-
KPP: analiza bezrobocia w Polsce
Badania GUS dowodzą, że w ostatnich latach, nasz rynek pracy ulega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany w strukturze zatrudnienia i mobilności pracowników wyszły daleko poza prognozy i obiegowe oceny ekonomistów oraz polityków. Konfederacja Pracodawców Polskich, w związku z obchodzonym Ogólnopolskim Dniem Walki z Bezrobociem, przedstawiła analizę ...
-
Ochrona danych podczas burz - porady
0,5 mln złotych dziennie - tyle może tracić zinformatyzowana polska firma, która utraciła dostęp do strategicznych danych przez gwałtowne, letnie burze. Prywatni użytkownicy komputerów tracą najczęściej czas, np. wskutek utraty prac naukowych, a czerwiec to termin składania prac dyplomowych na większości uczelni wyższych. Dlatego też eksperci z ...
-
Sytuacja ekonomiczna MSP w IV kw. 2008
Niemal 70% badanych przedsiębiorców przyznaje, że sytuacja gospodarcza Polski w ostatnim kwartale uległa pogorszeniu. Dalszego pogorszenia spodziewa się blisko 60% badanych. Równie mało optymistycznie respondenci patrzą na przyszłość naszego kraju - takie są wyniki badania MSP INDEKS przeprowadzonego przez ABR Opinia w IV kwartale 2008 roku. ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Wyniki badania wskazują, że prawie trzy na cztery badane firmy (73,3%) użytkują zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Tylko ...
-
Phishing: metody ataków
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, opublikował w Encyklopedii Wirusów VirusList.pl nowy artykuł pt.: "Phishing, pharming i sieci zombie - to czego nie wiesz o swoim komputerze". Tekst autorstwa Macieja Ziarka, niezależnego analityka współpracującego z Kaspersky Lab Polska, tłumaczy metody wykorzystywane przez cyberprzestępców do ...
-
Sprawdzanie poczty: WP i Outlook na czele
Zespół FreshMaila przeprowadził badanie, mające odpowiedzieć na pytanie, jakich programów i systemów używają polscy internauci do przeglądania poczty elektronicznej. Celem badania było sprawdzenie rzeczywistych zachowań internautów, a nie tylko deklarowanych schematów działania. Z badania wynika, że 57% badanych internautów sprawdza pocztę poprzez ...
-
Oglądalność telewizji: udział dzieci spada
W 2008 r. najmłodsi widzowie (4 - 15 lat) przeznaczyli na oglądanie telewizji średnio 2 godziny 12 minut dziennie. To o godzinę i 14 minut mniej niż statystyczny polski telewidz. Najchętniej oglądaną dziecięcą stacją tematyczną jest Disney Channel, którą codziennie chociaż przez chwilę ogląda ponad 500 tysięcy osób w wieku 4 - 15 lat - wynika z ...
-
Rynek telewizyjny I-VI 2009
W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - wynika z badania TNS OBOP. W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji ...
-
Kradzież danych: szybki rozwój trojanów
O ile pojęcie szkodliwego oprogramowania do kradzieży danych jest stosunkowo nowe, to cel istnienia takiego oprogramowania jest już dobrze znany. Jest nim kradzież z uszkodzonych sieci i komputerów danych poufnych. Pozyskane w ten sposób dane pozwalają na rozwój gospodarki cyberprzestępczego podziemia, która oparta jest na sieciach przestępczych ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą III kw. 2009
Liczba osób objętych badaniem obrotu towarów i usług w ruchu granicznym na granicy polsko-ukraińskiej w III kwartale 2009 roku wyniosła 17,8 tys. (łącznie z małym ruchem granicznym), z tego: Polacy - 9,2 tys. i cudzoziemcy - 8,6 tys. Spośród cudzoziemców przekraczających granicę polsko-ukraińską ponad 6% posiadało Kartę Polaka - podał Główny Urząd ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2009
PMR Research - dział badawczy firmy PMR - przeprowadził badanie na ogólnopolskiej próbie konsumentów. Badanie przeprowadzono we wrześniu 2009 roku. Celem projektu było zbadanie zwyczajów zakupowych konsumentów oraz ich poglądów na temat marek własnych. Najpopularniejsze marki własne Z badania wynika, że najbardziej rozpoznawalnymi w Polsce markami ...
-
Rynek telewizyjny w 2009 r.
Statystyczny Polak w 2009 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 35 minut dziennie. To o przeszło 9 minut więcej niż w roku ubiegłym. Oznacza to, że statystycznie poświęciliśmy na oglądanie telewizji w ubiegłym roku 54 i pół dnia - wynika z badania TNS OBOP. Liderem wśród stacji pozostaje TVP1. Udziały stacji wyniosły 21,42%. W ...
-
Sektor MSP: ocena IV kw. 2009 i prognoza I kw. 2010
Po raz pierwszy od ubiegłego roku wzrosła liczba optymistów wśród badanych przedsiębiorców, którzy w tym kwartale oceniali kondycję gospodarczą kraju i własnej firmy. Polscy przedsiębiorcy są jednak realistami i większość nie ma złudzeń co do zakończenia kryzysu - ich zdaniem realny staje się raczej rok 2011 lub 2012 i dalej (57 proc.) - wynika z ...
-
Mikroprzedsiębiorcy w Polsce optymistyczni
Mikro i małe przedsiębiorstwa pozytywnie oceniają kondycję i perspektywy polskiej gospodarki - wynika z badania nastrojów panujących wśród firm z tego sektora, przeprowadzonego przez firmę badawczą Pentor Research International na zlecenie HSBC Bank Polska S.A. To dobra wróżba dla polskiej koniunktury gospodarczej w nadchodzących miesiącach z ...
-
Social media w różnych branżach
Według Polskiego Badania Internetu, 16 milionów Polaków (53% populacji) ma świadomość istnienia mediów społecznościowych. Około 10 milionów osób twierdzi, że jest ich użytkownikiem (skorzystały z nich przynajmniej raz w okresie ostatnich 6 miesięcy). Z kolei połowa ludności Polski słyszała o portalu nasza-klasa.pl - najpopularniejszym wśród ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2010
Najnowsze badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" wskazuje dzienniki ogólnopolskie jako najczęściej cytowane media. Liderem rankingu pozostaje Rzeczpospolita, na którą w kwietniu br. media powoływały się 1089 razy. Pomimo spadku w stosunku do marca br., (o 491 pkt.) Rzeczpospolita nadal ...
-
Ulgi podatkowe motorem polskiej gospodarki?
40 proc. respondentów biorących udział w badaniu Regus Business Tracker przyznało, że dochody ich firm w 2009 roku wzrosły, natomiast 30 proc. wykazało ich spadek. Niezależnie od wyników uzyskanych w ubiegłym roku, polscy przedsiębiorcy przyznali, że z optymizmem patrzą w przyszłość, prognozując, iż cały 2010 rok będzie udany dla firm. Kluczowym ...
-
Utrata danych VI-VIII 2010
Nawet o 250 procent wzrosła liczba zapytań o odzyskanie danych cyfrowych z województw, które ucierpiały z powodu trudnych warunków pogodowych panujących tego lata. Eksperci z laboratorium odzyskiwania danych Kroll Ontrack przez całe lato analizowali zgłoszenia, jakie trafiały do ich siedziby w miesiącach czerwiec - sierpień. Jako główną przyczynę ...
-
Internet Cyfrowego Polsatu dla każdego
Cyfrowy Polsat umożliwił zakup swojego Internetu na promocyjnych warunkach wszystkim osobom zainteresowanym usługą i mieszkającym w jej zasięgu, bez konieczności posiadania telewizji operatora. Podstawowy pakiet danych jest dostępny od 1 zł miesięcznie. Zmianom w ofercie towarzyszy także promocja podwojenia danych i promocyjne ceny modemów. „ ...
-
Projektor laserowy PicoP
PicoP to laserowy, mobilny projektor, który właśnie wchodzi na rynek Polski. Kieszonkowy projektor o wymiarach, 14 x 60 x 118 mm i wadze 122 g, pozwala na oglądanie filmów nagranych komórkową kamerą, odtwarzania filmów z Youtube, oglądanie treści VOD czy przeglądania stron WWW na tzw. "dużym ekranie", czyli dowolnej powierzchni. Do tego ...
-
Polscy pracownicy wynoszą poufne dane
Prawie 60 proc. pracowników polskich firm i instytucji wynosi służbowe dane poza miejsce pracy bez zgody pracodawcy - wynika z badania "Ryzyko w sieci" przeprowadzonego na zlecenie firmy Symantec. Ponadto, jeden na czterech badanych przyznał, że korzysta w pracy z serwisów społecznościowych, mimo że pracodawca wyraźnie tego zabrania. Najczęstszym ...
-
Praca w szarej strefie w Polsce 2009
Praca nierejestrowana we współczesnej gospodarce występuje we wszystkich krajach. Różnice między krajami dotyczą jej wielkości - w krajach słabiej rozwiniętych jest to niezwykle znacząca część ogólnego zatrudnienia, w krajach bardziej rozwiniętych jest to część niewielka, czasem wręcz marginalna. W Polsce zjawisko pracy nierejestrowanej, zwanej ...
-
Zaległe należności firm X-XII 2010
Zagrożenie drastycznym spadkiem koniunktury i drugim spowolnieniem gospodarczym jest coraz mniejsze. Już tylko u niespełna 18% polskich firm zwiększyły się trudności z egzekucją należności. Brak zmian w tej kwestii w kolejnym kwartale przewiduje aż 56%. To najważniejsze wnioski 9 edycji badania "Portfel należności polskich przedsiębiorstw" ...
-
Polscy pracownicy a zadowolenie z pracodawcy
Jak wynika z raportu "Atrakcyjny pracodawca, czyli kto?", przygotowanego przez On Board PR Ecco Network w partnerstwie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych Lewiatan na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, dokładnie 59 proc. badanych chętnie poleciłoby swojego pracodawcę innym potencjalnym pracownikom firmy. ...
-
Perspektywy zatrudnienia II kw. 2011
Jak wynika z opublikowanego 8 marca 2011 roku raportu Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia w Polsce, należy spodziewać się przyspieszenia tempa wzrostu zatrudnienia w II kwartale 2011 r. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski na osiąga +12%, co oznacza, że więcej polskich pracodawców planuje zatrudniać, niż redukować zatrudnienie. Wynik ten ...
-
Idealna giełda ładunków
Liczba ładunków i wolnych pojazdów, precyzyjność informacji dotyczących ofert, szybkość i łatwość korzystania z systemu oraz pozytywny wizerunek firmy - to zdaniem użytkowników z dziesięciu europejskich krajów najważniejsze cechy, jakimi powinna charakteryzować się giełda ładunków. Dla klientów w Polsce ważne są również obsługa klienta oraz ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
Jaka jest wartość polskiego i światowego rynku e-reklamy? Co sądzą polscy użytkownicy sieci o reklamie internetowej? Która marka w ubiegłym roku najintensywniej była promowana w polskiej sieci? Jakie trendy w przyszłości zdominują rynek reklamy online? Czy zjawiska takie jak geolokalizacja czy grywalizacja zagoszczą na dobre w polskiej sieci? To ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
Jak i gdzie Polak robi zakupy? Czy planuje wydatki? Czy chętnie korzysta z promocji lub "gratisów"? Czy w wyborze produktu kieruje się ceną? Jakimi konsumentami są Polacy? Na te i inne pytania dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków odpowiada badanie PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzone na zlecenie firmy Loyalty Partner Polska. Idzie Polak na ...
-
Rynek energii w Polsce 2010
Zdaniem wielu ekspertów 2010 rok zmienił oblicze polskiej energetyki. Szczególnie istotne zmiany nastąpiły po wprowadzeniu w życie przepisów nowelizujących ustawę Prawo Energetyczne, które zobowiązują wszystkie spółki wytwórcze do sprzedaży poprzez regulowany rynek giełdowy 15% wytwarzanej energii. Przepis ten okazał się wielkim sukcesem, ponieważ ...
-
Praca w kraju czy za granicą ?
Ogólnopolski Konwent Agencji Pracy przeprowadził ogólnopolską sondę na temat zainteresowania wśród Polaków wyjazdami za granicę w poszukiwaniu pracy. Wyniki mówią same za siebie. Aż 63% badanych deklaruje chęć wyjazdu. Co jest głównym powodem takiej decyzji ? 29% ankietowanych mówi o wyższych zarobkach i atrakcyjniejszych ofertach pracy. Kraj, do ...
-
Jakość transmisji danych w sieciach GSM
Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził badania jakości transmisji danych w sieciach GSM 900/1800 i UMTS operatorów komórkowych P4, PTC, PTK Centertel i Polkomtel na terenie 16 miast wojewódzkich. Pomiary prowadzone były w godzinach od 14:00 do 20:00 jednocześnie dla czterech operatorów komórkowych. Do badań wykorzystano karty SIM pre-paid ...
-
Ranking salonów samochodowych
Kupujemy cztery kółka? Badania przeprowadzone na zlecenie INTERNATIONAL SERVICE CHECK w europejskich salonach samochodowych pokazały, że na najlepszą obsługę możemy liczyć w koncernach Daimler, Toyota Motor Europe oraz Jaguar. Najlepszymi markami okazały się Seat, Mercedes oraz Toyota. A w Polsce? Na wyróżnienie zasłużyły marki: Volvo Poland, BMW ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP II kw. 2011
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Maison Institute począwszy od I kwartału 2011 zaczęły prowadzić badanie wśród reprezentatywnej pod względem ilości zatrudnianych pracowników, próby małych i średnich firm w Polsce (do 250 zatrudnionych) dotyczące koniunktury gospodarczej. Barometr gospodarczy ZPP jest publikowany co kwartał. Z II fali ...
-
Sieci firmowe słabo chronione
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, prezentuje wyniki własnego badania bezpieczeństwa w firmach. Dane zebrane podczas obsługi klientów korporacyjnych pozwoliły wskazać główne błędy w polityce bezpieczeństwa IT, które mogą narazić każdą organizację na ryzyko. Największym błędem, który odpowiada za 35% incydentów, jest ignorowanie ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2010
Główny Urząd Statystyczny po raz czwarty przeprowadził badanie przedsiębiorstw leasingowych. Badaniem objęte zostały 84 przedsiębiorstwa prowadzące w 2010 r. działalność leasingową, w tym 31 respondentów było zrzeszonych w Związku Polskiego Leasingu. Wśród badanych przedsiębiorstw leasingowych były 62 spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i 22 ...