-
Zachowania konsumentów: codzienne zakupy Polaków
Jak prezentują się zachowania konsumentów w zakresie codziennych zakupów? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała firma Gemius/PBI. Jej badanie dowodzi, że tego rodzaju aktywność dotyczy aż 15 394 063 polskich internautów. Jeśli porównać tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okaże się, że jest to przeszło 40% dorosłych Polaków. Codzienne zakupy domeną 8 ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 18/2019
Słabe dane o sprzedaży detalicznej z Niemiec mogą być następstwem terminu Świąt Wielkanocnych. Fed powstrzymuje dolara przed spadkami. Złoty korzysta z poprawy indeksu PMI w Polsce, ale sam opis wskaźnika nie jest szczególnie optymistyczny. Euro blisko granicy 4,28 zł. Najważniejsze dane makro (czas CET - środkowoeuropejski). Szacunki danych makro ...
-
Inżynierowie liderami innowacyjności
Jak dowodzi badanie Smart Industry Polska 2019 (SIP), polscy inżynierowie w większości są przekonani, że to właśnie kadra techniczna powinna wziąć na swoje barki rolę lidera zmian w przedsiębiorstwach produkcyjnych i związaną z tym odpowiedzialność. Reprezentanci małych i średnich przedsiębiorstw są zdania, że zawód inżyniera nie tylko zyska na ...
-
Rodzice w pracy potrzebują wsparcia
Niemal połowa polskich matek przebadanych na potrzeby Pracuj.pl jest zdania, że kompetencje zdobyte przy wychowywaniu dziecka mogą okazać się przydatne w pracy. Przeciwnego zdania jest zaledwie co czwarta z badanych. Takie wyniki nie powinny zaskakiwać - rodzice to bardzo licząca się grupa pracowników, którą najczęściej charakteryzuje ...
-
Pakiety medyczne. 2/3 Polaków mówi "tak"
Publiczna służba zdrowia nie cieszy się wśród Polaków największym uznaniem - źle lub bardzo źle ocenia ją aż 29,2% z nas. Jak wynika z badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie AXA Partners, za taki obrót spraw odpowiedzialność ponosi przede wszystkim długi czas oczekiwania na wizytę i często gigantyczne kolejki w placówkach. Nie jest ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
Przed nami wyniki opracowanego przez Mastercard badania pt. „Bezpieczne e-zakupy”. Opracowanie przygląda się m.in. postawom, jakie cechują polskich konsumentów w odniesieniu do zakupów online, również w kontekście zmian w płatnościach w e-commerce, które pojawią się już we wrześniu br. Wyłaniający się z badania obraz polskiego konsumenta ...
-
Wolimy aktywne wakacje?
Wydawać by się mogło, że po wytężonej pracy zawodowej Polacy chcieliby spędzić urlop dość leniwie. Tymczasem jest zgoła inaczej. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Diners Club Polska, niemal 2/3 z nas stawia na aktywny wypoczynek, w tym zwiedzanie i aktywność fizyczną. Tzw. "plażing i smażing" wybiera 28 proc. badanych. Względem minionego ...
-
Jak zakaz handlu oceniają pracujący w weekendy?
Jak dowodzą badania zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, 55 proc. Polaków jest zdania, że każdy powinien mieć możliwość pracy w niedzielę, a 47 proc. uważa, iż nie powinno być na tym polu żadnych ograniczeń. Tymczasem wolne niedziele znacznie zmieniły zarówno organizację pracy w handlu, jak i życie tych, którzy pracowali ...
-
Połowa Polaków ryzykuje na wakacjach
Okazuje się, że Polacy najwyraźniej lubią nieco zaryzykować – na tegoroczne wakacje żadnego ubezpieczenia nie wykupiło aż 54 proc. z nas. Ci, którzy się na nie zdecydowali, wybierali przede wszystkim (13,5 proc.) Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie zaproponowane przez biuro podróży. Zaledwie 8 proc. badanych zadeklarowało ...
-
Regionalne biurowce w pogoni za Warszawą
Polskiemu rynkowi biurowemu nie można odmówić dynamiki. Biurowce pojawiają się niczym grzyby po deszczu i sytuacja ta nie dotyczy jedynie Warszawy - wysoka aktywność deweloperów i najemców widoczna jest również w regionach. Jak wynika z danych BNP Paribas Real Estate Poland, łączne zasoby biurowe rynków regionalnych już teraz porównywalne są z tym ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
Rynek reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - w pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na reklamę w sieci wzrosły o 9% rdr, osiągając tym samym pułap 1,1 mld zł. Dodatkowe, poparte badaniami Starcom, analizy, wskazują, że wydatki na działania marketingowe w internecie przewyższyły nakłady na reklamę telewizyjną. Zobacz, do jakich ...
-
Utrata danych Jak to się robi w MŚP?
Aż 18% polskich firm z sektora MŚP przyznaje, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy musiało zmierzyć się z przypadkiem utraty danych - wynika ze zrealizowanego na zlecenie One System badania "Bezpieczeństwo przechowywania danych w MŚP". Jednocześnie okazuje się, że przedsiębiorców cechuje coraz większa świadomość przyczyn kryjących się za tego ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP II poł. 2019
Nastroje przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw ulegają pogorszeniu. Najnowszy odczyt Busometru, cyklicznego badania publikowanego przez Związek Pracodawców Polskich, wskazuje obecnie 48,8 pkt., a więc o niemal 7 pkt proc. mniej niż w poprzednim półroczu. Obecnie jedynie 8% ankietowanych jest zdania, że koniunktura gospodarcza w ...
-
Polacy gotowi na e-urząd, administracja mniej
Polacy są gotowi na e-urząd, jednak e-urząd nie jest jeszcze gotowy na Polaków. Taki wniosek można wysnuć z ostatniej odsłony badania Autopay Research. Z deklaracji 56% respondentów wynika, że woleliby sprawy urzędowe załatwiać przez internet. Najwyraźniej jednak nie mają takiej możliwości, skoro 60% badanych nadal w tym celu udaje się do urzędu. ...
-
Redukcja zatrudnienia sposobem na kryzys? Niekoniecznie
Doniesienia o trudnej sytuacji finansowej firm, nie dziwią już chyba nikogo. Ich potwierdzeniem są również rezultaty badania zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wynika z nich, że spadek przychodów dostrzega już ponad 60 proc. firm, co dziesiąta deklaruje, że posiadane fundusze wystarczą jej na zaledwie ...
-
BIG InfoMonitor: Polacy bez planów na wakacje 2020?
Za nami długi, czerwcowy weekend, który bardzo wyraźnie pokazał, jak bardzo Polacy spragnieni są odpoczynku i oderwania się od codzienności. Turystów nie brakowało ani w górach, ani nad morzem. Nadchodzące wakacje ciągle jednak planujemy z dość sporą powściągliwością. W połowie maja posiadanie planów urlopowych deklarowało 34 proc. Polaków, ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich firm z sektora MŚP. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „COVID-19 Business Pulse Survey – Polska”, z których wynika, że spadków sprzedaży doświadczyło blisko 7 na 10 badanych przedsiębiorstw. Pewnym optymizmem może napawać jednak fakt, że biznes nie zamierza się poddawać. Na redukcję ...
-
Czy szkoły zdały egzamin ze zdalnego nauczania?
Polskie szkoły ponownie szykują się na przyjęcie uczniów. Po miesiącach zdalnego nauczania, rządzący zapowiedzieli, że od 1 września dzieci wrócą do ławek. Jeżeli jednak sytuacja epidemiczna w danym regionie ulegnie pogorszeniu, wówczas możliwy jest powrót do lekcji przez internet lub wdrożenie trybu hybrydowego. A jak Polacy oceniają swoje ...
-
GUS: w II kw. 2020 potężny spadek PKB i załamanie konsumpcji
W I kwartale br. polski PKB spadł o 2,0%. Niestety wstępne dane za kolejne trzy miesiące są o wiele bardziej dramatyczne - w II kwartale spadek sięgnął 8,2%. Za taki obrót spraw odpowiedzialność bierze przede wszystkim mocno pikująca konsumpcja. Wprawdzie pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem w Polsce odnotowano dopiero 4 marca, to jednak ...
Tematy: PKB, Produkt krajowy brutto -
Aktywa niematerialne to 27 proc. całości inwestycji firm
W 2018 roku wydatki polskich firm na reklamę, badania rynku, B+R, oprogramowanie, bazy danych, szkolenia pracowników itp. przekroczyły 133 mld PLN, co oznacza, że inwestycje w aktywa niematerialne to już ponad 27 proc. wszystkich inwestycji w polskiej gospodarce. I wprawdzie w latach 2014-2018 ich wartość ciągle się zwiększała, to jednak na tle ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
Rekordowe wzrosty liczby osób zakażonych koronawirusem nie pozostają bez wpływu na poziom deklarowanego przez polskich konsumentów niepokoju, który od końca sierpnia wzrósł o 12 pp. Z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker wynika, że wzrosły także obawy Polaków o kwestie finansowe oraz te związane z ...
-
Praca marzeń: dzieciństwo vs dorosłość
Policjant, strażak, lekarz, nauczyciel, sportowiec. Jak wynika z badania zrealizowanego przez serwis kariery InterviewMe.pl, tak właśnie prezentuje się czołówka zawodów, o których marzymy w dzieciństwie. Okazuje się jednak, że dziecięcą pracę marzeń podejmują jedynie nieliczni. 82% Polaków pracuje w innym zawodzie, ale nie jest to też powodem ich ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
2. fala pandemii wzbudza w polskim społeczeństwie poważne obawy. Z najnowszych danych Deloitte wynika, że niepokój towarzyszy już 85 proc. polskich konsumentów, a jego poziom jest nie tylko rekordowy, ale również najwyższy wśród wszystkich respondentów z 18 przebadanych krajów. Jednocześnie wyraźnie zaznacza się zwrot ku zakupom online. Największe ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
Nadchodzi schyłek listopada, a to oznacza nic innego niż wzmożoną mobilizację łowców okazji. Przed nimi Black Friday oraz Cyber Monday. Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że pomimo ciągle trwającej pandemii Polacy nie zaniechają zakupów, choć co 3. z badanych przyznaje, że w tym roku ograniczy nieco swoje wydatki. Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
Zmiana pracy i co jeszcze? Zawodowe postanowienia noworoczne
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach życia i gospodarki, nie omijając przy tym rynku pracy. Z najnowszego badania Pracuj.pl wynika, że co 3. Polak kończy ten rok w gorszej sytuacji zawodowej, niż poprzedni. Nie jest zatem zaskoczeniem, że aż 59% z nas snuje zawodowe postanowienia noworoczne. W 70% przypadków ...
-
Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
Ubezpieczenie assistance cieszy się wśród Polaków coraz większym zainteresowaniem. Potwierdzeniem tego jest najnowsza odsłona kolejnej, dziesiątej już edycji badania realizowanego przez Europ Assistance Polska. Okazuje się, że posiada je już 43% badanych, co oznacza, że w ciągu dekady ich popularność wzrosła o pokaźne 15 punktów procentowych. ...
-
Wyłudzenie danych osobowych, czyli wirus w czasie pandemii
3 na 10 Polaków spotkało się w czasie pandemii z próbą wyłudzenia danych osobowych - wynika z badania zrealizowanego przez serwis ChronPESEL.pl i Krajowy Rejestr Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Czy potrafili rozpoznać oszustów? Jeżeli wziąć pod uwagę deklaracje, z których wynika, że 84 proc. z nas wie, jak chronić ...
-
Co trzeci Polak zalicza siebie do klasy średniej
35% Polaków uważa, że zaliczają się do klasy średniej. 36% jest zdania, że należą do niej Polacy, którzy zarabiają miesięcznie na rękę między 4 a 6 tys. zł - wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu Polaków zalicza się do klasy średniej? Ile zarabiają Polacy należący do ...
-
Polacy ruszyli na wakacje za granicą. Urlop jak przed pandemią?
Santander Consumer Bank prezentuje porcję wyników badania zrealizowanego na potrzeby raportu „Polaków portfel własny: nowa normalność”. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że tegoroczne, letnie urlopy udadzą nam się całkiem nieźle. W planach mamy zarówno wakacje za granicą, jak i wojaże po Polsce. Wypoczynku w najbliższych ...
-
Branża turystyczna z nadzieją czeka na wakacje
Branża turystyczna z nadzieją wyczekuje rozpoczynających się właśnie wakacji. Jak wynika z danych KRD, jej długi urosły w czasie pandemii o prawie 30 proc. Na szczęście z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Turystyczne plany Polaków w pandemii", 62 proc. Polaków planuje wyjazd na wakacje, a trzy czwarte chce go spędzić ...
-
Polacy o inflacji i podwyżkach wynagrodzeń
Czy Polacy rozumieją, czym jest inflacja i jaki ma wpływ na wartość nabywczą pieniądza? Z badania przeprowadzonego dla projektu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna wynika, że aż 23% Polaków nie rozumie tego powiązania. Jednak aż 91% badanych ma świadomość, że za te same produkty musi zapłacić więcej niż rok temu. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Boże Narodzenie 2021: obawy i tęsknoty Polaków
Święta zbliżają się wielkimi krokami. To już niestety drugie Boże Narodzenie, które spędzimy w towarzystwie pandemii. Nic zatem dziwnego, że nie każdemu dopisywać będzie świąteczny nastrój. 3 na 10 Polaków przewiduje, że święta będą mniej radosne niż zazwyczaj, a co czwarty jest zdania, że zabraknie podczas nich świątecznej tradycji - wynika ze ...
-
Działalność charytatywna pracodawcy przyciąga kandydatów do pracy
Polacy chcą pracować w firmach, którym nie jest obojętny los drugiego człowieka. Prowadzenie działalności dobroczynnej przez przyszłego pracodawcę jest istotne dla niemal połowy Polaków kandydujących na dane stanowisko - tak wynika z badania Grupy Progres. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie działania dobroczynne podejmują pracownicy? Czy ...
-
Dzień Ochrony Danych Osobowych: jak się chronić przed wyciekiem danych?
Dziś Dzień Ochrony Danych Osobowych. To świetna okazja, aby porozmawiać o bezpieczeństwie informacji, jakie udostępniamy przy okazji zawierania umów kredytowych czy abonamentowych. Tym bardziej, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy blisko 4 na 10 Polaków zostało dotkniętych phishingiem, a 3 na 10 – oprogramowaniem ransomware. Skala ataków jest ...
-
Złośliwy malware Google i Amazona. Na celowniku również Polska
Styczniowa liczba cyberataków na polskie firmy przekroczyła 1000 uderzeń tygodniowo. W Polsce najbardziej aktywny okazał się Emotet, ale doskwierał nam również trojan bankowy Trickbot - w skali globalnej drugie najczęściej pojawiające się złośliwe oprogramowanie. Eksperci ostrzegają, że Trickbot świetnie radzi sobie z naruszaniem i wykradaniem ...