają już od dłuższego czasu. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w odniesieniu do hasła „James Bond” w internecie i social mediach, w ciągu roku pojawiło się ponad 7000 wzmianek, z ...
-
Polscy internauci a apteki internetowe
"Apteki wśród polskich internautów 2015". Pod tym tytułem kryje się najnowszy raport z badania zrealizowanego przez IRCenter we współpracy z LeadR, PricePanoramą oraz SpicyMobile. Jego twórcy przyjrzeli się m.in. zwyczajom klientów aptek internetowych. Z ich analizy wynika np., że kupującymi znacznie częściej są kobiety. Jak już wspomniano we ...
-
7 grzechów głównych internauty
W ciągu zaledwie 10 lat, liczba internautów w Polsce wzrosła, aż o 43 procent. Niestety, duża część użytkowników sieci nie zważa na swoje bezpieczeństwo, będąc nieświadoma potencjalnych zagrożeń. Lekkomyślne udostępnianie danych osobowych, ustawianie łatwych do złamania haseł, otwieranie nieznanych linków – to tylko niektóre grzechy, wyliczają ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2015
Dane Ministerstwa Sprawiedliwości pokazują, że utrzymuje się zainteresowanie Polaków upadłością konsumencką. W ciągu 9 miesięcy działania nowego, zliberalizowanego prawa dotyczącego upadłości konsumenckiej do sądów wpłynęły 3 892 wnioski. Sądy ogłosiły upadłość w 1 334 przypadkach. Z badań wynika, że najwięcej wniosków składają osoby tuż po ...
-
Apteki internetowe wygrywają cenami
Prezentujemy kolejną odsłonę wyników badania "Apteki wśród polskich internautów 2015" - wspólnego projektu IRCenter, LeadR, PricePanoramy oraz SpicyMobile. Tym razem możemy dowiedzieć się m.in., że czynnikiem, który przeważnie przesądza o wyborze apteki internetowej a nie stacjonarnej, jest cena. IRCenter opublikowała właśnie drugie już wyniki ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei